Blog

>> Egyébfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2011-11-16

Tegnap ráértem egy kicsit estefelé és nekiestem a gépnek, hogy megnézzem a gyertyák állapotát. 80 000 km-t mentem már vele, úgyhogy kíváncsi voltam. Motorburkolat le, trafósor le, jöhetnek a gyertyák... Igen ám, de azt szeretném megjegyezni, hogy a zsír új gyertyakulcs egyetlen gyertyát sem tudott kitekerni eredeti dizájnnal. A T alak vízszintes része forgott, a többi nem, így rövid időn belül megszűnt a részecskék közötti kohéziós erő. Jöhetett a kulcs barkácsolása, amit sikerült használható állapotba hozni. Ezután kiszedtem a 8 gyertyát, jöhet a szemrevételezés. A nagyoknál a középső elektróda már inkább háromszög felülnézetből, nem pedig kör :) A kicsiknél ugyanez a helyzet, csak ott ellipszisről beszélhetünk. Ez azt jelenti, hogy hamarosan cserélni fogom őket. Mivel jövő hónapban műszaki vizsga is lesz, ezért erősen hajlok afelé, hogy az NGK helyett most csak champion szett kerül bele, így olcsóbban kijövök. A másik érv pedig az, hogy a munkahelyváltás következtében kb. harmadannyit használom az autót, mint korábban. Az első másfél évben sokat hajtottam, akkor havonta beleraktam kb. 3500km-t. Ehhez most kb. negyed év kell, így beérem az 50 000-el, amit a Champion szett nyújt. Úgyis legtöbbször busszal oldom meg a melóbajárást.
A fentiek fényében egyébként nem csodálkozom azon, hogy mióta bejöttek a hidegebb idők, azóta nehezebben indul az autó. Kipróbálom majd egy másik akkuval is, hogy mit produkál, mert nálam van már közel 4 éve és ezzel vettem. Lehet, hogy az is bejátszik egy kicsit a antipöcc jelenség kialakulásában.
Másik megoldandó projekt a leömlőn lévő alu hővédő cseréje. Az anyag átrohadt, nagy alátéttel sem tudom már megoldani a korrekt felfogatást, emiatt gyakran rezonál. Ha valaki olvassa a bejegyzést és tud ilyen fémdarabot emberi áron, az keressen nyugodtan.

 
>> EgyébLali75 // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-11-16

Sikeres átíratás után végre tényleg magaménak érezhetem az autót.Egy órába került,és több,mint 40k pénzbe!
:-(

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-11-15

Megérkezett (1115) piktortom által készített 156 fali topic naptár a 2012-es évre.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-05-06

Még a vásárlás előtti próbaúton feltűnt, hogy a hűtőfolyadék hőfokmérő műszer mutatója nem akarja elhagyni a második vonást, és menet közben vissza is hűl. Az átvizsgáló szakszervízben (Darázs Kft gödöllői szalonja - aki teheti kerülje el, rém kontárok) kontaktspary-vel befújták a hőfokjeladó csatlakozóját. Miután nem változott semmi mondták, hogy talán termosztát.
Az elhalasztott, motort érintő nagyszervíz előtt használnom kellett a kocsit. Ha eddig ment ilyen állapotban, pár száz km nem okoz nagy bajt - gondoltam, de amit ki tudok cserélni magam is, azt megcsinálom.
Így került sor a termosztát, és némi kényelmi szempontokat figyelembe véve a vezetőoldali ajtóhatároló cseréjére.
A motortérben az autó életében nem mutatkozott jele komolyabb szerelésnek. Minden csövön gyári bilincsek voltak, a termosztát is még a gyárban került bele.
A csere után a nagy csőre a gyári bilincset nem lehetett visszatenni, helyére rozsdamentes bilincs került. Feltöltés és légtelenítés után a mutató 90-nél tanyázik meleg motornál, viszont a hűtőventilátor nem hűt kellően. Ekkor vettem észre, hogy a hűtőn egy szöszszőnyeg terül el, ami akadályozza a légáramlást. Jön a nyár és vele együtt a meleg, ezt mindenképpen meg kell tisztítani. Egyszerűbb lett volna akkor, mikor még nem volt feltöltve a rendszer, de ezért nem fogom újra leengedni a hűtőfolyadékot.
Volt a garázsban egy vékony puhaszőrű ecset. A fejét meghajlítottam, a nyelét meghosszabbítottam, kész a célszerszám. A hűtőről lecsavaroztam a klímahűtőt a lökhárító nyílásain keresztül, jó kis műtét volt :) Azután a hűtőről leszereltem a ventilátort, majd a motor felé billentve kitámasztottam. Az ecsettel és a porszívóval eltávolítottam a szöszszőnyeget.
Összeszerelés, megnyugvás, jó lett :)

Az ajtóhatároló cseréje könnyebben ment. Az új határoló már műanyag bevonatú, de ugyanúgy működik.
Egy probléma azért akadt. A kárpitban lévő kapaszkodó (amiben az ablakemelő kapcsolói vannak) ragasztva volt a kárpithoz, mert meg van görbülve és a fémfül nem tartja a helyén. Na ezt nem tudtam és nem is akartam visszaragasztani, így most kissé eláll és nyeklik az ajtó behúzásakor. Cseredarabot még nem találtam, talán mégis visszaragasztom.

>> Autóápolásaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-11-17

Vasárnap lemostam a kocsit és a jobb oldali küszöb végénél két 1 forintos hólyagot vettem észre :(
Szerdán el is vittem a kasztnishoz.
Azt gondoltam az olaszok kinőtték már ezt a korrózióra hajlamos karosszériagyártást, de sajnos még nem.
Észrevettem még egy festékhiányt a bal első kerék utáni küszöbrész alján, azt is megcsináltattam. Így talán átvészelhetjük a telet komolyabb korrózió kialakulása nélkül.
Másnap délre elkészült, szép lett.
A karosszériás srác mutatta mit kellett kivágni a küszöbből, és hogy mennyire rozsdásodott belülről. Szerinte vagy beázik azon a részen, vagy a gyári alvázvédelem volt hiányos. Egyik sem megnyugtató. Az esetleges beázásnak utána kell járnom.

 

Eddig tartott a polír adta csillogás. Történt ugyanis, hogy hétvégén páromnál voltam, az utcán parkoltam, szomszédban pedig kutat fúrtak az előző hétvégén. Ez eddig mind szép és jó, de a feltörő felesleg vizet kifolyatták az utcára, ami rengeteg szürke homokot vitt magával. Ez a víz odakint elfolyt, a homok fennmaradt, megszáradt, majd a hétvége folyamán a szelecske mind ráhordta a frissen polírozott Pirire :-/ Úgy nézett ki, mintha legalábbis valami homokbányában rallyztem volna. Bő vízzel és finom kefével a lehető legtöbbet lemostam róla, majd szarvasbőrrel szárazra töröltem. Végezetül pedig ki is porszívóztam, hamár így jött.

 
>> SzervizPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-16

Biztos, ami biztos egy olajcserét is eszközöltem. Ez egy amolyan tisztító olajcsere periódus lesz, 1-2 ezer km után leengedem. Egy átlagos, de jó minőségű olajat alkalmazok. Delphi Supreme 15W-40. Azért ez, mert pénzembe gyakorlatilag nem került, és a célnak tökéletesen megfelel.

Már megint az erős emberek...
Az olajszűrő leszedésével megszenvedtem. Aki korábban rátekerte a szűrőt, az úgy tűnik nem hallott még arról, hogy a gumigyűrűt meg kell olajozni és kézzel normálisan rá kell húzni.
Miután a láncos leszedő már korrektül összeroppantotta és megtekerte ezt a hatalmas szűrőt, csikorgó hangok közepette megindult. Pár olajszűrőt leszedtem már, de ilyet még nem hallottam. Ebből következtettem rá, hogy szárazon húzták meg.
Ahogy mondani szokták, máshogy sose erősödök meg. :-D

 
>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2011-11-14

Jön a tél és miután egyre sűrűbben felvillant (sípolással és error felirattal együtt) az izzító kis ikonja, úgy döntöttem nem halogatom tovább a cserét :)
4db NGK izzítógyertya került be a motorháztető alá :)

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-04-15

Óra szerint 148ezerpárszáz km-rel vettem meg. Akkor volt hét és fél éves, első rá- és alánézésre jó állapotban.
Másodikra azért - amikor már józanabbul (főleg a szerelőm) szemléltük - találtunk pár megoldandó feladatot a kötelezőkön kívül:
- alsó motortér-burkolat két hátsó fülét tartó csavar sehol, annak menete a bölcsőn szintén sehol, hm?
- olajleeresztő csavar menetét felfúrták, és egy bazi nagy csavart tekertek be ferdén, ezért az olajteknő cseréje javasolt
- első féktárcsa kuka
- vezérlésmódosító végét járja (az első átnézéskor és a próbaúton sem hallatszott a hangja, de mikor elhoztam már igen, ki érti ezt)
- a váltó erősen ereszti az olajat
- jobboldali küszöb végén kezdődő korrózió (ez fáj a legjobban)

Az átvizsgálás után május 2-ára előjegyeztem az autó, addigra minden alkatrész meglesz - gondoltam.
folyt. köv.

 
>> SzervizTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2011-11-15

Mivel jó ideje állandóan lemerült az akkum, és az akku cseréje sem oldotta meg a problémát.( a töltésjelző lámpa nem világított járó motornál) Szerelőm nem egyszerű munkával ki szerelte, elvitte felújítani. Kapott új feszültségszabályzót , diódahidat. Valamint beszereléskor egy új szíjat mert a régi itt ott repedezett volt.