Blog

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2014-07-02

Hosszas gondolkodás után végül úgy döntöttem belevágok és kicsit leültetem Kis Sárkányt. A fontolva haladás taktikáját követve megrendeltem az Eibach pro kit-et, ami csak 3 cm-rel jelent rövidebb rugókat a gyáriaknál.
A beszerelést Matyira és Áronra - Il Topolino - biztam, akik teljesitették is minden kérésem. :-)

Az eredmény pedig nagyon jó lett. Egyrészt sokkal jobban néz ki, hogy alacsonyabb. :-). Másrészt érezhetően stabilabb lett. A komfort nagyon minimálisan romlott, gyakorlatilag elhanyagolható szerintem a stabilitásban nyerthez képest.
Az utolsó képen látszik az előtte - utána állapot.

 
>> SzervizMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2014-07-02

Klíma töltés és ózongenerátoros autóklíma tisztítás.

 
>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-07-02

Bestiának az előzetes tervekkel ellentétben ki marad az AlfaCity.

 
>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-05-22

Mivel Csörgőék messze vannak egy futibeállításhoz (meg különben is most fejlesztik a padot), és nem hajlandóak közelebb költözni Gyenesdiáshoz (ami felháborító, és egyébként is elvárható lenne) ezért Szabira bíztam a munkát. Szépen felvilágosított mindenről, sőt felvetette egy toronymerevítő beszerzését is, hogy még jobb legyen minden!

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-07-02

Már egy ideje táncolt a popsija az autónak. A hosszkitámasztók megunták a szolgálatot.
Erhard küldte az újakat.
Most már szépen fogja az utat.
Kicseréltük a kipufogótartó gumibakokat mert elöregedett és félig szakadt is volt már. Megnyugodtam, hogy nem fogom elhagyni a kipufogódobot.

 

Apróságok, de foglalkozni kell velük :)
Balos ködfényszóró égett ki, immár cserélve.
Megejtésre került egy garanciális csere. A kb. 800 km-el ezelőtt beszerelt alsó lengőkarok olyan gyönyörű ropogással adtak hangot gyári hibájuknak, hogy nem bírtam hallgatni, gyorsan Zé-nél kötött ki a vas. Garanciálisan cserélték, most ismét csendes a futómű. Remélem most többet fog kibírni... :)

A műveletek ismét Zé műhelyében zajlottak, köszönöm!

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-05-20

Elkerülőn kicsit meghúzattam a gépet, de amikor elkezdtem vissza pakolni egyszer csak 4-ben maradt, a váltókat meg lötyögött. Vérnyomás az egekben, agyvérzés indul. Végül is nem a várpalotai vonalat választottam, hanem egy csapattársamat akiről nagyon jókat hallottam. Mint kiderült az egyik váltóbowden esett le a helyéről. Az új ára 75.000.- forint+munkadíj. Nos Szabi megoldotta ezt az egészet 10.000.- forintból. Annyit csinált, hogy a bowdenfogó (elkopó) tippet elvitte esztergályoshoz és átfuratta, majd egy szegecset átfűzött és szétnyitotta. Örök darab lett. Nem értette Ő sem, hogy a jó olasz kollégák miért nem így oldották meg. Szabi elővadászott nekem a sufnijából valami régi transitnak a váltóját és ott mutatta meg, hogy pontosan mit is csinált mivel. :D

 
>> SzervizCika78 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2014-07-01

Féltengely porvédő és a baloldali stabilizátor rúd csere!

 
>> SzervizSanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-07-02

Mielőtt eltolnánk szigorított műszakira a gépet, még ezeket a dolgokat orvosolni kellett. Volt vele egy kis sz*pás, de megoldottam. Lassan összeáll a gép. Folyt. köv.

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-07-01

A teljes jobb küszöb és padlólemez egy része lett kicserélve. Pár éve, a bal oldalon történt ugyanez. A felelősségteljes munkához új csapatot választottam: a felújítást Zé és "kis csapata" (D.Z. Tuning and Service) végezte.

Az autót teljesen kipakolva adtam át. Az üléseket és a műszerfal alsó részét is kiszedtem. A felújítás 2 hét alatt készült el, a végeredménnyel tökéletesen elégedett vagyok. Profi, szép munkát végeztek.

Az ülések és a műszerfal a munka idejére felköltözött a lakásba. Ezt kihasználva kitisztítottam a kárpitokat.

Miután visszakaptam az elkészült kocsit és mielőtt visszaraktam volna a belsőt, kicsit kezelésbe vettem a padlót. A szőnyeg alatt, szabadon kószáló kábelkötegek kábelvédő burkolatot, a padlólemez pedig egy réteg alvázvédőt kapott. A küszöböket Motip viaszos üregvédővel fújtam ki.

A hátsó ülések és a szőnyegek alatt lévő, már erősen megviselt állapotú hangszigetelő "egérfészket" kicseréltem. A helyére. a hátsó ülések alá 1 cm vastag hangszigetelő polifoam, a szőnyeg alá pedig 0,5 cm vastag került.

Miután mindezzel elkészültem, következett a belsőrész visszaépítése. Összesen kb. 18-20 óra munka volt.