Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002014-10-15 20:35:26 // 4934
No, csak elolvastad :-DD
Piritu - 1.000.0002014-10-15 20:34:29 // 4933
Sose mondtam, hogy ezzel érveltél. Mindössze azt mondtam, hogy az egr ellenzők ezen érve se lett sose alátámasztva konkrét motorkárral, mint ahogy az általad írt regenerálás alatt motorkínzás miatti motorkár se. Ennyi.

Hogy más szalonokban az eladók mit mondanak azt nem tudom. Az viszont köztudott, hogy a diesel (legyen akár kicsi, akár nagy, akár dpf-es, akár nem) nem városi autó. Eleve az a hibás vevői elképzelés, hogy valaki városba dízelt akar. Viszont mánia, hogy diesellel akarunk minden áron közlekedni. Hát gyártanak, mert ez kell.
Hogy hol lehetne amúgy a kis dieseleket használni? Tekintve az utakon járkáló kocsikban utazók számát mindenhol. Ma a 84-esen is - megint csak tisztelet a kivételnek - szinte csak 1-2 embert láttam ülni a nagy kocsikban.

Mindezzel persze továbbra se szeretném azt mondani, hogy a dpf az ideális megoldás. Biztos van jobb, de mibe kerül? Megfizetnénk?
Piritu - 1.000.0002014-10-15 19:46:49 // 4932
A belinkelt oldal is említi ezt a megoldást. Le is írja, hogy miért nem működik :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-15 19:44:23 // 4931
"ki mondta, hogy tönkre megy tőle?" - megint más topikokra utalnék. Az egr ellenzők egyik fő érve, hogy a visszavezetett korom nagyon nem tesz jót a motornak ezért ki kell dobni. Ilyenkor szoktam visszakérdezni, hogy van-e példa arra, hogy tönkre megy. Még nem volt. Mint ahogy a dpf fűtés miatti tönkre menetelre se volt példa itt az Amorén.

"Nálad azért klappol minden, mert pontosan arra használod az autót, amire tervezték:" - mielőtt megvettem pontosan tájékoztattak a kereskedésben, hogy a dpf-es diesel NEM városi közlekedésre való. Ennek tudatában vettem és használom akár a napi 2x5 km-es útra is a melóba és vissza.
Ha valaki nem arra használja, amire való, az nem biztos, hogy a gép hibája.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 18:11:06 // 4930
Elegáns vagy nem, de működik. Ahogy írod minden más drágább lenne, de akkor meg az lenne a baj :-) Mint írtam a folyamat a linken jól le van írva.

Az egr kapcsán is többször feltettem már a kérdést, hogy ki találkozott itt olyan Alfa diesel motorral, ami az egr korma vagy a dpf miatt ment tönkre. Eddig senki sem tudott mondani, csak hogy a korom biztos nem jó, meg összekoszolja a szívósort. Egyáltalán diesel motor gondról se írt senki. (Oké mostanában valaki leütötte a kartert és olaj nélkül meghalt a kormosa, de ez más kategória.) Bezzeg TS-ről mindenki tud...

A 30 ezres csereperiódus meg olyan mindegy, a fórumokat olvasva mindenki - tisztelet a kivételnek - hamarabb cserél.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 17:31:25 // 4929
A motornak NINCS plusz hőterhelése regen alatt. Sőt az elégetlen többlet olaj ilyenkor higítja a motorolajat. A katalizátor melegíti fel a dpf-et a kívánt hőmérsékletre. hsz 59939
Piritu - 1.000.0002014-10-14 21:16:52 // 4928
Így van :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-14 07:08:48 // 4927
Autógyártó legyen a talpán, aki a tulajok kedvére tud tenni :-DD
Piritu - 1.000.0002014-10-13 22:19:17 // 4926
Néhány Alfánál "valós" értéket mutat. Azoknál meg az a baj, hogy mit mászkál össze-vissza Érdemes beleolvasni a topikokba :-DD
Piritu - 1.000.0002014-10-13 20:21:57 // 4925
Még valami, ha a motor elégetné regeneráláskor az üzemanyagot és ettől felmelegedne, akkor nem tudná felhigítani a motorolajat.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 20:13:57 // 4924
A folyamat itt jól le van írva:
"Miután bespricceltük a gázolajat, és lezajlott az égés, nyissuk csak ki őket újra! Ezzel üzemanyag kerül a most már viszonylag hideg hengerbe, ami nem ég el, hanem a dugattyú szépen kitolja a kipufogószelepeken, és így a legjobb úton halad a részecskeszűrő felé. Már csak meg kéne gyújtani. Vagy tán még azt sem: hiszen közvetlenül a szűrő előtt ott van még a katalizátor.

Annyira közvetlenül, hogy sok gyártó közös házba építi a katalizátort a részecskeszűrővel. Ezt nem kizárólag az üzembentartó bosszantására teszik, bár nem is akarom tudni, mennyibe kerül egy ilyen az alkatrészboltban. Valószínűleg elfogadnám az árát havi fizetésnek. A katalizátor eredetileg azért került a kipufogórendszerbe, hogy az égés során visszamaradt szénhidrogéneket és szén-monoxidot (viszonylag) ártalmatlan szén-dioxiddá és vízzé oxidálja. Az utóbefecskendezéssel a kipufogóba juttatott üzemanyag viszont tömény szénhidrogén, tehát a katalizátor annak rendje és módja szerint oxidálja, azaz elégeti, miközben jelentős hő szabadul fel.

A gázhőmérséklet akár 200 fokkal is megemelkedhet, ami már rendszerint elég a korom begyújtásához. A zárt szűrőt tehát sohasem a katalizátor helyett, hanem mindig azzal együtt alkalmazzák."


Erőltetett regennél már eleve abnormális nyélgázon negyed óráig tekerni a motort. Szerintem akkor is felmelegedne, ha nem menne a regen, csak pörgetnéd.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 19:35:30 // 4923
Az elmélet oké, de a vízhőfokon miért nem "érezni". Ha csak 20 fokkal lenne melegebb ilyenkor, akkor forrnia kellene a víznek, ergo a motor nem lesz melegebb.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 19:30:25 // 4922
Mivel ott van meg a gyulladási hőmérséklet, úgy gondolom ott ég. Azon a csövön meg tuti nem ég vissza, amibe a turbó emelt mennyiségű levegőt tol hátra. A ventinek az a dolga, hogy elfújja hátra a keletkezett meleget. (Nekem ráadásul a leömlőben van a dpf.)
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:49:15 // 4921
"Én megőrültem attól hogy a belváros közepén nekiállt regenerálni miközben álltam a dugóban." - miért baj? Neked semmi dolgod olyankor, csak hagyni kell járni. Ha már begyújtotta a cuccot, megy magától a folyamat. A környezeted se vesz észre semmit belőle.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:44:33 // 4920
Az alacsony hamutartalma miatt kell :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-13 15:42:43 // 4919
"amikor regenerál egyszerűen elégeti a motort is" - ezt hogy? A motor nem lesz melegebb regeneráláskor. Az az 550-650 fok a dpf-ben van az ott elégetett üzemanyag miatt.
Piritu - 1.000.0002014-10-12 22:33:45 // 4918
Én innen töltöttem le mindet :-)
Sajnos egyesével kell :-(
Piritu - 1.000.0002014-10-12 19:01:52 // 4917
Azért egy angol biztosító tényleg autentikus információ forrás :-DD
Piritu - 1.000.0002014-10-12 18:59:27 // 4916
Aztán beraktam a mélynyomót, és máris értelmetlen a munkájuk :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:54:01 // 4915
A típushiba listához anno volt egy ötletem, de Halesz azt mondta, hogy ősszel jön az új AA, és abban már lesz ilyen lehetőség is. Kár, hogy nincs hír még róla :-(
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:52:23 // 4914
Egyenlőre csak a hagyományos módon akarom szétszedni, mert van benne valami rugó is. Aztán majd meglátom a fűrészes dolgot :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:51:06 // 4913
Nem ilyenekre gondoltam, hanem az "írassuk ki az LMM-et, mert tönkrement és drága újat venni" fajtákra :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:31:23 // 4912
Nekem is van egy "projektem" a hét végére. Elhoztam Csöritől a Spiderből kiszerelt vezérlés módosítót.

Szeretném szétszedni, hogy mi is van benne.
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:29:06 // 4911
Meg azt is hozzá kell venni, hogy a 159 a legfiatalabb "tömegmodell".
A mókolással kapcsolatban már felmerült bennem a top 20 összeállítása is :-))
Piritu - 1.000.0002014-10-10 19:01:52 // 4910
Azt csak csendben kérdezném, ha tudjuk hogy a rönyó nem bírja, akkor miért nem tesz a gazdája/szerviz ellene? Miért várja meg, amíg beszarik? Vagy csak a egyszerűen szar a Delhpi rendszere?
"Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.

Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!

A probléma:
A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező."
forrás
Piritu - 1.000.0002014-10-10 18:50:51 // 4909
No, akkor keress vissza, hogy az olasz/német/osztrák gázolajjal mennyivel kevesebbet fogyaszt a verda. Meglepődsz, hogy hány ilyen bejegyzés lesz :-))
A rönyósok baja meg nem érdekel :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 16:23:24 // 4908
Azért erre ne vegyél mérget. Csak pár idézet a rend kedvedért:
"A MOL amúgyis elég gatyesz minőséget produkál"
"a szlovák sárga kúton kapható sima is jobb"
"Üzemanyag szar"
"Akármit mondanak, a kinti gázolaj még mindig sokkal jobb a magyarnál. "
"Jobb az osztrák gázolaj,"
Piritu - 1.000.0002014-10-10 15:49:34 // 4907
No, megtettük az utat visszafelé is a "jobb" kinti üzemanyaggal.
Odaút: 105-ös átlag 620 km 6,1 l/100 km
Vissza: 104-es átlag 631 km 6,5 l/100 km
Egyre inkább meg vagyok győződve, hogy szar a magyar nyál :-DD
Piritu - 1.000.0002014-10-08 22:51:26 // 4906
Cserébe már 4-ben se produkált érdemi gyorsulást :-P
Piritu - 1.000.0002014-10-08 22:46:40 // 4905
Ma vittek egy 2.0 kormos népautóval. Az 5. fokozata olyan hosszú, mint nekem a 6.
5-ben 110-nél kb. 2.000-et pörgött a motor. A kolléga a 6-ost nem is használta országúton. A kijelző már 1.500-1.700 környékén felkapcsolást javasolt a következő fokozatba.
Kicsit más filozófia :-))
Piritu - 1.000.0002014-10-08 21:34:16 // 4904
A tizedéből kapsz normálisat.
Piritu - 1.000.0002014-10-07 23:03:19 // 4903
Már x-edszer járom végig ezt a távot, minden időjárást kipróbáltam és eddig mégse :-P
(Szerintem csak meg akart lepni a Párduc, mert tegnap is a Pókkal mászkáltam.)
Piritu - 1.000.0002014-10-07 22:43:24 // 4902
No, ideértünk és már túl vagyunk pár sörön is :-)
105-ös átlag 620 km-en, és 6,1-es fogyi. Ilyen kevés még sose volt!
Piritu - 1.000.0002014-10-06 22:56:31 // 4901
Jó éjt, léptem.

Holnap megyünk Nürnbergbe a Párduccal :-))))
Piritu - 1.000.0002014-10-06 22:45:39 // 4900
Az én euro 2-esem (alu fedeles) csak 150 lovas.
Piritu - 1.000.0002014-10-06 22:44:34 // 4899
Láttátok az új tagot? 2,4 - 290LE - 5-600Nm
Piritu - 1.000.0002014-10-06 22:39:13 // 4898
Benzinesnél is játszhat az euro 4-5?
Piritu - 1.000.0002014-10-06 22:30:56 // 4897
Egyébként pont ezért nem értem a gyári adatokat sem. A 156-nál a 150 lovas 2.0TS papíron is veri a 150 lovas mjet-et. (8,6 vs 9,1) A 159-nél ez fordítva van.
Piritu - 1.000.0002014-10-06 22:28:12 // 4896
Ez a nyomaték duma szerintem marhaság. Az áttételek miatt a kerékre nagyjából ugyan annyi jut. Indulásnál meg illik a nyomatékcsúcson elereszteni a kuplungot.
A Spider is verte a 156 1,9 mjetet 0-100-ban. Mindkettő 150 ló és kb. egyforma nehéz kaszni. A nyomaték max 4500-nál van, váltás után nem esik ez alá a fordulatszám.
Piritu - 1.000.0002014-10-06 22:12:45 // 4895
Tényleg érdekes lenne...
A JTS nagyobb teljesítményű, váltáskor nem kell várni a "levegőre" és valószínűleg 2-ben megfutja a százat, tehát kevesebbet is kell váltani. Papíron mégis a kormos nyer 0-100-ban. Érdekes.
Piritu - 1.000.0002014-10-06 17:40:59 // 4894
A kontakt sprének van olaj tartalma.
Piritu - 1.000.0002014-10-06 17:38:08 // 4893
Az a légtömegmérő volt :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-06 10:38:31 // 4892
Lehet, hogy túl nagy a kép. (A 16 megapixelessel anno nekem is gondjaim voltak.)
Piritu - 1.000.0002014-10-06 08:03:20 // 4891
Passz, nekem a kereskedő intézte. A rendszámos topikban biztos találsz választ a menetre.
Piritu - 1.000.0002014-10-05 21:19:53 // 4890
Féktisztítót és papírt használtam.
Piritu - 1.000.0002014-10-05 21:12:54 // 4889
A szívósorban van, egy csavar tartja. Gugli jó barát, ha képre keresel látod, hogy mit kell keresni. Blog is van róla valakinek tuti, de most nem találok.
Piritu - 1.000.0002014-10-05 19:02:25 // 4888
Mentünk egy kört. A tisztítás mégis csak jelentett valamit. Sokkal finomabb lett a kocsi, jobban reagálja le a gázpedált. Megérte azt a 15 percet :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-05 15:54:51 // 4887
Az előbb megnéztem a MAP szenzort a szívócsőben. 149e km után alig volt kormos, az is szinte por alakban volt rajta. Az itt felrakott képek miatt meglepett, el is felejtettem lefényképezni.
Piritu - 1.000.0002014-10-05 15:50:49 // 4886
Erre céloztam :-)
Anno nem kellett volna annyira igyekezni, amikor az "EU"-s rendszám bevezetésre került, hogy csak a nagy matrica maradjon. A 147-esemen anno kicsi volt, azóta csak nagyot tudtam igényelni :-((
Nekem kb. két hét alatt megcsinálták a matricát.
Piritu - 1.000.0002014-10-05 13:54:40 // 4885
A kulcsszó: kicsi matrica. Az bárhová elférne. (Egy kis szabadságharcot megért volna...)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.