Blog

Elöl mindkét oldalon cserélni kellett az alsó és felső lengőkarokat, gumiharangokat.
Cseréltettem kormánygömbfejet.
Ezek után beállították a futóművet.
Vettem még Tutela váltóolajat, egyik nap sor kerül a cserére.
Km állása: 192000 km

 

Felkerültek a nyári kerekek ismét.
Ki lettek centírozva kb 40 gr súlyt kért a 4 felni.
km:8758

 
>> Egyébpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-03-12

Nyári gumikra váltás
km:193300

 

Rosetta ma kapott egy friss, új indítómotort/önindítót, mert a régi gyengélkedett. Most pöccre indul és nem nyiszog. :)

 
>> EgyébJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2014-03-11

Megvolt 169.000 km-nél. :)

 
>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-03-11

Rossz az aki rosszra gondol. A hűtővíz csövének fala a gyári bilincsek hatásos dörzsölésének hála elvékonyodott, kilyukadt. Szerencsére elég hideg volt és a páromnak (ő használja a kocsit) nem tűnt fel a vízhiány. Nekem igen, hogy nem volt a kocsiban fűtés, két okra gondoltam: elektronikai vagy vízhiány. Az előbbihez nem értek, az utóbbihoz igen. Így a motorháztetőt felnyitva megállapítást nyert a hűtőfolyadék krónikus hiánya... Pótolva lett és a hűtőcső is ki lett javítva.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-11

Két féle verziót hallani!

- Cserélni kell átvezetőt ,hogy belehessen rakni FL kormányt.
- Semmit nem kell csinálni, csak felrakod és jó.

Na akkor most írásban is megcáfolom mindkettő állítást.

Átvezetőt nem kell cserélni , először én is azt hittem ,mert az FL kormányon felül, még az FL elötti kormányon oldalt mennek be a kábelek!
Viszont a kis műanyag gyűrűt benyomva forgatható, így abba az állásba rakod, ami neked jó.

Felraktam a kormányt, fú de happy, dugnám össze a kábeleket, de hoppá!
Aztán ,hogy lesz nekem dudám? Ugyanis az FL elöttibe nincs olyan csatlakozó (legalábbis nekem nem volt)

Tanakodás, gondolkozás, semmire sem jutottam, így egy kis segítségért szaladtam.
Hamar megállapítódott,hogy a gyári duda vezetékeit hova kell majd forrasztani a kormányra (ja, felmegy egybe, semmit nem kell csinálni......:) )

A nyomó érintkezők ,vagy nem is tudom ,hogy jellemezzem fém részéhez kell forrasztani. Nem mindegy hova, de ha nekiállsz, és próbálgatod ráfogsz jönni hol szól!
Onnantól kezdve nem nagy ördöngősség!

A gyári kábel ehhez a művelethez rövid, meg kell toldani. Nekem forrasztva, és zsugorcsövezve is lett ,javaslom mindenkinek elvégezni!

Jó pár óra, de végre fent van az FL kormány,és működik a duda is!

>> SzervizFlames85 // Alfa 147 1.9 JTDm // 2014-03-11

Na végre időt szakítok a blogbejegyzésre.
A mai napon kész lett az Alfám a nyári szezonra. Illetve még korábbi blog tartozásaim is most pótolom.
Tehát az autó megvétele óta cserére került a komplex vezérlés, a hossz bordásszíj, a hátsó féktárcsák fékbetétek, az olaj, illetve mindenféle szűrő.
Most eljött az idő a futómű javításnak a két első lengőkar lett cserés. Illetve az egyik izzítógyertyám is feladta a harcot.
Nagy örömömre a kilincset is sikerül kicserélnem egy teljesen újra, mert az még az elején sikerült valahogy eltörnöm.
Mostanra szép az autó majd a gumik cseréje maradt a jövőre.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-03-11

a mai napon eleje komlett szét szedve sarvedok le ill fel . csomagtér ajtó zár szerkezet szét...

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-03-11

Ma könyveléses ügyeim végeztével gondoltam egyet és beszaladtam egy bontóba, ahol vagy 10 éve nem jártam. Motortartót kerestem, gondoltam jtd-hez már csak lesz. És volt is! Úgyhogy megvan, gyári, ólommal kiöntött agyoncsillapított tartó. Már ázik a csavarmenet...
Hanem amiért ez a bejegyzés autóápolás kategóriába került:
Felkerült az újabb gyári alkatrész. Csak nem a Speedline garnitúra ami az előző postban erősen sejtetni engedte magát. Az ugyanis nem jött be. Feltettem, le is vettem, eladom, nem szép az autón.
Ami miatt ide került, az az, hogy ki tudja milyen rejtélyes okból pont most, hogy ismét betévedtem abba a bontóba, az első tárgy amit megpillantottam egy karcmentes ezüst 146 volt még bontatlanul. Nemrég érkezhetett. Csak nekem, csak most. És rajta egy olyan tökéletesen ép, nemhogy karc, de koszmentes motorháztető, hogy ott abban a pillanatban el is dőlt a sorsa . Így volt a legegyszerűbb és leggyorsabb. Lehetett volna olcsóbban géptetőt venni, de mivel színhelyes, és a srácok át is tették, nem gondolkoztam sokat. A jelvény is szép rajta, a pajzs pedig szintén hibátlan. Úgyhogy ott is hagytam a rozsdás vackot a bontóban, hogy legyen mivel visszatakarni a kis TS motorterét.
Még beállítva nincs rendesen, de látványosan szebben illeszkedik. A sárvédőktől való hézagot kell kicsit kiegyenlíteni, amúgy szépen fut a vonala.
És hát így esett, hogy Selénia 20K matrica virít a dízelemben. Nem baj, jó az ott, legalább piros :-)