Blog
A gyári lámpák teljesen bemattultak, a fontsor elkopott, ráadásul egy nagyobb kő (?) összezúzta az egyiket. Először olcsó TYC-re lettek cserélve ezek azonban nem voltak méretpontosak, rosszul szórták a fényt, és kb. két hónap után letörtek az izzókat tartó fülek.
A gyárira viszont gyűjteni kellett, mert aranyárban mérték (Bosch darabja 87.000.-), aztán jött az ötlet bontott GTA-lámpák. Ezekből azonban csak egy-egy darabot lehet elcsípni és többnyire Albionból származót, amivel csak az a gond, hogy ellentétesen szórja a fényt.
Végül összespóroltam egy gyári (Carello) GTA lámpáravalót, ami ugyan nem Xenonos (így is kisebb vagyon), de legalább jó minőség és be lehet szerelni rendesen.
Aprópó! Az utólag töredékösszegért beszerelhető xenon-szettekről mindenkit lebeszélnék. Nemcsak azért, mert nem megy át a vizsgán, hanem azért is, mert lényegesen nagyobb hőt termel, ami a fontsor hamarabbi elhasználódásához vezet. Ráadásul a xenon fény szórt, ezért tényleges funkcióját csak projektorral (békalencsével) tudja ellátni.
Tévedés, hogy a megtett kilométerek alapján kell az olajat cserélni egy autóban. A hőtágulástól, kopástól, évszakok változásától még a legjobb motorfolyadékok tulajdonsága (viszkozitása) is megváltozik, célszerű tehát évente cserélni.
Különösen igaz ez a Twin Spark motor/Selénia Racing kombinációra (a 20K esetében mesterségesen tolták ki a szervízciklust). A balansztengelynél kicsi olajat eresztett a motor, cseréltük a kupakot és az egészet lepasztáztuk.
A kuplung már kemény volt és nagyon fent fogott, megérett a cserére. A szerkezet és a kinyomócsapágy mellett új váltóolaj is került bele (Tutela). Pár száz kilométer megtétele után a tengelykapcsoló azonban elkezdett nyöszörgöni. Kiderült a kinyomócsapágy gyári hibás volt. Szerencsére gariban cserélték.
Egy hét után ma újra láttuk a napot,s ebből kifolyólag beültünk az Alfába és Esztergom városába utaztunk,bár nem volt ott semmi dolgunk,viszont egy jót sétáltunk a városban,ami rendkívül jót tett a lelkemnek a hosszú tél után :)
Egy ideig nem írtam blogot, aztán rájöttem nekem mennyit segítettek a márkatársak tapasztalatai, bejegyzései, úgyhogy úgy döntöttem (2009. 03. 10.) utólag lejegyzem a tapasztalataimat, hátha valaki tudja hasznosítani.
A 156-os 98.000 km-rel (?) került hozzám, ahogy szokták mondani "korának megfelelő állapotban". A megadott km-szám igaz lehetett, az autó alig eszi az olajat, nem szivárog a blokk sehol, kezelőszervek (kormány, váltógomb) nem kopottak.
Azért nem bízunk az eladóban, megcsináltatjuk a nagy kötelezőt, azaz: szíjjak, görgők, gyertyák (NGK), folyadékok (Selénia Racing), vezérlés cseréje. Ellenőrzés során kiderül, hogy jobb első kutyacsont is gyenge, így azt is cseréljük.
Tavaszi karbanntartás (olaj, szűrők cseréje, stb.) bekerültek a Kayaba-gátlók is, a már bent lévő Eibach rugók mellé.
Röviden: Kicserélték az autót. Nem csoda, hiszen a korábbi gátlók (gyári Magnetti Marelli) vagy hatévesek lehettek. A változás röviden: jól kezeli az úthibákat, az autó nem ráz, nem akar szétesni, és nem úszik a buszvájúkon, nem rángatja a kormányt. Tehát ideje volt!
Ma vettem Bartos Janitól egy garnitúra 85-ös dugattyút, és egyúttal elvittem a blokkot velük egyetemben gépműhelybe.
Jövő hétre kész a gépmunka.
Most lesz kis költekezés-szünet, mivel a mostani akció szép kis érvágás volt...
Nem bírtam tovább.....
Reggel még esett egy kevés hó,ami azonnal el is kezdett olvadni....
El is felejtettem már h a durva ET miatt mennyire elhúz az úthibák felé.De akkor is annyira király! Újra beleszerettem a kicsikébe :-DDDD
Azt hiszem elkezdem egy laza előszóval, hogy mindenkinek világos legyen az alfa feeling.
Alapjáraton a kipufogóból előtörő csodaszép kékes árnyalatú füsttel kezdődött. :P
A Turbó leszerelése után egyértelművé vált, hogy a csapágyazása kukás, a turbó tengelye úgy mozgott mint a régi műanyag dömperem hátsó tengelye. :S
Ezen kívül a melegen vészesen leeső olajnyomás arra enged következtetni, hogy sajnos a főtengely csapágyazásával is hasonló a helyzet.
Az elhatározás megszületett, ha már lúd legyen kövér... szedjük szét apró darabokra, és egy részletes állapotfelmérés után teljes motorfelújítás következik.
Jelentés a jelen helyzetről:
-Turbó a múlt héten landolt a turbósnál, jelenleg csak reggelente egy imát tudok elmormolni az érdekében... legfőképpen a javítás költségét csökkentendő :DD
-A motor a hétvégén pár nap küzdelem után pozíciót váltott.. most éppen az autótól 5 méterre egy raklapon leledzik. :)) Nemsokára kezdődik a szétszerelés.
A nagy bontogatásnak az a hátránya, hogy sokmindent meglát az ember ami idáig elkerülte a figyelmét. Hopp itt egy szilent cserés... hopp ott pár cső amiből új kell.. jajj ez a stab. rúd hogy néz ki.. stb... a sok matek óra átka pedig, hogy az ember rögtön számolni kezd, és mindjárt sok nullával.
Mondjuk előnye is van ha az ember olajos kézzel a kocsi előtt csücsülve vakarja a fejét. Nevezetesen, hogy hajzselére egy ideig nem kell költeni. :))))
Költségeim idáig: 3 darab sebtapasz. :P
Képek... coming soon.. ;-)