Blog
A bal hátsó kerékcsapágyam besült. Melegedett a kerék, így nem használtam sokáig az autót. Mivel ez teljesen váratlanul jött, így a pénztárca elég szűkre szabta a határt. Mapco márkájú került bele, amíg bírja-bírja, ha kell majd cserélem.
Az autós boltban kicsit elveszettnek tűntek a kollégák, így az ePer, VIN szám segítségével rendeltettem meg veluk a cuccot. A csere egyszerű, kerék le, féknyereg le (nem fértem hozzá az alsó tartócsavarhoz, így a keresztlengőkart elhúztam), féktárcsa le. 36-os kulccsal meg kell engedni az anyát, utána kocogtatni lefelé. Nekem több darabra hullva jött le. A belső csapágyház egészen a tengely végén van, oda beszorítottam egy hidegvágót, és pár határozott ütéssel elválasztottam őket egymástól. Az új csapágyat keményebb fa segítségével ütöttem fel, majd mikor már elérte az anya a tengelyt, azzal szorítottam a helyére. Utána le kell biztosítani az anyát, és kész.



Megvolt a vezérlés csere vízpumpával, valamint burkolattal, olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere.
Vezérlés szett: 25.000 Ft
Vízpumpa: 9.000 Ft
Motorolaj: 18.000 Ft
Olajszűrő: 1.500 Ft
Levegőszűrő: 4.500 Ft
Vezérlésburkolat: 9.000 Ft (eldeformálódott, emiatt hozzáért a szíjhoz és a görgőhöz)
Munkadíj: 26.000 Ft
A téli felnit lecseréltem. Szerettem a Tecnomagnesio Indianapolis felniket, jól is néztek ki az autón, de valahogy sosem éreztem tökéletesnek. Viszont most lehetőségem volt egy az egyben elcserélni a kerekeket 17"-os Novitec N5 felnikre. Nekem sokkal jobban tetszenek és talán ezeket már hibátlannak fogom érezni az autón. Az évek alatt ez már a negyedik fajta téli kerék, ami az autón lesz. A gumik is át lettek rakva, felszerelés előtt még centrírozni kell majd a kerekeket.

Facebook-on valamelyik Alfás fórumon beleakadtam egy cartárs által bontásra ítélt kocsi képeibe, felvettem vele a kapcsolatot és pár nap múlva megis érkezett postán a cuccos, amit a mai napon ki is cseréltem :)



Sajnos az új fejegység beszerelése szeptemberre csúszik. Öröm az ürömben, hogy még egy kiegészítő beszerzésére volt így idő. Ismét eBay, és már meg is érkezett a tolatókamera. Bekötése a fejegységgel együtt fog megtörténni.


1-2 hete elkezdett rakoncátlankodni a kuplungom. Hiába nyomtam be tövig, nem sikerült egyesbe rakni, máskor meg jól működött, megint máskor meg össze-vissza
volt a fogáspontja. Fogyott a fékfolyadékból is, muszáj volt megnézetni. Mint kiderült a kuplungpedálnál lévő még gyári(!) munkahenger mondta be az unalmast. Ezt a váltónál lévővel együtt felújították, ha már szervizben volt az autó.
A szervizelés apropóján kiderült az is, hogy hova tűnik a szervóolajam. A szervószivattyú gumicsövén volt egy gombostűnyi lyuk. Ez is cserélve lett. Probléma úgy tűnik megoldva itt is.
Hosszas keresgélés után sikerült találnom egy balos kilincset. Igaz, hogy járt mellé egy komplett ajtó, de az meg jó lesz tartalékba. (A beszerelés utáni képen kicsit úgy tűnik, mintha elütne az autótól annak ellenére hogy színre fújtam, de ez csak a kosz miatt van, amit azóta természetesen eltüntettem.)
A kilincset magam tettem fel, a többit szerszám és tapasztalathiány végett az Alfa Veloce szervíznél csináltattam.
Km óra: 225710


Ciao Kedves Olvasó !
Ismét egy rövidke Bloggal igyekszem leírni az eseményeket :D
Amióta nekem Alfám van azóta Faterom is egyre jobban beleszeretett az autóba és hát ez lett a vége, hogy vett is egyet ( a kék helyett ) :D
Talált egy gyöngy szemet !
Alfa Romeo 156 2.0 JTS SW ( Full extra )
2002 évjárat de 45.138 km -el :) ( Szervizkönyv minden van hozzá, plusz lecsekkoltam computerrel az ECU-t is :) )
Szóval Fater már a következő ALFA CITY-re készül és jelen pillanatban is waxolja és takarítja :D
Köszönöm hogy elolvastad ! :)










Ciao Kedves Olvasó ! :)
Hát nem nagyon vagyok írólélek de úgy gondoltam ezt megosztom veletek :)
Először is 2 dolog van amibe nagyon szerelmes vagyok :) Először is barátnőmbe :D Másodszor pedig az Alfa Romeo-kba. Miért is ?
Úgy alakult, hogy elmentünk idén egy kicsit nyaralni barátnőmmel a Balatonra :) Mivel mi Nádudvaron lakunk ( Hajdúszoboszló mellett ) így nekünk röpke 480km távot kellet megtenni Hévízig, mivel ott szálltunk meg. :)
Nagyon kellemesen csalódtam, abban nem volt semmi kétségem, hogy eljutok vele mindenhova és jöhet szél, hó vagy eső vagy 45 fokos hegyi utak, az Alfámnak egyik sem számított :)
De ami a legjobban meglepett és amiért írom ezt a blogot, az maga a fogyasztása volt ! Legmerészebb álmaiban sem gondoltam volna, hogy indulástól számítva a haza érkezésig és ez idő alatt tekergett utakat össze számolva 1300km-ert tettünk meg :) Mindezt durván 100L üzemanyagból vagyis kb 7.7L / 100km -es fogyasztással. Az üzemanyag költségem 43000 Huf-ból jött ki. Zárójelben autópálya, hegyi utak, városokon keresztül és átlagban azért 120-140 körül billeget az a mutató, szóval elég haladósan mentünk minden fele. Komolyan mondom leesett az állam, hogy egy ilyen erős és ilyen jól kitalált megalkotott motor, hogy képes csupán csak ennyivel megelégedni ??? :D :O Aminek borzasztóan örülök !
SOHA SEMMILYEN MÁS AUTÓT NEM AKAROK CSAKIS ALFÁT !
Menet közben nagyon sok CarTárs-sal találkoztam, akik sűrűn integettek is, ahogyan én is, nagyon jó érzés volt ilyen emberekkel találkozni arra fele :) :)
Köszönöm, hogy megoszthattam veletek az örömöm, és hogy elolvastad a blogom ! :)












- életkor: 1.316 nap
- km óra állás: 144.097 km
- össz. menetidő: 2.060,38 óra (85,85 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.698,20 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,68 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,62 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,66 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,53%
0
1219
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- MiTo
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV