Blog
Visszakerültek a féltengelyek.
A belső csuklót felfogató imbusz csavarok új önzáró anyákat kaptak. A kocsi alatt fekve elég pepecselős meló a visszarakásuk








Nemrég megérkeztem az ebay-en rendelt patent (keresőszó: Clip Seat Belt Stopper), ma kicseréltem.
A tizes csomagból még maradt 9.
Ha abból indulok ki hogy az eddig megtett 1,4m km alatt egy kellett, vélhetően egy darabig még elég lesz :-)
Pakolás közben megtaláltam a két tartalék hátsó Y lengőkart. Már régóta kerestem őket.










Sajnos visszajött a folyamatos menetben átmelegedve ráz a kormány, fékezésnél még jobban jelenség amit legutóbb féltengely csere oldott meg. Mivel azok még viszonylag újak, ezért más vonalon indultunk el: gumi/felni cserék, futómű állítás, próbálgatások, majd végül új első féktárcsák kerültek rá. Sokkal jobb a helyzet, de még mindig elő-elő jön a jelenség, további nyomozást igényel.
36000 HUF
A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)




Észrevettem, hogy a magasnyomású szivattyú tengelyénél szivárog a gázolaj. Cserélve lett a szimering és a szimeringet befogadó fedél 2 O-gyűrűje is. Mivel én is csak mindenféle cirill betűs oldalról tudtam összeszedni az alkatrészek cikkszámát, ezért leírom, hátha másnak is szüksége lesz rá:
Szivattyú cikkszáma: 0 445 010 185
Szimering: F 00R 0P0 253
O-gyűrű 1: F 01M 100 048
O-gyűrű 2: F 01M 100 371
Pozitív csalódás volt, a szíjtárcsán lévő 2 furat és mögötte a házon lévő menetes furat, amivel rögzíteni lehet a szíjtárcsát, így a szivattyú kiszereléséhez nem kellett lefűzni az egész vezérműszíjat. Ez elég szerelőbarát megoldás.



Olajcsere (Motul), olajszűrő (Mann filter W 712/16) és levegőszűrő (Mann filter C 25 100) 13.500 km után. Most 180.500 km.
Kötöttem be egy mélynyomót zenei téren ami már megvolt csak kellett hozzá erősítő és annak kábelezése. Bármikor egyszerűen kikapcsolható a rádió menüben.



Közben megvolt az első garanciális javítás az autón. Már az első pillanattól kezdve szorult egy kicsit a bal első ajtó. Kívülről nyitásnál észre sem vettem, de kiszállásnál azért feltűnt. A szervízben egy 5 perces munkával megoldották.
Kérdeztem mi lehet az oka ennek, ha a világ egyik legmodernebb gyártósorán készül az autó és feltételezem amikor kész alaposan ellenőrzik. A szervíz elmondása szerint ha nem húzzák meg megfelelően a B konzolon az ajtó záródásáért felelős pántot akkor hiába ellenőrzik a kész autót, a szállítás közben a tréleren is eleresztheti magát.
Na ez van ha az ember autóját a nyári leállás után gyártják :) Remélem ez lesz a legnagyobb probléma az autóval...
Az egyetlen kissé rozsdás hely az autón a hűtő alatti tartólemez volt, vettem 1 bontottat fémtisztítás után cinkspray majd fedőfesték.
Ma kicseréltem, csavarok grafit zsírozva.
Megjött a Wiechers toronymerevítő is megy majd a helyére.




A másfél éves Magnetti Marelli akksi elköszönt a továbbiaktól lemerült full mivel garis volt visszaküldtem, pénzt visszaadták és máris vettem helyben 1 még erősebb akkut a forgalmazó ajánlása alapján, nem volt még gond velük ezért hallgattam rá és ma beraktam a helyére majd 1 mosás és 10km-es bemelegítő kör és friss benzin után folytatja a pihenést a jó meleg garázsban.

