Blog
Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.
Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás
Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva
Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..
Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.
km óra állás: 187.851km
Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)
[Költségeim: anyag + munkadíj ]
Hát én nem tudom többi GTv tulaj így járt -e. De előző GTV hütő vezérlését 3szor javítottuk. Most a V6TB is úgy döntött nem kapcsolja be a ventilátorokat. Na semmi gond, ügyes autovillamossági szerelő 15-ért orvosolta. Erre meg a hűtő vizem kezd el csöpögni. Jelenleg napi 1 liter vizet töltök utána de jövő hétvégére ezt is befoltozzuk. Addig is desztilált vizet kell vennem liter szám.
Sajnos a bal oldali emblémát végül cserélni kellet. A szalonban a régi, ismét szétvált alumínium lóhere helyett adtak egy újat, amelyet most sebészi precizitással, finom mozdulatokkal a sárvédő ívéhez igazítva úgy tűnik sikeresen felragasztottam. Még a kislányunknak is tetszik. Már csak az alumínium tükörborítás cseréje maradt. :-)





163.800 km-nél aktuális lett az olajcsere, plusz egy kicsit mélyebben búgott egyszer a kipufogó, ezért megnézettem. Állítólag hegesztettek rajta egy kicsit.
A gumi volt a ludas. Több szakértővel való konzultálás, és gumisnál való megsergetés után kiderült, hogy a gumi szálszakadásos lesz ezért ráz. A felnik tökéletesek.
Most viszont, hogy gumit kell vennem, itt az esély, hogy megpróbáljam a 19"-os felnijeimet 18"-osra, vagy 17"-osra cserélni és akkor arra vennék gumit. Remélem összejön. Mindenesetre aki megveszi a felnijeimet, az jól fog járni. Remélem engem sem fognak átb*szni! Mostmár kicsit sok lenne. Viszont aki mégegyszer megpróbálja, azt tutira kinyírom.
Gázbovdent kicseréltettem. Nagyon finom lett a pedál, talán 9 éve volt ilyen utoljára.
Az autó ma sikeres műszaki vizsgát tett. És ma ismét szembesültem a hivatalos papírról, hogy tulajdonképpen az autóm jellege ferdehátú limuzin. :-)
Már egy ideje éreztem, hogy másképp viselkedik az autó, meg mintha hallottam is volna furcsa kipufogóhangot, de mivel szinte csak hétvégén van használatban, így el is feledkeztem róla, meg nem is törődtem a jelenséggel.
Tegnap azonban strandról induláskor ismét hallottam azt a bizonyos fura hangot. Hazaérvén hajtott a kíváncsiság, még járó motor mellett befogtam kézzel a kipufogóvéget és egyből világos lett, hogy ez bizony valahol kifúj. Mivel már későre járt az idő, otthagytam. Ma viszont munka után alámásztam az aknába, apum befogta a cső végét és érezni lehetett, ahogy a flexicső utáni csatlakozást követően egy régebbi javítás szövődményeként elég szépen fúj kifelé. Mivel sajnos nekem csőhöz alkalmas hegesztőm nincs, így szakemberhez vittem a kocsit. Ő egyből ki is flexelte a beteg csődarabot és felrakott a helyére egy másikat. Kb 1 órás művelet volt, amiben benne volt a kezdésként eltelt kb 15 perc hűlési idő is.
Azt tapasztaltam, hogy fürgébb lett az autó, csendesebb, nincs az a fura hang, valamint erőteljesebb visszaváltáskor nem jön be a kocsiba az a büdős kipufogógáz (ne firtassuk ennek okát...).
Fotóim sajnos nincsenek, itthon elfelejtettem készíteni, mesternél meg nem akartam ezzel bezavarni a munkába. De képzelje el mindenki, ahogy szikrák csapnak ki a kocsi alól, majd kékes villanások :D
2012.07.06. Update: gyanús volt, hogy túl nagy az üres rész azon a helyen, ahol tegnap ténykedett a kipufogós. Nyomoztam a neten...nem tartott sokáig. Azon a helyen bizony valaha egy dob is volt (fotón pirossal bejelölve), amit az előző tulaj valami okbol kifolyólag kidobott és egy csővel helyettesítette. Mondjuk nemis bánom, semmiben nem hátráltatja a kocsit. Mivel a katalizátorom is csak egy üres dob így ezek szerint full nyílt rendszerem van végig :) ...lehet kikéne dobnom a katalizátorházat és egy sima csővel helyettesíteni??!! vélemény valaki?
km állás: 154.795

A bal oldali féklámpám már eléggé zavart, ahogy kinézett és hogy nem világított rendesen, így ma (0618) egy autómosás után kicseréltem a búrákat gyárira. Belül maradtak az in.pro lámpák, csak a szélsőket cseréltem, amíg nem lesz megjavítva a hibás.
A képek korábban már szerepeltek a blogomban (kivéve a 3.), most csak összeraktam őket. Sokáig 3 csík piros szig.szalag jelentette a 'megoldást', de elég cikinek éreztem. :)




Ma úgy döntöttem (0704) nem várok tovább a futómű megnézetésével, mert elég aggasztó recsegő-ropogó hangokat hallatott magából mostanában jobb elölről, így hát HoZee ajánlására elgurultam Zé.-hez, aki felemelte és kiderült, hogy a porvédő gumik a felső lengőkaroknál (elöl) el vannak szakadva és szerintem emiatt tele ment porral, és azért nem tette már a dolgát úgy, ahogy azt kellett volna.
Utoljára egy éve 06.30-án cserélte ki nekem szatyi ezeket a lengőkarokat, amiket akkor Erhardtól vettem. Azóta 22.651 km-t beletéve (1év+1nap alatt) szépen tönkre is mentek az olcsó ocap termékek..
Zolival azt mondta, holnap délelőttre megvan az alkatrész, elég kedvező áron.. és nem ocap:) aztán délután viszem és helyben kicseréli őket. De mivel már nem akartam ropogó gömbfejjel még 90 km-t oda-vissza megtenni, így abban egyeztünk meg, hogy az autó marad én meg villamosra és vonatra szállok, aztán holnap mire megyek már készen lesz.
Hirtelen jött az ötlet, hogy az autó végül ott marad, így nem voltam felkészülve, hogy mit kellene még átnéznie rajta. Pár dolog ami eszembe jutott azt elmondtam, a többit telefonon egyeztettük. Ilyen például, ha már szét lesz szedve, akkor a másik két lengőkar és stab pálcák esetleges cseréje, a stab.rúd szilentjének a cseréje, ha arra szorul. Egy motorolaj csere szűrőkkel. Gyertyák ellenőrzése. Illetve egy komplett vezérlés csere, amire azt mondta, hogy nem fog most időben beleférni. Pedig már nagyon is aktuális lenne. A többi már apróság ezekhez képest. Azokat otthonról egy e-mailben küldtem utána :)
Remélem holnap már "minden" rendben lesz a géppel és nyugodtan autózhatunk tovább..
km óra állás: 187.851km
4
636
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Alfa tuning
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth