Blog
Megváltam az autótól. Nem azért, mert bármilyen gond lett volna vele, csak egyszerűen elég volt. Lezárult egy korszak, ez pedig az extrém tuning korszaka. Eljött az az idő, amikor már nem egy ilyen autó a vágyam.
Szerintem jól járt aki megvette. Ha valaki értékeli az ilyet, akkor annak sokkal többet ér, mint amit kértem érte, annak ellenére, hogy volt egy-két komolytalan hibája amik akár néhány éves autókon is előfordulnak.
2002-ben vettem ami azt jelenti, hogy néhány hónap híján 10 évig birtokoltam a gépet. Szerintem senki nem vitatná, hogy ez alatt az idő alatt, az egyik legkomolyabb 145-é vált Magyarországon, és megkockáztatom hogy az egész földön. Gyönyörű optika, kiváló futómű, és a 3.4 V6 24V GTA erőmű. Semmi nem adja vissza azt az érzést.
Tegnap jól megviccelt az autó beülök vak sötétbe indítózok fények és utána semmi,se nyekk se fény totál csend :)
Motortér kinyit aksit megvizsgálom a telefon fényénél és megmozgatom a negatív sarút és a kezembe maradt.......( ,mikor decemberben megvettem előtte tettek bele új akkumulátort és azóta mentek kb 600km-t így,mekkora eszük volt csak betették az aksit és rátették a kábeleket :)) a pozitívat is meg keltet húzni) nem semmi mik vannak...
Eljött az idő a nagy szerviz előtti hibafelderítésre az alsó szegleteken. Hiba nem volt, hál' Istennek.
Az átvizsgálás oka pedig evidens. Tervezek tavaszra egy fútóműbeállítást, és e fenti szemlével, szerettem volna minimalizálni annak az esélyét, hogy röviddel a beállítás után esetleg valami tönkremegy, és a ismét szükséges legyen geometriát hangolni.
Az eredmények:
Lengéscsillapító:
BE: 77%
JE: 76%
BH: 63%
JH: 52%
Fék:
BE: 1876N
JE: 1658N
BH: 1388N
JH: 1076N
Kézifék:
BH: 1616N
JH: 1315N
A mérésekről jegyzőkönyvet kaptam.
Köszöznet érte: Gemenc Autócentrum - Paks.
Sokat gondolkodtam,hogy hogyan lehetne az eddigi ménest a legköltséghatékonyabban növelni. Első megoldás egy erős szívó lett volna, viszont egy értelmes 300 körüli (tényleges) lóerőhöz lökettérfogat növelés 6 pillangó és egy komoly tengely kellett volna, ez finoman szólva is drága megoldás lett volna. Akkor legyen feltöltős. Külföldi fórumokon bóklászva kiderítettem,hogy max 0.7bar-t simán bír a motorbelső, úgyhogy akkor vegyük sorra. Turbó, nekem már a 2.0 V6 TB megoldása is taszít, úgyhogy egy turbó, nem. Twin Turbo, tetszett, be is szereztem 2db V6 TB volt időm átgondolni, és az olajzás, leömlők kialakításának problematikussága, és az hogy a turbók az általam fontosnak tartott alsó tartományban nem adják meg azt az erőt amit szeretnék, így végül a két turbó a polcon végezte. Egy dolog maradt, nem, nem a nitro, azt meghagyom a másoknak. Szóval utána olvasva, szépen kiválasztottam egy Eaton kompresszort, a motor méretéhez talán leginkább passzoló M90-et. Az M90 90 köbhüvelyk levegőt tud bepréselni. 2 hónapja nézegettem az ebay-t és 400 usd vagy felette találtam csak. Aztán végig követve egy licitet rátaláltam egy fickóra, de sajnos pár héttel karácsony előtt lejárt a licit és hát az ünnepi készülődés nem tette lehetővé a vásárlást. Karácsony elmúlt, viszont nem volt sehol nekem megfelelő M90-et. Gondoltam egy merészet és írtam a fickónak, hogy nem-e tud egyet.Néhány email váltás után megegyeztünk fizettem, és elindult haza fele a kompresszor. :) A mai napon megérkezett hozzám, és elkezdődött a nagy matek, hogy hogyan és hova rakjam ezt a nagy valamit :)

A hátsó fék konzolhoz sikerült anyagot szerezni, ami hát egy "picit" kemény... Hát nem egy élmény vele dolgozni, de lassan azért alakul.
Elkészült a főfékhengerek sablonja is a mai napon fel is raktam rá próbaképp a főfékhengereket és pedálgép házát is kivágtam.Most szerzek ahhoz is anyagot, és már csak a hátsó kell összedobni és kész a fék.. :) Ugye milyen egyszerű?


Karácsonyra megkaptam ajándékba egy típusspecifikus kartámaszt, nagyon pöpecül néz ki, rögtön be is lett szerelve. Nagyon kényelmes, ajánlom mindenkinek! Ha jól tudom kb 15 000 - 20 000 ft környékén van az ár... nem tudom pontosan, mert ajándék lónak ne nézd a fogát! :D Mi szereltük be itthon egy fúró segítségével, nagyon egyszerű volt!





Sikerült ingyen szerválnom kettő kis díszvilágítást az utastérbe. Sajnos kék színű - ez azért nem jó, hiszen az összes többi a műszerfalon piros -, de gyorsan eltávolítható, mert csak egy egyszerű kétoldali ragasztó volt rajta. Szétvágtam egy rossz szivargyújtó elosztót és egyszerűen összekötöttem a díszvilágítás és a szivargyújtó fejet. Ha bedugom világít, ha kihúzom nem.... :D Egy kapcsolót is berakhattam volna, de úgy voltam vele, azért nem megyek el külön boltba. :D A világítás amúgy boltban olyan 2500-3000 Ft-ba kerülhet.


Valami nem volt kóser a klímával... amikor bekapcsoltam, hallottam, hogy elindul, viszont nem fújt hideget....gyors szerviz, oldják meg nekem, de gyorsan! :)
Két és fél napig volt náluk, egyszerűen nem találták azt a helyet, ahol eresztett a rendszer. Feltöltötték-elment a gáz....aztán feltöltötték valami neonos folyadékkal és neoncsővel keresték a hézagot, elsőre nem találták, aztán meglett a kis lyukacska....és be is tömték, vagyis kicseréltek egy kis alkatrészt ahol engedett. Munkadíj plusz anyagköltség plusz feltöltés került 16 000 Ft-t
Felkerültek a nyári gumik és az alufelni. Centírozással felszereléssel egy két csavar kicserélésével újra és munkaköltség 4500 Ft
Kiégett a jobb első tompított. H7-es. Ugyebár a kettőt együtt kell cserélni... a kettő izzó került 3000 Ft-ba és én magam cseréltem ki, elsőre egykicsit szenvedve.... de SIKERÜLT
2
406
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV