Blog

>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2012-03-24

Felkerült reggel a nyári felni garnitúra szett végre. Megtisztítva rendbe téve a felnik.

 

Meguntam, gagyinak tartottam igy tehát leszedtem a csomagtartóról :)

 

Hát eljött az idő hogy eztis beblogoljam,igazából már régóta volt a pajzson rács ,csak nem blogoltam mivel picit annó elszabtam s nem volt tökéletes, de most sikerült új rácsot szerezni ,némi alapfesték utánna chróm festék,beszabás s tökéletes lett :)

 

A multkori olajcserekor megrendelt cuccaim kicsit megkésve de megérkeztek,hát a motoröblitő már nem lesz használva mivel az olaj már ki van cserélve s azt pedig csere előtt kell használni,továbbá a szerelőm lebeszélt róla mivel nem bisztos hogy olyan jó a motornak mint ahogy mongyák...hát nemtudom, mindenesetre van egy flakon liqui moly motor flus-om ha valakinek kellene :) hát ami az üzemanyag adalákot illeti tesztelés alatt áll,bővebben a tartósabb használat utánn irok...

 

Mivel hamarossan elkészül végre a garázsom úgy gondoltam ideje előre megvenni a hozzá nélkülözhetetlen dolgokat...beszerzésre került egy hidraulikus emelő, egy pár bak, kerék tartó...garázs projekt hamarossan blogolásra kerül..:)

 
>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-02-17

Ahogy felkerültek a téli kerekek, az autót imbolygósnak és esetlennek éreztem(azért ez csak ballonosabb). A michelinek jól tapadtak minden körülmények között, de autópályás tempónál egy huplinál behimbálózott a kocsi,ezért eldöntöttem lengéscsillapítókat kell cserélnem rövidesen. Az árakat vizsgálva vagy valami lowbudget gátlót láttam, vagy ahogy kezdtem a mélyére leásni, kezdtek előkerülni a komolyabb gyártók egyre drágább cuccai. Már nem akartam monroe-t, sachs touringokkal szemezgettem. Sok jót hallottam róla, mindenki isteníti, plusz az ára is arra engedett következtetni, hogy ez lehet a legjobb utcai választás. De amint összeadtam a 4 gátló árát, olyan szám jött ki amin meglepődtem... A hátsó rugók is csere érettek lennének, mert az autó úgy néz ki általában, mintha 2 zsák cement lenne a csomagtartóban,bár ezt sokan vitatták, ennek ilyennek kell lennie. Ha abból is meg kell vennem az újat, akkor az horror, a bontottal meg sokra nem megyek. Persze akkor 4 rugó is kell, ha cserélem akkor már alacsonyabb legyen(de mennyivel?). Egy angol fórum oldaláról eljutottam az alfisti.net -re. Ott épp akciós volt az eibach pro-system, ami nekem ideálisnak tűnt a maga 30/30mm-es ültetésével. Némi számítással és levelezéssel oda jutottam, hogy meg is rendeltem. 7nap alatt megjött, boldogan nyitottam ki. Ránézésre is baromi masszív volt mind a rugó, mind a gátló. Sajnos porvédő és a felütközésgátló nem része a csomagnak, így azt itthon vettem meg.

>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2012-03-25

Volt olajcsere,utoljára októberben volt,azóta 10en x ezer km belekerült,ismét Liqui Molyt kapott az autó!

A váltóolaj meg még valamikor ősz vége fele lett cserélve,mert írtam korábban hogy folyik az olaj a váltóból,de kapott egy Liqui Molyt adalékanyagot és most már nem folyik belőle az olaj,hálisten!

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-03-25

Eljött az ideje egy újabb olajcserének.Tehát ismét kapott a gép finom friss Castrol Edge olajat.Természetesen cseréltük az olajszűrőt a levegőszűrőt a pollenszűrőt és a gázolajszűrőt is.
Ezen kívül a fékolaj is kicserélésre került,valamint kivettük a hátsó ülés ülőlapját,hogy hozzá férjünk az alatta lévő üzemanyagtank tápszivattyújához.Kivettük a tápszivattyút és belenéztünk a tankba is.Minderre azért volt szükség,mert feltételeztem,hogy a közel öt év üzem után már gyűlött piszok a tankban és a tápszivattyú szűrőjében.Kellemes meglepetés volt,hogy alig találtunk koszt az említett helyeken.Persze kitisztítottuk a szűrőt,ha már kiszereltük és a tank aljából is kiszivattuk a koszt.
A kormánymű két végén lévő gumiharmónikákat is lehúztuk és megzsíroztuk a fogaslécet.Így az esetlegesen bekerülő vízet talán távoltartja a fém részektől és így megelőzhető a rozsdásodás és ezáltal a kormánymű meghibásodása.
Ami még orvosolandó probléma volt a már említett elsőgumik rendellenes kopása .Az összetartás gyári értéken volt,mint azt a műszeres vizsgálat mutatta.Viszont az első kerekek terpesztése jóval nagyobb a gyári értéknél.Ezen viszont nem lehet állítani.Valószínüleg ez okozza a problémát.Agyaltam a dolgon és arra jutottam,hogy egy kicsivel nagyobb kerékösszetartást kellene állítani és ez kompenzálhatja a túl nagy terpesztést.Így mindkét oldalon állítottunk egy kicsit az összetartáson.Persze közel sem biztos,hogy helyt álló az eszmefuttatásom de egy próbát megér.Most nem tudok mást tenni,mint folyamatosan figyelem az első gumik kopását.Ha szerencsém van,megszűnik a probléma.......
Km. ó. állás:95.241

 
>> SzervizDrB // Alfa 159 2.4 JTDm Berlina // 2012-03-25

Most látom, milyen régen nem írtam az autóról. Azóta jópár (tíz)ezer km-er belement a vasba. Most 116 ezernél tartunk. Időközben volt egy kormánymű és kormányszervómotor csere (még használtautó garira ment) kb. 110 ezer km-nél. A kormánymű hibája ismert típushiba, nálam is elkezdett ropogni, így cseréltettem. Ezt leszámítva a szokásos 15-ezer km-enkénti olaj-szűrőcseréken kívül, hál` Istennek, nem történt semmi említésre méltó esemény.

Illetve egy idegesítő zörgés, ami az autóban ülve az armatúra/motortér jobb oldala felöl volt hallható. Nem állandóan, hanem ált. 2500 fordulat körül, s valószínűleg a külső hőmérséklet is befolyásolta, hogy előjött-e. A hangja alapján, valamilyen meglazult, berezonáló műanyagelemre tippeltem. Kismilliószor átnéztük a motorteret meglazult dolgok után kutatva. Többszört találtunk nem teljesen visszazárt műanyagbilincseket, s egyéb "lötyögő", a közelükben levő más elemekhez hozzárázkódható vezetékszakaszokat, bilincseket, stb. Több mindent rögzítettem, de semmi sem segített. Kínomban napokon keresztül olvastam az Alfisti.net fórumait. Több topik is foglalkozik zörgésekkel, zajokkal. Míg az egyikben meg nem találtam a nálunk levőre leginkább ráillő leírást: légminőségellenőrző szenzor meglazulása. Ez a szenzor a szélvédő motortér felöli része előtt-alatt, bent ülve jobb oldalt található műanyag borítóelem mögött található. Épp esedékes volt a nyári-téli kerekek cseréje, így ezt is megnézettem a szervizben, s tényleg meg volt lazulva. Rögzítették, azóta eltűnt ez a zörgés.

 

eljött az idő a nyári kerekek felrakására s ezt egybekötöttem a tavaszi autóápolásal: mosás,vaxolás,belső kitakaritás-porszivózás,műszerfal ápolás, de mindközül a legfontosabb a alváz-kerékjáratok mosása igy tél utánn :) hát és ami a nyári felniket illeti, picit jobban mutat velük az autó :P MEGJEGYZÉS: a hátsó gumik erősen kezdnek elhasználódni....