Blog
Ugyan nem tuning, és nem is extra hanem szerves tartozék, de végre sikerült szereznem spoilert a GTV-re!
A használatbavétel előtt elvégeztem a kötelező szervízt.
Egészen pontosan a 90.000 km-eset.
Ahogy az a gtv6.org és társai oldalakról letölthető nagykönyvekben meg van írva, amit kellett, lecseréltem. Még a gépkönyv szerinti ajtózsanér zsírozásokat is elvégeztem, de a legnagyobb okosság a vezérmű terén történt!
Vezérműszíjat (elvileg) úgy cserélünk, hogy cseréljük a görgőket is.
A GTV-nél sincs ez másképp, a görgő egy óriási SKF csapágy, ami szerintem cikkszám alapján még atalógusból is kiválasztható. A probléma nem itt, hanem az ezt mozgató hidraulikus szíjfeszítőn, azaz szíjlazítón (!) van. Ez egy hidraulikus munkahenger, amit a motor olajnyomása vezérel, és bármennyire is furcsán hangzik, a fordulatszám növekedésével lazítja a szíjat. (Logikus).
Nos a V6-osoknál ez a szíjfeszítő komoly problémák forrása, mert azon túl, hogy orrán-száján ereszti az olajat, nem működik megfelelően és rendszeres vezérlésátugráshoz, vagy szíjszakadáshoz vezet.
Okos kis szerkezet, és újonnan biztos jó, csakhát az ára ugye....90.000 Ft környékén mozgott.:-(
A külhoni fórumok ódákat zengenek a kései 164-esek thermomechanikus szíjfeszítőiről, és kanadából beszerezhető is lett volna 30-40 ezer forintnyi összegért, amire már majdnem megalkudtm, mikor rám mosolygott a szerencse!
Egy téves rendelésből visszamaradt vadonatúj(!) hidraulikus egységhez sikerült hozzájutnom egy elképzelhetetlen 35.000 Ft-os áron. Ezt nem hagyhattam ki, és így gyakorlatilag teljesen autentikus gyári alkatrészekből építkeztem. A sok rendesség és kedvezmény forrása Onofrej Karcsi az Elaforg Kft-től.
Egyedül az olajam nem került forinba, mert a 2002-es Selénia Rally második helyezettjének járó 20k for Alfa Romeoval töltöttem fel a teknőt.;-)
Költségként felemrült a szíjak, feszítő, fagyálló, deszvíz, légszűő, gyertyák (szigorúan monoton GL!), termosztát, stb.
"Apróságok", mint beltér, motorháztető, stb, stb.
A Zenderek is elkezdtek felvándorolni, de a lökhárítóra és a spoilerre még várni kellett egy darabig...
A 2003-as nyarat az alábbi összeállításban vészeltük át.
Az autó előélete ismert.
Jómagam a 3. tulajdonos vagyok.
Állapota gyári, érintetlen.
Km óra állása 89.000 (!)
Egy elég bonyolult és hosszadalmas procedúra után került hozzám az autó.
Sajnos olyan dolgokon kellett alkudozni, mint motorháztető, beltér, lökhárító, spoiler, stb. A felnik alapból nem jártak hozzá. A hátsó sárvédőíveket cserélni kellett.
Plusz teher volt a szétszedett állapotban heverő TS GTV, amit össze kellett raknom, és igen magas bukófaktorral értékesítenem. De nagyon nagy szerencsém volt, hogy egyből akadt rá vevő.
Mire az autó lábraállt, névre került, levizsgáztattam, beszereztem hozzá a hiányzó alkatrészeket, a vételár az alábbi összegre duzzadt. Csak a lökös és a spoiler hiányzott a listáról, de így már menetkész volt.
Ez volt a kezdet, és én irtó boldog voltam!
Bár a blogbejegyzés dátuma 2007.08.28. most mégis vissza kell ugranunk 2003.februárja környékére.
Épp a piros TS GTV-hez mentünk a V6-os motorért, amikor megpillantottam Őt az alábbi formában.
Állt az udvaron, jégbe fagyva.
Viccesen megkérdeztem, nem eladó-e véletlenül?
Mire jött a sorsfordító válasz: DE!
Hip-hip hurrá! Délelőtt felhívott az ügyvéd:Fizetett a biztosító! .....2005 Szeptember 29.-én beletolattak az autó elejébe...volt betétlap...elismerte....és a biztosító mégsem akart fizetni.Bepereltem.....2006 Május 6.-án.....három tárgyalás után,a mai napon fizettek! Már be is jelentkeztem a Large Auto-hoz....azután majd megyek a Tiby-hez és a fényezőhöz....úgyhogy minden forintnak megvan a helye....
Starvax márkájú bőrtisztító-ápoló kenceficével,össze-vissza kentem minden fellelhető börözött alkatrészt....:-)....enyhe mézillat terjeng az autóban...
2002. novembertől kezdtem el garázst bérelni a GTV-nek, amit azóta is fent tartok, kisebb nagyobb módosításokkal.
A 2003 áprilisi eladásig tartó költség az alábbi.
A Zender felniket még erre az autóra szereztem.
Hollandiából érkeztek valamikor 2003 környékén.
Azóta dúl a szerelem.
Az alábi kép alapján szerettem bele a Zenderbe.
Volt még az autóhoz egy Lester kittem is, ami végleg sohasem került fel.
Kellett még hozzá leömlő, ez-az.
1
438
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- 159
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám