Blog

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 TD // 2012-08-21

Úgy tűnik, az új hátsó féknyergek beszerzése nagyon nehézkes... Addig viszont nem bontom meg a fékrendszert.
Generátor felújítás végre megtörtént (feszszabályzó, csúszógyűrű, csapágycsere), olajcsere+kartertömítés csere is. 6900 km volt az olajban, a kezdeti ~2500 km rossz adagolóval megtett km okán talán már előbb is le kellett volna cserélni. A karterben egyáltalán nem volt olajsár. Agip 10W40-et kapott. Az új Knecht szűrővel nem épült fel az olajnyomás közvetlenül csere után, majd a régi szűrővel igen. Visszacseréltem a Knechtre, jó volt. Állt 5 órát a motor, utána ismét nem volt olajnyomás. A szűrőt cserélték - de csak Mecafilter volt készleten, ez végre hibátlan.
Váltóolajcsere: Castrol SAF-XO, ráfért...
Brembo hátsó tárcsa 4200/db, első fékcső 600/db, Starttól sikerült elhozni az utolsó hátsó fékbetét rögzítő készletet.

Helyzetjelentés:
-vízhűtő már egyáltalán nem szivárog - de a probléma nincs megoldva
-szervo néha utántöltést kér
-múlt héten porlasztócsúcsot akartam beállíttatni a város egyetlen diesel szakműhelyében - kiszerelés-megjelölés-leszállítás az új csúcsokkal - a Mester Úr elhunyt... †
-stabilizátor szilentek elöl-hátul teljesen kukák
-"nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja - by Vályi" jobbos+felső váltótartó rossz - a felső Unixnál nincs készleten, 2 hét átfutási idővel tudnak rendelni (csoda), meg is tettem, minden cégnél elfogyott. Jobbos Lángnál valami 1420 Ft.
-első hardy kezdődő szakadása
-hátsó főtengelyszimmeringnél, váltó nyelestengely szimmeringnél folyik az olaj
-Hegyaljánál újra van készleten a felső-hátsó váltófelfüggesztő és Akron hardy tárcsák (mindhárom).

 
>> EseményHellomilo // Alfa GT Impression // 2012-08-21

Nehéz lenne letagadnom. Oltári király érzés volt végre megélni első igazi nagy kalandunkat együtt Alfival. Apám után mentem 6 napra Tirolba, az Osztrákokhoz, Németországon keresztül. Az utamon Édesanyám is elkísért, és a szuper képek sajnos nem adhatják vissza azt az élvezetet látványban amit ott tapasztalhattunk. Szinte karnyújtásnyira voltak tőlünk a felhők és több ezer méter magasan láthattuk a tájat:-) Néhány képet mellékelve éreztetni próbálom azért. A km megtételt nézve mivel 1.8 as benzines szíve van, kicsit éhes volt. Aláírom hogy nem bánnám ha kevesebbet enne, de a hangja és a vezethetősége miatt imádom:-)) Körübelül oda vissza 1532 km-et tettünk meg. Itthon tankoltam full-ra Agip.nél de mivel nem aznap csak harmad nap indultunk el már nem tele tankkal sikerült cirka 600 km-t menni míg megéhezett. Még a cél előtt kénytelenek voltunk így tankolni x összegért hogy még bírja az utat:-P Sikerrel a célállomásra érve apám autóját használtuk. Így nemigen volt használva az ottani környezetben de néha kinéztünk vele is ide oda azért:-) 5 napra rá azaz tegnap szintén Agip-nél fullra immár tényleg megtöltve a hasát ma pontban 8:15 től célállomásig 15:45-re futottunk be. Hozzáteszem kétszer álltunk meg plusz 1 amikor még tankolnunk kellett egy keveset mert féltem hogy nem érünk haza azzal az eresztéssel. Utólag meggyőződésem hogy sikerült volna hazáig robognom azzal az egyszeri teli tankkal de akkor már nem moccant volna semerre sem a gép. :-PP Szóval nem vártam meg hogy totál kiporosodjon a tank. Így hazaérve a jelenlegi km állás a következő: 38.604 Km

u.i.: Megvétel óta(2012.01.20 körül kb) amikor is 34.304 km volt benne. 7 hónap alatt: 4.300 km futott a kicsike!!! Túlhasználnám?:-)))))

 
>> EseményThorpe // Alfa 147 2.0 T. Spark // 2012-08-21

2012. 08.03-án 60 napos intenzív keresés után megtaláltuk egymást. Barátom Z. is rábólintott, így: Én az Alfáé, Ő az enyém. :-) Valós 90 e. km, törésmentes, vezetett szervizkönyves, tip-top műszaki- és esztétikai állapot. 65 e.-nél volt vezérlés csere, így azt nem bántottuk. Amit azonnal rálocsoltam: 10W-60 Selenia, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, 100 e km-es gyári gyertyák, hűtőfolyadék leenged-újratölt + fagyálló, új fékcsövek, fékfolyadék, kipufogó dob, új féktárcsák és betétek, Exide Excel új akksi, izzók, új szőnyeg. Mindennel együtt +155 e. HUF (+ 104 e. átíratás - Köszi Matolcsy :)
Köszi:
- Erhardnak az alkatrészekért.
- Z.-nak a közreműködésért.

 
>> SzervizPunisher // Alfa 159 1.9 JTDM // 2012-08-21

Megvettük és elkezdtük rendberakni. 6 hónap alatt a következőket cseréltük:
- A kettős tömegű lendkerék, kuplungszerkezet, tárcsa, és kinyomócsapágy cserével indítottunk. Nem lepett meg a dolog, erre készültünk, ugyanis a kilométeróra állás szerint pont itt volt az ideje annak, hogy széthulljon a lendkerék.
- Motorolaj, váltóolaj és az összes szűrő cseréje-
- Szervoszivattyú felújítás és szervotartály csere. Sajnos előfordul, hogy a tartályból kitörik a terelő gát, és az örvénylés miatt felhabosodik a folyadék. Ezután csak idő kérdése, hogy tönkrevágja a szivattyút.
- Sajnos nem finomkodott a korábbi tulaj a géppel, így az első futóművek nagyjából teljesen le voltak pusztítva. Állítólag ennél a típusnál már nem jellemző a futómű gyengeség. Nos! Cseréltük: bal és jobb alsó lengőkart, bal felső lengőkart, bal-jobb első lengéscsillapítók.
- Új első gumikat is vettünk.
- Teljes vezérlés csere, hosszbordás szíj és ennek feszítői, vízpumpa, hűtőfolyadék.
- A két hátsó motortartót is cseréltük, de még mindig nem olyan a motor mozgása, mint szeretném, ezért további kettő is ki lesz cserélve.

 
>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2012-08-16

Na meglett a kerek 190 000 Km is! :) Tavaly szeptember 9-én volt a 180, szóval kevesebb mint 1 hónap híján egy év volt az újabb 10 ezer megtett km, és ebben benne van a tavalyi olasz út. Hát igen, meglátszik hogy munkába már nem kocsival járok, de ebben semmi rossz nincsen :)

 

Néhány hete a folyadékszinteket leellenőrizve a fékfolyadék kiegyenlítő tartályában (1. kép) fekete szennyeződéseket (2. kép) találtam. Sok elképzelésem nincs, hogy mi lehetett, mivel fékfolyadékot a nagyszervizkor átpumpálással cseréltük Selénia TOP 4-re. A folyadék szintetikus ezért a biológiai szennyeződést (penészt) kizárnám. Ellenben a Cartátsak segítsége nyomán kiderült, hogy nincs meg a szűrő a tartály betöltő nyílásánál, melyet bontottan be fogok szerzni.
Sokat agyaltam, hogy hogyan lehetne egyszerűen és nagyszerűen leszívni a tartály tartalmát, de a profi megoldásra várnom kellet, mígnem unatkozva sétálva belebotlottam az OBI barkácsáruház polcán levő kiváló műszaki termékre. Egy szifonpumpa személyében (3. kép), amit nyomban (650 Ft-ért) meg is vásároltam!
Nem maradt más hátra, így felkészülten (4. kép) belevágtam a kiegyenlítő tartályban levő fékfolyadék cseréjére.
Leszívtam a régi folyadékot (5. kép), majd bele töltöttem a friss TOP 4-et (6. kép).

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-08-19

Volt egy kis időm bütykörészni a garázsban, s így fel tudtam göngyölíteni az elmaradt dolgaim egy részét. Az egyik ilyen, a drága, és kiváltképpen sérülékeny emblémák kavicsfólia általi védelem elkészítése. Az emblémák cseréjekor, ideiglenesen felhelyeztem a jelvényekre egy sima átlátszó öntapadós fóliát, ami nem nyújtott megfelelő védelmet és nem annyira esztétikus, mert kissé opálossá tette a logót. Az oldalüvegek és a hátsó szélvédő fóliázásakor vettem a fóliás sráctól direkt e célra kavicsfóliát (nem kevés pénzért).
A munka lépései:
1. Szerszámok hadrendbe állítása (1. kép).
2. Ideiglenes fólia eltávolítása.
3. Tisztítás, zsírtalanítás, fent maradt ragacs eltávolítása (2-3. kép).
4. Fólia levágása kis ráhagyással.
4. Embléma vízzel való bepermetezése.
5. Fólia felhelyezése, víz kihúzása középről a szélek felé haladva (4. kép). Ha marad alatta egy kis víz, az idővel kiszárad! (Meg kell jegyeznem, hogy a hátsó jel kontúrjai eléggé kidomborodnak, mintha kevesebb lakk lenne rajta.)
6. Fólia körbevágása éles! szikével, óvatosan,a lakkozásba és a krómozásba nem belevágva (5. kép).
7. Körülvágott fólia eltávolítása (6. kép).
Ezzel a védelemmel bízom benne, hogy emblémáim hosszú távon épek és sérülésmentesek maradnak...
Továbbá a fólia magas fokú UV védelmet biztosít, mely segít megelőzni a színek kifakulását.
Az elkészült emblémák (7-10. kép).

>> Egyébbeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2012-08-22

hát íme az eladásba szánt cucc

 
>> Szervizjimbo // Alfa Alfetta 1.8 Berlina // 2012-08-20

Az áprilisi OT Expo óta azért történt egy-két apróság a géppel, mire kiérdemelte a muzeális minősítést. A köztes idő jelentős részét az Alfariumban töltötte, ahol - többek között - a teljes futómű felújításon esett át, néhány kép erről:

 
>> Eseménykolog // Alfa 145 1.4 T. Spark // 2012-08-20

Ciao a tutti!

Megvolt a járgány első nagyobb megtett útja velem :)
Nem olyan hosszú, de azért ezalatt a 200 km alatt kicsit ki tudtam tapasztalni dolgokat.
Jól megy, elég sportos járgány, meghazudtolja azt, hogy 1.4-es motor van benne.
Kicsit megijedtem, mikor a Székesfehérvári gyorson elkezdett esni a benzinszint a 140 es tempónál, de ahogy lassult elkezdett emelkedni. Lefele a jobb első csipogó kicsit zörgött (nem a zenétől, mert még nincs benne rádió :( ), de visszafele nem volt ilyen gondja.
Amit a legjobban szerettem benne: HANG - ÁÁÁáááá az valami eszméletlen! Imádom!
Olaj fogyasztására vagyok kíváncsi, de azt majd csak holnap tudom/akarom megnézni hideg motornál. Remélem azt nem eszi....
A fogyasztással meg vagyok elégedve: 7L/100km. - Ahhoz képest, hogy végig tapostam szerintem nem sok. 9l felettire számítottam :)

Összefoglalva:
Fogyasztás jó, utastér nem zajos, utat jól fekszi --> Jó volt :) Elégedett vagyok.

///- Megnéztem, az olajból nem fogyasztott :D ///