Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-02-23 20:46:55 // 5334
Igazából a műanyag burkolatával van baj ...
Piritu - 1.000.0002015-02-23 20:22:31 // 5333
Erről jut eszembe, ma Sopronnál csatlakozott hozzám (elém) egy fekete 159 2,0 és egy darabig együtt mentünk a pórnép nem kis csodálkozása közepette :-)
Remélem előbb-utóbb regisztrál majd.
Piritu - 1.000.0002015-02-23 20:14:10 // 5332
Ha a 2.0 JTDM-re gondolsz, akkor talán a legjobb választás. Nincsenek egr/dpf nyűgök, mert megoldották őket. Megy és normálisan fogyaszt. Az egr hűtő burkolata az egyetlen kényes pont, ami el szokott repedni és akkor elmegy a víz. (Én 80e km után ki fogom cserélni.)
Piritu - 1.000.0002015-02-23 20:04:06 // 5331
Nálam mindig valami olyan történik, ami mással nem :-)
Ma menet közben elegánsan kinyílott a belső lámpánál lévő szemüvegtartó. Természetesen innentől soha többet nem lehetett becsukni. A sokadik próbálkozásra kiesett valami műanyag bigyó belőle, olyan, mintha letört volna a középső reteszelő résztől. Kíváncsi vagyok, hogy lehet-e kapni külön.
Piritu - 1.000.0002015-02-22 18:39:38 // 5330
Volt akkor is csak egyszerűen kétütemű szagnak hívtuk :-))
(Nem véletlen, hogy a Trabi is fejlesztett az 1:20-ről 1:50-es keverékre.)
Piritu - 1.000.0002015-02-20 21:11:11 // 5329
Egyenlőre megvagyok. Készülünk a Párduccal, mert hétfőn vár ránk 1.000 km :-)))
Szívfájdításként ma megnéztem a Spidert is a téli szállásán. Már nagyon várja a tavaszt, én meg a TS pörgését...
Piritu - 1.000.0002015-02-20 16:46:17 // 5328
Van rajta mp3 felirat? Ha nincs, akkor nem viszi :-(
Piritu - 1.000.0002015-02-20 16:44:42 // 5327
Az ePER-ben benne van, csak újabb verziót kell találnod, mint az autód. (DVD-s változatban tuti megvan. - ncore)
Piritu - 1.000.0002015-02-17 21:35:36 // 5326
Érdekes infókat lehet kinyerni belőle.
Én írom a km-t, a litert, a Ft-ot, a fedélzeti átlagfogyasztását, átlagsebességét és a menetidőt is.
A Párducnál 28,36 Ft/km az eddigi 160e átlaga, a 156SW-nél 19,56 Ft/km volt 183e átlaga. (Aki akar, lehet szorozni.)
Az üzemanyag marad a legdurvább tétel az üzemeltetésben, még akkor is, ha minden olyan alkatrészt kicserélünk, ami elromlik.
Piritu - 1.000.0002015-02-16 22:20:09 // 5325
Tempomattal folyamatosan haladva jó pár száz km átlagában:
- 163 km/ó - 8,2 liter/100 km (3.000 ford/min 6-ban)
- 150 km/ó - 7,2 liter/100 km
- 135 km/ó - 6,6 liter/100 km
Piritu - 1.000.0002015-02-16 22:17:57 // 5324
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy teletankok átlagáról van szó. (750-1000 km)
A 100 alattiak általában országút, város vegyes. A 100 feletti meg adott esetben 140 tempomattal kihajtott tank, adott esetben kevés gyorsítással.
Piritu - 1.000.0002015-02-16 21:56:14 // 5323
Huhhhh, a Spider a szerpentines szakaszokon se kér ennyit!
Mondjuk ott a túlsó oldalon benzin nélkül megyünk lefelé...
Piritu - 1.000.0002015-02-16 21:54:52 // 5322
Excel már vagy 800e km óta.
Lehet pl ilyen klassz grafikonokat készíteni a 159-ről
Piritu - 1.000.0002015-02-16 21:51:40 // 5321
Már írták a Cartársak, hogy egy Alfa topikban nem illik a fogyasztást emlegetni :-DD
Piritu - 1.000.0002015-02-16 21:50:13 // 5320
Én 66 felett tankoltam eddig a legtöbbet, amikor átvettem a kocsit.
50km alatt elvileg nem írhat ki semmit.
Piritu - 1.000.0002015-02-16 20:56:33 // 5319
Mióta a Spider szintmérőjét cseréltem már egyáltalán nem hiszek a műszereknek. A Spideré ahogy kopott egyre mást mutatott, főleg az alsó tartományban. Szétszedve kiderült, hogy egy kb. 3 centis szakasz képezi le a teljes tankmagasságot.
Piritu - 1.000.0002015-02-16 20:54:53 // 5318
Azt ne feledd el, hogy felizzott állapotban lehet szakadt is. Azt nem mutatja ki a multiméter...
Piritu - 1.000.0002015-02-16 20:46:18 // 5317
A tartály elvileg 70 literes, tehát simán lehet 65 litert tankolni. A szintmérő nem szentírás, elég pontatlan műszer. A könyv alapján 10 liter a tartalék. De az enyémbe pl. a legutolsó vonásnál, ahol kigyullad a lámpa "csak" 55 litert lehet tankolni.
Piritu - 1.000.0002015-02-16 19:07:22 // 5316
Nem jó példa :-P
Ők még mindig menők :-))
Piritu - 1.000.0002015-02-14 23:41:49 // 5315
"Tekintve 10-12 évvel ezelőtt is" - most akkor mégse 30 évről beszélünk?
"ala 1.4T" - 1,4 boxer 30 éve 90 LE (0-100, 12,5 sec), kicsit később az 1,4 TS 103 LE (11,2 sec), most 1,4 Tibi 170 LE (7,8 sec) - leírtuk.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 22:52:33 // 5314
Jóccakát, léptem.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 22:50:32 // 5313
Persze átjött, de nem az "élettartam"-ot tartom a fő mérőszámnak.
A költség a lényeg. Mondjuk a LE*km/Ft.
A 30 éves technológia nem hozott ki egy 2.0 dieselből 170 LE-t, csak 100 körül. Miért várjuk el ugyan azt a költséget?
Piritu - 1.000.0002015-02-14 22:37:48 // 5312
"Tudod-e mennyi egy új fűzött blokk? Nagyon kicsi az esélye, hogy 5000 euró alatt van." - igen kis kereséssel a erősen csökkenthető.
"mikor már a 80-as évek átlagmotorja is " - el kell hogy keserítselek, nem a 80-as években vagyunk, nem a Boney M. a legmenőbb banda.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 22:18:50 // 5311
Akkor számoljunk.
Saját történet.
Adott egy újonnan 6,5 milláért vett autó. Megy 4 év alatt 185e km-t. Az új tulaj megveszi 2 milláért. Bukott az első tulaj 4,5 millát. Ez 24 Ft/km. Miért gondolja az új tulaj, hogy a következő 185e km ennél olcsóbb lesz? Ráadásul tényleg olcsóbb lesz, mert vannak bontott és utána gyártott alkatrészek. Mondjuk csak 20 Ft/km lesz. Mit kell ezen csodálni?
Piritu - 1.000.0002015-02-14 22:04:11 // 5310
"A használt autó nem véletlenül olcsóbb az újnál, abba még zsét kell tolni, aztán megint, megint és megint. Ja, és megint."
Piritu - 1.000.0002015-02-14 21:54:52 // 5309
"downsizing" - a cégnél szoktam beszélgetni az átlag userekkel. Nekik tetszik. Mert lehet dicsekedni, hogy egy 1,6-os diesel milyen erős az autópályán. Meg az a kis 1,4-es benzines úgy megy, mint a "nagy" autók. A múltkor is lehagyott egy 525 bömbit.
Ha meg tényleg betartják a KRESZ-t lehet dicsekedni a fogyasztási adatokkal. Csak minket, autób@zikat zavar a dolog.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 21:48:40 // 5308
Szerintem nincs semmi baj a 200e-nél széteső motorral, feltéve hogy addig gond nélkül, kis fogyasztással és nagy teljesítménnyel üzemel. Anno a 100e km is csodának számított generál nélkül. Kell egy generál és go tovább... Vagy egy új járgány...
A gond az, hogy - akármennyire is fáj - tudomásul kell vennünk, hogy az autóink nem örök életűek. Sőt, hogy időnként pénzt kell költeni rájuk. Minden megtett km-ért fizetni kell. A használt autó nem véletlenül olcsóbb az újnál, abba még zsét kell tolni, aztán megint, megint és megint. Ja, és megint.
Önámítás a 21. században azt hinni, hogy a technika ingyen van.
Oldtimer meg úgyse lesz egyik sem akárhogy akarjuk is.
A legjobb példám, hogy a Spiderre eddig a vételárnál többet locsoltam, hogy üzembiztos legyen. Egy új motor ehhez képest bagatell kiadás lenne, mondjuk a negyede.
...és még mindig csak az eredeti vételár felénél tartok.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 21:15:10 // 5307
Esetleg közülünk valaki? klatty
Piritu - 1.000.0002015-02-14 17:46:35 // 5306
Persze hogy nem tökéletes, a világ kompromisszumokból áll. Nem is tökéletesnek kell lennie, hanem használhatónak. Olyannak, aki a tengerszinttől 5.000 méterig, a mínusz millió foktól, plusz millióig működik. Amivel el lehet indulni bármikor egy több ezer km-es útra, és jól kalkulálható távot tud megtenni a kocsi.

Azt meg szerintem senki sem vitatja, hogy a hülye user bármilyen szekeret tönkre tud tenni.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 16:58:12 // 5305
Hogy jön ide a downsizing? :-)
Itt az eredeti szándék volt megkérdőjelezhető. Annak semmi köze a validáláshoz.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 16:51:53 // 5304
Szerintem itt a lényeg. A user nem tud különbséget tenni a kettő között, mindegyiktől jobban megy a szekér és ideális esetben nem megy tönkre idő előtt :-)
Piritu - 1.000.0002015-02-14 16:48:52 // 5303
..és a hajtókar csapágyakat, kuplungot, kettőstömegűt is megkérdezted? Anno egy tuningcég programírójától olvastam, hogy az még nem is igazi csippíró, aki nem olvasztott ki csapágyat :-)
Viccet félretéve, az autóiparban a változtatásokat tesztelik. Élettartamra, hatásra, lehetséges hibákra, különböző hőmérsékleti viszonyokra és mindenre amit el lehet képzelni. Ha oké, mehet.
Nekem egy itt-ott írt programból pont ez hiányzik. Az én autóm lesz a kísérleti alany. Ha gáz van - mondjuk otthonról 1000 km-re - fizeti a dolgot a programozó, aki esetleg max egy laptopba és egy kábelbe tudott összesen beruházni???
Egy Novitec azért tesztelve van, pár ezret eladtak belőle, pár millió km-t mentek. és áll mögötte egy nagy cég, akitől valószínűbb a támogatás.
Piritu - 1.000.0002015-02-14 08:41:43 // 5302
Csak egy kérdésem lenne: Honnan tudod, hogy jól van megírva egy program?
Piritu - 1.000.0002015-02-13 23:02:57 // 5301
Jóccakát, léptem.
Piritu - 1.000.0002015-02-13 22:22:31 // 5300
A Spider rendszerénél ennél egy kicsit bonyolultabb helyzet. (Bár a GTV-é is ilyen.) Szerintem nagyon sokat és eredményesen dolgoztak a hangolásán.
Állandó tempónál teljesen hangtalan, ráadásul a TS kiegyensúlyozó tengelyeivel meg remegés mentes is az autó. Olyan nyugalomban gurul, hogy félelmetes. A patak csobogását hallani...
Aztán - dupla kuplung közé tett gázfröccsel - visszaváltva, majd parkettást nyomva olyan hangokat hallat, hogy feláll az ember hátán a szőr...
Piritu - 1.000.0002015-02-13 22:14:55 // 5299
Félárért engem is érdekelne egy 5-ös, de kétharmadért nem. Akkor már inkább új.
Piritu - 1.000.0002015-02-13 21:40:45 // 5298
Mennyi volt az a sok?
Piritu - 1.000.0002015-02-13 21:40:17 // 5297
A francnak ilyen sokáig várni vele, ha hamarabb is lehet! Tudod, a 159 egy "új korszak". :-DD
Piritu - 1.000.0002015-02-13 21:38:22 // 5296
Azt hiszem marad egy ugyaniyen, ennyi ideig jó lesz a cseredarab is. Amúgy tök furcsa, hogy a kocsi alatt NINCS semmi. Egy cső megy végig és ez a dob se túl nagy.

A Spider alja tele van dobokkal.
Piritu - 1.000.0002015-02-13 21:29:43 // 5295
4 év és 160.450 km
Piritu - 1.000.0002015-02-13 20:20:22 // 5294
Látom sikerült átállnod a másik oldalra, most te győzködsz mást :-))
Piritu - 1.000.0002015-02-13 20:13:51 // 5293
Ment már szét valakinek a kipufogó dobja?
A Párducé levetette a külső réteget. Alatta egy teljesen ép lemez van.

A csövön bekukucskálva se semmi a látvány:
Piritu - 1.000.0002015-02-13 18:50:52 // 5292
Blaupunkt BT420 + egyebek :-)
Piritu - 1.000.0002015-02-13 12:36:03 // 5291
Tapasztalatom szerint egy konyvtaron belul igen. Tobbek kozt ezert is repult...
Piritu - 1.000.0002015-02-13 11:45:24 // 5290
Csak mi gondolkodunk...
Piritu - 1.000.0002015-02-13 11:43:48 // 5289
Nem ossze-vissza jatsza le, hanem idorendi sorban. Csak gondolkodunk beturendben :-))
Piritu - 1.000.0002015-02-12 23:07:25 // 5288
Jó éjt mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002015-02-12 23:02:00 // 5287
A Párduc váltójából új kora óta jönnek érdekes hangok. Ilyen....
Piritu - 1.000.0002015-02-12 22:39:31 // 5286
Holnap megyünk olajcserére mi is :-)
Piritu - 1.000.0002015-02-12 22:35:51 // 5285
Én inkább a "minek" vonalra voksolnék. Hány szétesett kormost és váltót tudsz - mondjuk - itt az Amorén? Mit kell megmenteni, visszaállítani? Mi kopik el?
Tapasztalat? pl. adalék nélkül 300e felett futott TS motor...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.