Blog

>> Tuning és extraPunisher // Alfa 145 QV Evoluzione 3.4 V6 24V // 2008-04-18

Teljesen át lett fényezve. Szerettem volna Alfa színárnyalatot, de ilyen szép gyöngyház feketét, mint a Volvo 452 színkódú Zafír fekete nem találtam. Igazából Volvo S60, S80 XC90 árnyalat. Ugyanekkor szereltem be a Momo kagylóülést.
Kapott az autó egy ráncfelvarrás utáni első lökhárítót és első hűtőmaszkot.

 
>> Tuning és extraPunisher // Alfa 145 QV Evoluzione 3.4 V6 24V // 2008-04-18

Kapott a kocsi OMP toronymerevítőt.

 
>> Tuning és extraPunisher // Alfa 145 QV Evoluzione 3.4 V6 24V // 2008-04-18

17"-os Tecnomagnesio TM Sport alufelniket vettem

 
>> Tuning és extraPunisher // Alfa 145 QV Evoluzione 3.4 V6 24V // 2008-04-18

2002 nyarán lett 60-as kipufogórendszer készítve.

 
>> Eseménycount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-04-18

Az a rohadék levonó... a képen éppen a csíkokkal küzdök. Nem is azokkal volt igazi nehézség, bezzeg a fluoreszkáló 08-as logó, na, az aztán nem adta könnyen magát! És jó sok ragacsot otthagyott maga után. Voltam annyira rutintalan, hogy nem rögtön a matrica leszedése után álltam neki eltávolítani az ottmaradt ragasztót, hanem adtam még neki pár napot, hadd tapadjon bele a por.

Először sebbenzinnel próbáltam. Negyedórás dörgölés, és intenzív bazdmegolás után sikerült leszedni a nyolcas felső-belső kis karikáját, ráadásul rá ment egy fél üveg benzin. Hát akkor ez így nem lesz jó. Konzultáltam Matricás Csabával: ő pedig hozott magával egy adag oldószert. Az valamennyire leoldotta, viszont abból meg négyezer körül van egy flakon, és el kellett volna használni legalább a felét. Tehát ez se jó.

Szerencsére Csabának volt még egy ötlet a tarsolyában: 95-ös benzin! Hm, hát próbáljuk meg. És láss csodát, 5-5 perc alatt, mintegy 2 deci benya felhasználásával pikkpakk lejött az összes trutyi. Persze előtte-után gőzborotvával alaposan átmostam a felületet. A "tejben-vajban fürösztés" analogiájára ezentúl mondhatom, hogy benzinben fürösztöm az autót. :)

Egy dolog viszont kurvára biztos: ez volt az utolsó alkalom, hogy ekkora felületű matrica került az autómra.

Zé komolyan csodákra képes, ezt eddig is tudtam, de most valahogy nem hittem benne...én tévedtem, elnézést érte.:)))
Ha már lent jártunk, javítva letttaposólemez is bal elöl, merthogy kicsit elhagyta magát...ezt leszámítva az alja egészen szép, de várhatóan kb 2 éven belül azért neki kell majd állni, ha napi használatban marad.
A sürgősre tervezett lakatoláson tehát túl is vagyunk.:)
Hasznos infó: a csík 33-as hossztartója hosszabb picivel, mint a kocka33/sud/sprint vonulaté. Ez kicsit megxivatott minket, de legalább már ezt is tudjuk.:)

Kiderült, hogy a hátsó futómű sem százas...nem variáltam, hátsó futóművet egyben cserélem, a restaurálás alatt álló darabét kapja meg, ideiglenesen.

Ha már itt tartottunk, akkor egy csomó minden cserélve lett, amit már egy ideje kellett volna:
Összesítve a cserélt alkatrészek (sajnos folyamatosan frissítve...):
- 2db lengőkar
- 1db hossztartó
- 2db lengéscsillapító
- 2db kormányösszekötő
- 2db féltengely kpl.
- 1db kerékagy
- 2db féktárcsa
- 2db fékbetét

>> Tuning és extraBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2008-04-18

Vettem egy Fejtámla huzatot szép alfa logóval (800HUF) :) Na és persze egy hétköznapokra is jó alfa logós szőnyeget (4.500HUF).

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2008-04-18

Azthiszem nem kell bemutatni senkinek miről is van szó :) Volt tisztítás meg miegyéb, de a Gyári Bosch szerkezet működése nem volt kilégítő. Az új ára horibilis, van aki annyiért autót is vesz, konkrétan 100k körül van a pontosan bele illő verzió. (Autót azért nem akartam venni másikat) Szóval kipróbáltam egy utángyártott darabot és úgy néz ki ez bevált. Még sem kell egy autó árát kifizetni a BOSCH nak :) Nem utolsó sorban jobban is megy az autó.

 
>> SzervizFalatka // Alfa 166 2,4 JTD // 2008-04-18

Barátom Tipoatti klímája behalt, megkért vigyem el. Ha már ott voltam bemérettem a sajátom is. A vége egy kellemes klimakompresszor csere lett :( De egy friss darabbal pótolva lett. Jöhet a nyár, perzselő forróság :)

 
>> SzervizNeo // Alfa 145 ALFA 1.4 TS // 2008-04-17

Biztos ami tuti ledobattam róla a teljes szettet (Szíj , 2 görgö, vízpumpa ), mert nem mondták mikor volt utoljára cserélve. Mint kiderült nem lett volna kötelező, de ez így a jó. Gates szíjat kapott, és SKF görgöket, meg gyári vízpumpát és ékszíjat. Megérdemli. Vigyázok a kis kincsemre.