Blog
2013.09.10.
Pár hét hahus böngészés után elkezdtek körvonalazódni az igényeim, hogy milyen autók jöhetnek egyáltalán szóba. Ami biztos volt, hogy mindenképp erősebb motorral felszerelt autót szeretnék az akkori 1.6-os (105 lovas) 147-esemnél. Nézegettem ugyan a kétezres motorral felszerelteket, de nem igazán fért bele a keretbe (úgy emlékszem akkoriban 8-900 körül mozogtak a környéken). Aztán amikor arra került a sor, hogy megvolt a lista (melyben szerepeltek offos autók is, főképp v6 motorral) elindultam. Amikor a mostani 156-osomhoz értem, ami egyébként csak "útba esik nézzünk rá" kategóriát képviselte, a gyanúsan nyomott ára miatt, 220 ezer kilométerrel, 4 évvel öregebben mint az előző autóm, megálltam én nem kerestem tovább. :) Azóta már leszoktam a fiatalabb évjáratok és a kevés kilométer hajhászásáról. Tény hogy nem ez volt a "legpatentabb" autó amit megnéztem, de jóval olcsóbbnak tűnt az, hogy ráncba szedjem, minta alapvetően egy kulcsrakészet vennék, egyébként meg abban bízok amit magamnak csinálok/csináltatok mert tudom hogy azokban az alkatrészekben mennyi kilométer van és így tisztában vagyok azzal is hogy nagyjából majd mikor adják fel a komponensek a szolgálatot :D
De vissza a kiválasztott autóhoz:
- Ami a képek alapján nem látszott: olyan üléshuzattal voltak benne az ülések, amit égen földön kerestem, de épp akkoriban egy dekát nem árultak alfatexszel tintakékben.
- A rajta lévő (15-ös) felni pont olyan volt rajta amilyet szerettem volna, jó állapotban padkázás nélkül.
- Rohadást nem véltem felfedezni az autón egy felfutás kivételével a csomagtérajtón
-Rádió nem volt benne viszont mélynyomó valamikor igen, a nyomok alapján
-Szélvédőn kavicsfelverődés (2db)
- A váltógomb valami kókány helyérő lejárós darab (ami maradt azóta is, mert hozzászoktam, én nem kapkodom le a helyéről meg is feledkezek róla hogy ilyen, csak akkor tűnik fel hogy cserélni kéne amikor más mindig lekapkodja a helyéről :D )
- Ami nagy szívfájdalmam volt, és maradt is, hogy nem állítható deréktámaszos az ülés.
- Tetőablak viszont van, amit akkor nem tartottam fontosnak, de azóta megszerettem.
- A motor igaz csak 1.8 de csupán 6 lóerővel kevesebb a nagyobb testvérénél, és vígan forog bele a 6-7 ezerbe is. :)
Ezek után kb 2 óra alatta fekvés gombnyomkodás kérdezősködés, próbakor és egyebek után (a végére már nagyon unta az akkori tulaj :D ) az árba belealkudott olajcserével amit helyben meg is csináltat, robogtunk haza a szeptemberi naplementében, már együtt komlóról a "kivénhedt" "sokkilóméteres" 1.8-as Twin Sparkommal :)
2 hónapja beázott az A oszlop és kiderült hogy, az előző tulaj 3 évvel ezelőtt otthon cserélte ki a szélvédőjét. Kicsit szarul de megcsinálta, Békéscsabán az üvegcentrumban kicserélték kicsit komplikált volt de kész lett 35.000. Ft-be került.
Gyári lengyel üveget kapott :)
Első fékbetétek cserélve lettek, már jelezte a gép hogy végük van. :/ :D
Következő alkalommal tárcsa csere is szükséges lesz.
Akku cserével kellett kezdeni a szervizt, amivel vettem a kocsit, az 2 hétig bírta.
Vartát vettem, mert az elmúlt 15-20 évben ez volt a kocsimban és mind legalább 5 évig bírta, sosem volt velük gond, nem merült le télen nagy hidegben sem.
Varta Silver Dynamic akkumulátor 12v 74ah
itt: AkkuBox

Viktor írt, hogy hogy haladnak a felújítással:
"Haladunk egyébként, az ülésvázon a pálcákat már rendbe raktuk, a könyöklőnek, kédernek a bőr ki van szabva (holnap festem, csütörtökön varrják), kormánybőrözés kész, ülések előkészítve festésre, szóval van haladás. Képeket csinálok! üdv! Viktor"
Szóval lassan kész... :)
Ma bekötöttem a lábér világítást, a belső világítás körébe van belekötve. Tehát ha az ajtó nyílik világít, ha felkapcsolom kézzel az első beltér világítást akkor is. Hangulatos, látványos. 3 óra és 2500 forintból minden megvolt.


A katalizátor és a hátsó dob közötti kipufogó tartó elfáradt (letört a csőről), a hátsó hídhoz verődve hangosan jelezte a kipufogó, hogy itt az ideje a javításnak. Janóék nem tudták azonnal elvállalni így átmeneti megoldást kellett találnom.
A megereszkedett csövet emelővel megemeltem egy kicsit, a cső és a tartó közé szakszerűen beillesztettem a vaskupacomból recirkulált használt Scorpio hátsó fékbetétet és két awab bilinccsel rögzítettem törött végtagot. Az emelőről leeresztve szépen feszesen tartja a helyén a kipufogót. Addig is jó lesz így amíg eljutok Janóékhoz...

Sikeres műszaki vizsga 2018.05.26-ig. :)
2
449
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV