Blog

>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-06-18

Mostanában már nem szokott időm jutni, hogy a régi fényképeim nézegessem, de egy hirtelen ötlettől vezérelve lapozni kezdtem: Trieszt, Merano, esküvő... de jók a képek! Egyszer csak egy mélygarázsban fényképezett 156 SW TI képe ugrott be. Igen, igen, erre is emlékszem - alaposan körbefotóztam, hiszen ugyanolyan színe volt, mint az autómnak és orgazmushullámok lebegtek körülöttem a TI bőrülései láttán. Azt hiszem ebben a pillanatban kattant valami a fejemben és újra olyat tettem, amit már hónapok óta nem - elkezdtem nézegetni az interneten az eladó Alfákat. A harmadik kattintásra megtaláltam, nem lehetett tévedés. Ez isteni sugallat volt, más nem is lehetett. Ugyanaz a bőrülés, xenon lámpák, szin, rendszám. Elhatalmasodott rajtam a birtoklási vágy, már éreztem a combtámaszok feszességét, a 175 lovas JTD bődületes húzóerejét. Egy hetet adtam neki, hogy eltűnjön, hogy megvegyék, de nem, minden reggel ott mosolygott rám és én tudtam, hogy az enyém lesz.

Kapóra jött, hogy éppen második autót keresünk, a 3 ajtós Puntó jó szolgálatot tett a 10 év alatt, de most, hogy hárman vagyunk, már nem tudja kielégíteni az igényeink. Az első negatív szelecske akkor érkezett, mikor a feleségemmel összeírtuk, milyen is az ideális autó: benzines, kisebb, mint a 156, de nagyobb, mint a Punto, 5 ajtós és semmi esetre se bőrüléses. Először óvatosan, aztán egyre nyíltabban terelgettem a témát a 156-om irányába. Megengedtem, hogy vezesse, mikor a Punto vért izzadott a 35 fokos melegben, hűs szellőként járattam a légkondit, de hiába. Nem kell a 156. Sedici kell. Hideg zuhanyként ért, ezért elmentünk próbaútra, egy Sedici nem lehet ellenfele a 156-nak. Pedig de. A demonstráció fordítva sült el, még jobban beleszeretett a Sedicibe. A szerelemmel meg nem lehet játszani.

Kombinációs éjszakák következtek. A szerelem nagy úr, de az autóromlás istene még nagyobb és be tudja szürkíteni a rózsaszín álmokat. Magyarul: ha megveszem a TI-t, mennie kell a 156-nak. A TI bizonytalan, a 156-om hibátlan. Annyi pénzem most nincs, hogy mindkettőt megvegyem és mellette még a Sedicit is megrendeljem. Mi legyen a megoldás? A segítség onnan jött, ahonnan nem vártam, hívtak a FIATból, hogy a Sedicire 5 hónap a várakozási idő. Nagyszerű, viszem a TI-t és 5 hónap alatt kiderül, melyik 156 marad. Felmondtam a bankban a lekötéseim, kivettem az előlegként kért 4000 €-t és elindultam megvenni a TI-t.

Egy pláza parkolójában futottunk össze és megdobbant a szívem. A 156-om rút kiskacsaként terpeszkedett a TI mellett. Megkezdődött a mustra:

A TI (Turismo Internazionale) egy design csomag. Kívülről abban nyilvánul meg, hogy 17"-es speciális TI felnik terpesztenek a 3 cm-t ültetett futómű 4 sarkában. A kerekek között az ívelt küszöb hangsúlyozza ki a sportos összképet. Az 5. ajtón TI jel. A belső TI feliratos alumínium listákkal mutatkozik be, de ami az ember agyának legrejtettebb bugyraiba hasít, az a combtámaszos, motorosan állítható, piros cérnával varrott álomszép fekete bőrülés. Az emberek kedve volna átölelni, belebújni, és beszívni az illatát.

A szerelem angyala megsimogatta a homlokom és a fülembe suttogott: fizess és vidd! A racionalitás ördöge seggbe billentett: ha már ilyen marha vagy, legalább számolj!

Számolni kezdtem. Az autót 8500€-ért odaadta volna a srác, ami viccesen kevés, 3 éve ennyiért meg se mutatták volna a 156-om. Az én 156-om újan szintén 30000€ körül volt, most jó esetben 5000€-t kapok érte. Ezek tények. Mit is kapok tehát a 3500€-ért?

A TI 2006 januári, tehát pontosan 2 évvel fiatalabb. 122 ezer kilométer, nálam 172 ezer, vagyis kerek 50000 a különbség. Ezzel a húzással simán kitolnám 2 évvel a 156 tulajdonosi státuszom. 2:0 a TI javára. A srác pontozása kérdéses. Szimpatikus, nagyon az, de a telefonban azt mondta, hogy 159-et vett, azért árulja, most meg azt mondja, hogy BMW-t készül venni. A telefonban azt mondta, hogy 1. tulajdonos, most meg azt mondja, hogy Németországból hozatta az autót 2 évesen. A részletes szervizlista, amit ígért, "csak" egy szervizkönyv, azt vártam, hogy hozzám hasonló listája van. Legyen 2:1, bár...

Lakk. Az én 156-om törve volt új korában, ez biztosan nem. Az első lökhárítóm 3 éve vár a lakkozásra, a TI lakkja gyönyörű. Horpadás az ajtókon, lakk repedés. Semmi brutális. Viszont - és ezt már többször megfigyeltem - az autóm színe sokkal élénkebb és sötétebb, mint a többi arany metál 156 esetében. Sőt, más a neve is, az enyém Luca di Bosco, a többieké Amalfi. Sose jártam utána, de az enyém jobban tetszik. 4:2 a TI javára. A felnikkel sokat nem nyernék, szépek, de padkásak. Ha rendbe akarom rakni, vagy másik felni, vagy javítás. A hirdetésben írt új gumi 10000 km-en belül kukás. Vagyis kb. ugyanaz, mint az én autós esetén. Az ültetés durva. Bármilyen szép, bármennyire terpesztő béka mellette az autóm, hiába a sportos ék alak, szinte belefúrva a scudettot az aszfaltba, nem tudom elképzelni, hogy ilyen autóval képes lennék naponta a munkahelyre ingázni. Ez egy autópályára való turismo, a frissen bűzülgő aszfaltutak királya. Hiába lesem viszont az alját - nincs odacsapva. Mosolyog: én már megtanultam vezetni. Ez bizony pont a másik oldalon, 4:3.

A motor esetén nincs miről beszélni, a 2.4 JTD +35 LE, de nagyobb a fogyasztás és a biztosítás. Vannak az életemben helyzetek, mikor nem elég a 140 LE és elég a 175? Hmmm. Legyen 5:4. Olajcsere +/- 20000 km-ként, nem tudni, milyen olajjal. Ilyen alapon az 50000 km-el kisebb futásteljesítmény picit halványodik. De olajat nem látok sehol, a motortér nagyon szép, de nem bemutatóra csillogósított, hanem olyan természetes. Vezérlés nemrég cserélve a márkaszervizben. Pont ott, ahol az enyémet elcseszték.

A belső az ülést kivéve szinte ugyanaz, a kormányt ugyanúgy bőrözni kéne, viszont a kormánykapcsolók már anyagukban szinezettek, így a kopás annyira nem látszik. Ami meg az ülést illeti, közelről picit más a helyzet. Óriási csalódás, hogy nem fűtöttek a TI ülések. Nem is motorosak, mint a hirdetésben volt, csak a deréktámasz motoros. Az ülőlap hátulja viszont kopott. Nem nagyon, de kopott. Hiába szebb, formásabb, piroscérnásabb, mint az én autóm sima gyári bőrülése (+2 év, +50000 km), valahogy nem érzem plusz pontnak a TI felszereltség fénypontját.

Felszereltség szempontjából nagyon örültem a fűtött első szélvédőnek, amiről kiderült, hogy ha volt is gyárilag, már nincs, mert a szélvédő cserélve volt. Nagy pozitívum az ESP, az enyémből esőben nagyon tud hiányozni, főleg ha a 300 Nm-t hirtelen küldöm a nyálkára. De más semmi. Kijózanító, hogy egy utolsó szériás TI, ami lényegében GTA híján a legdrágabb 156 volt, ennyire átlagosnak tűnjön az összehasonlításban. Ott a pont, de csak egy: 6:4

Xenon. A felszereltség gyöngye, a vásárlócsábítás ásza, a gyengém. Két éve járok kínai utólagos xenonnal és kb. ugyanennyi ideje útálom. A magasság permanensen 3-ra állítva, minden pillanatban várom, ki köp le a vakítás miatt és mikor szúr ki a rend szigorú őre. Viszont kidobni nincs erőm, mert a céljának remekül megfelel, nappali fényt árasztva a legsötétebb zugba is. Durva, takarodj előlem üzenete viszont nem mindig pozitívum. Ebben viszont gyári a xenon. Talán. Mégse. Nem az. A lámpatest gyári, de utólagosan van belefoltozva. Ez nem lehet igaz. Csalódásom nem mutatom, de belül ott rág, pusztít, szürkeséggel vonja be a szerelem vörösen pulzáló angyalát. Nincs bólintás, nincs szintezés, nincs mosó. Ráadásul a lámpák érthetetlen módon karcosak. Ezért egy pontot muszáj levonnom. 5:4

Az ismeretlen előélet versus a dédelgetett 156-om kiegyenlíti a meccset, 5:5 a vége. Lehet itt ezer rejtett gond a LMM-től a kuplungig, ami ugyan érvényes az én autómra is, viszont én lassan mindent cseréltem már, így az alkatrészeket tekintve az autóm kevesebbet futott.

Elégedetten dörzsölte markát a racionalitás ördöge, szomorúan vonult sarokba az angyal. Döntetlenért 3500€-t? Nem, ez nem jó vásár. Vissza a zöldhasúakat a bankba, vannak fontosabb dolgok is, mint 35 LE-t vásárolni. A történelem nem ismétli meg önmagát, nem lesznek újra ikrek a garázsomban. Kidörgölök egy könnycseppet a szemem sarkaból: ma ismét felnőttem egy kicsit.

 

új autorádio került BYKfickébe: Kenwood KDC-6047U

jól szól : ))

 

Ismét csomagom érkezett, első torony csapágyak...7végén szerelés :D

 
>> SzervizBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2010-06-17

Olajcsere, szűrők cseréje. Ki lett cserélve a jobb első dobbetét is. Az eredeti is jó volt, de hiányzott egy kisebb darab az aljából, ismeretlen okok miatt. Az is elképzelhető hogy gyárilag volt ilyen. Szükséges volt még egy kis gáz utántöltésre a klíma rendszerbe. Természetesen a karbantartás a megszokott kiváló minőségben, a lá Csörgő autószerviz:))

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-06-17

vmelyik nap vettem észre hogy a felni belseje egyatta olaj....kifordítottam a kormányt és egyből meglett a bűnös...szétszakadt a gumiharang....csere+újrazsírozás...már csak a felnit kell letakarítanom...

 
>> SzervizB4nshEE // Alfa 145 1.4 twin spark 500 limited // 2010-06-03

A hátsó fékeim már vason voltak, még Tóth Gabi szólt mikor cserélte vissza a kerekeket (téliről nyárira). A haverom pont egy autó alkatrészboltban dolgozik, így jutányos áron vettem a hátsó tárcsákat és hozzájuk a betéteket. TRW tárcsák+betétek 12500Ft. Köszi Haver!

Persze ki szerelte fel? Naná, h Vale7 :D, és még meg is húzta a kézifékbovdenemet is. Ismételten nagy köszönet neki!

 
>> SzervizB4nshEE // Alfa 145 1.4 twin spark 500 limited // 2010-06-05

Még december 24.-én történt 1 kisebb gixer. Finoman fogalmazok: H rohadna meg ott ahol van az a Buzukis aki télen rallyzgat! Történt ugyanis h T elágazáshoz közeledtem mikor hirtelen balról kanyarodott be 1 buzukis aki kicsit nagyobb tempóban jött, valszeg megszokta h mennyivel veszi nyáron ezt a kanyart, vagy szimplán rallyzot a s*ggfej, mind1 a lényeg a végeredmény. Átjött az én sávomba szembe velem gyors mozdulattal félrekaptam a kormányt félig go fel a padkára, buzukis el mellettem aztán go vissza az úttestre, és akkor hallottam a reccsenést.... A jobb küszöbömben eltörtek a bolha tartó sínek.... Sirva tudtam volna fakadni mikor meghallottam a reccsenést, és 1 villanás alatt lepergett az életem is abban a másodpercben, amikor mindez történt. Majd hirtelen ki is vert a víz, h OMG nem történt semmi. Persze a S*ggarcú nem állt meg, mögöttem jöttek, félreálltam de sajna a mögöttemlévő is csak lesett a történteken, ő se látta a rendszámát. Én nem is azt figyeltem hanem azt h megússzam, minden 1 villanás alatt történt, ember legyen a talpán aki mindezek mellett megjegyzi ezt... le a kalappal előtte :D Nos így ennyi tömören a story. Go Robox -ékhoz és minden bolhafelfogatást szépen visszaműanyagoztak, sőt még kicsit ki is egyengették nekem. Megint csak jó munkát végeztek, mindezt 4000Ft-ért . Bolhákat meg 700ft-ért vettem a Lali autóban (1 zacskóban 10db van). Megint csak Vale7-el szenvedtük vissza a küszöböt. Bazze Dávid még a köv életem lelkét is eladtam neki :D

 
>> AutóápolásB4nshEE // Alfa 145 1.4 twin spark 500 limited // 2010-05-18

Még januárban vettem a Nyíregyházi bontóban 6500Ft-ért bal első sárvédőívet. Mivel az autó törött volt, mikor vettem tisztában voltam vele, és biza ezt az elemet elég ótvarul fújták le (rohadt az elem belül illetve a küszöbnél) így kicseréltettem. Nagy köszönet Vale7-nek érte, megszenvedett vele. Illesztések stb... Le is fújta gyönyörűen a gyári Nero színre. Majd jött a lökhárító. Nah azzal mégjobban megszenvedett. Ugyanis minden felfogatási pont el volt törve így go el a Robox kft, műanyagoshoz. 7500Ft-ért minden felfogatási pontot első osztályúra megcsináltak, csak ajánlani tudom őket. A lököst ezután le kellett fújni, műanyagig leszedni a régi fényezést stb... csuklottam is :D Még1x nagy köszönet Dávid (Vale7)!

Mivel a sárvédőívről a rohadás picit átterjedt a küszöbre ott ki kellett hegesztetni. Így elvittem Tóth Gabihoz (Longman ajánlotta és jól dolgozik a srác, ő csinálta a kipufogómat is, illetve minden kisebb apróságot, termosztát csere, stb). Nos mivel ő autószerelő, nem karosszérialakatos abban tudott segíteni h ajánlott egyet. Mit ad Isten a Faterja pont az! Köszi szépen zsír lett az is! Ha már ott volt a kocsi nála akkor egyúttal megkértem h pucolja ki szakszerűbben a pillangószelepházat, mert még mindig ugrált az alapjáratom. És mondta h valószínűleg sz*rul pucoltuk ki. Igaza lett. Nos pucolással, és kilakatolással 1üt 8500Ft-ba került. NEM UGRÁL AZ ALAPJÁRATI FORDULATOM!
Nos összefoglalva:

Bal első sárvédőív: 6.500Ft
Lökhárító felfogatási pontok műanyagozása: 7.500Ft
Fényezés lökös, sárvédőív: 45.000Ft

Big thx Vale7! Egy életre az adósod vagyok eddig :D

Lakatolás és szelepház pucolás 1üt 8500Ft

Thx Gabi és Faterodnak! (Gabi telszáma ha kell valakinek: 70/5862077)

 

Szinten Vale7 kollégával még aznap leszedtük a rendszámot, és felfúrtuk. A rendszám e a lökös közé tettünk 1-1 levágott darabot egy locsolócsőből, h legyen neki 1 kis távolság illetve ne verje szét a rendszám rezgés közben a fényezést. Jól nézz ki :D Sajna a képeket mobillal csináltam, azért ilyen f*s :(.

 
>> SzervizB4nshEE // Alfa 145 1.4 twin spark 500 limited // 2010-06-04

Vale7 cartársal kicseréltük a pollenszűrőt. Mit is mondjak, szerintem még az életben nem volt cserélve :D. Képet elfelejtettem készíteni róla, de el tudjátok képzelni :D. Aznap pont esett, szóval le is tudtam tesztelni. OMG látok rendesen, nem párásodik annyira a szélvédő. Oldalt kicsit, de az semmiség. Viszont az elülső szélvédőn a pára nyomát se látni, pedig csak 2-esen járattam. Egy szóval: ZSÍR!