Blog
Vadi új Pirelli Sottozero 3 téli gumikat vettem, 2019-es évjáratot sikerült kifognom.
Csere 157.000km 2019.12.08

Az utolsó tankolásnál Júlia meglepett. 991,2 km-re 66,12 litert kért (menet közben rá lett tankolva), ami 6,67liter/100km-es fogyasztásnak felel meg. A comp 6,9-et jósolt a végén. (A kép egy kicsit korábbi állapotot tükröz.) Autópálya, autóút és némi város (ami az átlagsebességet rontotta jól láthatóan), a sebességhatárok olaszosan vett betartásával. A 159 2.0 mjet anno kb. ugyanennyivel teljesítette ugyanezt a távot...
Az biztos hogy a tempomat jelentősen csökkenti az étvágyat. Lábbal szinte lehetetlen lenne ezeket az értékeket hozni.
- tankolások száma: 17 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 8.426 km
- életkor: 61 nap
- össz. menetidő: 118,45 óra (4,94 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 674,14 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,34 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,55 Ft/km
- átlagos napi futás: 138,14 km/nap
- mozgásban töltött idő: 8,09 %

Kihasználtuk a jóidőt, kapott egy fullos mosást egy nemrég épült nagyon jó mosóban és egy belső takarítás bőrápolással.
Utána pedig egy jó barátommal csináltunk képeket. Volt egy kép a neten amit muszáj volt nekünk is megcsinálni 😆



Ma élvezkedtem kicsit a kocsival. 7.4 mp lett a legjobb időm 0-100km/h-ra. Minden gyári, semmi tuning és téli gumival !! :) (tudom, nem ez a legpontosabb mérési mód)

A hónap elején új rekorder született a 156-os személyében, ugyanis soha egy autóm sem volt még két és fél évnél hosszabb ideig a birtokomban. Eddig az E36 tartotta a rekordot - a cabriót most hagyjuk, mert az naptári napokat tekintve kicsit több, mint három évig volt meg, de a három szezon, amiben használtuk, hunyorítva is épp csak kiad másfél évet - mostantól viszont minden egyes nap az Alfa előnyét növeli.
S hogy mi történt az elmúlt negyed évben mióta utoljára írtam róla? Egyszer csak ismét gyanús, beázás szerű foltokat láttam a tetőkárpit hátsó részén, így eldöntöttem, hogy ideje nyugdíjazni a régi, már szilóval mókolt antennát. A talp természetesen gyári, a szár pedig egy univerzális darab lett.
Aztán hozta a formáját a "szarolasz", és produkált egy valódi meghibásodást is. Történt ugyanis, hogy nem mindig volt hajlandó - eleinte csak három-négy villanásnál hosszabban, aztán már egyáltalán - irányjelezni. Rendeltem egy új indexrelét, majd gondoltam pikk-pakk kicserélem. Szorgosan tapogattam a biztosítéktábla környékén, de sehol nem sikerült kitapintanom a kattogást. Jobb híján rákerestem az interneten, s kiderült, hogy ez a szerencsétlen Giovanni konkrétan ez a szar köré tervezte az egész 156-ost. Lassan megszoktam már, hogy a motortérben is kis híján minden apró beavatkozást avval kell kezdeni, hogy legalább két három útban levő vackot eltávolítsak, de hogy egy indexrelé cseréhez konkrétan le kelljen venni a kormánykereket, a burkolatokat, és a szöghelyzetérzéklőt is, az már finoman szólva is vicc kategória (méghozzá elég szar vicc).
Igaz ezek után sokkal nagyobb volt az örömöm mikor végre újra üzembiztosan tudtam jelezni a kanyarodási szándékom. Persze valami az új utángyártott darabbal sem kerek, hisz evvel az elakadásjelző csak gyújtás nélkül működik az elvárásoknak megfelelően. Járó motornál csak akkor villog, ha az irányjelzőkart is kirakom jobbra, vagy balra, de ezt már elengedtem, emiatt nem fogom szétszedni még egyszer...
Aztán ha már így belejöttem, gondoltam levezetésként újrabandázsolom a motortéri kábelköteg mára már viharvert szakaszait. Az előbbiek fényében ezt már a kisujjamból kiráztam.
Akárcsak a bal oldali "A-oszlop" takaró patentjainak pótlását. Ezek még az első beázások keresése idején törték el, azóta csak amolyan átmeneti megoldással voltak rögzítve, de most újra itt is fixen a helyén van minden.
Augusztusban elvittem, hogy kicentrírozzák a kerekeit, amit nagyon jól tettem, mert azon felül, hogy végre ismét simán fut az úton, találtak egy lassú defektet, amit javítottak is a jobb hátulján (csak megjegyzem, hogy úgy néz ki azóta ismét összeszedtem még egyet...).
Ráérő időmben amolyan átmosás gyanánt leszívtam és újratöltögettem a szervóolajat a tartályból, egészen addig, amíg szép tiszta nem lett, felfrissítve ezzel a rendszerben levő folyadékot.
Aztán történt egy kis baleset, a helyi gépi mosóban (tudom, hülye aki oda viszi, de gondoltam ebben már túl nagy kárt úgysem tehet - már ami az esztétikát illeti) elhagyta magát a vezető oldali külső tükröm. Egy roppanást követően bárminemű ellenállás nélkül kezdett mozogni előre, hátra, s még egy kicsit felfelé is. Rémlett, hogy itt a blogon olvastam már ilyenről, majd bebizonyosodott, hogy velem is ugyanaz történt. A tükör tengelyét felülről rögzítő körmös alátét kiugrott a hornyából. Gyorsan visszakerestem a már említett posztot, s egy kis egyengetést követően magam is visszanyomattam az alátétet a helyére egy satu és a megfelelő átmérőjű dugókulcs segítségével. Alapvetően jól ment minden, leszámítva, hogy a tükörlap nálam elrepedt a szétszerelés közben, így annak, és a belső háromszöget rögzítő fém patenteknek végül új állta helyét. Azóta sokkal masszívabb a tükröm.
Régóta zavartak már a csálén álló hátsó légbeömlő rostélyok is, de szerencsére sikerült újra összepattintanom a mechanikájukat, így újra rendezetten, együtt mozog minden itt is.
Végül a héten elérkeztünk az autó számomra legzavaróbb problémájának megoldásához, az általam már több alkalommal is karosszériatömítővel és nylon darabokkal javítgatott fenéklemez kihegesztéséhez. Végig drótkorongozták az alját, s legnagyobb meglepetésemre abszolút nem volt vészes a helyzet.
A már általam is ismert három tenyérnyi lyuknál kellett csak a fémet pótolni, napi használatú, ma holnap 18 éves 156-os létére meglepően jól tartja magát a karosszériája. Természetesen kapott új réteg alvázvédőt is, így remélhetőleg nem csak a következő műszaki vizsgáig fog kitartani a napokban elért állapot.
Aztán ha emiatt pár napra már úgyis le kellett tennem az autót, kicseréltettem a mára már idegtépően nyekergő, s néha már kopogni is "látszó" felső lengőkarokat két új TRW-re. A beavatkozás közben kiderült, hogy a jobb első gumifékcsövem kis híján ki van szakadva (olyan, mintha valami megvágta volna), így ahelyett is kapott egy újat a gép.
Persze így, hogy fent ismét feszes lett a futómű, apró koppanások formájában már jelzik a januárban cserélt belső stabilizátor szilentek is, hogy szeretnének ők is nyugdíjba menni. Ez már a második garnitúra mióta nálam van az autó, és egyik sem bírt ki többet egy évnél, így esélyes, hogy egy komplett rúd lesz a végleges megoldás, hisz feltehetően az is már jócskán megkopott az eddig megtett kilométerek alatt.
Mire mindez lezongorázódott, megérkezett az Aliexpresszről rendelt szivargyújtó helyére szerelhető voltmérős USB aljzat. Több helyen láttam már, és nagyon tetszett, nem beszélve arról, hogy ezzel végre ki tudtam küszöbölni azt, hogy a mára már eléggé viseltes szivargyújtóból rosszabb úton állandóan kiugráljanak a csatlakozók. Ahogy visszakaptam az autót be is szereltem, és egyelőre nagyon tetszik, főleg hogy valamilyen szinten azért nyomon tudom követni a generátor töltését is ezután.












Kapott egy pár Brembo tárcsát+ Valeo betéteket hátra.
+ egy Contitech hosszbordás szíjat, valamint a kézifékbowdenek is ki lettek cserélve.

Összeraktam és kicseréltem a festett tükröt is és a jobbos helyzetjelző izzót, ami párnapja égett ki.
Izzó Bosch H6W







Sajnos a beázás miatt a csúnya foltos lett a tetőkárpit és tetszik az egyik barátom S-Line Audi-ában,hogy ott minden burkolat fekete.Így hát neki álltam festeni az A oszlop burkolat, kapaszkodó,napellenző, és a tetőkárpit lett fekete. A többi burkolatot nem akartam szétszedni,mert így is egy két patent eltörött.Meg a festék is elfogyott,bekerültek a Kristyon kapott sofita led izzók is.Költségem csak a matt fekete festék és a műanyag alapozó ár volt.






Elkészült a fényezés része és vártuk a szélvédőst.Eredetileg úgy volt,hogy lesz bele egy új szélvédő viszont valami kavarás történt,mert a rendelés során csak a szélvédő keretet rendelték meg és az üveget nem.De szerencsére nagy baja nem volt az eredetinek apró kavics nyomok és minimális karcok vannak rajta így annyira mégse bántam,hogy visszakerült a gyári.



Még az előző nagyszervíznél megbeszéltük, hogy ősszel cseréljük a termosztátot, mert melegben is gyanúsan viselkedett. Hűvösebb időben gyakorlatilag sose melegedett be, csak a 90-es alatti osztásig. Termosztátból sajnos csak a gyári dobozos Behr volt elérhető, így az került bele. A tartályt pedig vissza kellett küldeni, mert a turbo-vízcső becsatlakozásánál el volt repedve, mozgott a csatlakozó. Lesz még egy utam...
Hazafele toltam egy joyride-ot, és végig a 90-re volt szögezve a mutató, szóval megjavult :)

