Blog
Elkezdtem kivakarni az Alfát a koszból, de csak rontottam a helyzeten. Aztán profira bíztam. :)
Részben elkészült az Alfa sérült, törött műanyag elemeinek javítása.
A csomagtartó világítás javításakor eltörött burkolati elemet, a szervizkor leszerelt sérült haspáncélt, a jobb oldali hiányos doblemezt és a törött hosszbordásszíjt védő műanyagelemet elvittem a műanyaghegesztőmhöz, aki ezeket kipótolta, megjavította.
Közben - egy feltételezhetően felakadás következtében - a motortartó bölcsőből csavarostul kiszakadt menetet pótoltam. E sérülés következtében - a lyuk környezetében - eléggé behorpadt a tartó szelvény, de ennek nincs jelentősége. A tátongó lyuk helyére behegesztünk egy M6-os anyát. A javítás helyét rozsdagátló alapozóval bevontam.
A motortérben levő, egyszeresen bevont szénacél elemek és a futómű alkatrészek borzalmasan korrodált állapotban vannak. Ha jobb idő lesz, be kell iktassak egy komolyabb rozsdamentesítést és bevonatolást.
Közben elkészültek a javított elemek.
A javítás minősége 5*
Köszönet érte: Újhelyi Lacus
Volt a haspáncélomon egy sérült (fejét elvesztő) popszegecs, melyet felrakás előtt cseréltem (1. kép). A hiányzó haspáncél csavarokat, a szíj burkolati elem csavarjaival helyettesítettem, ide pedig sima kereskedelmi csavarokat tettem. A legközelebbi gyári "bisz-basz" rendeléskor rendelek majd ezekből.
A doblemezen szépen el lett készítve a kiszakadt rögzítő csavar körüli rész (3-4. kép), illetve pótolva lett a kerék előtti légterelő elem (8-9. kép).
A továbbiakban - szétszerelés után - vinnem kell, a szintén sérült, és hiányos állapotban levő, bal oldali doblemezt, illetőleg a bal egy ajtókárpit könyöklőnél levő repedését műanyaghegeszteni.









Szombaton végre lemostam szegénykét,mióta tavaly decemberbe megvettem azóta az adósa voltam vele.De nem is mentem sokat kb 1300km-t ,nem igazán koszoltam be :).
Külső,felni,gumi ápolás...



Homasitában jártam, vettem CanBus-os ledeket rendszám világítás gyanánt, illetve csomagtér ledet is. Majd teszek fel képet. Ha már ott jártam, vettem egy szett kerékőrt is a 18-as felnikhez, csak mert hiányzott 4 db. mozgókúpos csavar.
Valami nincs rendben. Szökik a folyadék.
Olvastam valakinél,hogy a kiegyenlítő tartály anyaga nála is megadta magát. Hogyan járhatnék a végére?
Azt is olvastam, hogy Lengyelországból rendelt valaki ilyen tartályt. Honnan? Mennyiért?
Előre is köszi a tippeket.
Megtaláltam,hogy kinél olvastam: WarbiRunner (Gyuri)
Ha tudsz segíts légyszi.
Update: tömítőfolyadék megoldotta egy időre
Elvittem a gépet Szőregre R-vin úrhoz!
Első ránézésre máris dicsérte az autót, azt mondta nagyon jó állapotban van külsőre és a hangja is szép. Ráálltunk az aknára, alulról sem vett észre semmi komolyat, mondhatni a szokásos: jobb első felső lengőkar megérett a cserére, a bal oldali is ficereg, de az nem vészes.
Ez után a motortérben nézelődött, megnézte a csöveket (víz, levegő), a szíjakat, átnézet nagyjából mindent. Annyit mondott, hogy vezérműszíj cserét görgőkkel az csináljunk, mert még műanyag görgők vannak benne. Remek állapotúak, de azt mondta nem érdemes kockáztatni. Ennyi.
Megnyugodtam, első szuszra nem nyúltam bele, sőt! Azt mondta a doktor úr, hogy tízszer jobban lerongyolt autókat szoktak hozzá vinni, látszik, hogy volt gazdája.
Jövőhéten viszem vezérlés, lengőkarcserére, részleteket majd közlöm...
Szíj, görgő, feszítő, vízpumpa csere Solton Bosch szervízben.
Km: 137000 (asszem, még megnézem)
241610km 16290Ft+585Ft
Lejárt a müszakim .Nem akartam a szokásos lehúzós autószerelő műhelybe vinni ,ahol 16k a vizsga 8k a munkadíj meg még a srácoknak is viritsak 5-10 ezret mert valamit mindig lehet találni(sportdob,kézifékelhúzás,ajtólógás...)amit sikerült elsimítani.
Egy életem-egy halálom,bejelentkeztem ismerős nélkül a rettegett mozaik utcai közlekedésfelügyelethez . Itt összesen:16290Ft . Úgy éreztem minden rendben van
nincs mit izgulni.
Teljesen korrektek voltak,nem kötekedtek mindenkinek csak ajánlhatom csont nélkül
levizsgázott.
Sőt a vizsgabiztos kérés nélkül lefuttatta az adatokat a rendszerben és kiderült hogy a
94-es 2.0 TS 8V PIROS matricás szmogveszélyes autómat át lehet matricázni KÉKRE.Hurrá.


hátsó bal ajtó kilincs cseréje: 5eFt
jobb oldali levegő nyilás cseréje:2eFt
2
621
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Giulia
- Spider
- Adok-veszek
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10