Piritu - 1.000.0002014-10-30 17:10:37 // 4984
Pont ezért jó a tempomat, az eltalálja. Simán előfordulhat, hogy egy kicsit "túlnyomva" a pedált a szükségesnél, gyorsítani akar, de a kraft még nem elég. Ilyenkor többet fogyaszt, de nem megy gyorsabban. A Trabiban azért tetszett a diszkólámpa, mert pont ezt lehetett megfigyelni. Állandó tempónál meg kicsit vissza lehet engedni a pedált a tempó érezhető csökkenése nélkül.
Piritu - 1.000.0002014-10-30 17:07:49 // 4983
Felcsapod a használati utasítást a 267-dik oldalát, és tadááááám :
Selenia WR P.E.
Selenia WR P.E.
Piritu - 1.000.0002014-10-30 16:59:27 // 4982
Pár éve az egyik topikban csináltunk egy felmérést (igaz nem túl sok résztvevővel), ahol egyértelmű volt, hogy akinek sport van/volt, az cserélt LMM-et, akár többször is. Akinek a gyári van, az meg nem.
Piritu - 1.000.0002014-10-30 16:56:54 // 4981
"Miért van az hogy harmadszor dobja ugyan azt a hibát a kiolvasó?" - Mert a hiba oka nem lett megszüntetve. Ezekkel a hibakódokkal az a baj, hogy sokszor túl kézenfekvőnek tűnnek. Pedig nem...
A 156-om anno, amikor leragadt az egr, akkor lambda hibát dobott, no arra cserélgethettük volna tucatjával a lambdákat.
A példádnál maradva, nem lehet, hogy csak az LMM csatlakozójában eltört a vezeték?
A 156-om anno, amikor leragadt az egr, akkor lambda hibát dobott, no arra cserélgethettük volna tucatjával a lambdákat.
A példádnál maradva, nem lehet, hogy csak az LMM csatlakozójában eltört a vezeték?
Piritu - 1.000.0002014-10-29 21:08:43 // 4980
Ez van a műanyag búra alatt?
Piritu - 1.000.0002014-10-29 06:58:35 // 4979
Hátul ugyan ez a helyzet (blog itt) 165 mm-es komponens szett + keret kell.
Az alap kérdés, hogy mennyi pénzt szán rá az ember. Nekem anno sikerült szereznek egy Focal szettet, az van benne. Tippeket a HiFi topikban találsz bőven. SAL és társait kerüld messzire. Az olcsóbbal közül tipp a Ground Zero, nekem anno GZTC szériám volt.
Az alap kérdés, hogy mennyi pénzt szán rá az ember. Nekem anno sikerült szereznek egy Focal szettet, az van benne. Tippeket a HiFi topikban találsz bőven. SAL és társait kerüld messzire. Az olcsóbbal közül tipp a Ground Zero, nekem anno GZTC szériám volt.
Piritu - 1.000.0002014-10-28 22:55:29 // 4978
A blogomban írtam róla elég sokat. 165 mm-es komponens szett kell és kiemelő keret. Gyakorlatilag BÁRMI jobba a gyárinál :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-27 17:57:27 // 4977
Ventilátorokat, motorokat és elektronikát gyártunk, szállítunk 91-óta milliós tételben többek közt köztes beszállítókon keresztül az Alfákba is. Max 50 ppm a megengedett, és jóval alatta vagyunk. Tény és való, hogy az olcsóság a cél, ezt látni is a termékek egyszerűsödésén is.
Piritu - 1.000.0002014-10-26 22:21:50 // 4976
Mentem, csak ezzel már egy nyári 3e km-es túra túl nagy rizikó lett volna :-(
Piritu - 1.000.0002014-10-26 21:09:17 // 4975
Amúgy a GTV-Spider felettébb kellemes. Nyáron 600 km pólóban, napszemcsiben nem gond :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-26 21:08:03 // 4974
régi Spider-ről beszlünk :-))
Piritu - 1.000.0002014-10-26 20:33:58 // 4973
Anno utána néztem azoknak is, mert a forma az valami félelmetesen jó. Néhány emberrel történt egyeztetés után azt az infót kaptam, hogy huzatos. Úgy 70-es tempóig jó, de hosszú távon nem ideális utazóautó. Úgyhogy az újabbnál maradtam.
Piritu - 1.000.0002014-10-26 19:36:20 // 4972
Fényképek mikor lesznek?
u.i.
A fém tömítés a Trabi hengerfejében is működött :-))
u.i.
A fém tömítés a Trabi hengerfejében is működött :-))
Piritu - 1.000.0002014-10-26 10:07:24 // 4971
Huhh, de belelendültetek :-)
Két dolgot fűznék a tegnapi diskurzushoz:
- Mint autóalkatrész szállító nyugodtan kijelenthetem, hogy egy fajta minőségbiztosítást követelnek meg. A követelmény rendszer alapján nem lehet selejtes, "kishibás" darab a gyártás során. Nulla hiba a cél, amit a technológia kézben tartásával érnek el. Azt se tudjuk, hogy beépítésre szállítunk-e vagy boltba. HA van ilyen különbség, akkor azt valószínűleg úgy is rendelik. (Gondolok itt pl. arra, hogy a gyári szerelésű Michelin sokkal többet mentem, mint az ugyan olyannal a boltból. Lehet, hogy a gyár ezen a néven valami teljesen mást rendelt a Michelintől. A Bock pincészetben is mondták, hogy a Sparban kapható Bock bor nem az ő ízlésüket követi, hanem a Sparét, mert olyat rendeltek.)
- Tervezett avultatáshoz. Azon gondolkodtam, hogy tulajdonképpen így próbálnak minket rászorítani a fejlődés, netán a környezetbarátabb technológia követésére. Kicsit hasonló a számítástechnikához/telefonhoz. Ott miért nem sírjuk vissza a Nokia 2110-et? Jó volt, tartós volt, de....
Két dolgot fűznék a tegnapi diskurzushoz:
- Mint autóalkatrész szállító nyugodtan kijelenthetem, hogy egy fajta minőségbiztosítást követelnek meg. A követelmény rendszer alapján nem lehet selejtes, "kishibás" darab a gyártás során. Nulla hiba a cél, amit a technológia kézben tartásával érnek el. Azt se tudjuk, hogy beépítésre szállítunk-e vagy boltba. HA van ilyen különbség, akkor azt valószínűleg úgy is rendelik. (Gondolok itt pl. arra, hogy a gyári szerelésű Michelin sokkal többet mentem, mint az ugyan olyannal a boltból. Lehet, hogy a gyár ezen a néven valami teljesen mást rendelt a Michelintől. A Bock pincészetben is mondták, hogy a Sparban kapható Bock bor nem az ő ízlésüket követi, hanem a Sparét, mert olyat rendeltek.)
- Tervezett avultatáshoz. Azon gondolkodtam, hogy tulajdonképpen így próbálnak minket rászorítani a fejlődés, netán a környezetbarátabb technológia követésére. Kicsit hasonló a számítástechnikához/telefonhoz. Ott miért nem sírjuk vissza a Nokia 2110-et? Jó volt, tartós volt, de....
Piritu - 1.000.0002014-10-21 20:20:15 // 4970
Üdv a klubban! :-P
Piritu - 1.000.0002014-10-21 06:51:26 // 4969
Üdv a csapatban! :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-20 22:49:30 // 4968
Mindig is érdekelt, hoyg miért ad el valaki bagóért 7 mm-es profillal gumit. (Hacsak nem kereskedő, aki a leadott kocsi gumijait cseréli tükör radiálra a profitmaximalizálás miatt.)
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:34:15 // 4966
Nekem az van télen/nyáron. Eddig bevált.
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:33:00 // 4965
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:26:09 // 4964
A gyári méret 225/50x17.
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:06:03 // 4963
A műszaki vezető így döntött, akkor cserélünk :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-20 16:41:09 // 4962
Holnap mennek fel a téli kerekek a Párducra.
Piritu - 1.000.0002014-10-19 22:33:09 // 4961
Piritu - 1.000.0002014-10-19 22:25:55 // 4960
Amúgy anno 2001-ben az a 33-as nagyon elgondolkodtatott. Egy gyári túltárolt autó volt, még a gyári védőzsír is rajta volt. Aztán a 146 mellett feltűnt, hogy egy generációval régebbi konstrukció, még egy ABS sincs benne. Hobbiautónak király lett volna, de az asszonynak kerestünk kocsit.
Piritu - 1.000.0002014-10-19 22:15:01 // 4959
Miért ne?
FGP most vett 9 éves 156 mjet-et 85 ezerrel. Anno 33-asból találtam tizeniksz éveset 5ezerrel.
A nagy számok törvénye alapján lehet.
FGP most vett 9 éves 156 mjet-et 85 ezerrel. Anno 33-asból találtam tizeniksz éveset 5ezerrel.
A nagy számok törvénye alapján lehet.
Piritu - 1.000.0002014-10-19 22:12:56 // 4958
Mivel 2011-től nem lehetett forgalomba helyezni, csak euro 5-öt nem is csoda, hogy nincs sok.
Piritu - 1.000.0002014-10-19 22:06:05 // 4957
Szerintem nem jó megoldás, mert nem elég fegyelmezett a csapat, és nincs mindenki tisztában a jalantésével. Meg hát ki-ki másképp ítéli meg azt is, hogy mi az OFF és mi az ON az adott topikban. Semmi értelme.
Piritu - 1.000.0002014-10-19 19:53:00 // 4956
Nem a számítógéphez való párosításhoz kell? (pl. 12345)
Piritu - 1.000.0002014-10-19 18:56:49 // 4955
Elvileg arra lett kitalálva, hogy ha nem ON a téma, azt nyomja az ember. A gyakorlatban össze-vissza használja mindenki. Ha kikapcsolod a csevegés mutatását értelmetlen lesz az összes topik :-))
Piritu - 1.000.0002014-10-18 14:50:40 // 4954
Tuti a támla? Nekem az ülés magasságállító mechanikája nyekereg. Gyakorlatilag onnan hallottam, ahonnan akartam, nem lehetett egyértelműen behatárolni. Kicsit állítok a magasságon, akkor egy darabig elhallgat. Egyszer kente a szerviz, aztán én, aztán egyszer csak megunta és nem csinálja többet....
Piritu - 1.000.0002014-10-17 17:30:20 // 4953
Így is csúnyán néztetek ki :-DD
Piritu - 1.000.0002014-10-17 17:29:15 // 4952
Most nyomnék egy "Like" gombot :-))
Piritu - 1.000.0002014-10-16 21:46:57 // 4951
Cartárs! Nem fogunk századszor is leírni mindent! Olvass vissza a topikban vagy használd a keresőt! :-DDD
Piritu - 1.000.0002014-10-16 20:56:49 // 4950
Üdv újra a klubban! :-))
Piritu - 1.000.0002014-10-16 18:41:43 // 4949
A világ olajkészletét már elpöfögték a V8-asokkal a Föld túlsó felén :-(
Pár éve volt botrány németben, mert felmerült, hogy x LE felett ne lehessen autót forgalomba hozni. Valahol 150-160 LE körüli értékről volt szó. Ha a készletekkel való takarékosságot komolyan vennénk ilyenekben kell gondolkodni.
A benzin és a gázolaj egyszerre keletkezik a kőolajból. Ha csak dieselek lennének az a sok benzin a nyakunkon maradna.
Pár éve volt botrány németben, mert felmerült, hogy x LE felett ne lehessen autót forgalomba hozni. Valahol 150-160 LE körüli értékről volt szó. Ha a készletekkel való takarékosságot komolyan vennénk ilyenekben kell gondolkodni.
A benzin és a gázolaj egyszerre keletkezik a kőolajból. Ha csak dieselek lennének az a sok benzin a nyakunkon maradna.
Piritu - 1.000.0002014-10-16 17:53:48 // 4948
Tapasztalatom szerint a prémium nyállal halkabb lesz a diesel. Lassabb az égés, nem annyira kopogós.
Piritu - 1.000.0002014-10-16 17:52:50 // 4947
A méret nem zavar. Bizonyíték erre a Spider a maga 110 (!!) literes csomagtartójával :-))
De ettől még kicsi. Sokan azért adták el, mert nem fért bele a család.
De ettől még kicsi. Sokan azért adták el, mert nem fért bele a család.
Piritu - 1.000.0002014-10-16 17:51:07 // 4946
Tudom, de azzal se sokra megyek, én egy ALFÁ-t szeretnék venni nem Fiatot :-((
Piritu - 1.000.0002014-10-16 17:49:56 // 4945
Összeszerelésről csak a sajátomról tudok nyilatkozni, amibe még a gyári fóliás állapotában ültem bele. Először az ülésben kezdett nyöszörögni a magasság állító (SKRISZ-ében is), aztán szívócső, aztán a váltókar kezdett zörögni 4-6-ban (megcsinálták, de később visszajött, már lesz@rom), aztán a bal hátsó ajtó burkolata, mert Giovanni egy kárpitpatentet elgörbített benne az összerakásnál (hiába cseréltem a zaj marad, mert valószínűleg deformálódott valami). A műszerfal nem fut egyik oldalon se az ajtóhoz, a rés a két oldalon nem egyforma :-((
Piritu - 1.000.0002014-10-16 07:13:14 // 4944
Induljunk ki abból, hogy tényeket írnak le...
A 159-nél én nem tapasztalom az ellenkezőjét. Többször maradtam fekve vele (csak 3xNo-ban) mint a többivel. Az illesztések olaszosak, a kárpit nyöszörög, és dögnehéz a vas. És kicsi belül.
A 159-nél én nem tapasztalom az ellenkezőjét. Többször maradtam fekve vele (csak 3xNo-ban) mint a többivel. Az illesztések olaszosak, a kárpit nyöszörög, és dögnehéz a vas. És kicsi belül.
Piritu - 1.000.0002014-10-16 07:09:36 // 4943
"olyan nagy tömegűek a mai autók" meg nagyok is. A múltkor mellém parkolt egy "kis" 500L, hát dimenziókban volt nagyobb a "nagy" 159-nél.
Piritu - 1.000.0002014-10-16 07:04:50 // 4942
Az az 1,6 100 LE a céges Oktáviákban is tudott zabálni, a TS-em jobban ment és kevesebbet kért a német autópályán. Szerintem nem tekinthető referenciának. Meg azért tényleg jó pár éves cucc.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 22:16:38 // 4941
Piritu - 1.000.0002014-10-15 22:14:20 // 4940
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:53:42 // 4939
Különösen erre nyáladzok :-)
A régi hírek szerint az Alfával közösen hozták volna ki, de egyenlőre csak ez az ismert tény :-((
A régi hírek szerint az Alfával közösen hozták volna ki, de egyenlőre csak ez az ismert tény :-((
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:45:18 // 4938
Egy mai modern benzinessel se sokkal jobb a helyzet :-(
Ezért szimpatikus nekem pl. a Mazda. Szembe megy a benzines trendekkel és lehet, hogy ő jár jobb úton.
Ezért szimpatikus nekem pl. a Mazda. Szembe megy a benzines trendekkel és lehet, hogy ő jár jobb úton.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:25:37 // 4937
Amiket írsz az én gondolatomban "kopó" alkatrész, akár egy generátor. Az autó élete során néha ki kell cserélni. A magasabb teljesítménynek ára van. Nagyobb bajnak tartom, hogy nehéz megállapítani, hogy mikor kell.
Nem beszélve arról, hogy a bonyolult technika még több hibalehetőséget takar.
Az se véletlen, hogy a Párduccal annyiszor maradtam fekve 100e alatt, mint a többivel 600-on.
(Az már más kérdés megint, hogy a csere mibe kerül, de mint tudjuk az új alkatrészekkel a további megteendő km-ek árát fizetjük..)
Nem beszélve arról, hogy a bonyolult technika még több hibalehetőséget takar.
Az se véletlen, hogy a Párduccal annyiszor maradtam fekve 100e alatt, mint a többivel 600-on.
(Az már más kérdés megint, hogy a csere mibe kerül, de mint tudjuk az új alkatrészekkel a további megteendő km-ek árát fizetjük..)
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:14:44 // 4936
Az OFF-osok nyűgje nagyon nem érdekel, nem véletlenül nem vettem olyat :-)
"De fordítsuk meg a dolgot miért jó az hogy van Egr az autóban?" - Hogy legalább a keletkezett nitrogén oxidok mennyiségét csökkentsük. Hogy ennek ára van? Valamit valamiért. Cserébe nagyobb a literteljesítmény, mint az említett Dutránál :-)
"Vajon jót tesz a motornak a regen?" - A fene tudja, de hogy nem árt annyira, hogy látványosan csökkenjen miatta a motor élettartama az tuti.
Az, hogy a dpf miatt szívás van, az is tény. Mint minden más miatt is, ami a teljesítmény hajhászás miatt kell a motorba. (pl. turbó, kettőstömegű, nagynyomású rendszer)
A taxisokat meg külön csókoltatom a herélés miatt, pont nekik, aki sokat járnak a városban kellene egy kicsit figyelni a város levegőjére. Barcelonában érdekes a diesel Passatok (és azok herélése) helyett Priusokkal járnak a taxisok. Tehát van más megoldás. De mi minden áron diesellel akarunk járni...
"De fordítsuk meg a dolgot miért jó az hogy van Egr az autóban?" - Hogy legalább a keletkezett nitrogén oxidok mennyiségét csökkentsük. Hogy ennek ára van? Valamit valamiért. Cserébe nagyobb a literteljesítmény, mint az említett Dutránál :-)
"Vajon jót tesz a motornak a regen?" - A fene tudja, de hogy nem árt annyira, hogy látványosan csökkenjen miatta a motor élettartama az tuti.
Az, hogy a dpf miatt szívás van, az is tény. Mint minden más miatt is, ami a teljesítmény hajhászás miatt kell a motorba. (pl. turbó, kettőstömegű, nagynyomású rendszer)
A taxisokat meg külön csókoltatom a herélés miatt, pont nekik, aki sokat járnak a városban kellene egy kicsit figyelni a város levegőjére. Barcelonában érdekes a diesel Passatok (és azok herélése) helyett Priusokkal járnak a taxisok. Tehát van más megoldás. De mi minden áron diesellel akarunk járni...
Piritu - 1.000.0002014-10-15 20:43:21 // 4935
Viccet félretéve mi nem stimmel az így-úgy leírt kiégetési folyamatban?
A többlet üzemanyagot nem utóbefecskendezéssel nyomja be a motorba? Egy részéből nem korom lesz? (Más részéből meg nem olajat higító maradék?) Nem a katba fújja a turbó levegője, hogy ott elégjen? Nem ég el ott, hogy melegebb legyen? Nem ez a meleg indítja be a korom kiégetését?
A többlet üzemanyagot nem utóbefecskendezéssel nyomja be a motorba? Egy részéből nem korom lesz? (Más részéből meg nem olajat higító maradék?) Nem a katba fújja a turbó levegője, hogy ott elégjen? Nem ég el ott, hogy melegebb legyen? Nem ez a meleg indítja be a korom kiégetését?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
3
Vendég3
638
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Stelvio
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV