Mutasd

>> Esemény2015-04-18

Eljött végre az egy hónapja tervezett alkalom, Balatonkerülés az Alfámmal. Keszthely, Veszprém, Siófok. Egész Balatonszentgyörgyig semmi probléma, ott úgy gondolta a javított gyertyám hogy ő is kirándul egyet. :D Keszthelyig sikerült levergődnünk, gyorsan helyben kéne találni valakit. Guglizás... első találat felhív, fél óra múlva érkezik a szerelő egy régi renault-al hogy behúzzon minket a szervízve. Elsőre nem tűntek megnyerő alakoknak, szervíz a város szélén a legeldugottabb helyen, se egy csáp se semmi. Totyog ki a tanuló(?) srác, saccra annyi kiló mint amilyen magas, sonkás szendvicset majszolva. Autó az akna fölé, kinyitja a motorháztetőt rámnéz bambán: "ebben tényleg 8 gyertya van ? " Na mondom oké kész ennyi volt mindjárt felrobbanok az idegtől. Szombaton persze sehol máshol a környéken senki, akit mozgósítani lehetne. Na mondom már mindegy maximum majd veszek másik hengerfejet :D Főnökúr felajánlja, hogy addig visszavisz a városközpontba, még tippeket is ad, hogy mivel üssük el az időt. Ez így is történik, eltelik pár óra, hív emberünk, hogy készen van az autó lehet menni érte. Kiverekszem magam a városból az eldugott helyre, autó már kint a műhely előtt, és magyarázza nekem hogy mekkora szerencsém van, hogy 2 gyertya van hengerenként mert így nem kellett levenni a hengerfejet a műtéthez, kaptam új gyertyát is, természetesen egyet, mert a többinek semmi baja nincs. Kifejti hogy az volt a legnagyobb baj, hogy a múltkori "közbetétezés" a bejáratott szerelőmnél kimerült egy menet újrametszésben és utamra engedtek, de ő most felfúrta (asszem 18-asra) és tényleg megtörtént a közbetétezés kerámia alapú pasztázással stb... :) Na itt kezdtek alábbhagyni az előítéletek a szakival szemben (és támadni az eddigi hellyel szemben ahová visszajártam mint lojális ügyfél) Már csak az ár volt ami miatt gyöngyözött a homlokom ahogy magamban számolgattam: "Vontatás, szombati munka stb...) de amikor a szaki kibökte az összeget repesve adtam át neki a borravalóval hízlalt összeget :D

 
>> Esemény2014-08-24

Haverok, buli tengerpart... Egy kis szervócső lyukadással fűszerezve :D

Történt, hogy 2 nappal a nyaralás előtt szervőszivattyú sírást kezdtem el hallani. Félreálltam az autóval, motorház felnyit, nézem a szervóolaj szintet... illetve nézném ha lenne mit nézni. Motorral elszaladtam a benzinkútra, mert persze mikor máskor történne velem ez, mint este 10 kor... Vettem 2 liter olajat. Töltöttem bele kb 4 decit, több nem is ment bele. Gyorsan letudtam 100 kilométer tesztutat és megállapítottam hogy szerencsére alaphelyzetben nem enged semmit, viszont minél kisebb sebességnél tekerem a kormányt annál többet. de így is csak 1 decit sikerült elfogyasztanom 100 kilométer alatt ami okozott némi lelki megnyugvást. Mivel a szerelő már nem ért rá foglalkozni vele a nyaralás előtt, ezért így kellett nekivágnom az útnak. Hajnalban feltöltöttem indulás előtt a szintet maxra amit a szállásra érkezésig ellenőrizgettem, de pályázás közben szinte semmit nem fogyott, így utántöltés nélkül leértem a tengerpartig :)
A nyaralás alatt megtettem összesen 2000 kilómétert, ez alatt 1 liter szervóolajat fogyasztott el a kocsi. Nem mondom hogy nem lett volna jobb enélkül a kellemetlenség nélkül eltölteni a nyaralást de szerencsére nem árnyékolta be a hetünket. Hazaérve az első utam a szerelőhöz vezetett ahol meg is oldották a problémámat még aznap.

 
>> Szerviz2014-03-16

Elkezdett csattogni a vezérlésmódosítóm is, annak ellenére, hogy Seleniát használtam, betartottam a csereintervallumokat, Lelkiekben már fel is készültem ennek a pici, ellenben drága alkatrésznek a cseréjére. Szerencsére először az olaj és szűrők cseréjére került sor, mondom hátha az új olaj megoldja a problémát. Most máshol csináltattam az olajcserét és más szűrőt javasoltak hozzá (sofima). Amint kicseréltünk mindent láss csodát a módosító megszólalni sem mert , és azóta is tarja (az esetek 98 százalékában) ezt a jó szokását :D

-Selénia Alfa Romeo 20K 10w40
-Olajszűrő (Sofima)
-Légszűrő
-Pollenszűrő

 
>> Szerviz2014-03-08

A váltókulisszám megint az előzőhöz hasonló módon széthullott hátramenet kapcsoláskor. A különbség az előzőhöz képest annyi, hogy ezt sikerült neki Nagyatádon megtennie 50 kilométerre otthonról.... Jött a telefonálgatás, telefonos távszerelés, melynek az lett az eredménye, hogy a motortérben turkálva sikerült valahogy elérnem hogy 3. és 4. fokozat lett, így nem kellett kettesben hazaaraszolnom, cserébe elindulásokkor tetemes mennyiségű kuplung használatára kényszerültem. :)
A szerelővel sikerült leegyeztetnem, hogy kerítsen új cuccokat hozzá. Egy hét várakozás után beszerelésre is kerültek, azóta semmi problémám nincs vele :)

 
>> Szerviz2014-01-06

Elértük az első együtt töltött 10ezer kilométert, így hát az ilyenkor szokásos olajcserét is beütemeztük:
Selénia Alfa Romeo 20K 10w40
Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő

 
>> Szerviz2013-11-12

Történt hogy egy parkolóból tolatás alkalmával, amely a reggeli rutin része, csodálatos hangok közepette széthullott a váltókulisszám. Parkoló enyhén lejt, kavarom a fokozatokat, az egyes és a kettes ami megvan. Hááát... ebből tolatás nem lesz, jött a fejtörés hogy honnan akasszak le munkaidőben valakit aki hirtelen ott tud teremni és segít kilökni a kocsit a parkolóból, ha kell vontat is. A harmincadik telefon magasságában végre sikerült találnom valakit aki épp ráért és segített és még vontatókötele is volt. ( azóta nekem is van :D ) De szerencsére vontatni nem kellett, kettesben elközlekedtem a szerelőig. Pár nap alatt szereztek valami bontott cuccot és még én is olcsóbban úsztam meg a történetet mint amire számítottam.

 
>> Esemény2013-10-04

Teljesen be voltam izgulva a találkozó miatt, hogy majd végre kimegyek és rápróbálok a kötetlen gyorsulás alkalmával mit teljesít a gép a 2.0 Twin Sparkokkal szemben, és akkor kiderül számomra is hogy mennyit számít az a 6 lóerő és 250köbcenti különbség, mert ez a gondolat már a vásárlás óta motoszkált a fejemben és nem hagyott nyugodni.
De abban a pillanatban ahogy beindítottam az autót a találkozón melegíteni 1500-as fordulat körül kiköpte az egyik gyertyát (nem látványosan mert csak szelepfedél takaróig jutott) tehát megszakadt a menet...fasza... A nagyobb probléma nem is ez volt, hanem hogy ekkor még ezzel nem voltam tisztában, csak a kopogó hangot hallottam. El is könyveltem magamban: "hajtókaros" "hengerfejes", igazából gondoltam mindenre ami sokba kerülhet :D Végül megúsztam egy szett új gyertyával és közbetéttel a dolgot :) Viszont szívfájdalmam maradt, hogy nem tudtam meg mire elég a "közepes" méretű TS teljesítménye és most várhatok egy évet a következő alkalomig.

 
>> Szerviz2013-09-19

A betervezett szervizlátogatás alkalmával a következő dolgokat cseréltük ki:
-Vezérlés + vízpumpa
-Gyertyák
-Váltóolaj
-Kettő alsó lengőkar, mivel kiderült hogy a kedves szerelő aki még a megvétel előtt valamikor dolgozott az autón, stabpálca csere közben BELEFLEXELT mind a 2 lengőkarba, ami egyébként teljesen kopogásmentes volt. Sajnos ez csak akkor vált számomra is világossá amikor felemeltük az autót.
-Futóműállítás
-Fékbetétek cseréje elöl

Szerencsére a "kettesben haldoklik a szinkron" című riogatást egy váltóolajcsere orvosolta és még 80 ezer kilométer megtétele után sem recseg és "halt meg a szinkron", viszont a hátramenet nem javult meg de ez már egy másik történet... :)

 
>> Egyéb2013-09-17

Mivel csak másfél héttel később kaptam időpontot a kötelező dolgok cseréjére az akkori szervizben, ahová az előző autómat is hordtam, így volt időm kitapasztalni kicsit a gépet és szembesülni a rejtett hibáival is amelyek nem derültek ki számomra elsőre.
- A kettest nem mindig szereti bevenni visszaváltáskor illetve felváltáskor sem.
- A hátramenet úgyszintén néha megmakacsolja magát.

A fent említett problémákon kívül szerencsére nem tapasztaltam a vásárlás óta megtett 600 kilométer alatt semmilyen problémát, viszont a fogyasztással kapcsolatban kellemesen csalódtam. Országúti használat mellett 7,4-7,8 litereket evett a gépezet, ami fél liter többletfogyasztást jelent 39 plusz lóerőre az előző alfámhoz képest :)

 
>> Szerviz2013-09-10

2013.09.10.
Pár hét hahus böngészés után elkezdtek körvonalazódni az igényeim, hogy milyen autók jöhetnek egyáltalán szóba. Ami biztos volt, hogy mindenképp erősebb motorral felszerelt autót szeretnék az akkori 1.6-os (105 lovas) 147-esemnél. Nézegettem ugyan a kétezres motorral felszerelteket, de nem igazán fért bele a keretbe (úgy emlékszem akkoriban 8-900 körül mozogtak a környéken). Aztán amikor arra került a sor, hogy megvolt a lista (melyben szerepeltek offos autók is, főképp v6 motorral) elindultam. Amikor a mostani 156-osomhoz értem, ami egyébként csak "útba esik nézzünk rá" kategóriát képviselte, a gyanúsan nyomott ára miatt, 220 ezer kilométerrel, 4 évvel öregebben mint az előző autóm, megálltam én nem kerestem tovább. :) Azóta már leszoktam a fiatalabb évjáratok és a kevés kilométer hajhászásáról. Tény hogy nem ez volt a "legpatentabb" autó amit megnéztem, de jóval olcsóbbnak tűnt az, hogy ráncba szedjem, minta alapvetően egy kulcsrakészet vennék, egyébként meg abban bízok amit magamnak csinálok/csináltatok mert tudom hogy azokban az alkatrészekben mennyi kilométer van és így tisztában vagyok azzal is hogy nagyjából majd mikor adják fel a komponensek a szolgálatot :D

De vissza a kiválasztott autóhoz:
- Ami a képek alapján nem látszott: olyan üléshuzattal voltak benne az ülések, amit égen földön kerestem, de épp akkoriban egy dekát nem árultak alfatexszel tintakékben.
- A rajta lévő (15-ös) felni pont olyan volt rajta amilyet szerettem volna, jó állapotban padkázás nélkül.
- Rohadást nem véltem felfedezni az autón egy felfutás kivételével a csomagtérajtón
-Rádió nem volt benne viszont mélynyomó valamikor igen, a nyomok alapján
-Szélvédőn kavicsfelverődés (2db)
- A váltógomb valami kókány helyérő lejárós darab (ami maradt azóta is, mert hozzászoktam, én nem kapkodom le a helyéről meg is feledkezek róla hogy ilyen, csak akkor tűnik fel hogy cserélni kéne amikor más mindig lekapkodja a helyéről :D )
- Ami nagy szívfájdalmam volt, és maradt is, hogy nem állítható deréktámaszos az ülés.
- Tetőablak viszont van, amit akkor nem tartottam fontosnak, de azóta megszerettem.
- A motor igaz csak 1.8 de csupán 6 lóerővel kevesebb a nagyobb testvérénél, és vígan forog bele a 6-7 ezerbe is. :)

Ezek után kb 2 óra alatta fekvés gombnyomkodás kérdezősködés, próbakor és egyebek után (a végére már nagyon unta az akkori tulaj :D ) az árba belealkudott olajcserével amit helyben meg is csináltat, robogtunk haza a szeptemberi naplementében, már együtt komlóról a "kivénhedt" "sokkilóméteres" 1.8-as Twin Sparkommal :)