Blog

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-08-24

Pár hete vettem észre, hogy amikor a turbo el kezd tölteni, akkor egy sokkal hangosabb susorgó hang jön a motorból. Olyan volt a hangja mint amikor szélvihar van :) Kiderült, hogy megrepedt az a gumi cső, amin keresztül szívja a levegőt a motor.
Elég drága mulatság ez az alkatrész, mondván, hogy nagy nyomásnak kell ellenállnia és csak gyáriban létezik. Az enyémnek azért sikerült megrepednie.

>> Egyéb147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2007-08-24

Szegeden egy Toyota márkakereskedéstől vásároltuk meg az autót. A döntésünket Satti nagylelkű segítsége és szakvéleménye miatt hoztuk meg, neki ezúton is köszönöm mégegyszer! :-)
Mit is mondhatnék róla így bevezetőnek? Gyönyörű állapotban van, de még nem volt időm lemosni és kitakarítani. Egy orvosé volt, 20 ezerig vezetett szervizkönyvvel és most 40 ezer km van benne. A leges legutolsó 1.6 TS Special Edition változat, van bennw automata klíma, 120 lovas, piros, tehát pont olyan amilyet szerettem volna. Riasztót majd kellene bele azért rakatni.

Viszonylag hamar összeszoktunk a 160 kilométeres autópályázós hazaúton, bár 140 fölé nem vittem még. A váltó hátramenetével még barátkoznom kell, mert ha nem elég technikásan rakom be, akkor reccsen egyet. Egyetlen csúnyaság van az autón, belülre a tulaj felszerelt egy ablakra tapasztható hőmérőt, ami a kinti és a benti hőmérsékletet is méri. A kiiktatásához még a kábelét is le kell valahogy szerelnem, ami sajnos bekúszik a műszerfal alá.

Egyelőre ennyit tudok mondani. Budapesten használom, tehát nagyon vigyáznom kell az utakkal. Szerencsére tudom kímélni, mert itt a környéken mostanában aszfaltozták újra az utcákat, szóval minden adott egy hosszantartó közös szerelemhez ;-)

 
>> SzervizALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2007-08-24

2007.08.23.Ma Csöri szétszedte a baloldali féltengelyt.A gumiharang ki volt repedve.Az kilett cserélve,újratömve a speckó belevaló zsírral.Továbbá az olajérzékelő szenzor is ki lett cserélve.Mostmár kijelzi az olajszintet.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-23

Nekivágtunk hát a csúcsnak.Kriván a neve és 5 méter híján 2500 méter magas.Nem volt könnyű felmászni a hegyre a kőgörgeteges rendkívül meredeken de megérte.Lenyűgöző kilátás nyílott a tájra.Az érintetlen meredély láttán nagyon kicsinek éreztem magam.Még hátra volt a leereszkedés,ami semmivel sem volt könnyebb a felkapaszkodásnál.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-08-23

Csalódottan kezdtük a reggelt,mert ködös idő virradott ránk.Annál nagyobb volt a meglepetés,amikor a fogaskerekű egyre feljebb kapaszkodott és egyszer csak a felhő fölé kerültünk,ahol ragyogó idő várt ránk.

>> EgyébTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-08-23

Szegény kicsit el volt kámpicsorodva, mert azidőtájt a barátok GT-iben elég sok időt töltöttem, őt pedig egy benzinkúton hagytam. Hiába, ha új autót vesz az ember barátja, illik megnézni :) És nagy örömmel meg is néztem. De azért sajnáltam Alfonzt. Mondtam neki, hogy ne félj Alfonz, Te jobb vagy. Egészen konkrétan azt mondtam, hogy jobban szeretem őt. De ez ugye félreérthető, mivel Alfonz fiú, na mindegy :) Megígértem neki, hogy ha alkalom adódik rá, akkor bebizonyíthatja.
A Rábaringen jött el az alkalom. Odaálltam a rajthoz, a jobb oldalon egy Q2-es GT. Mondtam Alfonzónak, hogy "Na Tes', mutasd meg neki, hogy mit tudsz!" És ő megmutatta. Egy GT a kettőből kipipálva. Aztán jött a következő, egy színtársa. A fekete GT még többet kapott, mint a piros. Mondta is nekem a gazdija, hogy visszavágót akar. Bár ne akart volna, mert másodszorra is elkente Alfonz a száját :) Elérte, amit akart. Legyorsulta a két GT-t és begyűjtött pár elismerő pillantást a nézőktől. Miután visszaértünk a rajthoz megsimogattam Alfonzt és gratuláltam neki. Szép munka volt. Jutalmul ment három kört az oválon. A legizgalmasabb három köre volt, amit teljesített azóta, hogy meglátta az aszfaltot. Meg a gazdájának is.

>> Egyébkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-08-23

Teljesen megszűnt az alapjárat ingadozás. Erre elkezdett csörögni. (nem dízeles) Lehet, hogy mégsem kéne felgyújtani. A robbantás jobb lenne.

update: közben nézegettem a neten, előgyújtás-probléma hangja van, aminek az oka bármi lehet. Lambda, jeladók, lmm, stb. Szupi.

update2: asszem elviszem motordiagnosztikára

>> EgyébBeryq4 // Alfa 145 Box' R // 2007-08-23

Megnyeklett a vas! Megszorult a vízpumpa és oda a vezérlés,a hűtő és a szelepek! Ez nem az én márkám! Ketten megálltak segíteni,de ettől eltekintve morózus volt a hangulatom. Így kénytelen leszek motort cserélni!

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2007-08-23

Kapott a vas egy Nero matrinyát Nero felületre (front szélvédő teteje).

K: Feketét feketére, ez hülye??

V: Igen:D

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-08-22

Kapott egy kis polírt a verda. Itthon végeztem el polírozó gép nélkül.
Mikor megvettem az autót, akkor úgy döntöttem, hogy nem nagyon fogom polírozni, mert ártani is tudok vele. Aztán Kru oldalát nézegetve láttam, hogy neki nagyon bejött a Zanio termék. Megnéztem a honlapjukat is, de az ára elrettentett. Egy termék megvásárlásával és használatával nem lehet szembetűnő eredményt elérni. Ha viszont többet veszek, akkor már nagyon drága mulatság. Végülis nem egy alkalommal fog elfogyni az egész, évente elég csak kétszer használni az anyagok nagy részét, így rendeltem tőlük többmindent is és valószínűleg még fogok is.

Z-7 autósampon 3.511 Ft
Z-18 agyagrúd 7.269 Ft
Z-PC finompolírozó 6.250 Ft
Z-2 PRO szintetikus wax 5.686 Ft
Z-5 szintetikus wax 7.269 Ft
ZFX kötésgyorsító adalék 8.669 Ft
Z-6 fényességfokozó 4.330 Ft
Z-8 Exkluzív ápoló spray 9.530 Ft
Applikátor párna (2 db) 2.166 Ft
Mikroszálas autótörlő (2 db) 9.840 Ft
Kiszállítás 2.000 Ft

Az autósampon elég jó minőségű, jól habzik és könnyedén lemos minden koszt.

Az agyagrúd a fényezésbe ágyazódott szennyeződéseket veszi ki, mint pl kátrány, fékpor és hasonló dolgok.

A finompolírozó tartalmaz csiszolóanyagot. Ezzel eddig csak egyszer kentem át az autót.

A szintetikus waxok közül az egyik a hajszálkarcokat tűnteti el, a másik csak fényesít. Kötésgyorsító adalékkal keverem őket, így ahogy felvittem már törölhetem is le, nem kell 1 órát várni, illetve naponta több réteet is felvihetek. Na és persze nem kell felület előkészítő. A waxokat 2-2 rétegben szoktam felvinni.

A fényességfokozó és az exkluzív ápoló között elvileg szembetűnő különbségnek kellene lennie, de még sosem hasonlítottam össze a kettőt. Ezeket mosás után csak rá kell fújni a fényezésre és letörölni.


Végeredményben tényleg nagyon szépen ki lehet fényesíteni az autót. Könnyű vele dolgozni és nem kell belőle sok. Van hogy csak a fényességfokozóval átfújom (kb 15 perc) és többen megkérdezik, hogy most lett -e polírozva az autó.