Blog
A júliusi siófoki nyaralás ismétlést kívánt, így augusztus végén újabb másfél hétre legurultam Balaton fővárosába, ezúttal egyedül. (Ezt azért tehettem meg ilyen könnyedén, mert van egy remek kis nyaraló családi kézben, ahová bármikor leruccanhatok.)
A nyaraló udvarán áll egy hatalmas, sok X-éves nyírfa, amely alatt parkoltam, le is fotóztam az autót a méretes "ernyő" árnyéka alatt. :-)
Az időjárás ezúttal is mogorva volt hozzám, nem úgy a csinos lányok! :-D Remek bulik voltak még így a nyárból kifelé menet is, tökéletesnek mondhatom a nyárzárást. Az már csak hab a tortán, hogy az előző évek buszozásaitól eltérően, gyönyörű 156-osommal érkeztem-távoztam a gyerekkorom óta minden nyáron meglátogatott siófoki nyaralónkból.
Végül olyan szinten kitologattam egy-egy nappal a hazaindulásomat, hogy 30-án, este fél tizenegy körül sikerült hazaérnem, és tudni kell, hogy 1-jén már évnyitó volt a suliban. :-D
Ui.: A júliusi nyaraláson elért 7,3 literes fogyasztást nem sikerült megismételnem, de nem is terveztem... :-)


Nem bírtam magammal, újabb projektorosításba vágtam a fejszémet. Mivel a lámpához nem akartam nyúlni, a ködlámpa került terítékre. Maga a projektor Iveco Crossway gyári ködlámpája. Tetszik, mert elég kicsi. A gyári ködlámpát pillanatok alatt szétpattintottam, majd a foncsort levágtam. Esztergályos kollégámmal csináltattam poliuretán rúdból egy fedőt, hogy a felesleges fény ne szűrődjön ki a búra alól, illetve elég csúnya lett volna a fedél nélkül. Rögzítéshez kétkomponensű ragasztót használtam. Ezt követően a borítás kapott pár réteg alapozót, illetve 2 réteg matt fekete festéket, majd 2 réteg lakkot. Az üveget ekkor ragasztottam vissza a helyére, betoltam a projektort, körberagasztottam és igyekeztem beállítani, hogy jó legyen. Kíváncsi vagyok milyen lesz a helyén.











Az autó megvételekor már tudatában voltam, hogy elöl, a felső lengőkarok cserések lesznek, ezt szomorú nyüsszögéssel jelezték felém. Ez a hang viszont szép lassan kiegészült kopogással is, így az utolsó pillanatban, a siófoki nyaralásra indulás előtt egy nappal ki lett cserélve mindkét lengőkar, illetve beszereltünk 4 db kerékcsavart is, mivel a bal első keréknél az ötből három rozsdás, gagyi, nem belevaló volt, egy pedig hiányzott. (Mondjuk két szépséghiba is volt az új csavarokkal: nem a gyári 19-es, hanem csak 17-es fejűek. A másik, hogy Made in Romania, de a kínainál még mindig jobb.)
A start előtt még otthon lemostam szépen alaposan az autót, (még egy fotóra is volt időm), bepakoltam, és már mentem is az útitársaimért, akiket így elsőre a családomból, nem pedig a haveri társaságból válogattam össze. :-D
Győrbe érve megraktuk a csomagtartót (amely meglepően sok táskát, ezt-azt elnyelt, a híresztelésekkel ellentétben), teletankoltam a vasat, és már robogtunk is a balcsira, természetesen a bakonyi szerpentint érintő útvonalon. :-)
Úgy látszik, nem csak én szeretem ezt a kanyargós szakaszt, hanem sok más Alfás is, hiszen rengeteg szembejövő háromszögpajzs akadt útközben, nagy örömömre. Az integetés nem maradt el egy alkalommal sem. :-)
A nyaralás alatt az idő nem kedvezett nekünk, szinte minden nap esett a másfél hét alatt, de ettől függetlenül jól éreztem magam, Siófokon mindig van élet..
Hazaindulás előtt, de már bepakolás után lefotóztam az autót a nyaraló udvarán, mert jól mutatott az esőcseppekkel, és a telerakott csomagtartó nyújtotta ültetéssel. :-D Az úton megállás nélkül esett az eső, de én élveztem, szeretek esőben vezetni, és a Bridgestone-ok is jól állták a sarat (vizet).
A pozitív csalódást pedig a végére hagytam, ami nem más, mint a fogyasztásom. Első utam nem haza vezetett, hanem a benzinkútra, hogy lemérhessem az autó étvágyát.. Nem számítottam túl jóra, hiszen a rajtam kívül vitt 3 utas és a nyílásig pakolt csomagtartó megsaccolva minimum 1600 kg fölé emelte az autó egyébként sem alacsony össztömegét (üresen 1308 kg). És ami kijött, szerintem nagyszerű adat: 7,3 liter!!! Igaz, a szerpentinen kihasználtam a motorfék előnyeit (hangélmény és zéró fogyasztás), de Siófokon sokat csoszogtam a városban a másfél hét alatt, szóval vegyes fogyasztásnak ez a 7,3 liter kiváló!




Meguntam ,hogy az 5.-ik Belkin USB töltő sem illeszkedik a kocsiba azért vettem eBay-ról egy 2 USB töltőt egyik 1 amperos a másik meg 2,1 amper tehát táblagépet is lehet róla tölteni ha éppen úgy van .Előszőr kételkedtem benne ,hogy passzolni fog-e a gyári stílushoz (gyári hívő vagyok) de teljesen és tökéletes és minőségre is beleillik a képbe ráadásul pirosan világít :) jah és annak ellenére, hogy nem írták teljesen 147 specifikus plug and play :)




Vezérlés és olajcsere ideje is eljött. Vezérlésmódosító és balance tengely csapágy még hátra van ugyan de még mindkettő használható állapotban van. a hosszbordás szíj szintén.
Olajnak pedig Selenia 20k Alfa Romeo ment, szűrővel együtt persze. 254000km


Ma készen lettek a magyar papírjai Tigrisnek, holnap már a megérdemelt meleg helyén aludhat :)
A 159 tervezői nem tartották kritikusnak, hogy figyelmeztető jelzést tervezzenek a típusba.Sajnos az élet nem igazolta őket, mivel pl. a 2.0JTDM-ek esetében is előfordulhat olyan hűtőfolyadék szivárgás, amit a tulajdonos nem biztos, hogy észrevesz.
Az alábbi leírás szerint néhány ezer forintból elkészíthető egy jelző "rendszer", amivel egy esetleges több 100 ezres kiadástól tudjuk magunkat megkímélni.
A megfelelő szintjelző kapcsoló kiválasztása:
Sajnos a 159 kiegyenlítőtartálya erősen korlátozza a beépíthető kapcsolók számát.
Első gondolatom egy ultrahangos szintjelző beépítése volt, mivel relatív kis méretű és nem tartalmaz mozgó alkatrészt. Ugyan nekem volt is egy ilyen a fiókomban, de után építésre nem javasoltam volna, mivel beszerzési ára nagyon magas. Néhány napi keresgélés után erre a kapcsolóra esett a választásom.
Megrendeltem, a szállítási idő kb. 10 nap volt. Mivel a Kapcsoló teljes hossza 120mm, így a kapcsoló úszó része csak a folyadékszint maximumot tudta volna érzékelni,ezért szükség volt egy hosszabbító közdarabra
Az első képen a kapcsoló a közdarabbal szerelve látható. A kapcsolót. 30mm-el kell meghosszabbítani. így a minimum szint alatt 10mm-el fog jelezni.
A kiegyenlítő tartály kivétele és kifúrása:
A kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadékot egy 60ml-es fecskendőre húzott benzincsődarabbal szívattam ki. A folyadékot egy üres ásványvizes palackba gyűjtöttem. Amikor üres volt a tartály levettem a két tartályrögzítő anyátt,lepattintottam a
bilincseket. A tartályt így cseppmentesen lehet a motortérből kivenni.
A tartályra a 2-es képen látható helyen kell egy 10mm-es furatot készíteni. Ezután beszereltem a kapcsolót és visszahelyeztem a tartályt az autóba. 3. kép
Az úszókapcsoló bekötése az autó elektromos rendszerébe:
A legegyszerűbb megoldás a fékfolyadék szintjelzőkapcsolójára kötni az úszókapcsolót. Így nem kell messzire vezetni a csatlakozó vezetékeket. A fékfolyadék visszajelentő vezetékeket a csatlakozó burkolata alatt bontottam meg. A vezetékeket összeforrasztottam, zsugorcsővel és bandázsszalaggal szigeteltem, majd egy gégecsőbe húztam. Beépítettem egy csatlakozót is aminek másik oldalára a hűtőfolyadék tartályba épített kapcsolóra menő vezetéket forrasztottam rá˝ az előbbiekhez hasonlóan, így a hűtő-folyadéktartály a csatlakozó széthúzása után külön is eltávolítható. 4. és 5.kép
A bekötés után természetesen ki is próbáltam. Tökéletesen működik, a műszerfalon megjelenik a piros felkiáltójel és középen a szöveges üzenet, miszerint a fékfolyadék szintje alacsony.
Akinek esetleg az után építéshez szüksége van segítségre keressen nyugodtan!





Az autót B&M Nav-os fejegységgel vettem, de sajnos valamilyen oknál fogva a szoftver frissítése után már csak B&M-ként működött az egység. Nagyon nem bánkódtam, mivel igazából térképet nem is nagyon találni hozzá, így fejegység csere mellett döntöttem.
Szóba jött a típus specifikus kínai egység is, mivel azt csak be kell tenni a gyári helyére, Külön adapter nélkül kezelik a kormányon lévő gombok, stb. Mivel külföldi fórumokon nem igazán jó a vélemény ezen készülékekről, más irányba kezdtem nézelődni.
Ebay-en sikerült kedvező áron egy Clarion NX501EAV fejegységet beszereznem.
A fejegység mellett kellet még egy autóspecifikus beépítőkeret és egy CAN-BUS adapter, valamint egy fantomtáp az antennaerősítő tápellátásához.
Beszerelés:
Óvatosan ki kell emelni a váltókart körülvevő takarólemezt, kikapcsolni a váltószoknyán található patentet, így a takarólemez eltávolítható. A középkonzol szellőzőinek eltávolításához 2-es hegesztőpálcából csináltam célszerszámot. A pálcát U alakban, majd a két végét 5-5 mm hosszban 95 fokban visszahajtottam.
A "célszerszámot" bedugtam a szellőző rostélyán keresztül addig amíg a két végén a kampók be nem akadtak a szellőző hátsó peremébe.(8-10cm kell kb. betolni az eszközt) Ez után könnyedén kihúzhatóak a szellőzők.
A gyári rádió kivételéhez a szabványos kiszedőt használtam.
A középkonzolt 6 csavar rögzíti, 2 alul, 2 a rádió befogó kereten keresztül, kettő pedig a két szélső légbefúvó nyílásában. A csavarok kivétele után a burkolat könnyen kihúzható. A klímavezérlő, a gyújtáskulcs és a startgomb csatlakozóit lehúzva eltávolítható.
A B&M egységet kikötöttem, csatlakozóit elszigeteltem, majd a kábelköteget visszahúztam a műszerfal alá. A gyári GPS antennának más csatlakozója van, mint amilyen a Clarion fejegységhez szükséges így, mivel a csatlakozót nem akartam levágni a rádióhoz kapott antennát kellett beépítenem. Ennek szerintem legjobb helye a műszerfal tetején található légbefúvók között van. (2-5. kép)
A gyári USB aljzatot szétszedtem és egy mezei USB hosszabbítót rögzítettem bele. (6-7.kép)
Mivel sajnos a középkonzol alu borításán volt néhány karcolás, ezért a annak fóliázása is megtörtént.
A z összerakás értelemszerűen fordított sorrendben történt. A gyári URH antennához szükséges egy fantomtáp beépítése, mivel az antennában található erősító korábban a gyári fejegységből kapott tápellátást.
A B&M kiszerelése után a Km számláló villogással jelzi, hogy a nem találja a CAN-BUS rendszer. Ezt FES-MES-en keresztül egy proxi rendezéssel lehet orvosolni.
(köszönet érte droberto-nak)










0
352
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Belül is érezzük jól ma...
- Filmek
- 155
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- KRESZ
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV