Blog
Bár még lett volna pár ezer km. a fékekben, de az éppen esedékes műszaki miatt sor került egy nagy felújításra. Ennek keretében ki lett cserélve mind a négy féktárcsa, nagy méretű lyuggatott "racingosra", összes betéttel együtt, a két hátsó féknyereg, meg két kézifék kötél. Kapott a Csini egy balos axiál csuklót is. Történt mindez 306000 km-nél.
A minap kaptam a rendőrségtől egy "csodás" 50 ezer forintos csekket.Az indoklás szerint megszegtem a KRESZ kanyarodásra vonatkozó szabályait.
A gyakorlatban az történt,hogy van itt Szhelyen egy kereszteződés,ahol eddíg jobbra és balra is lehetett kanyarodni.Pár napja kitettek egy "kötelez haladási irány jobbra" táblát,amit én nem vettem észre.Természetesen a rend éber őrei gyorsan oda is álltak egy fényképezőgéppel pénzt szedni.Sikerült beleszaladnom.Semmi figyelmeztetés,ejnye-bejnye..................50 rugó kapásból.Egy "kicsit" soknak találom.
Szabályos terror az autósokkal szemben.Rablás legális keretek közt:-(((!


Ma este Riki közreműködésével elértük a 190.000 km-t :)

Indulás 07.25 egy nappal később mint terveztem, irány Várad-Kolozsvár-M.vásárhely-Szováta. Itt kirándulás(Gyilkos tó Békás szoros) pihenés és 26-án irány Aranyhomok part Brassó-Plojesti-Cernavoda-Constanta majd dél felé Mangalia és át a határon Bulgária.
Visszafelé Várna-Shumen-Razgrad(autópályának erős)-Ruse-Bukarest-Pitesti-Transzfogarasi út(gyönyörű szerpentinek)-Nagyszeben-Sebes(bazi sor szembe, Sebest érdemes elkeülni!)-Vajdahunya-Déva-Nagyvárad(ezt az utat is el kell kerülni, szörnyű)
Közel 2700km és nagyon jó 5,5l/100km fogyasztással autó előtt le a kalappal.
(Futóművet azért eléggé megviselhette)







Ami cserélve lett: Váltó, kormánymű, szervocső, klímacsövek újraszigetelése, Tuttela váltóolaj 2Liter.
Természetesen szerviz után futóműállítás.
Télen még bírta az akkumulátor, de mivel nem jártam vele, mostanra meghalt. 70 Amperórás, 640 indítóáramú Baren került bele.

Találtam azonos színű gyári küszöbtoldatokat, melyeket a mai napon fel is applikáltam.
Fincsi Selenia Racing-et öntöttem bele és persze az összes szűrő is ki lett cserélve.
Egy picit jegelve volt a project. Az a helyzet, hogy az elgondolás, hogy ha konzollal nem tudom feltenni a GTA féknyerget, akkor cserélek csonkállványt is, alapból jónak bizonyult. Csak hát nem számoltam a dologgal, miszerint lehetetlen GTA csonkállványt beszerezni. Szó szerint NINCS! Újra át kellett gondolni a dolgot, hogy akár kompromisszum árán is, de meg legyen oldva valahogy a féknyereg cseréje.
EvoDave Lancia Delta Integráléján tervbe lett véve, hogy szintén nagyobb fék kerül fel az autójára. Ő a 166-os 4 dugattyús Bremboját vette meg. Átbeszéltük a dolgot, méregettünk, és kiderült, hogy neki a GTA fék is elfér, úgyhogy végül abban maradtunk, hogy cserélünk. Neki igazából mindegy, nekem meg simán konzollal meg lehet oldani a dolgot. Konzolt is gyártatott már, de az a Deltára nem stimmel, az enyémre hibátlanul passzol. Azt átveszem tőle, neki meg készül egy másik konzol kifejezetten a GTA nyereghez. Még le kell fényezni a 166-os nyergeket, ezt Dave intézi, lévén a GTA-ét én már megcsináltattam. Majd még egy kis távtartót kell esztergáltatni, mert nem akarok alátétekkel bohóckodni, azért ez ettől komolyabb dolog. Úgyhogy végre finisben van a dolog, augusztusban összerakjuk. Hű, már nagyon várom! :-)




Még mindig töretlen lelkesedéssel gyűjtöm a kilométereket, egyszerűen nem tudom megunni. Azt hiszem az élményért, amit nyújt, igazán megérdemli néha, hogy a gazdája gondozza, rendben tartsa. Ezért ma, hogy végre jutott rá egy kis időm, nem sajnáltam az energiát, hogy néhány apró, kicsit bosszantó hibáját kijavítsam.
Elsőként a két hátsó ajtó határoló cseréjét tartottam legfontosabbnak, mert már zavaró volt, hogy nagyon erős kattogást hallottam minden nyitáskor-záráskor. Annyira biztos voltam a dolgomban hogy előre beszereztem mindkét oldalra az alkatrészt. Már javában benne voltam a melóban a jobb hátsó ajtón - az ajtókárpit levételével végeztem is - amikor azt vettem észre, hogy a határoló ajtó felőli oldalán mindkét csavar ki van lazulva. Egy ilyen miatt simán kattoghat nagyon csúnyán, ráadásul így utólag hogy a hangot fejben visszapörgettem, már kezdett összeállni a kép hogy valószínűleg eleve a csavarok ellenőrzésével kellett volna kezdeni, mert akkor most nem bontottam volna le ezt az egész ajtókárpitot.
Azért próbáltam a jó oldalát nézni a dolognak, hogy talán a bal oldalon is csak ez a helyzet. Hát igen, épp ott is a csavarok lógtak csak, úgyhogy minden ügyeskedés nélkül megjavítottam azt is.
Azért az autó összes zárját és ajtó határolóját befújtam WD 40-el ha már kézben volt. Most egy darabig a szokásosnál is finomabban fognak csukódni az ajtók.
A középkonzolt pedig azért bontottam szét, mert a benzin szintet jelző műszerben kiment a háttérvilágítás, a klímakezelőt meg cseréltem úgy egyben, mert kicsit szorulósabban járt a középső tekerője, illetve az újban volt 3 működő izzó ellentétben a régivel, amelyikben három nem működő volt.
Így hát megmaradtak a hátsó ajtó határolók. Most már eladók, illetve szintén eladásra van 4 darab gyári 16-os ötágú alufelnim majdnem karcmentes állapotban. Nagyon vigyáztam rájuk. Kép az oldalamon van róluk autóra szerelve. 55.000 Ft-ra van beárazva.
0
823
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Virtuális Romeo
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10