Blog
A motorról leszedett szívócsöveket elküldtem újra krómozásra. 3-4 hét és szebbek lesznek mint újkorukban :) Sajnos a sima tisztítás és polírozás nem volt elég mert a króm rétegből hiányoznak darabok.
A korábban vett szett eladó lesz, mert így már számomra felesleges...


Ma nem sok időm volt, így mindössze a szeleprugó összenyomó szerszám készült el. Egy 150mm-es csődarab az alsó részén egy ablakkal hogy az ékekhez hozzáférjek. A tesztmotoron kiszedtem pár rugót, működik.
Már csak alaposan meg kell tisztítani (rozsda&reszelék) hogy ne vigyen be semmi koszt a rendszerbe.
Tegnap megrendeltem a Motul olajat. (két adag, egy bejáratásra, egy meg végleg)
Írtak hogy holnap meg is fog jönni.



Update: kb 8000 km utan sem jott vissza problema. A nyomasszabalyzo volt a ludas. 27/09/2021
1148 km megtétele után még nem mutatkozott a hiba. Mostmár nagyon reménykedem hogy nem is lesz többet. A magasnyomású pompát azóta nem piszkáltam, sőt most már nem is piszkálom mert azt mondta a cártárs akitől kaptam hogy ne vegyem már le és nekem adta 100 lejért...hát ment a nagy pacsi ritkaság az ilyen. Én az eszem szerint visszaraknám a régi pompáról a nyomásszabájzó szelepet, hogy kiderüljön csak azzal volt a baj vagy a pompa is rossz volt, de már nem piszkálom ha már megy akkor marad igy. Még 2500 km után irok, hogy mi a helyzet de én remélem hogy miden oké lesz.
Km:137002
Ár:100 ron
Magasnyomású pompát cseréltem hátha ez megoldja a problémát. Ki lehet cserélni a vezérlés megbontása nélkül is csak rögzíteni kell a vezérmű fogazott kerekét a vezérműszíj burkolaténak két csavarjával. A pompát három csavar fogja az egyik kicsit rossz helyen van de nem vészes. Most újra teszt időszak következik az új (használt) pompával. Próbáltam diagnosztikázni az injektor korrekciók szerintem rendbe vannak (Van köztük max 1,77 is) Ha nem a magasnyomású akkor az injektorok következnek.. Majd kiderül... 2021/02/15
Km:135854
Ár: teszt erejéig ingyen megkaptam
Km:135700
Ár: 210 (UFI szűrő) + 100 bontott szenzor. RON Totál: 310 RON
Kicseréltem a közös nyomocső végén a nyomásérzékelő szenzort és a champion üzemanyag szűrőt egy UFI szűrőre cseréltem.
Kb 150km megtétele után újra bedobta a hibát. 2021/01/25
Km: 133940
A P0091-92 hiba orvoslása érdekében kiszedtem a Map szenzort. 1 csavar tartja elég egyszerű helyen van. Hát megérte kiszedni. aproblémát nem tudom hogy megoldotta-e majd kiderül. Lehet ennél azért nagyobb a baj. (Tisztítás utaán is bedobta a hibát, tovább kell keresni az okot. 2020/12/30)




Vasárnap délelőtt búgásra lettem figyelmes azt hittem először hogy a kipufogó lyukadt ki de nem a búgás a kocsi jobbhátsó feléből jött.A probléma orvosolva
A Blue & Me egység médialejátszója csak USB-ről képes lejátszani, de jó lett volna egy vezetéknélküli lehetőség is.
A legjobb megoldásnak a Xiaomi Roidmi 3S eszköze tűnt, így hát vettem egyet.
A hangminősége kifogástalan,semmi alapzaj nincs.

Több hónap szenvedés, kocsi alatt görnyedés, anyázás, miegymás után végre gyakorlatilag elkészült :) A futómű teljes mértékben összerakva, airride rendszer összekötve, és mozgásképes az autó. Fék viszont még nincs, mivel a folyadék cserére / légtelenítésre vár, így egyelőre csak a garázs elé merészkedtem vele :) Nagyon bejön az összkép így ültetve, egész mást mutat az autó. Még el kell vezetgetni az airride rendszer részeit véglegesen az utastérben, és a csomagtérben is rögzíteni kell rendesen a tartályt, kompresszort, vezérlőt. De a nehezén abszolút túl vagyok, innen már csak szöszölős munkálatok lesznek :)




A hengerfej a boncasztalra került. (1.kép)
Először leszedtem róla a szívósort, ami egy kicsit cseles, mert a vezérlésmódosító szelep miatt egy csavar máshol van, elég nehéz kitekerni. (2.kép)
Kikerültek a pozicionáló hüvelyek. (3.kép)
Kikerült a következő "nem visszarakandó" alkatrész, a szívósor tömítés. Nincs rajta semmiféle márkajelzés. (4.kép)
A 4-es henger jobb oldali szelepe másképp néz ki. Egyértelműen olajos. (5.kép) A korábbi feltételezés most jól látható. Utána kellene nézni hogy mi történt.
Ki kell szedni a kipuff vezérmű tengelyt:
- Szívó vezérműkereket le kell szedni, mert a kerekeket rögzítő fedél nem jön le (6.kép),
- Tengelyeket rögzítő fedél leszed. Egy csavar tartja elöl is a vezérműtengely jeladónál.
- Kipuff vezérműtengely rögzítő csavarok ki, fedelek le.
- A másik csavart is ki kell szedni, mert a vezérműkerék különben nem jön le.
- Szeleprugót összenyomva kijönnek az ékek (8.kép),
- Most jött a meglepetés. A szelepet megmozgatva a szimering mozog. Simán lejött a helyéről és a szelepszáron van. Nem tudom illették-e ily cifra szavakkal ezt a kicsiny alkatrészt, de most szóba került az összes rokona... Ha nem marad a helyén, nem csoda hogy áteresztett!! (9.kép)
- A 10. képen a kiszerelt cuccok.
- Magán a szimeringen semmit se látni, se sérülés, se deformáció (11.kép) ...
Most jön a dilemma, hogy kiszedjem-e a dugattyúkat? Az olajfogyasztás oka - nagy valószínűséggel - megvan.
Viszont minden itt van a polcon, csak meg kellene lépni a dolgot.











A mai menü:
- termosztát le (1.kép)
- gyertyák ki,
- szelepfedél le (2.kép), patyolat tisztaság, sehol semmi lerakódás, nemhiába 3ezret se futott olaj volt benne (Motul kapott egy plusz pontot),
- felső holtpontot 1-es hengernél beállítani,
- vezérmű kerék mögötti két műanyag védőlap leszerelése (3.kép),
- balansztengelyek szíját leszed (4.kép),
- vezérlésrögzítőket felrak,
- henger előtti vízvezeték bal oldali rögzítésének oldása. A felső csavarral nincs gond, de az alsó nem jön ki. A klímakompresszor útban van. (5-6. kép)
- klímakompresszort lecsavarozni - 4 csavar tartja (7.kép),
- klímakompresszor tartót leszedni, 5 nagy csavar (8.kép)
Itt jutottam el oda, ahonnan már nincs visszaút, kitekertem a hengerfej csavarokat. Érzésre ugyan úgy lazultak le mint anno a próbamotoron.
- pár vezeték még rögzítve volt a szívócsőhöz, azokat ki kellett bontani (9.kép),
- hengerfej le (10.kép).
A 4-es hengerben láthatóan több koksz mint a többiben (11.kép).
A motorból kitörölgettem a kiömlött hűtőfolyadékot, majd letakartam (12.kép), mert most a hengerfejjel akarok foglalkozni.











