Blog

>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-07-16

Éljen!
Megjöttek a rendelt alkatrészek, amiket szerelőm kért, és amiktől várom a csendes kopogásmentes utazást.
folyt.:
Nos nem lett kopogásmentes. Nincs csendben az új monroe, ruville, ocap trió.
Valahol, fent az un. toronycsapágynál - ami csak egy szilent - nyekereg, nyiszog a bal oldalon. Reccsen. De csak nagyon lassú haladáskor.
Remélem bekopik, addig lassan őszülök kicsikét...
Eljött a kiegészítés napja 2015.07.16.:
A reccsenés feladta. Türelmes voltam és termett az a rózsa. Elhagyta szépen lassan a hangot a gép.
De kapcsolatunk ettől függetlenül nem felhőtlen...

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-04-13

Megvétele óta foltozgatom én, de nem, nem akar szivárgás mentessé válni.
Újonnan 12000.-, bontóban 2500.- Nem kérdés.
Haza, és csere. Azóta Még a hőfoka is jobb. Vagy csak képzelem?
Viszont melegszik az idő! Klíma bekapcsol, és vár... és vár... és vár. Ez nem hűt.
Persze. Nem húz az elektromos kuplung (barna vezeték). Jajj de jó, ismét szerelhetem...
Adok neki villanyt, és húz. Tehát: nem kap villanyt. Nekifeszültem, és elkezdtem keresni a vezeték másik végét a fülkében, csúnyán szétborítva a középkonzolt, és az anyósülés előtti teret.
Kettő barna is van, de egyik sem az. Akkor? Net. A kérdést kilövöm az űrbe ha kell, hátha válaszolnak rá a marslakók - olyan Rapülős módszerrel.
Jött komment: van benne gáz? Passz. Jó akkor majd feltöltés lesz mikor kinyögöm az eddigi tartozásaimat, amit ide költök egy ideje, és kissé egyenesbe jövök, de akkor még kellene 4db nyári pacsker is, (már nem is gondolkodok újban) ... soroljam?
Jobban jártam volna, ha csak adok neki villanyt, és megy.
Bakker! Kezdek félni. Szinte minden pénzem erre a gépre megy el.
Azon kapom magamat, hogy esténként eladó autókat nézek (Yaris, Clio, Jazz, régi Brava, Fiat Cupé,)
Szeretek bütykölni, de ez már sok kezd lenni. Mindegy. Rendbe rakom, amit megvettem már azt beépítem és használom. Aztán majd meglátjuk... :-(

 
>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2015-04-25

Meglátogattuk Csöri mestert egy izzó cserére, és a vezető oldali belső kilncs rugójának renoválására, ugyanis már egy ideje eltört és kezdett már zavarni a kilincs "lifegése".... Köszi Csöri!

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-04-25

Eljött a nap. Végre neki állhatok, hogy rendbe vágjam a bal hátsó lengőkart. Vettem egy csavart bontóban, ha mégis drasztikus megoldás lenne a vége, illetve egy lengőkart, meg egy első alsó kereszttartót, mert látott már egy pár padkát, és hát messze nem úgy áll ahogy kellene.
Okos enged... gondoltam, mikor a csavar kijött az amúgy elég komoly nógatásra. Görbe. Nembaj, majd az új. Az is. Kezdem azt hinni, hogy direkt, azért, hogy lehessen állítani az összetartást. Mindegy is, a lényeg, hogy a lengőkar mostmár a helyén van, nem pedig valahol máshol szétszaggatva magát. Még kicseréltem a kereszttartót is a hűtő alatt, és láss csodát, a lökhárító felfogatásai (már amennyi van még) mind helyére talált erőltetés nélkül. Aztán próbakörön, mintha balra húzna. Lehet, hogy az út? Lehet. Na majd mikor az eleje is ki lesz cserélve, kap egy ajándék futómű állítást is. Addig marad.
Mindez egy szombat délelőtt akna nélkül, földön fekve, néha egy kölyökkutya által megnyalogatva. :-)

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-03-26

A jó hír későn este érkezett a szerelőmtől: nem kell turbót cserélni, csak kipufogó csövet, meg tömítést. Örültem intéztem, rendeltem, megjött beépült.
Ettől függetlenül közölte, hogy a turbó árát azért az első futóműre rá fogom költeni. Valahol tudtam, kicsit készültem is még anno, csak a felső lengőkarok hiányoztak, meg pár gumi a lengéscsillapítóra.
Vezérlés csere után nincs nyikinyiki, kipufogó és tömítése után nincs visítás, és még halkabb is. Nahát van ilyen? Van!
Nos. Műszaki vizsga. Ezt is, mint oly sok mindent magam intézem.
Szerelőm korrekten elmondta mi minden vár még cserére, sőt lett egy általa meg nem oldott dolog, a bal hátsó futómű egyik lengőkarja nem a helyén van, de szétszedni lehetetlen úgy össze van rohadva. Melegíteni, csiszolni, vágni? Na majd...
Ez és az első kuka futómű, no meg a vonóhorog tudom is én hogy működik-e a villanya tudattal mentem, és... átment.
Vizsgáztató az autó alól úgy jött ki, hogy az egyik oldali kormányműharang nincs a helyén. Megvilágosodott előttem, hogy ez is, mint oly sok más, csak a pénzbeszedésről szól.
Nem lettem boldogabb, pedig átment, de a hibák maradtak, és bele gondoltam, hogy hány ennél talán sokkal rosszabb állapotú autó szalad az utakon. Nem baj, csak lehessen büntetni. :-/

 
>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-04-25

Több mint két hét után eljött az ideje az első szervizlátogatásnak. Nem húztam volna eddig, de vagy én voltam elhavazva, vagy a szerelő, így nem tudtuk előbb összehozni.
Szerencsére minden rendben van a járgánnyal, szépen kerepel a motor, futóművek, fékek rendben, szóval örülünk! :)

A kötelező kezdő szerviz elvégezve:
- Vezérműszíj
- Vezető görgő
- Vízpumpa
- Olaj (Selenia 5w40 WR)
- Olajszűrő
- Levegő szűrő
- Pollenszűrő
- Sebváltóolaj

Amikor vettem nem akart benne menni a Xenon mosó, cseréltem biztosítékot, feltöltöttem, de akkor sem. A szerelő nem csinált vele semmit, de ma mégis működött mind a kettő, legalábbis a lámpát összeköpködte. Lehet meghálálta a törődést. :)

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2015-04-25

"bölcsőhalál"................Beszéljenek helyettem a képek. O_o
Csere megtörtént. Futómű állítás és boldogan gurulunk tovább. :)

>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2015-04-25

Ma délelőtt nekifogtam a jobb oldali féltengelycsuklók cseréjének mivel már megrendeltem mielőtt az autó hozzám került volna. Külső/belső cserélve lett, igaz a belsővel volt gond kiszakadt a gumiharangja de ha már úgyis megbontom, akkor úgy volt ésszerű, hogy cserélem a külsőt is, jól gondoltam mert az sem húzta volna már sokáig eléggé repedezett volt a gumiharang. Illetve cseréltem az ablakmosó szivattyút is (nem működött)
jönnek majd sorban a szépészeti beavatkozások mostmár :)

 
>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2015-04-25

Ma történt velem h elég jó idő volt már és mászkáltam a városban dolgomat intézve ezért elkezdtem klímázni. Azt vettem észre hogy a víz felmegy egész 98 fokig és csak azután kezd el menni a venti. Gondoltam utolért engem is a típus hiba a kis ellenállással a venti felett ami kapcsolja az első fokozatot. Pót alkatrész nem volt de gondoltam megnézem mit kell majd kicserélni. De észre vettem h van két biztosíték is a ventihez azokat is kivettem megkapartam befujtam kontakt spray-vel, majd összeraktam. Láss csodát utána ment mind a két fokozat. Hiba elhárítva ;)

 
>> Tuning és extrapedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-04-23

A minap beszabadultam a Homasitába, igazából ablaktörlőért mentem, mert a sajátja igen fura ábrákat rajzolt a szélvédőre. Korábban is BOSCH-t használtam és bírta a téli "jégkaparó" üzemmódot is, így most sem választottam mást, sima Twin spoiler lett.

Aztán ha már ott voltam, vettem LED-es izzókat belülre, hogy valami normális fényt eregessen a setétben.
Kilépőfény 2db, kesztyűtartó 1db, csomagtér 1db, utastér 3db, mindegyik jégfehér. Komoly 85 forinttért beruháztam egy izzóra a hamutartóba is, most már az is és a szivargyújtó is szépen világít. :)