Blog

>> SzervizNyirkos // Alfa 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS // 2007-06-18

Megvétel után az első olajcsere a tatabányai Fiat Riegler szakszervízben történt. Na, ide ne vigye senki az Alfáját. Amit lehet, azt el lehet rontani, azt el is rontják. Csak egy olajcserére vittem be, de az olajleeresztő csavart úgy megtépték, hogy megszakították a menetet a teknőben. 3-4 hónapig folyamatosan csepegett az olajam. Nem is kértem tőlük mást. A következő utam a zöldkártyáztatásra vezetett, ahonnan elhajtottak, mert nagyon rossz értékei voltak szegény autónak. Egy Amorés cartárstól vettem baráti áron egy gyári Bosch lambdaszondát. Szerencsére nem volt nehéz kicserélni a régit, és másnap már rohantam is vissza egy új mérésre zöldkártya ügyben. Az értékek egyből kiválóak lettek, és meg is kaptam, még utoljára 2 évre. Ide venném a következő hónapban történő műszaki vizsgát is. Az összes probléma, egy pont a vizsga napja előtti bal első helyzetjelző kiégése volt. Szerencsére még ezt is sikerült a Bosch szervízben vennem, és bevarázsolnom a helyére. Ők vitték el az autót is, mert dolgoznom kellett, de hiba nélkül átment a KPM-es műszakin...

5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 15.500
Olajszűrő: 3.200
Olajcsere munkadíja: 7.000
Bosch lambdaszonda: 25.000
Helyzetjelző égő: 1.100
Zöldkártya: 7.000
Műszaki vizsga: 9.000

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-06-17

Miután kicserélődött a derék fékolaj és ki lett próbálva fékezésileg blokkolva,azután Yoyo barátommal,aki elvégezte a műveletet,köszönet neki,szóval azután itt álltunk meg megvitatván az olajcsere rejtelmeit hosszan elemezve,és persze a világ dolgait is megbeszéltük:

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-06-17

Selénia rally-n 0-ra minősített fékolajnak cseréje megérett mostanra.Csodálatos változás történt a fékezés,mint olyan eseménykor,miszerint kurva jó lett a fék.

>> Tuning és extraNyirkos // Alfa 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS // 2007-06-17

A régi gyári 15"-os tojástartós felnik nem igazán tetszettek. Nem rosszak, de 15"-ban nem az igaziak. Főleg ültetés után látszott, hogy nagyobb kell ide. 17"-ban szerettem volna venni gyári felniket. A GTA felni volt az, ami nagyon tetszett, de ritka belőle az eladó. Rendelni lehet újat a szervízben 75.000 forint/darab áron. Sajnos ennyi pénzem nem volt rá, és mivel magyarország igen drága felniügyben, maradt az Ebay. Ott láttam meg a limitált szériás fehér 17"-os Speedline felniket. Egy ismerős segítségével szerencsére meg is nyertem a licitet, és 1 héten belül már nálam volt a felni. Nem újak, de szép szép állapotban vannak, és nem ütnek. Gumik voltak már hozzá 1 hetet futottak előtte. Bár nem 215/45/17, hanem 225/45/17, de azért nem vészes, és nem ér bele a sárvédőívbe sem. Ja, és ha már újak a felnik, kapott Alfa Romeo-s szelepsapkákat is, és hogy ne lógjon ki a rendszámtáblakeret sem, az is Alfa Amorés lett.

4x 17" Speedline felni: 126.000
Szerelés: 4.000
Alfa Amore rendszámtáblakeret: 800
Alfa szelepsapka: 600

 
>> Tuning és extraNyirkos // Alfa 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS // 2007-06-17

Poló kollegától vettem egy Alfa 156 V6 rezonátorcsövet. Nem elsősorban tuning miatt, hanem mert kicsit el volt törve a gyári csőrendszerem. Állítólag, ez számít valamennyit az autó dinamikájában, ezt nem tudom, de a hangja kicsit morcosabb lett, kellemesebb. Nem vészesen, csak alig észrevehetően. Hát, első lökhárító le. Sok szenvedés az elején, mert nem is olyan egyszerű megbontani az 5-6 éves csavarokat. Végül azért a helyére került ő is. Szerencsére a felfogatása nem vészes, és használható minden egyébb nem V6-os motorral szerelt 156-hoz. Ha már lent volt az első lökös, volt rajta egy kis javítani való. Elfelejtettem, hogy most már lejebb van az ültetés miatt az alja, és sikerült elrepesztenem az első lököst. Na, akkor már ezt is megcsináltattam. Szépen javította a műanyagos srác...

V6 rezonátorcső: 3.000
Lökös javítása: 2.500

 
>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-06-17

Ma elvittem a kocsit a szerelőhöz. Dumáltunk egy kicsit, és az lett a vége, hogy lehet, hogy 2,0-s mocit csinál bele. Szerdán hívom, hogy mi a pálya, aztán legalább egy kicsit megnyugszom. Bár ez a köbcenti-növelés eléggé felvillanyozott. Végre lesz igazi értelme a lóheréknek a küszöbön. Meg menni is fog, mint az állat! Tulképp qv-t akartam, csak akkor éppen nem nagyon volt jó állapotú, így viszont lesz egy bejáratós qv-m!!! (amire 1600 ccm után fizetek teljesítményadót!) MUHAHA!!!!!! Csak lenne már kész! Meg jöjjön össze, mert igazából mindez csak pénzkérdés. És ugye a pénz, az a legkevesebb. :)

 
>> SzervizBrezó // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2007-06-17

2005.06. A megvétel után cserélve:minden folyékony nemü anyag :),fékbetétek,vezérlés mindenestől még a vízpumpa is,szűrők. 89.000 Ft
2006.02.Műszaki vizsga + zőldkártya 20.000 Ft (Ja és minden rendben volt hozzá se kellett nyúlni! )
2006.03.Vezérlésmodosító felújítás,de már az újabb modosítóval (Piri mesternek köszönettel.) 11.000 Ft
2006.06.Olajcsere, légszűrő csere. 14.000 Ft
2006.09.Katalizátor utáni dobok komplett cseréje. 43.000 Ft
Lengőkar csere (köszönhető a 17" felninek) 26.000 Ft
Futómű beállítás 5.000 Ft (Szekszárd Dombi)
2007.02.Gyári alufelni újrafényezve 20.000 Ft, zőldkártya 7.000 Ft
2007.05.Nyári gumi garnitúra Falken ZE512 peremvédős 70.000 Ft

 
>> EgyébMenyus // Alfa GT Blackline Q2 // 2007-06-17

Üdv Mindenki!

35-ös férfiember volnék, aki gyerekkora óta rajong a szép autókért. Örök álmodozó vagyok és szerencsés, hogy számos álmomat valóra tudtam váltani.
Kb. 1 éve estem szerelembe mikor a párom Lancia Ypsilonját vittem a Csiki-Begéhez.
ALFA ROMEO GT
Igen. Így, nagybetűvel. Csak ott állt. Szerényen, de kacéran. Hívogatóan.
Néztük egymást majd bátortalan léptekkel közeledni kezdtem felé meg-meg torpanva. Hirtelen ötlettől vezérelve, és gyomrom hívó szavának eleget téve hátat fordítottam neki, és a büfébe menekültem.
Ó "én sors bolondja". Ő és én. Sosem lehetünk egy pár! Kár fájdítani a szívemet!
Rendeltem majd leültem. Fogyasztás alatt -bak lévén- gondosan ügyeltem arra, hogy mindkét talpam szigorúan az anyaföld eme kerámiákkal burkolt felületére tapadjon.
Mint manapság oly sokan én is skizofrén alkat vagyok, és szendvicsem majszolgatása közben ádáz csata alakult ki köztük. Én félve körülnéztem, hogy kihallatszik-e valami, de csak a pultos lány eresztett meg felém egy kedves mosolyt, gyaníthatóan a tisztes borravaló hatására, melyet az egyik skizóm (aki nem mellesleg már lélekben a 3. GT rendelésének színösszeállításával bajlódott) utalt ki számára, a gondosan megtervezett és kivitelezett dekoltázs hatása alá kerülvén.
Végül skizóim közt, egy ritkán megfigyelhető, gyors lefolyású kerekasztal tanácskozást követő, kézfeltartásos szavazás eredményeként visszaindultam a szalonba.
Lassan, hátulról közelítettem meg (ezt még Karl May-tól tanultam).
Skizóim egymás hátát veregetve kórusban röhögtek rajtam.
- Nézz már magadra. Vajon ki itt a ragadozó...?
ALFA ROMEO GT
Igen. Így nagybetűvel. Csak ott állt. Lustán, de ugrásra készen. Hívogatóan.
Lelkem egy szeglete elveszett. Nem mehetek el mellette. Meg kell szereznem.
Piros volt, barna bőrrel. A piros kissé homoerotikus –gondoltam- sose vennék piros kocsit (esetleg egy Ferrarit). Ezen felbátorodva az esélytelenek biztonságával körbejártam, és megszemléltem minden irányból. Jó alaposan, hogyha bármikor fel akarnám idézni csak a szememet kelljen lehunynom (igen, ez a romantikus énem, aki a XXI. században, az internet világában is ragaszkodik az ilyen pőreségekhez).
Konklúzió. Ez egy MŰALKOTÁS.
Ha belegondolunk, hogy ráadásul elszállít (nem is akárhogyan) az egyik helyről a másikra kifejezetten jutányos az ára.
Ez egy kicsit más megvilágításba kezdte helyezni a dolgokat. Ja. A dolgok már csak ilyenek. Attól függ ki a „fővilágosító”. Bizony a világosítópult környékén most nagy volt a tumultus.
Közben felfigyelt rám a dealer. Valószínűleg látta a szemem csillogását, mert ennek leplezését sosem tudtam elsajátítani.
Hárítani próbáltam közeledését, de nem sikerült, átvette a stafétát és kinyitotta az ajtót, miközben különböző adatokat sorolt, extrákat meg ilyesmit, de én már nem figyeltem.
El voltam bűvölve, túl közel kerültem hozzá. A lelkünk összeért. A világosítópulton közben határozottan átvették a hatalmat. Diktatúra söpört rajtam végig, és minden ellenállás romba dőlt.
Az ellenállás utolsó gócai maradék erejüket összeszedve, néhány esetlen próbálkozást tettek, de a dealer "észérveimet" mattolta.
- kicsi hátul a hely, tehát beültetett "magam" mögé (182 CM reggelente)
- kicsi csomagtartó, aztán megmutatta, majd az üléseket is lehajtotta
Több dologba (hiába kerestem) nem bírtam belekötni. Talán az ára, de ezt már fentebb kifejtettem.
És ennyi előjáték után jött az AKTUS…. bele ültem.
Ekkor vesztem el végleg.
Úgy éreztem hazaérkeztem. Végtelen nyugalom szállt meg és idült vigyor ült ki a képemre midőn elképzeltem, hogy az enyém.
A dealerünk is elégedetten mosolygott, mert érezte, hogy madarat fogott.
Utána ajánlat készítés, erről is, meg egy újról is.
Bár a színe már tetszett (mégse homoerotikus elvégre már gyerekem is van, legyen inkább sportos vagy alfás!) egoista skizóm csak magának akart egyet. Egy újat. Egy érintetlent. Nem olyat amit már ki tudja hányan illettek illetlen testrészükkel.
Sajnos ez jó ideig még csak álom maradt számomra, de azért annyit elárulhatok már jó előre, hogy a sztori happy endes lesz.
Otthon a skizóim napi rendszerességgel ölre mentek.
Próbáltam kikúrálni magam a párom apjának Honda Accord Type S-ével. Sikertelenül.
Telt-múlt az idő a skizók már újra haverkodtak egymással (közös borozások, az élet nagy dolgairól való közös elmélkedés, semmi politika) én meg közben a piszkos anyagiak előteremtésén fáradoztam (a párommal persze, mert közös a business, ráadásul ezt Ő is elolvassa, úgyhogy újfent kinyilvánítom elévülhetetlen érdemeit).
Nekem az életben határozott elképzelésem van mindenről. Tehát.
Az ember egy életben egyszer lesz szerelmes.
Vagy kétszer.
Vagy minden nap,
de az ilyen hölgyektől az Isten távol tart minket, talán majd valamelyik skizó, aki nem fél a kísértéstől…

>> Tuning és extraWilly // Alfa 146 ti // 2007-06-17

Kapott új ablaktörlő lapátokat.

>> SzervizNyirkos // Alfa 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS // 2007-06-17

Vétel után szerettem volna tudni, hogy mi mikor van cserélve, és ami cserélve van, az biztos olyan legyen, amilyennek lennie kell. A motorolajcsere nem volt vészes, de a többi cserét nem én végeztem el, ennyire azért nem voltam bátor, de mint később kiderült, nem vészes a dolog. Leginkább a féktárcsák, és fékbetétek cseréje miatt vittem szerelőhöz. Előre is, és hátra is, új tárcsákat, és új betéteket kapott. Brembo tárcsákat, és Ferodo betéteket, mert sokan javasolták ezt a párosítást. A fékolajat is cseréltük, és akkor már a váltóolajat is. Aki azt mondja, hogy ezt soha nem kell megtenni, szerintem nagyot téved. Igenis megérett a cserére a váltóolaj a színéről ítélve, és érezhetően finomabban lehet azóta bedobálni a sebességeket...

2x Brembo első tárcsa: 50.000
2x Brembo hátsó tárcsa: 20.000
2x Ferodo első fékbetét: 15.000
2x Ferodo hátsó fékbetét: 10.000
1l TutelaTop4 fékolaj: 3.249
2l Váltóolaj Tutela Car Technyx váltóolaj: 5.990
5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 12.260
Olajszűrő: 2.000