Blog

>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

Ha mégoly hosszadalmas is volt a beszámolóm, itt a vége. Teljes a kép, úgyhogy most helyettem beszéljenek e három képek.

 
>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

A végső fázis az átalakítás során a motortér rendbetétele lett (hogy tiszta legyen a Cuore Sportivo). Azért szerintem jól sikerült, és így biztosan Ő is jobban érzi magát.

 
>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

A lökhárítók után nekifogtam a sok vacak rendbetételének (bár már nem olyan kitörő lelkesedéssel).Csiszolás, szórógitt, festés, minden díszcsíkot ablakkeretet, stb. Ezeket a vékony bigyókat még rosszabb volt helyrepofozni mint a nagyobb elemeket, sok estét, s nappalt töltöttem lent a garázsban, de az előttem lebegő cél erőt adott.

 
>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

Azért a fényezésből én is kivettem a részemet. Gondoltam a lökhárítókkal megbírkózom és a hűtőmaszkkal. A hibák javítása itt sem volt kis feladat, lévén szó műanyagról megtudtam, hogy ehhez speciális, műanyaghoz való anyagok vannak kitalálva (gitt, töltőalapozó, festék stb.) Maszkolnom is kellett, mert két színt kaptak a lökhárítók, a fölső rész mattfeketére, míg a többi színre lett fújva. Nem is lettek rosszak (pedig az én kezem munkáját dícsérik, ha dícsérik).

 
>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

Ettől kutyább meló nem sok lehet. Már kezdett elegem lenni a csiszolásból meg a gittelésből, de gondoltam ezzel is spórolok valamicskét a fényezés árából. Bizony mondom néktek barátaim több ilyen gondolatom nem lesz, én többé nem fogok autót csiszolgatni, s nektek se jó szívvel ajánlom.

 
>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

A kasznis barátom jó munkát végzett, de amint már említettem még sok munka volt hátra, elő kellet készíteni a fényezéshez.

 
>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

Miután 2006 szeptemberének közepén már nem tudtam tovább tétlenűl nézni az idő vasfogának munkáját, nekikezdtem a nagy átalakításnak.
Darabokra szedtem a vasat bár a szívem e közben majd meg hasadt.
Reméltem minden darabnak tudom majd a helyét a végén, ha a fényezési munkák elérték a végét. A gép farán és a hátsó íveken némi kasznis meló is akadt, ezeket jobbnak láttam ha másra marad.
A kasznis meló után jött a java, csiszolás, dörzsölés és sok-sok paszta.

 
>> Tuning és extraSanya76 // Alfa 75 2.0 TD // 2007-06-16

Amint elérkezett 2006 tavasza újabb problémák merültek fel. Meglepődve tapasztaltam, hogy amikor teletankolom a gépet szivárgások jelentkeznek a tank alatt. Amikor leszereltem észre lehetett venni egy korábbi sérülés nyomait, ami a tank tetején éktelenkedett. Hogyan történhetett nem tudom, csak úgy sérülhetett a tetején ha nem volt felszerelve, s talán ráejthettek valami nagyot. Eme sebek helyén a lepattant festék nyílt utat engedett a rozsda fogainak, aztán már csak idő kérdése volt a lyuk létrejöte. Szerencsére - minden háztartásban akad - volt egy másik ugyanolyan tank a garázsomban, persze egy kis felújításra szorult. Kromofág, RO-55, alapozó, majd a végső réteg (természetesen ez is piros). Miután felkerült, még kapott pár kavicsvédő jellegű alvázvédő réteget az aljára, s most már mind a ketten megnyugodhattunk.

 
>> SzervizNyirkos // Alfa 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS // 2007-06-16

100.000 km, gyertya csere. Sajnos nem tudtam éppen jó áron szerezni gyári gyertyákat, viszont a szervíz, (érdekes) megnyugtatott, hogy vegyek nyugodtan Bosch Super Plus gyertyákat, az ugyanolyan jó, ha nem jobb, mint a gyári. Bár ebben erősen kételkedtem, azért megvettem a 4 db 14mm-es, és a 4 db 10mm-es Bosch Super Plus gyertyát, sőt ki is cseréltem őket.
Azért 100.000 km magasságában látszott, hogy már nagyon aktuális volt a gyári gyertyák cseréje. A gyertyák elméletileg 40.000 km-ert bírnak. Majd meglátjuk...

4x Bosch Super Plus 14mm: 12.000
4x Bosch Super Plus 10mm: 23.300