Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-12-14

A műszaki vizsga közeledtével felkellett készíteni az autót. Úgyhogy az első ajtókról a fóliát lekellett szedni. Csupasz lett szegénykém... :-(

>> SzervizGery // Alfa 145 1.4 TS // 2008-07-25

Délután kihoztam a kocsit a garázsból és fura hangokat hallottam (csettegés-féle) a motortér felől!Egy picit berezeltem, hogy mi lehet a kocsival!De aztán jött fater, hogy ne szarjak be, lecseréljük az olajat aztán jó lesz!:)Hát igaza lett, még szerencse:) Fáradt volt az olaj!Lecseréltük az olajat, volt itthon még 1 kisebb kannával úgyhogy még csak pénzt se kellett most áldozni rá.Azóta meg szépen jár a járgány:)))

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-08-08

Ma elvittem a gépet a gumishoz,mert egy ideje rázott a kormány.Gondoltam,hogy centírozni vagy görgőzni kell.Nos,tévedtem.Kiderült,hogy szálszakadásos a bal első gumi,dudorral,nagy lyukkal,ahogy kell.Ez kellemetlenül érintett,nem voltam felkészülve gumivásárlásra.Elmentem a gumiboltba,ahol ráböktem egy gumira,aminek tetszett a mintázata és jó ócsó volt.Nem volt kedvem felélni a nyaralási pénzemet,úgyhogy megrendeltem.Még aznap elhozták és fel is került.Este néztem a neten,hogy ez kínai gumi :-( Na puff neki,most már nem viszem vissza.Igazából eszembe sem jutott,hogy kínai gumit árulnak a boltban,csak az volt a szemem előtt,hogy szombaton Szegedre megy az autó(nélkülem),jövő héten meg Balatonra,úgyhogy nem vállalok be ilyen kockázatot,hogy elszáll a gumi.Bár egyből hátra tetettem de azért nyugodt nem lettem volna.Persze most sem vagyok az,mert most ugyanúgy fosok a kínai gumitól.Na mindegy,egy évet talán kihúz,jövőre veszek másikat kicsit körültekintőbben.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2006-02-22

Egyre több izzó kezdett kiégni a műszerfalamon és a középkonzolon. Végül már csak kettő világított. Mivel amúgy is tervben volt a nyagy változtatás, eljött hát az idő, hogy itt is frissítsük a dolgokat. A piros a domináns szín az autómon, a zölden világító műszerfal valahogy nem fért a képbe. Fehér számlapokat kapott, és teljes piros ledezést.

A szétszedés pillanatai.
Az elektromos ablakok kapcsolói, a tükörmozgató, valamint a fényszórómagasság állítóval sok gond nem volt. Utóbbiban volt egy zöld fényvezető plexi, ami kirepült belőle. Középen az elakadásjelző kapcsolónál sem volt igazán nagy gond, a kapcsolók, a kvarcóra és a nyitott ajtókat jelző téma is egyszerű eset.
Az első nehézségek a középkonzolnál akadtak. A 3 tekerő gombban zöld plexi van, valamint a középkonzol hátulja valami zöld cuccal le van kenve, amit egyszerűen lehetetlen eltávolítani. A gombok még kérdésesek, hogy hogy lesznek megoldva. A középkonzolnál egy megoldás van, mégpedig ha a lehető legközelebb, minden ikonhoz led kerül. Ez van... :-(
Bajuszkapcsolóról túl sokat még nem tudok írni, egyelőre negatív tapasztalat van... :-( Teljesen még nincs szétszedve. De ahol szétszedtem, ott sajnos nem jó dologgal találkoztam... Mégpedig a zöld plexire festett ikonokkal. Ez így feledős, valószínüleg új cucc lesz ide legyártva abból az anyagból, amiből az órák is készülnek.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-01-12

Felkerült a matrica a hátsó szélvédőmre. Hát, megszenvedtem vele, de most már úgy néz ki, hogy jó lesz. Remélem...

2007.07.13.: új féktárcsákat (Jurid, olasz, gyári minőségű) és fékbetéteket kapott, bal első tompított izzócsere
Nagyon meg vagyok elégedve ezzel a fékkel, nem nyikorog, csikorog. A féktárcsákat esztergályossal bemarattam.

 

2007.05.10.: égett szagú lett az autóm, mire hazaértem, ki kell cserélnem a kézifékkötelet.

 

2007.04.23.: felkerültek a nyári gummák: Continental ContiEcoContact CP 205/60 R15 meretben

 

Megtörtént a 80 000 km- es szervíz, olaj (Selénia Alfa Romeo 20K), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserélve.

 

2006.11.05.: felkerültek a téli acélfelnik, téli gumikkal