Blog

Apróságok, de foglalkozni kell velük :)
Balos ködfényszóró égett ki, immár cserélve.
Megejtésre került egy garanciális csere. A kb. 800 km-el ezelőtt beszerelt alsó lengőkarok olyan gyönyörű ropogással adtak hangot gyári hibájuknak, hogy nem bírtam hallgatni, gyorsan Zé-nél kötött ki a vas. Garanciálisan cserélték, most ismét csendes a futómű. Remélem most többet fog kibírni... :)

A műveletek ismét Zé műhelyében zajlottak, köszönöm!

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-05-20

Elkerülőn kicsit meghúzattam a gépet, de amikor elkezdtem vissza pakolni egyszer csak 4-ben maradt, a váltókat meg lötyögött. Vérnyomás az egekben, agyvérzés indul. Végül is nem a várpalotai vonalat választottam, hanem egy csapattársamat akiről nagyon jókat hallottam. Mint kiderült az egyik váltóbowden esett le a helyéről. Az új ára 75.000.- forint+munkadíj. Nos Szabi megoldotta ezt az egészet 10.000.- forintból. Annyit csinált, hogy a bowdenfogó (elkopó) tippet elvitte esztergályoshoz és átfuratta, majd egy szegecset átfűzött és szétnyitotta. Örök darab lett. Nem értette Ő sem, hogy a jó olasz kollégák miért nem így oldották meg. Szabi elővadászott nekem a sufnijából valami régi transitnak a váltóját és ott mutatta meg, hogy pontosan mit is csinált mivel. :D

 
>> SzervizCika78 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2014-07-01

Féltengely porvédő és a baloldali stabilizátor rúd csere!

 
>> SzervizSanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-07-02

Mielőtt eltolnánk szigorított műszakira a gépet, még ezeket a dolgokat orvosolni kellett. Volt vele egy kis sz*pás, de megoldottam. Lassan összeáll a gép. Folyt. köv.

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-07-01

A teljes jobb küszöb és padlólemez egy része lett kicserélve. Pár éve, a bal oldalon történt ugyanez. A felelősségteljes munkához új csapatot választottam: a felújítást Zé és "kis csapata" (D.Z. Tuning and Service) végezte.

Az autót teljesen kipakolva adtam át. Az üléseket és a műszerfal alsó részét is kiszedtem. A felújítás 2 hét alatt készült el, a végeredménnyel tökéletesen elégedett vagyok. Profi, szép munkát végeztek.

Az ülések és a műszerfal a munka idejére felköltözött a lakásba. Ezt kihasználva kitisztítottam a kárpitokat.

Miután visszakaptam az elkészült kocsit és mielőtt visszaraktam volna a belsőt, kicsit kezelésbe vettem a padlót. A szőnyeg alatt, szabadon kószáló kábelkötegek kábelvédő burkolatot, a padlólemez pedig egy réteg alvázvédőt kapott. A küszöböket Motip viaszos üregvédővel fújtam ki.

A hátsó ülések és a szőnyegek alatt lévő, már erősen megviselt állapotú hangszigetelő "egérfészket" kicseréltem. A helyére. a hátsó ülések alá 1 cm vastag hangszigetelő polifoam, a szőnyeg alá pedig 0,5 cm vastag került.

Miután mindezzel elkészültem, következett a belsőrész visszaépítése. Összesen kb. 18-20 óra munka volt.

 
>> Szervizcezso87 // Alfa 166 2,4jtd // 2014-05-31

Sikerült kicserélni a vezérlés szettet ( vízpumpával, fagyállóval, stb...) és a hosszbordás szíj szettet.
152.000km

 

Alfa Romeo 147 Manual : http://www.manualslib.com/download/542291/Alfa-Romeo-147.html

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-07-02

Lecseréltem az alsó töltőlevegőhűtő csövet, mert eléggé el volt lágyulva. Kilyukadva még nem, tartaléknak jó lesz - a fotón a kicserélt darab látható, amit tartalékba a mankókerék mellé helyeztem ;) Ára az előző posztban.

A lambda szondát nem cseréltem le egyelőre, mert Laptopra kötve bemelegedés után jónak tűnik a működése, annak ellenére, hogy beüti a hiba kódot időnként a memóriába.
Jó áron vettem, vissza nem viszem - szavatossága meg nem jár le :)

>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-06-30

Sajnos ismét cserélni kellett, alapvetően a kinyomócsapágy miatt, mert a füle letört,és a szerkezet lamellái is sérültek. Viszont nagy öröm, hogy megismerhettem egy rendkívül szimpatikus, hozzáértő, gyors szerelő csapatot! Köszönöm!

 
>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2014-06-30

214200km
Hátsó fékbetét csere + csúszkaporvédő cseréje.
Brembo betétek kerültek beszerelésre :)