Blog
Már régen foglalkoztat a gondolat, hogy le kellene cserélni a "mi autónkat" egy IGAZI AUTÓRA.
Longman cartárs közreműködésével 2012.06.01-jén sikerült megvennem életem első(remélem nem az utolsó) Alfa Romeoját.
km állás: 191.044km
Előélet




A nappali fény, mint olyan szerintem hasznos. Foglalkoztatott régóta, hogy miként kéne megvalósítani úgy, hogy viszonylag ízléses legyen. A készen kapható ledsorokat eleve kizártam, mert nem tetszenek és általában csak béna helyekre lehet őket felrögzíteni. Vannak offos verdák, amiken ezt egyszerűen úgy oldják meg gyárilag, hogy a lenti ködlámpa mellé beraknak egy fényforrást. Ez nekem jobban tetszik, mert egyszerű, nincs túlcicomázva, mint egyes négykarikás autók lámpatestei. Mivel a facelift előtti 47-ben az első indexek nem a lámpatestben vannak, hanem egy lenti búrában, ezért elkezdtem ott nézelődni. Ez szerencsémre kétfelé van osztva. A fenti rész az index, a lenti pedig üres. A hátsó burkolaton valamelyest elő is volt készítve a terep egy újabb foglalatnak. Megrendeltem ebay-ről ledes izzóval együtt és be is kötöttem. Jelenleg a helyzetjelzőkkel párhuzamosan üzemel, így nem generál hibát. Később még szándékomban áll módosítgatni rajta, de egyelőre jó lesz így. Majd agyalok még, hogy hogyan tehetném jobbá. A lényeg, hogy így is tetszik és talán nem is látszik rajta annyira, hogy házilag lett beszerelve.
Egyúttal kicseréltem az index izzókat is, mert már lemállott róluk a borostyán bevonat. AC előtt még a motorháztető nyitását tettem egyszerűbbé, csak nem írtam le. Állítottam kicsit a szerkezeten, így nem kell teljesen kihajlítani a kart a kormány alatt, hogy méltóztasson kattanni. Kapott még egy kis WD40-et a mechanika és most nagyon patentul működik az is. Az első 4 képet úgy "loptam" innen-onnan, de az utolsó kettőt én lőttem :)






Sokaknak meséltem már erről a szerről, itthon már ízlelgetjük is, hogy milyen, hogyan kell vele dolgozni. Eleinte csak kisebb felületeken próbáltuk kézzel, ez elsőre is elég sikeresnek mondható volt. AlfaCityre készülve viszont az egész autót políroztuk, ekkor már géppel. Mire megtanultuk az alapvető fortélyait a gépi polirozásnak, addigra már másfél autó elkészült, így majd a nyár folyamán még egyszer elvégezzük a műveletet, már hatékonyabban. Lacci33 cartárs 33-asának tetőjének polírozásánál már nagyon szép munkát végeztünk, rengeteg karcot sikerült eltüntetni, de valószinűleg lesz még jobb is az eredmény. Próbáltuk az én lámpáimon, valamint Lancia Phedra lámpákon is, az eredményt a képek is szemléltetik, szerintem nagyon jó lett. Remélem tudok majd segiteni minden érdeklődő cartársnak.
Itt van két videó, amit polirozás közben rögzítettünk:
Az első, amikor csak egy téglalapban próbáltuk
Alfa33 bemutató
A második, ahol a fél tető már polírozva van
Alfa33 félig kész











Lecseréltem az izzókat, meg voltam elégedve a Philips X-treme Vision +100%-kal, csak az egyik kiégett 2 vagy 3 hónap használat után. Helyére egy mezei Osram került, aminek a fénye és hatótávolsága messze alulmúlta a Philips izzóját. Lacci33 cartárs kifinomult üzleti érzékének köszönhetően jutottam hozzá H7 Osram Night Breaker izzókhoz, így ki is cseréltem őket.
Elérkezett az ideje a kuplungszerkezet cseréjének. A cserét a közeli Fiat szervizben végezték, ahol egy kicsit féltek a feladattól, de végül jól megoldották. A programozáshoz egy régi kollégájukat kellett visszahívják, mert anno ő még részesült oktatásban hogy hogyan kell a selespeedet beállítani . A lényeg az hogy minden oké, és érezhetően jobban finomabban és talán gyorsabban vált a seles. :)
119.000-nél komlett vezérlés csere
125.000-nél Generátor szabadonfutó csere
126.000-nél Első féktárcsál ceréje Brembo tárcsa Textar betét 310mm a tárcsa
126.000-nél Hátsó féktárcsák szabájzása és fékbetét csere Textar ra
128.000-nél Generátor csapágyazás
128.000-nél Jobb kézifék kötél cere
135.000-nél Mind két belső féltengely csukló felújítás
139.000-nél Vezérműszíj csere Dyco-rol Gates-re
140.000-nél Turbó támcsapágy csere és leőmlő tömítés csre
141.000-nél hosszbordás szij feszítő egység INA és hosszbordás szij csere Contitechre
143.000-nél Automata váltó szeleptömb és új olaj TUTELA GI/E 4L csere
144.000-nél Xenon lámpa állító ball hátul csere
144.000-nél olajcsere Casrtol EDGE 5W-40 TD és Metebond 250ml Légszőró Olajszűrő Pollen
146.000-nél Ablaktörlő lapát csre BOSCH
152.000-nél Vezérlés feszító görgő csere (Breda-ról )INA-ra
152.000-nél Vezérműszíj csere Gates rol Conti ra rossz volt a fogprofilja a Gates nek. Ami jó hozzá trapéz vágva
152.000-nél Generátor csapágyak cseréje ! Fel lett pontozva és ragasztva a kis csapágy nagy SKF kicsi FAG
152.000.nél Hosszbordás szij eltolt furatos görgó csere SKF
154.000-nél EGR-szelep tisztítás
155.000-nél Termosztát csere és fagyálló csere
156.000-nél Fékolaj csere BOSCH DOT 4 és Szervó olaj DEXON 3 csere hátsó féknyereg porvédő csre Autofren
157.000-nél Valvolin Dudblend 5W40 Olaj Olajszűrő Légszűrő Gázolajszűrő
157.000-nél Olajpumpa csere , kartertömítés viktor reinc , Vezétlés feszító csere ,
Vízpumpa csere Aittex
Visszakerült a Gates vezszíj mert nem az volt a recsegős hang és a Contitech vez szij az hibás volt !
Ferdén futott a vezkeréken!
Váltó olaj utántöltés
Immáron harmadik alkalommal sikerült eljutni a nagy eseményre, AlfaCitybe. A tavalyi találkozóból, utazásból tanulva, az idén már egy nappal korábban, Pénteken indultunk útnak. Az út kellemesen telt, kivéve egy kis dugót Budapesten, de pár nap távlatából nézve, Alfában ülve még az is elviselhető :) Kissé féltem ettől a hosszú úttól, mivel oda-vissza 800 km azért elég sok. Ráadásul pár nappal a találkozó előtt a futómű megviccelt, jobbra-balra rántja a kormányt, csörög, kopog, csattog, ropog, morog, mindent csinál, amit egy beteg futómű. Viszont az én drágaságom hazahozott minket épségben, egészségben :) Péntek este 7 körül érkeztünk meg Komáromba, csupán az időjárás okozott egy kis problémát, ugyanis kb. fél óra alatt 3 fokot esett a hőmérséklet, ami eléggé nyugtalanított. Szombat reggel 7 körül ébredeztem, nem sok sikerrel, de még így is az elsők között vonultunk be a Monostori Erőd falai közé. Tudtam, hogy az évi is nagyon jó hangulatú találkozó lesz (számomra biztosan). Szerencsére sokan megkerestetek, nagyon örülök neki, hogy személyesen is megismerkedtem jó pár Alfás cartárssal, nagy öröm, hogy nem csak interaktív kommunikáltunk, hanem élőben is. A találkozó fénypontja számomra az volt, amikor egy kis 4-es pózolásból végül egy hatalmas fényképezkedés, pózolás lett. Végül a nap is kisütött eredmény hirdetésre, s húgomnak, valamint nekem is sikerült nyerni a "tombolán".:) A szombat este kellett az új élmények feldolgozására, de nem sikerült teljesen, még vasárnap is a találkozó hatása alatt voltam, csak azt sajnáltam, hogy megint egy évet kell várni AlfaCityre, pedig ha jövőhéten lenne, már csomagolnék is. :) A hazaúton beugrottunk Budapesten az Aréna plázába, Sátoraljaújhelyen is megálltunk. Zökkenőmentes utazás volt. Köszönöm szépen mindenkinek!
Pár videót készítettem a képeken kívül:
Közös dudálás
Gumifüstölés 1
Gumifüstölés 2
A hazaút egy szösszenete
Képeim és videóim az FTP szerveren:
AlfaCity, ahogy én láttam










Újabb kerek tízezerhez érkeztünk, ráadásul most olyan helyen történt, ahol meg is tudtam állni egy fotóra.
Egyébként Veszprémben jártam, az Autó Forrásnál. Megkérdeztem, mégis mennyibe fájna egy pótkulcs az autóhoz. Teljesen felesleges kör volt. Jobb helyeken ennyiért egy öregedő, lepattant, de működőképes Alfát is adnak. Azt hiszem, ideje feltúrni az Ebayt egy kulcsért.
Hazafelé beköszöntem Csöriékhez is Várpalotán. Jövő kedden várnak egy kisebb műtétre. Ma csak Csörgő Sr. műtötte meg a szemüvegemet. Hja kérem, lazán élek, én már a szemüvegemet is ott szervizeltetem. :)
Ja meg tegnap autómosóban is voltam. Pár órával később már esett is...

1
639
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10