Blog

Elérkezett a nem igazán várt nap/km állás. Már tervben volt egy ideje, hogy vezérléscsere kell, de a vezetett "szervizkönyv" szerint a 150.000 km- nél lesz esedékes. Így hát beindult az alkatrészrendelés. Vezérműszíj szett és vezérlésmódosító, vízpumpa, első fékbetétek, szervóolaj, váltóolaj, paraflu 11. A fékbetéteknél el volt vágva a visszajelző kábel, amit visszaköttettem. A komplet vezérlés is ki lett cserélve, de néhány probléma ismét felmerült: kell 2 alsó lengőkar, flexibilis cső, 2 fékcső, 2 stabilizátorpálca, motorolaj csere, szűrőcserék. Utóbbi kettő természetes. Ezek kb. egy hónap múlva lesznek kicserélve, ha Erhard is úgy akarja:)

 
>> Tuning és extraCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2008-07-19

Hosszú keresgélés után végre sikerült találnom egy kiváló állapotú CD-tárat, ráadásul minden tartozékával együtt. Csak a gyári oldalkárpitot kellett megrendelnem és már is bennt virít gyári helyen a 10 lemezes tár.

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-08-21

Ma voltam Csörinél, és pikk-pakk kicsérélte a blokk oldalán lévő kipufogó rögzítő lemezkét. Ugyebár ez el volt törve, és a frászt hozta rám a csörgésével, csikorgásával. Idővel egyre durvább lett, de most végre csendes. Viszont a kezdeti enyhe csörgés, amire először felfigyeltem megmaradt. Kau múltkor két ilyen "könnyen eltörő" lemezkét említett, úgyhogy lehet nálam a másik adja ki az enyhébb zajt. Ezt sajnos nem néztük meg, úgyhogy egy darabig nem fogok emiatt leautózni Várpalotára. Majd ha összejön még pár apróság, akkor megnézzük mi lehet a gond.

Másik dolog a jobb hátsó gumi ütközé a rugóban, ez is ki lett cserélve. Nem mintha én bármikor leütöttem volna annyira az alját, hogy szükség legyen rá, de azért jó ha ott van.

Az új lambdával vegyesben (fele autópálya klímával, 130-cal - fele BP) 8,3-8,5 liter között jön ki. Tisztán Budapesten viszont továbbra is stabilan 10 liter. Úgy néz ki ez az 1.6 TS ennyit tud. Mindenesetre maradok a Shell V-power (nem racing) benyánál.

 
>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-08-21

Gerissimoék szervizében meglett javítva a váltóm. Nem volt olcsó, de mint a vaj, olyan fantasztikus lett. Mióta nálam van az autó (4 és fél éve), sosem volt ilyen jó. Csoda, hogy ennyit kibírt. Vezettem más ti-t is közben, és feltünt, hogy annak finomabb volt a váltója, de nem vettem róla tudomást. Most így utólag belegondolva kár volt, mert olcsóbban is megúszhattam volna, ha időben felismerem a problémát.
Amiért fizettem:
- Kuplung munkahenger,
- Teljes váltó,
- Kuplung szett,
- Váltó olaj,
- Munkadíj.
És köszenet Gerissimonak a gyorsaságért, valamint Zsé145-nek, hogy furikázott. :-)

>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2008-08-21

de a nitro ellen már kevés voltam :)

 
>> Tuning és extraCacho // Alfa 156 Gt V6 3.0 24v // 2008-08-21

Itt még minden jól alakult :)

 
>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-21

a korrodalt reszt elfelejtettem beszurni...csunya...:(

>> Tuning és extraPeterW (wares) // Alfa 145 1.4 Boxer // 2008-08-21

Tegnap nem voltam netkozelben (vagyis kozel voltam, csak konyekig ragasztos voltam), de cserebe csinaltam par kepet. Persze a kepek elrettentesul keszultek.
Az elso szamu para most a korrodalt sarhanyom, amit jovo heten fognak megcsinalni. Remelhetoleg meg idoben sikerult eszrevenni, eddig telefonban "latatlanban" biztattak, hogy nem nagy dolog.

Mint emlitettem tegnap amig az asszony csavargott a baratnojevel, es atboroztem a napot. Telepakoltam a kadat muanyag alkatreszekkel, es atmostam oket vagy otszor. Mindegyiknek az a sorsa, hogy borozve lesz...a kerdes csak az, hogy hany liter ragasztot fogok elhasznalni:)

Koszonom a jotanacsokat a falon, tenyleg jol estek:) lehet elobb kellett volna kerdeznem, es utana elkezdeni?:) dehat hulye informatikus vagyok, en amig nem szaladok bele a csapdakba, senkinek sem hiszek:)

Szoval a tetokarpit hetvegi melo lesz. Veszek szivacsot, de lehet hogy nem fogom feltenni, ugy egy picit konnyebb a borrel is dolgozni. Persze tudom nem az igazi...dehat majd meglatom.

Tobb szalon futnak az esemenyek, DVD-t is probalok integralni az anyosules elotti muszerfal elembe, sot a kozepkonzolom sem fog hasonlitani az eredetire. (GPS beepites, meg a sok baromsag, amit kitalaltam)

Egyenlore a szetszed/bőrőz resznel tartok, de majd ha valami lesz a dolgokbol, akkor megosztom Veletek, hatha mas az en hibaimbol es kepes tanulni:)

Feldobok par kepet a szegeny automrol, nagyon le van sovanyodva belulrol...
Kivulrol is koszos, de ne baszogassatok, azota koszos miota all...es nem fogom lemosatni, most hogy darabokban van.:))

Ja hatso index izzo...koszonom a kerdest, egyenlore megnyugodtam, hogy be lehet eroszakolni a "hagyomanyos" verziot is, azota nem nyultam hozza...valahol a pinceben van:) (az izzo)

Atmenetileg a baratnom corsajaval jarok, gondolom az alfas kollegak nem nagyon ertik miert koszonok:)))))))))))))

MAJD ELFELEJTETTEM....

Ha valaki tudja, hogy a szetbontott ajtonal hogy lehet levenni a karpitot, az mondja mar meg. Valami muanyag szarral van rogzitve, olyan mintha egyszer hasznalatos valami lenne...szerintem nem lehet kicsavarozni.

 
>> Eseménykertecs // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2008-08-21

Pont öt éve, hogy megvettem a 155-öt! Emlékszem, h mikor megláttam a hirdetésben, beszéltem az eladósráccal, tudtam, h ez lesz az! Bosszankodtam aug. 20-a miatt, h nincs nyitva a kereskedés, ahonnan ki kellett hozatnom a tulajjal. Tipikusan "beleszerettem": akkor, a próbán vezettem először 155-öt, teljesen kivoltam tőle ahogy mentünk Pécs felé, mennyire jó autó! És még mindig fenntartom, a 11. évében is kiváló gép, bármikor melléteszem a "mai magyar autóvásárló" kedvencei mellé : DD

Parkolás után mindig visszanézek, 5 év után is szívesen, mert szép : )

Kitartó a gép, sok mindenen átment... nem sok km-t, alig több, mint 70.000-et tekertünk le együtt ez idő alatt. Voltak meglepetések, 1x adta meg magát teljesen azóta sem értem az okát, rá van fogva az előző tulajok lábára... a márkában csak nem csalódhatok : ))) Költségek vannak, "de az érzés: megfizethetetlen" : ))

Voltunk Szerbián, Kotorban; Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban a Dolomitokban, jó sok helyen. Vitt kajakot, biciklit, négyünk hegymászócuccát...

Kétszer is lezúzták a balf@sz autóstársak... meg lett javítva, megy tovább. Tegnap kitakarítottam belül és kanyarogtunk egy jót Orfűre.

HAPPY ANNIVERSARY!!!

 
>> EseményChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2008-08-21

Nagyon jól éreztük magunkat a Kalocsai gyorsulási versenyen. A kicsi KVUk jól tette a dolgát én nagyon meg voltam vele elégedve.
Az edzés eredménye alapján csak 2 1.6TS tudott minket megelőzni ha az azonos motorokat nézzük. Egyik KAU volt - ő külön dimenzió :) - a másik szintén egy 146, őt sikerült megverni az előfutamban.
Az elődöntőben kikaptunk egy 156JTD-től de szerintem ez nagyban volt köszönhető annak hogy kettesbe rosszul váltottam utána meg figyelmetlenségből tiltásig forgott motor :(

No mindegy élveztük annyi a lényeg! :D
Alább vannak az eredményeim, sztem szép! :)

Reakció___ET_______ET+R____Sebesség_gy
00.684714 11.223340 11.908054 88,08 győztes
00.851164 11.139814 11.990978 97,55 vesztes
00.908708 11.274240 12.182948 96,18 vesztes
01.054310 11.189212 12.243522 94,19 vesztes
00.755352 11.122096 11.877448 97,13 győztes
00.791508 12.473028 13.264536 83,81 vesztes
00.683570 11.097230 11.780800 97,94 vesztes
00.877446 11.151692 12.029138 96,90 vesztes
00.854674 11.777530 12.632204 94,92 vesztes
00.665100 11.278234 11.943334 96,88 vesztes
00.740088 11.202012 11.942100 97,29 vesztes
00.701700 11.261070 11.962770 94,19 vesztes
00.834954 11.190522 12.025476 97,41 vesztes
00.609258 11.092538 11.701796 98,01 vesztes
00.695960 10.950234 11.646194 98,58 vesztes
00.712380 11.379592 12.091972 95,97 győztes
00.796606 11.235190 12.031796 96,72 győztes
00.720576 11.229374 11.949950 97,11 győztes
00.628362 11.140466 11.768828 96,87 győztes
00.591476 11.176196 11.767672 97,69 győztes
00.656844 11.270064 11.926908 97,31 győztes
00.419278 11.267042 11.686320 97,13 vesztes
00.636634 11.257056 11.893690 96,56 vesztes
00.556430 11.480174 12.036604 96,16 vesztes
00.592646 11.233642 11.826288 97,56 vesztes
00.680638 11.155752 11.836390 96,36 vesztes
00.373636 11.284650 11.658286 97,21 vesztes
00.562700 11.316730 11.879430 95,82 vesztes
00.560474 11.185208 11.745682 97,73 győztes
00.467230 11.350984 11.818214 95,39 vesztes

Legjobb reakció: 0.373636
Legjobb idő: 10.950234

További eredmények: www.motorsport.hu

Képek: Gyorsulás