Piritu - 1.000.0002015-01-15 20:00:49 // 5184
A P2111-re a guglival is pillangó szelep érzékelő hibát találni. Elsőre megnézném a csatlakozóját, aztán a beépített érzékelőt. A MES tudja mutatni a nyitottságát %-ban, úgyhogy azzal is meg lehetne nézni, hogy van-e jel és az milyen. (Legelőször meg azt nézném meg, hogy nem szorult-e meg valahol félállásban. FGP kocsijában zárt állapotban megszorult meg, mondjuk az nem is indult el.)
Piritu - 1.000.0002015-01-15 19:43:47 // 5183
Alul ott van hozzá a magyarázó szöveg, abból könnyebb megfejteni.
Piritu - 1.000.0002015-01-15 19:13:42 // 5182
Elég nehéz olvasni :-(
(A MES könyvtárában ott a kiolvasott szöveg eltárolva, az talán jobb lenne.)
(A MES könyvtárában ott a kiolvasott szöveg eltárolva, az talán jobb lenne.)
Piritu - 1.000.0002015-01-15 19:08:59 // 5181
Kicsit guglizva egy régebbi újságban ez volt:
"HALTBARKEIT: 35 %
Zyklenfestigkeit: 180 Zyklen im Wasserbad
mit wechselnder Ladung und Entladung und anschließendem
Kaltstarttest bei –18 ºC.
Plattenkorrosion: 13 Tage Konstantladung
mit anschließender Entladung mit 0,6-fachem
Nennstrom im Wasserbad. Spannungsmessung
und vier Durchgänge.
Neigung zur Säureschichtung: Wiederholtes
Laden und Entladen bis auf 10,5 Volt. Die
Restkapazität wurde aufgrund der Entladezeit
festgestellt."
"HALTBARKEIT: 35 %
Zyklenfestigkeit: 180 Zyklen im Wasserbad
mit wechselnder Ladung und Entladung und anschließendem
Kaltstarttest bei –18 ºC.
Plattenkorrosion: 13 Tage Konstantladung
mit anschließender Entladung mit 0,6-fachem
Nennstrom im Wasserbad. Spannungsmessung
und vier Durchgänge.
Neigung zur Säureschichtung: Wiederholtes
Laden und Entladen bis auf 10,5 Volt. Die
Restkapazität wurde aufgrund der Entladezeit
festgestellt."
Piritu - 1.000.0002015-01-15 19:02:06 // 5180
A teszt leírása ott van a 4. fülön...
Piritu - 1.000.0002015-01-11 21:58:43 // 5179
Próbálta már valaki az ELM csatit USB-n keresztül androidos gépre kötni? (WiFi-n és Blue-n keresztül tudom, hogy többen használják.)
Szert tettem egy tabletre, amire lehet USB-t kötni. Torque-t letöltöttem. Meg kiderült, hogy a SONY telómra is lehet....
Szert tettem egy tabletre, amire lehet USB-t kötni. Torque-t letöltöttem. Meg kiderült, hogy a SONY telómra is lehet....
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:28:11 // 5178
Ha ez a tompított, akkor tuti örülni fognak a szembe jövők.
Piritu - 1.000.0002015-01-10 21:22:51 // 5177
Akkor neked is erősen javasolt a blogom végigolvasása :-))
Piritu - 1.000.0002015-01-10 20:26:19 // 5176
Már azt hittem, hogy valami komoly dologra gondolsz :-DD
Piritu - 1.000.0002015-01-10 20:21:42 // 5175
"A 2.0-la meg másra kényes ami rosszabb, mint egy rossz DPF ..."
???
???
Piritu - 1.000.0002015-01-10 17:36:47 // 5173
A nyomáskülönbség a két vége közt padlógáznál 70 mbar-ig is felment, tehát csak fojt valamit. Bár ez a 70, a töltőoldali 1600-hoz (2600?) képest azért nem túl számottevő. Furcsa volt, hogy a regen előtt ettől kisebb nyomáskülönbségeket mutatott.
Piritu - 1.000.0002015-01-10 17:33:15 // 5172
Úgy mérve a 156 1,9 mjet 130-135-tempomattal kihajtva egy tankot 6,3-at evett. Nagyobb motortól számomra majd egy literrel kevesebb - és ezt bocsássa meg nekem a világ - nehezen hihető.
Az ilyen fogyasztásadatokra azóta vagyok hitetlen, mióta együtt mentem egy híresen keveset fogyasztó kollégámmal. Ő ment 130-al előttem, én meg utána. Aztán minden kúton 5-6 literrel többet tankolt, ami majd egy lityivel több lett 100km-re vetítve. Hazaérve megkérdezem, hogy hogyan is van az eddig mondott adatokkal. Erre ő, hogy ő nem szokott ilyen gyorsan menni, és most bebizonyosodott, hogy nem is éri meg rohanni...
Ettől persze még mindenki azt tapasztal/mér/mond, amit akar :-))
Az ilyen fogyasztásadatokra azóta vagyok hitetlen, mióta együtt mentem egy híresen keveset fogyasztó kollégámmal. Ő ment 130-al előttem, én meg utána. Aztán minden kúton 5-6 literrel többet tankolt, ami majd egy lityivel több lett 100km-re vetítve. Hazaérve megkérdezem, hogy hogyan is van az eddig mondott adatokkal. Erre ő, hogy ő nem szokott ilyen gyorsan menni, és most bebizonyosodott, hogy nem is éri meg rohanni...
Ettől persze még mindenki azt tapasztal/mér/mond, amit akar :-))
Piritu - 1.000.0002015-01-10 16:54:52 // 5171
Nekem mindig 5,1-et írt ki ilyen meneteknél a 156 :-P
Piritu - 1.000.0002015-01-10 15:44:02 // 5170
Piritu - 1.000.0002015-01-10 14:52:15 // 5169
Mi volt a szeleptörés oka? Csak úgy 2x nem történik meg ilyesmi, sőt egyszer sem...
Piritu - 1.000.0002015-01-10 12:18:03 // 5168
Még a futott km is érdekes lenne....
Piritu - 1.000.0002015-01-10 11:29:16 // 5167
Délelőtt turkáltam egy kicsit a Párduc "agyában" és sikerült elcsípnem egy regenerálást: blog
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:56:28 // 5166
Szerintem a stresszt a hirtelen fellépő indító áram jelenti. Nem véletlenül van külön paraméterként megadva :-)
Az előterhelés "bemelegíti", és mint minden, az akku is üzem melegen tud a legjobban teljesíteni. Ezért is van becsomagolva a hideg ellen.
Az előterhelés "bemelegíti", és mint minden, az akku is üzem melegen tud a legjobban teljesíteni. Ezért is van becsomagolva a hideg ellen.
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:52:08 // 5165
A helyzet kicsit bonyolultabb :-P
Az akku, lámpa listát ki lehet még egészíteni a motorméret, egr, olaj, lengőkar, gumi, féktárcsa, fékbetét és társaival is.
A helyzet az, hogy nem tudunk semmit :-DD
Az akku, lámpa listát ki lehet még egészíteni a motorméret, egr, olaj, lengőkar, gumi, féktárcsa, fékbetét és társaival is.
A helyzet az, hogy nem tudunk semmit :-DD
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:49:30 // 5164
Hmmm, jelenleg 3 GPS-t használok, egyiknél se írtak ilyesmit. Meg a másik négy szivargyújtóról működő eszköz esetében sem....
Piritu - 1.000.0002015-01-07 16:47:32 // 5163
Két megjegyzés lámpa ügyben.
- Az akkunak az égő lámpa ad egy bizonyos "előterhelést" mielőtt megkapja a több száz Amperes indítóáramot. Kisebb a stressz, amit átél indításkor, kicsit "bemelegszik" - ez szerintem jó neki. Feltéve, hogy fel van töltve és nem heteket állt előtte, nem az utolsó elektronokat elhasználva indítunk.
- Az izzók alapvetően kis ellenállásúak hidegen, az izzószál a felizzásával arányosan növeli az ellenállását, csökken az áramfelvétel, amíg beáll az egyensúly. Az izzókat általában ez a bekapcsolási áramlökés teszi tönkre, kiég tőle mint egy biztosíték. Hidegen az első tized/század mp-ben a maximális áram a ráadott feszültségtől függ. Ez álló motornál az akku feszültsége kb. 12,x Volt, míg járó motornál bekapcsolva 14,x Volt, ez azt jelenti hogy jóval kisebb a csúcsáram ha le se volt kapcsolva. A töltés felépülésekor fellépő esetleges túlfeszültség a már világító izzónál töredéke lehet csak a bekapcsolási áramnak, úgyhogy nem oszhat, szorozhat.
A fenti logikát követve az tompított izzóim kb. évente égnek ki (40-45e km - 600-700 óra üzemidő), az akku 156ezret ment abszolút gondozás mentesen.
- Az akkunak az égő lámpa ad egy bizonyos "előterhelést" mielőtt megkapja a több száz Amperes indítóáramot. Kisebb a stressz, amit átél indításkor, kicsit "bemelegszik" - ez szerintem jó neki. Feltéve, hogy fel van töltve és nem heteket állt előtte, nem az utolsó elektronokat elhasználva indítunk.
- Az izzók alapvetően kis ellenállásúak hidegen, az izzószál a felizzásával arányosan növeli az ellenállását, csökken az áramfelvétel, amíg beáll az egyensúly. Az izzókat általában ez a bekapcsolási áramlökés teszi tönkre, kiég tőle mint egy biztosíték. Hidegen az első tized/század mp-ben a maximális áram a ráadott feszültségtől függ. Ez álló motornál az akku feszültsége kb. 12,x Volt, míg járó motornál bekapcsolva 14,x Volt, ez azt jelenti hogy jóval kisebb a csúcsáram ha le se volt kapcsolva. A töltés felépülésekor fellépő esetleges túlfeszültség a már világító izzónál töredéke lehet csak a bekapcsolási áramnak, úgyhogy nem oszhat, szorozhat.
A fenti logikát követve az tompított izzóim kb. évente égnek ki (40-45e km - 600-700 óra üzemidő), az akku 156ezret ment abszolút gondozás mentesen.
Piritu - 1.000.0002015-01-06 21:35:04 // 5162
Ugye ez volt a beugratós kérdés? :-DD
"Az EU területén belül közúti forgalomban nem engedélyezett!"
"Az EU területén belül közúti forgalomban nem engedélyezett!"
Piritu - 1.000.0002015-01-06 20:35:35 // 5161
Ma a Párduc sikeresen vette a 4. szülinapra járó próbatételt. 158.007 km-el a háta mögött leműszakizott. :-))
Piritu - 1.000.0002015-01-05 20:13:18 // 5160
Olaszországban nem véletlenül kötelező a poroltó a kocsiban :-D
Piritu - 1.000.0002015-01-04 18:17:47 // 5159
A Punto valószínűleg nem kap 320 Nm-t :-))
Új kora óta nálad van a vas? Előző tulaj hogy használta? (Hamar el lehet égetni a felületet, csúsztatva, de akár egy csippel is.)
Én eddig mindig Valeo-t tettem be a kocsimba. (Mondjuk a szakszerviz 120-ért adta az 1,9 mjethez. Aztán kiderült hogy csak fele annyiba kerül, utána már mindent vittem, ami kellett.)
Új kora óta nálad van a vas? Előző tulaj hogy használta? (Hamar el lehet égetni a felületet, csúsztatva, de akár egy csippel is.)
Én eddig mindig Valeo-t tettem be a kocsimba. (Mondjuk a szakszerviz 120-ért adta az 1,9 mjethez. Aztán kiderült hogy csak fele annyiba kerül, utána már mindent vittem, ami kellett.)
Piritu - 1.000.0002015-01-04 18:06:35 // 5158
Helyesbítenék, minden másodiknál cserélünk :-(
Piritu - 1.000.0002015-01-04 17:37:30 // 5157
Akár az is lehet. A 156 1,9 mjetemé 100 körül hagyta el magát.
Piritu - 1.000.0002015-01-04 17:35:40 // 5156
Olajcserekor, ami úgy 20ezret jelent.
Piritu - 1.000.0002015-01-04 14:45:18 // 5155
Miért is kellene?
(Személy szerint utálom a mobil oldalakat, mert minden másképp néz ki, mint a "normális" gépen. A mobil oldalon hiányzó linkekről nem is beszélve...)
(Személy szerint utálom a mobil oldalakat, mert minden másképp néz ki, mint a "normális" gépen. A mobil oldalon hiányzó linkekről nem is beszélve...)
Piritu - 1.000.0002015-01-04 14:42:58 // 5154
Gratula a k-hoz! :-))
Piritu - 1.000.0002015-01-03 21:46:38 // 5153
Piritu - 1.000.0002015-01-03 13:07:35 // 5152
Ő is "Sokat tankolok egyszerre." elvet vallott :-)
Piritu - 1.000.0002015-01-03 13:04:53 // 5151
Attól, hogy a köbméteres tartályban állt sokáig a lé.
Piritu - 1.000.0002015-01-03 10:13:36 // 5150
Munkatársam is ezt csinálta, aztán jó fél év múlva két hetet dolgoztak a motorján (1,9 mjet svéd autóban), mire üzemképessé tudták tenni. Megtellett korommal, de minden. Azóta "rendesen" jár tankolni és kb. egy éve gondtalan az autózása.
Piritu - 1.000.0002015-01-02 23:16:12 // 5149
"Figyelem: Az elektronikus értékesítési rendszer (ematrica.autopalya.hu) stabilan működik, azonban a hirtelen megnövekedett látogatószám miatt egy-egy művelet hosszabb időt vehet igénybe, ezért megértésüket és türelmüket kérjük. Amennyiben halasztani tudja vásárlási szándékát, akkor kérjük a műveletet egy későbbi időpontban próbálja meg ismét."
:-DDD
:-DDD
Piritu - 1.000.0002015-01-02 21:41:11 // 5148
A benzint már tapasztaltam. Fűnyíró tavasszal nem indult el, amíg ki nem mostam belőle a benzint. Nagyon büdös volt ami kijött.
Piritu - 1.000.0002015-01-02 21:30:57 // 5147
Nem kötelező neki, csak teheti. Mint ahogy a lejárt szavatosságú ragasztó is ragadhat még. Benzinre írják a 3 hónapot, nyálra 6 hónaptól 2 évig találtam adatot.
Piritu - 1.000.0002015-01-02 20:29:41 // 5146
Bármelyik benzinkúton, ahol eddig is lehetett venni :-)
Én is ma vettem rendeset.
Én is ma vettem rendeset.
Piritu - 1.000.0002015-01-02 20:28:07 // 5145
Gyerekkorodban nem volt biokomponense az üzemanyagnak. Ma 5-10%-a bio. No, az romlik meg...
Piritu - 1.000.0002015-01-02 20:23:12 // 5144
72 Ah-s, árról úri ember nem beszél :-)
Piritu - 1.000.0002015-01-02 20:06:45 // 5143
Nekem se megy :-(
Piritu - 1.000.0002015-01-02 20:06:16 // 5142
A neten pont 3 hónapot olvastam valahol szavatossági időnek :-(
Piritu - 1.000.0002015-01-02 20:05:09 // 5141
Üdv az Exide világában :-)
Piritu - 1.000.0002015-01-02 15:29:52 // 5140
Pont ezért rakom el a Spidert is majdnem üres tankkal télire. A biokomponensek "megromlanak" benne.
Piritu - 1.000.0002015-01-01 21:30:38 // 5139
Ket nap allas utan -10 fokban a szabadban a Parduc pocc-rof. Megerte az uj akku :-)
Ja, es BUEK mindenkinek!
Ja, es BUEK mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002014-12-29 20:08:13 // 5138
Nekem anno a 156 SW-vel volt ilyen a hátsóval. Márciusban már működött :-))
Piritu - 1.000.0002014-12-29 18:11:00 // 5137
Azért megvárnám a tankolást :-)
A 156-om ilyen szempontból király volt. Átlagosan 1-1,5 literrel alacsonyabb fogyasztást dobott a comp, mint a kút. Lehetett nyugodtan mutogatni :-)
A 156-om ilyen szempontból király volt. Átlagosan 1-1,5 literrel alacsonyabb fogyasztást dobott a comp, mint a kút. Lehetett nyugodtan mutogatni :-)
Piritu - 1.000.0002014-12-29 11:33:24 // 5136
Kihasználva a magyar útviszonyokat (értsd alatta, hogy nem foglalkoznak vele és tükörjéggé lesz taposva a hó) kerültünk megint egyet, de most már kikapcsolt stabilizátorral. Kézifékkel nagyon jól irányítható a vas. Könnyedén lehet kilinccsel előre kanyarodni! Szinte hihetetlen, hogy milyen hamar helyreáll a hátsó tapadás, ha elengedem a kéziféket. :-)))))
Piritu - 1.000.0002014-12-28 19:54:28 // 5135
Csúszkáltunk egyet a Párduccal. Király a menetstabilizátor, ahogy befordítja a kocsit a kanyarban :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
2
Vendég2
601
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth