Blog
több "harci sérülés" is volt az autón, egy részéről én, másról meg mások tehettek, de kezdett annyira elhanyagoltnak kinézni, hogy nem lehetett tovább halogatni. átültem hát a csereautómba (Panda 1000, a négylábú mosógép 1991-ből :-) ), és némi csereelemekkel (kellett első lökős, mert előttem már szarrá foltozták valakik, meg bal első sárvédő, mert valaki félrekalapálta a régit) gyönyörű lett a kocsi, plusz egybe lett fújva a bal oldala, ahol eddig az ajtók színe eltérő volt.
nem állítom, hogy maradéktalanul sikerült a beavatkozás, mert a drága mester kihagyott két csavart a hátsó lökősből, valamiért nincs kürtöm, ráadásul mintha beleködölt a szélvédő bal szélébe ...



A Zénél töltött napok alatt kicsit meg lett járatva a gép,és a sikeres
javítás után indultam volna haza,és Zé azt mondta,nagyon jól megy.
Szerinte meg van chippelve!
Én nem piszkáltam bele,az előttem lévő középkorú osztrák tulajt meg nem ismertem.
Volt ott egy kolléga aki azt mondta pár perc alatt kideríti,hogy belenyúltak e!
Rádugta a gépet és azt mondta teljesen gyári benne minden!
Nagyon büszke vagyok az autómra,270E km után sem füstöl,dinamikus,és jól fogyaszt!
Ez a tény is azt támasztja alá, hogy valós a km futása!
Coure Gasolio! :D

Zé mester és csapata ismét kezelésbe vette a sportbálnát!
A komplett hátsó futóművet kiszedték és felújították.
-lengőkarszilentek
-bölcsőszilentek
-stab.rudak cseréje
-GE szemek cseréje
-lengéscsillapítók cseréje
-grátisz féktárcsa és betét csere
Most már tényleg sportbálna! : )
Az első lámpáim is elhasználódtak már az évek során,és a jobb oldaliban
meg el volt törve az állítómotor műanyag vezetője.
Ezért a lámpák is ki lettek cserélve,sokkal jobb mint volt!
De őszintén szólva nem vagyok teljesen megelégedve velük,mintha még mindig
vinne elég messzire.
Zé azt mondta utánanéz a dolognak.
Km: 270516



Anyu-apu a mai kirándulásról egy pár visszapillantó-huzattal érkezett haza. Egyből fel is próbáltuk :)
Ja igen, a képeken látszik, hogy a héten a két első ülésre ráhúztam a csajosító huzatot :)


Hétfőn-kedden a siófoki fiat-alfa szervizben volt az autó az állapotfelmérés során talált hibák javítása és az eredetiségvizsgálat elvégzése miatt. Mint utóbb kiderült, szerencsére nem kellett cserélni az ablaktörlő-motort, csak a lapátot. A féket pedig szépen letisztították, aztán futtatták jó ideig az autót a fékpadon. A javaslatuknak megfelelően pár ezer km múlva visszaviszem kontrollra.
"Családi" kedvezményként előre megkaptam a 7 éves autóra - regisztráció után - járó 20%-os alkatrész kedvezményt + egy kis munkadíj a fékek miatt = 15e Ft.
Eredetiségvizsgálat (hivatalos díja) 18,5e Ft
Mivel a várható szerviz költségek miatt jóval alacsonyabb áron kaptam az autót, a hétfői meglepi kedvezményt úgy érzem, nem fogadhatom el.
Az alfaamore-s regisztrációmnak köszönhetően a volt tulajdonos további utólagos kedvezményt ajánlott :) Fülig érő száj biztosítva :)
217927km-
Olajcsere és a hozzávalók./Minden Gyári hozzávalókkal/
Pótoltam az alsó motorvédő burkolatot. Kissé macera volt felrakni, mert a furatok nem igazán voltak jó helyen. De megoldva.
Elérkezett a váltóolaj-cseréjének az ideje. (Na jó, lehet nem érkezett el, de én akkor is lecseréltem. :)
Castrol Syntrans Transaxle 75W90 került bele. Ez a legendás TAF-X utódja, ami forrásaim szerint egy kimagasló és univerzálisan használható hajtóműolaj (volt).
Ám van itt is egy (kicsit későn felfedezett) ellentmondás a specifikációban. A régi hivatalos előírás ui. Tutela ZC75 Synth volt, ami egy GL5-ös olaj. Az új előírás pedig a Tutela Technyx, ami GL4+ -os olaj. (Itt is ezt a témát boncolgatják.) Ráadásul a viszkozitásuk sem ugyanaz, mert 75W80 vs. 75W85. Márpedig ha mindkettő engedélyezett hivatalosan, az azt is jelenti, hogy sem az API osztály, sem a viszkozitás nem extrém kritikus. Illetve azt is, hogy régen nem a legoptimálisabbat ajánlották. (Déjavu, lásd 159 MJet mizéria...) Vagy azt, hogy már azt mondják "igazából megteszi a könyebben előállítható olaj is", mivel gyári ajánlás, ezt fogják megvenni az emberek/szervízek és így nagyobb a profit. Ki tudja, melyik szempontok játszottak közre az ajánlás megváltoztatásánál.
Nos az én általam választott Castrol olaj GL4+ -os, vagyis az újabb ajánlás szerinti. Mindenesetre nem értem, hogy miért változtatnak ilyen dolgokon... (Létezik egy angol nyelvű tanulmány a neten, amelyik pont ezt a témát boncolgatja: Miszerint nem mindegy, hogy egy váltóba GL4 v. GL5 olaj kerül, a viszkozitástól függetlenül. A "GL3/4/5" olajok eleve kicsit gyanúsak, vagyis szuboptimálisak. A lényeg nem is a kenés, hanem az adalékok szinkrongyűrűkre gyakorolt hatásában rejlik. A GL5 ilyen szempontból "agresszívabb".)
A cseréről annyit írnék, hogy a váltó alatti műanyag burkolatot kell leszedni (PH2 csavarok + 2db 10-es hatlapfejű csavar). Ezek után láthatóvá válik a 3 db M12-es belső-imbusz csavar. Ebből csak a legalsó (hátsó) és a felső kitekerésére van szükség. A leeresztőcsavar sajnos (vagy természetes módon...) nehezen hozzáférhető helyen van, ui. útban van a bölcső. Ez azt jelenti, hogy egy szabványos 1/2"-os hajtószárral nem férni hozzá. A 12-es->10-es hatlapfejű imbusz bit-et (a 12-es oldalán!!) egy villáskulccsal lehet meglazítani. Tehát azon a felén, ami a csavarból kilóg. Ennek az az oka, hogy ez tényleg metrikus 12mm-es, míg a másik, ahova az adapter jön, az jó eséllyel colos méret, vagyis a 10-es villáskulcs enyhén lötyög rajta. A másik ok pedig, hogy a hernyócsavar jól be van állva és egy 10-es kulcs rendszerint vékonyabb, mint egy 12-es, vagyis könnyebb elgörbíteni. Főleg, ha egy csővel még meg is hosszabbítod. Természetesen szebb megoldás egy M12-es célszerszám. Mivel a leeresztőcsavar belső fele mágneses, célszerű visszatekerés előtt alaposan megtisztítani.
A választott Castrol olaj mellett szól az is, hogy kiöntőcsőr is van a flakonon, így könnyebb a beöntőcsavaron bejuttatni a 2db 1 literes flakon tartalmát.
Én adagoltam mellé egy váltóba való Xado EX120-at. (A flakonba, felrázva. Nem keverve.)




Miután megvettem a kocsit, nyilván való volt hogy valami nagyon nem okés vele. Elindult de nagyon kopácsolt a motor... Gyűjtöttem egy kis pénzt, addig Benz-nél állt a kocsi, majd elvontattuk Péter barátunkhoz aki nemsokára neki is látott, és közölte velem a tutit ! Hajtókarcsapágy.... Főtengely még menthető ??? .. NEM ...
Szóval pár hónapba bele fog telni mire kocsi lesz belőle, de sebaj akkor legyen megcsinálva normálisan.
Amik cserélve lettek:
- Főtengely ( Bontott, alapméretes ) - 42.500
- Olaj ( Selénia 20K , Tutela váltó olaj + szervó ) - 20.000
- Levegőszűrő - 3000
- Olajszűrő - 2000
- Vízpumpa - 5950
- Vezérmű szíj készlet - 20.958
- Hengerfej tömítés készlet - 19.466
- Alsó Tömítés garnitúra, + összes csapágy ( nyugvó, hajtó, főtengely ) - 20 672
- Olajpumpa ( Bontott ) - 13.500
- Kuplung Szett - 32.747
- Kinyomó csapágy - 16.735
- Alvázvédő + üregvédő - 5000
- Lökhárító tartó konzol - 10.000
- stabilizátor szilent - 3250
Ha nem lett volna a céges kedvezmény kb a duplája lett volna. Pár hónap elteltével mikor hivott a szerelő azt hittem készen van , de sajnos nem... rosszhír... lebillent a motor a kis hordozó kocsiról, és eltörött pár dolog... Nagyon bántotta a dolog mert próbált vele sietni és egyedül volt...
ennek keretein belül cserélve lett :
- Vezérműtengely kerék
- Vezérműtengely jeladó
- Szelepfedél
- Szíj burkolat
Miután ez megvolt mehetett be a motor :). közbe Benz Cartársal felmentünk és segítettünk neki, és pár apróságot is meg tudtunk közbe csinálni a kocsin. Kapott egy komplett alvázvédelmet egy új rezonátor csövet. Le lett kezelve a kissé rozsdás első bölcső is, és le lett fújva feketére. Lassan összeállt a kocsi. Beraktuk a motor, és első indítás-nál majdnem hogy könnybe lábadt a szemem ;) Gyönyörűen duruzsolt. Több mint 4 hónap emelőn ücsörgés után végre a kerekein láthattam újra a kocsit! :)











