Blog
Andreas Zapatinas egy görög autóipari tervező, született Athénban 1957-ben.
Zapatinas tanulmányait az "Art Center College of Design" nevű magán főiskolában végezte, mely Pasadénában, Kaliforniában található. 1986-ban diplomázott.
1988-tól 1994-ig dolgozott a Fiat Centro Stile-nál, ahol Chris Bangle-val is találkozott . Ő volt a vezető külső formatervezője a Fiat Barchettának. Nagy szerepe volt a Fiat Coupé és az Alfa 145/146 designjének tervezésében.
1998-ban vezető tervezője lett az Alfa Romeo Centro Stile-nak. Ő hagyta jóvá a maga idejében egyedülálló hátsó kialakítású Alfa Romeo 147-est.
2002-től 2006-ig a Subarunál dolgozik.
2009-től ipari formatervezőként dolgozik, lifteket tervez. Szerinte: "a lift nem csak egy kis négyzet, ami mozog fel-le, hanem egy közlekedési eszköz"

Régen láttam egy V6-ot Sparco demóautónak megépítve. Ebből most a toronymerevítő valósult meg. Az alu váltógomb régóta dísze az utastérnek. Bécsben vettem, mert ismerek egy boltot és ott a polcról volt. Nem kellett megrendelni, várni, ellegezni. Kértem, raktár, kifizet. 72 EUR
chiptuning, reszecskeszurö kiiktatva,egr kiiktatva:D légszürö K&N betetszürö
Ma kicseréltem az első emblémát, amit Erhardtól vettem egy hónapja. Nem volt nehéz szétszedni, viszont az embléma kiszedése a kalapácsos, ütögetős módszerrel nem jött ki. A hajszárító ugyan megolvasztotta a ragasztót, de csak úgy jött ki az embléma, ha fogóval kitoltam belőle a pöcköknél fogva. Szép lett!






A jobb torony és a blokk közti motorkitámasztóm elég avittos volt, némileg elvesztette a szilent a folytonosságát...
Induláskor egy rezgés futott végi az autón; gázadásnál, motorfékezésnél egy rándulás és a sebváltókar is moccant egyet.
De már nem :)

Kicseréltem a jobbos ablakemelőt.
Meggyógyult az ablak :)
Egyébként meglepően könnyű volt kivenni-betenni az üveget és az emelőszerkezetet.



Mint említettem volt a hátsó fékkör acélcsöve kilukadt és szépen spriccelte kifele a jó kis friss fékolajat. Igen, az acélcső,a mi a kasztni alatt fut hátra, nem a gumi összekötő. Apámmal telefonos konzíliumot ültünk, és mivel így az autó ugye mozgathatatlan (hacsak nem trélerrel) úgy határoztunk, kicseréljük a vezetéket. Hogy mi ebben a lehetetlen? Hogy mindezt a lakótelepen (ahol ugye újabban lakom) terveztük elkövetni. Némi fórunk azért volt egy törött GTV hasonló alkatrészének képében - de csak hasonló, úgyhogy ez plusz kaland volt még. Tanulságok mindenkinek az Alfában:
- a '85 utáni isostatikus rudazat beépítésekor ki kell cserélni a hátsó fékkör vezetékét, mert a nyomvonala rossz, és a híd alatti szakasz el fog törni!
- a '84 előtti autókban hátul van a híd mögött a kasztnira csavarozva a fékerőszabályzó, a későbbieknél (mint a 75-ön is) a főfék munkahenger mellett a motortérben - ezért aztán a vezetékek hossza is más és a motortér csövei is ehhez passzolnak.
- a korai autók ilyen vezetékei csak kipufogó - kardán - hátsóhíd megbontással szerelhetőek, a későbbieknél csak a hidat kell leereszteni - plusz elöl van egy hollandi, hogy az első szakaszt könnyebb legyen befűzni - Luigi és Giovanni végre megette az almamagot, magnifico!
- ez egy koszos meló. Nagyon. Szar körülmények között két tapasztalt szerelőnek 5 óra. Legalább.
Kész van. Holnap ezzel megyek át az országon mégis.
1995. május 21-én született. Ma van a 17. szülinapja :-) Nyolc éve koptatjuk együtt az aszfaltot. Boldog szülinapot Alf! :-)
0
424
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Virtuális Romeo
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10