Blog

>> SzervizDozer // Alfa 155 Q4 // 2009-03-10

Azt hiszem elkezdem egy laza előszóval, hogy mindenkinek világos legyen az alfa feeling.

Alapjáraton a kipufogóból előtörő csodaszép kékes árnyalatú füsttel kezdődött. :P

A Turbó leszerelése után egyértelművé vált, hogy a csapágyazása kukás, a turbó tengelye úgy mozgott mint a régi műanyag dömperem hátsó tengelye. :S
Ezen kívül a melegen vészesen leeső olajnyomás arra enged következtetni, hogy sajnos a főtengely csapágyazásával is hasonló a helyzet.

Az elhatározás megszületett, ha már lúd legyen kövér... szedjük szét apró darabokra, és egy részletes állapotfelmérés után teljes motorfelújítás következik.

Jelentés a jelen helyzetről:
-Turbó a múlt héten landolt a turbósnál, jelenleg csak reggelente egy imát tudok elmormolni az érdekében... legfőképpen a javítás költségét csökkentendő :DD
-A motor a hétvégén pár nap küzdelem után pozíciót váltott.. most éppen az autótól 5 méterre egy raklapon leledzik. :)) Nemsokára kezdődik a szétszerelés.

A nagy bontogatásnak az a hátránya, hogy sokmindent meglát az ember ami idáig elkerülte a figyelmét. Hopp itt egy szilent cserés... hopp ott pár cső amiből új kell.. jajj ez a stab. rúd hogy néz ki.. stb... a sok matek óra átka pedig, hogy az ember rögtön számolni kezd, és mindjárt sok nullával.
Mondjuk előnye is van ha az ember olajos kézzel a kocsi előtt csücsülve vakarja a fejét. Nevezetesen, hogy hajzselére egy ideig nem kell költeni. :))))

Költségeim idáig: 3 darab sebtapasz. :P

Képek... coming soon.. ;-)

 
>> Tuning és extraAlexander // Alfa 146 2.0 Ti // 2009-03-13

Jó pár hét gondolkodás után mégis csak arra a döntésre jutottam hogy mindenképen új felnit veszek és nem gyárit teszek rá...., mivel a gumi is jó árban volt ezért megvettem ;) Allesio Assen 15'' Marangoni Zeta Linea 195/50

 
>> Autóápolásslideshow // Alfa 75 2.0 TD // 2009-03-09

Hetvegen megprobaltam kicsit kulturalni a helyzetet a kocsiban, kibasztam belole egy zsak szemetet, de meg maradt boven, foleg olyasmik, amit szabad kezzel megfogi sem mertem :((( Kiszereltem az aksik, most toltodik, aztan ujra megprobalom feleleszteni...
Amugy kiderult hogy a radio mukodik is benne - pedig elso ranezesre a 60-as evekre dataltam volna a radio gyartasi idopontjat :DDD
Keszult par kep is - hamarosan jonnek...

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-03-09

- Mintex első betétek
- új első fékcsövek

 
>> Eseménytomek_ // Alfa Alfasud 1.5 Ti // 2009-03-08

Készen van a drágaság!!! :) olyan jó újra a volán mögött, :) bár vissza kell szoknom. Az 56-osban teljesen elkényelmesedtem.
Még a műszaki van vissza és a zöldkártya.
Képet persze megint elfelejtettem csinálni...
ja és had ne mondjam hogy megy... XD

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-03-07

A lengőkarok cseréje után kb. 44 km-el valami nyiszogni kezdett. Sokáig győzködtem magam, hogy a fejemben nyiszog, az új gyári lengőkarok egyszerűen nem szólhatnak... A hang meg csak erősödött és a negyedik ezer km után már elviselhetetlen volt. Az 5. ezres után már minden fékezés, gázadás nyikorgást jelentett, kátyúra nem is volt szükség.

Reggel korán keltem, Éva meg se moccant mellettem, így kénytelen voltam magam útra kelni. A Garmin egész úton szivatott, így nem is törődtem vele. Minden áron hosszabb úton akart navigálni, aztán minden újraszámolásnál vissza akart fordítani. Komárom előtt belefutottam Tom12-be, de nem akart észrevenni. Mivel a Garminhoz képest jó fél órát spóroltam, megálltam a piacon egy kis tavaszi virágért a magyar oldalon. Itt újra kezdte a Garmin, minden áron hatalmas kerülővel, délről - Környén keresztül akart Tatabányára vinni. Én Tatát választottam. Innen már csak egy köpés Vértesszőlős, a mocsok villanyrendőr faluja. Azért mocsok, mert a falu előtt van egy 40-es tábla, ha nem tartod be a limitet, a faluba érve pirosat kapsz. Ha betartod, végig zöld marad. Úgy megtetszett, hogy kétszer is kipróbáltam. Szokásos pontosságommal pont 9-kor leparkoltam András bácsi háza előtt.

Megrángattuk a futómű minden porcikáját és kiderült, hogy a lengőkarok meg se nyikkannak, a zenebonát a teljesen tönkrement stabilizátorrúd okozza, melynek már keresztirányú mozgása is van. Ezen kívül nagyon rossz állapotban van mindkét féltengely is...

Mivel egyik munka se olyan, amit pár óra alatt össze tudtunk volna hozni, ill. alkatrész híján összecsomagoltunk és várom a jobbnál jobb árajánlatokat az alkatrészre :)

Visszafele megálltam a Fort Monostorban, hogy megnézzem, hol lesz az áprilisi találkozó, de éppen Mini találka volt, nem akartam mutogatni nekik a meseszép autóm, így inkább haza jöttem.

197 km volt az út és 251 Ft-ért tankoltam, ami nagyon tetszik :)
140706 km

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-02-28

1998-ban a legnagyobb kirándulásunk a Tipoval a Fertő-tó megkerülése volt. Azóta nagyon megváltozott a világ és mi is... Semmi felkészülés, semmi utazási láz - beültünk, elintéztük a dolgunk Győrben, a halálúton elugrottunk Sopronba. Itt találkoztunk Erhardal, dumáltunk egyet, majd Einsenstadton keresztül haza. Einsenstadtból kifele nem azon az úton mentünk, mint tíz éve, a Garminra hagytam az egészet, erre olyan szerpentines utat talált, hogy máig pörög a fejem tőle.

 
>> EseményThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-03-08

Utána néztem a kis könyvemben, és kiderült, (erre nem emlékeztem) hogy 2008. júniusban cserélve lett a bal első csapágyam. így erősen bízom abban,hogy "csak" a hátsót kell cserélni! Közben úgy döntöttem, megcsináltatom a nagy fékeket előre! Nem lesz olcsó, de szokás szerint Marklar barátom egy kihagyhatatlan ajánlattal keresett meg, így asszem belevágok :) A költségeket még nem tudom, ezek kimatekolása még folyamatban...

 
>> EseményAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2009-03-08

Nagyon recsegtek már a jó öreg, gyári hátsó hangszóróim.Nem volt más választás, mint az, hogy vásárolók egy másikat.Így hát a gyári méretű hangszóró került beépítésre.
A választásom, egy SONY XS -1326SE típusú lett.A gyárinál, sokkal jobban szól, és meg is vagyok vele elégedve.

 
>> SzervizAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2009-03-08

Igen csak rá fért, már a teljes fékolaj csere.Ki pumpátuk a régi olajat, és nagyon sokáig csak a kosszós, szinte fekete olaj jött a csővőn.
FERODO DOT 4, típusú olaj került bele, így most legalább 3-évig, nem kell bántani.
A fékem érezhetően jobb lett!!!