Mutasd

>> Szerviz2012-03-25

Most látom, milyen régen nem írtam az autóról. Azóta jópár (tíz)ezer km-er belement a vasba. Most 116 ezernél tartunk. Időközben volt egy kormánymű és kormányszervómotor csere (még használtautó garira ment) kb. 110 ezer km-nél. A kormánymű hibája ismert típushiba, nálam is elkezdett ropogni, így cseréltettem. Ezt leszámítva a szokásos 15-ezer km-enkénti olaj-szűrőcseréken kívül, hál` Istennek, nem történt semmi említésre méltó esemény.

Illetve egy idegesítő zörgés, ami az autóban ülve az armatúra/motortér jobb oldala felöl volt hallható. Nem állandóan, hanem ált. 2500 fordulat körül, s valószínűleg a külső hőmérséklet is befolyásolta, hogy előjött-e. A hangja alapján, valamilyen meglazult, berezonáló műanyagelemre tippeltem. Kismilliószor átnéztük a motorteret meglazult dolgok után kutatva. Többszört találtunk nem teljesen visszazárt műanyagbilincseket, s egyéb "lötyögő", a közelükben levő más elemekhez hozzárázkódható vezetékszakaszokat, bilincseket, stb. Több mindent rögzítettem, de semmi sem segített. Kínomban napokon keresztül olvastam az Alfisti.net fórumait. Több topik is foglalkozik zörgésekkel, zajokkal. Míg az egyikben meg nem találtam a nálunk levőre leginkább ráillő leírást: légminőségellenőrző szenzor meglazulása. Ez a szenzor a szélvédő motortér felöli része előtt-alatt, bent ülve jobb oldalt található műanyag borítóelem mögött található. Épp esedékes volt a nyári-téli kerekek cseréje, így ezt is megnézettem a szervizben, s tényleg meg volt lazulva. Rögzítették, azóta eltűnt ez a zörgés.