Blog
Sokáig nem akartam írni az esetről egyáltalán, mert nem nagyon tudtam feldolgozni a történteket. Mégis azt gondolom, hogy megillet mindenkit az információ és a tanulság a pályabalesetemmel kapcsolatban.
Történt ugyanis, hogy a szezon kezdetén a kötelező szerviz alkalmával a fékbetétet is cseréltük, bár nem volt még teljesen ramaty, de úgy gondoltam, nem árt az évet új betéttel kezdeni, mégis csak komoly igénybevételnek van kitéve a fékrendszer a pályanapok alkalmával, és ha már fék, akkor a tárcsákat is cseréljük le. Csöri el is végezte a karbantartást kicserélt mindent, még a fékfolyadékot is 330c forráspontúra.
Csakhogy a metal-carbon betéteket a gyári előírásnak megfelelően üzemi hőmérsékleten be kell koptatni annak érdekében, hogy optimális fékhatást tudjunk elérni. Itt csúszott egy kis hiba a számításomba. Mert én azt gondoltam, hogy az autópályán hazafelé Attiláéktól ezt el is végeztem. Érzésre teljesen jónak tűnt a fékhatás.
Aztán eltelt két hét, majd következett a 2012.04.22-i Hungaroring pályanap. Ezen a napon a vadonatúj Yokohama A048 semislick gumikkal vágtam neki az első felvezető körnek. Minden remekül alakult, gondoltam ma igazán jól fogunk szórakozni.
Csakhogy az első gyors körön, a célegyenes végi 1. visszafordító kanyarban, a bő 120 m féktáv ellenére sem lassult az autó 183 km/h-ról megfelelően. Konkrétan sehogy. Gondoltam majd az aszfaltozott bukótéren visszahozom a gépet gond nélkül, de aztán az is elfogyott érdemi lassulás nélkül, majd kb. 60-70 km/h-val belefúródtam a gumifalba.
Csatt….majd hátborzongató csend.
Kiszállni nem tudtam, mert teljesen körülvettek a szétszórt habbálák (egyébként szenzációs, hogy mit tudnak azok a bálák fogni egy ilyen nagysebességű ütközés esetén. Azt hiszem más esetben totálkáros lett volna az autó), ezért lehúztam és kimásztam az ablakon, ekkor már jött a mentő, orvos, pályakarbantartók. Az egész pályanap vagy két órát állt a pálya visszarendezése miatt.
Utólag is bocs a fennakadásért. :-)
Az első képen láthatjátok, az ütközés eredményét, szerencsére folyadék nem folyt sehonnan, és az autó a saját kerekén gurult le a bukótérből.
Szerencsére Csöri is kint volt a pályanapon, azonnal megnézte a kocsit, majd trélert hívtunk és elszállítattuk a kocsit Várpalotára.
A további képeken láthatjátok az ütközés eredményét már a lökhárító leszerelését követően, majd a helyreállítási folyamatot, végül a kész autót.
Szerencsére azóta voltunk ismét Skring-en és kipróbálhattuk a technikát, és egy kisseb problémától eltekintve (egy hűtőcső rögzítő bilincs meghibásodása) minden tökéletesen sikerült, úgyhogy a szezon második felében ismét rajtra készek vagyunk, hiszen rengeteg pályázási lehetőség van ősszel :-)
Ízelítőül:
2012.09.24 Hring pályanap
2012.10.03 Hring pályanap
2012.10.14 Skring Totalcar 2. pályanap
2012.10.27-28 Hring dupla pályanap
Szóval bár vékonyabb pénztárcával, de ismét rajtra készen várjuk a pályanapokat, remélem Ti is minél többen csatlakoztok a kis Alfás különítményünkhöz! :-)








Már kb. egy éve nézegettünk 2. autót, mivel a 155 eléggé ki lett használva az elmúlt 4 évben, és nem akarom széthajtani, valamint, kellene a karosszériával foglalkozni..
Több családtag, barát és ismerős "Biztos, hogy olaszt akartok megint?" kérdése ellenére, én olaszt akartam, leginkább alfát. Asszony ennyire nem volt határozott.. :)
Az én vágyam alapvetően 156 SW FL vagy 166 V6 volt, de nézegettem 2.4jtd-ket is. Persze piros vagy fekete szinben. :)
Még a németeknél mentünk el először megnézni két 156ot (SW és sedan), melyek egy kereskedésben voltak, hogy ismerkedjünk vele. Az alapján tetszett.. a csomitartó mérete persze kicsi (a 155-höz képest), de ezt tudtuk már.
Aztán, még kint nböngészgettem többször a mobile.de -t, de 1-2 olyat láttam, ami árban jónak tűnt és megfelelt az igényinknek, de végül egyet sem néztünk meg és időközben hazaköltözünk. Így már annyira nem is volt égető az autóvétel..
Aztán megláttam eme 156-ot a h.a. hírlevélben. Se nem piros, se nem fekete, se nem SW, se nem külső FL, de mikor megláttam a képeket, meg, hogy szervízkönyves, 2002es, belső FL, gondoltam, ezt azért meg kellene nézni. Így is tettünk, másnap elmentünk megnézni. Asszony egyből elolvadt, mikor élőben látta.. :)
Én próbáltam, objektív maradni, így, annak ellenére, hogy az eladó srác mondta, hogy beindítja, mondtam, hogy várjunk még, hadd nézzek meg rajta ezt-azt. A kereskedő mondta, hogy a comp valami hibát jelez.. no, mondom, ez nem alakul jól..
El voltam vele kb 30 percet (a srác már nagyon be akarta indítani: ).. Eme 30 perc alatt is azért látszott pár dolog, mint pl. hogy a klímaradiátorból az egyik cső nincs bekötve, volt fényezve is az autó, hűtőradiátor felfogatása nem 100as, szóval nagy valószínűséggel volt vmi az elejével. Első féktárcsák cserések, két hátsó gumi belső széle slickre kopva stb.
Aztán elmentünk kipróbálni.. Jajh.. nem tudom meddig lesz meg a varázsa, de nagyon nagyon qrva jó a V6 hangja.. :) Azért közben figyeltem a futóműre is, voltak hangok, valamint az sem volt jó előjel, hogy ültetve volt az autó. A motorja viszont szépen járt, nem dadogott.
Megnéztük a szerzívkönyvet, 2008ig volt vezetve svájcban, akkor volt benne 83e, most óra szerint 103e.. Nem annyira tűnik arányosnak, de ezzek sokat nem is akartam foglalkozni, a km számlálóra nem lehet sokat adni, mindenki tudja ezt. Svájcban 2 tulaja volt elvileg, Megtaláltam még a felnik vételi igazoló papírját és egy svájci műszaki vizsgalapot.
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy két nap múlva visszamennénk, és az ő aknájukra ráállunk és átnézném az alját. Közben lebeszéltem egy diagnosztikás sráccal is, hogy jöjjön oda és faggassa ki a compot.
Így is lett. Három hibakód volt, ebből kettő keverékképzés ill. egy katalizátor hatásfok. Ezeket kitörölte, azóta pedig nem jött vissza egyik sem. Ezen kívül még megnéztünk jó pár adatot.
Majd én alámerültem.. az alja nagyon szép.. a kipu rezonátorok kicsit le vannak húzva az ültetés miatt, BE gumiharangok cserések stb. Asszonynak pedig kiadtam, hogy ő addig üljön be és ami eszébe jut nézze meg.. 1 órát voltam alatta.. :)
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy megbeszéljük asszonnyal és visszaszólunk. Mondta, hogy OK, de, ne sokat gondolkojunk, mert ketten jönnek megnézni. Ez igaz vagy sem, persze sosem derül ki.. :) Mindegy is, mert aznap estére eldöntöttünk, hogy belevágunk.
Így rá következő héten meg is történt az átiratás és elhoztuk.. már a miénk. :)
Ugyan átnéztem az autót vásárlás előtt, és már akkor sokmindennel kapcsolatban világossá vált, hogy cserélni kell, főleg a futóműben, azért úgy gondoltam csináljunk egy részletes és hozzáértőbb felmérést is, így elmentünk az alfariumba.
Kb. egy órás művelet volt, közben mutattak pár kuriózumot, amik náluk pihennek.. Jó fejek a srácok.. :)
Az eredmény húzós, megmondom őszintén húzósabb, mint amit én "rossz eset"-nek kalkuláltam.. de, hát ez egy ilyen "játék"..
Asszem öregszem:) Kicsit hangosnak találtam a kipuffot. Thomika hozott egy utángyártott új hátsó dobot. Ma felkerült. Elég csendes. Csak a végével vagyok bajban. Nagyon nem tetszik :/ Valami dögösebb még kell oda. :) Meg a rezgés csillapító is kell még a váltóhoz...



Ma lecseréltettem kettő az első gumikat,és ha már a gumisnál jártam átnézettem a felniket is.Eredmény 3db azonnali görgőzés,a negyedik ráér a téli gumi felszereléséig.És ,ha már minden oké,akkor elugrottam a futóműveshez is,megnézetni hogy is áll a futómű.
Jobb hátsó tolató és ködzárófény javítása, mivel nem működött. A hiba oka a csomagtartó és a kaszni között lévő gumi cső alatt volt, mint ahogy a kép is mutatja.
az összes kábel el volt keményedve, szóval kivágtunk 5-10 centit a kábelekből. Kb addig amíg meg volt keményedve és új kábeleket forrasztottunk a helyére.
A javítás kb 20 percet vett igénybe. (Persze a javítást párom intézte, én csak asszisztáltam.)

Mentem vele! vagyis inkább ő ment velem!
Értem én, hogy sokat aludt, s kicsit elmacskásodtak a lábai, de ennyire???
Holtjáték 20cm a kormányon, és meglehetősen terpeszt is a kisasszony!
Első blikkre minden cserés elöl, de majd a szerelő bácsi pontosít!
Szelepfedél tömítés, féltengely szimering, Tutele zc 75 váltóolaj,
két toronycsapágy, lengőkarok szilentezve, stabilizátor kitámasztók, stabilizátor szilentek, kormánygömbfej. és végül egy futómű állítás
Már amióta meg lett alfusz azóta vadásztam rá közel 4 évembe került. És 2011 decemberbe sikerült szerezni :) Majd most lett le fényezve és így összeállt a zender kit :)



1
572
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Motorsport
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Gumi, felni, futómű
- Alfa reklám
- Találkozások
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki