Blog
Lassan 2 év telt el azóta, hogy az első és hátsó emblémát a 2015-ös dizájnúra cseréltem. Úgy gondoltam ideje tovább haladni ezen a vonalon, így megrendeltem egy csomag 8 darabos embléma szettet, ami 2 db 74 mm-s emblémából, 4 db 60 mm-s felnikupakból, 1 db 40 mm-s emblémából a kormányra és egy 15 mm átmérőjű kis emblémából a kulcsra állt. Persze szokásomhoz híven előbb rendeltem, majd csak akkor mértem, mikor már kezemben volt a cucc. Amit fel tudtam használni az a kulcs és kormány embléma volt, a két nagy emblémát nem is saját használatra rendeltem. Mivel a Ducati Corse kupakjai 50 mm átmérőjűek, így azokat sajnos fel sem tudtam próbálni, viszont sikerült őket hamar eladni. Készült pár fotó, íme:







194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)
Végre sikerült időt, energiát és segítséget szerezni a vezérlés csréhez (köszi Zolcsika). Nem tudom mikor volt csrélve és egyre jobban ráparáztattam magam, de tegnap végre megoldódott természetesen vízpumpával együtt. A szett Gates, a vízpumpa SKF. A csere közben én csak inas voltam a mester mellett, kikapcsolódási időben pedig a hátsó stabilpálcákat cseréltem ki kopogásmentesítés végett és szétszedtem az EGR-t megvizsgálni, hogy ő lehet-e a ludas a turbónyomás ingadozás miatt. A stabpálcákat csak sarokcsiszolóval sikerült meglazítani, TRW került fel. Az elsőket is cserélni akartam, de elfogyott a lelkesedésem. Majd egy másik alkalommal. Sajnos így járt a váltóolaj is, ő is a puttonyban maradt. Az EGR nem volt vészesen kormos, a belső része viszont nagy meglepetésemre úgy nézett ki mint az új. Valószínűleg nem ez a hiba oka...
Viszont fetűnt, hogy a szívócsőben lévő lapátkákat mozgató pálca le volt esve a helyéről. Nem volt egyszerű kioperálni a helyéről. Azért tudott leesni mert a műanyag "csatlakozók" ki voltak kopva. Átmeneti megoldásként a csatlakozó fej megmelegít, aztán fogóval körkörösen összenyomkodva ment vissza a helyére. Felpattantak, teszt, ottmaradtak, örül :-D . Próbakörön kiderült, hogy sokkal lelkesebb a szerkezet gázadásra, de nem vagyok még maradéktalanul elégedett. Valami még nem az igazi. Viszont meglett a 300 :-D. Ezek a fránya olasz masinák... ;-)







Kopogott, nyikorgott mindent csinált az autóm eleje. Véget vetettünk a kellemetlen hangoknak és a nem biztonságos autózásnak! Cserélve lett az alsó-felső jobb-bal lengőkar, jobb-bal gumibak, stabilizátor rudak szintén mindkét oldalt, jobb-bal kormányösszekötő egyszóval majdnem minden ami csak létezik.
Ezután egyből ment egy lézeres futóműbeállításra.
A végeredmény nagyon szuper lett, sokkal feszesebb, meg sem szólal kátyúknál, imádom! Sokkal jobban irányítható és érezhetően jobban fogja az utat és a kanyarokat!


Megvétel utáni első szervíz:Motorolaj cseréje SELENIA WR 5w-40
olajszűrő:BOSCH
Levegőszűrö:HENGST
Vezérműszíj készlet:GATES
Vízpumpa:VALEO
Fagyálló:PARAFLU
A vezérlést nem én cserélem szervízben csinálják,hétfőn viszem (2017.05.22).
A hosszbordás szíj teljesen új úgyhogy az természetesen marad.
A szervízbe kérek egy diagot is mert magasabb fordulatszámon (3500-4100) kigyullad a motor kontrol lámpa a műszerfalon és a következő indításig ott is marad.
Ez egyébként csak terhelés közben jelentkezik üresben pörgetve nem.Fogalmam sincs mi lehet remélem nem valami komoly.
Km óra állása:184.750km
A kötelezőkön kívül kitakarítottam a folytószelepet - nagyon ráfért - meg az egr szelepet - az nem volt vészes.
Jövő héten megírom mit mondott a diag,de ha valakinek volt már valami hasonló akkor megirhatná.
FRISSÍTÉS:Ma vagyis 2017.05.22-én megvolt a diag.A hiba pedig: "Töltő levegő mennyiség nem éri el az előírt értéket" Azt mondták lehet turbónyomás szabályzó szelep - de az tök új - vagy valahol szökik a nyomás.Van valamilyen technológia amivel felfújják a rendszert és megmutatja hol szökik a nyomás vagy higul a vákum,de nem értek rá vele foglalkozni mert el vannak havazva.
Minden esetre itthon átnéztem az összes vákumcsövet és mindegyikre tettem műanyag bilincset szakadás nem volt.Azóta nem próbáltam majd kiderül,ha nem jön be akkor jöhet a felfujás.
FRISSÍTÉS:
Felfújás megtörtént az EGR szelep engedte el a nyomást. + A turbó megtellett kokszal nem működött rendesen a változó geometria szabályzó ez is okozott gondot,de most már minden oké! Nem kellett szétszednem szerencsére elég volt kimozgatnom végállástól végállásig.


0
591
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV