Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:29:56 // 5534
Az Amore-t olvasva is többször átjön, hogy ha valaki vesz egy használt vasat, akkor az pusztán azért olcsóbb, mint az új, hogy neki kevesebbe kerüljön. Aztán jön a szarolasz, ha költeni kell rá. Nos, nem azért.
Az új autón pont azért (is) buksz akkorát, mert ezeket a dolgokat nem kell cserélned. Ha elkopott, akkor viszont igen. 200 körül igenis be kell tervezni egy nagygenerált. Még ha nem is tetszik a dolog. Ha esetleg később esedékes örülhetünk.
TS példa: megveszed újonnan, eladod 95ezerrel, nem költesz gyertyára. Az új tulajnak pedig kell. Hányan neheztelték itt is, hogy milyen sokba kerül az a 8 gyertya! Az eredi tulaj ezt (is) elbukta vételárból.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:19:39 // 5533
A videó egy jó példa. fekete a kipufogó vége, tehát a kormot nem fogja meg a dpf. Innentől bármi átjut.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:16:49 // 5532
Semilyen.
Olyan, hogy városi dízel nincs. Az állólámpások korszaka lejárt.
A usereknek kellene tudomásul venni, hogy a korszerű diesel motor nem erre való. (Traktorral se járunk autópályán 1000 km-re, mert nem arra való. De ettől még nem jelenthetjük ki, hogy szar a traktor, nem normális, aki ilyet gyárt. Meg az se, aki ezt a tényt közli velünk.)
Ezt viszont nem akarjuk tudomásul venni, mert akkor elvesztjük a diesel olcsóságát. (Azt is tudomásul kellene venni, hogy egy korszerű diesel nem olcsó.)
Nem véletlen, hogy Barcelonában a taxisok nagy része Priussal jár.

A kereskedőnek pont a korrekt tájékoztatás a feladata, hogy ne érjék a usert csalódások. Nekem egyszer "felejtettek" el megmondani valamit, annak 460ezres számla lett a vége.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 19:06:37 // 5531
Szerintem nincsenek rémek.
Megmértem, megnézhető, hogy menyi ideig tart a felmelegedés, a hőfok elérése.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:55:19 // 5530
Nem, pedig vagy 200-on túl vagyunk mi is :-)
Érdekes tény az is, hogy néhányunk kipufogójának vége a működő dpf ellenére is kormos. Másoké (pl. az enyém) meg nem. Előbbi esetekben valami átjut, ettől simán füstölhet is.

"Az meg hogy a lerakódott korom vízgőz formájában távozna.... " - nem a korom, a gőz az üzemanyag származéka, ami beindítja és fenntartja a kiégetést. (Meg a normál kipufogó gázé is.) A korom gyakorlatilag szén, abból CO2 lesz, a gázolaj meg szénhidrogén, amiből vízgőz is lesz.
Ezért nem normális, hogy füstöljön. Mi ég, ami füstöl? Inkább a tökéletlen égés okozhatja, aminek szintén oka van. pl az, hogy túlságosan tele van, mert félbeszakadtak az előző regenek.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:46:22 // 5529
Akkor ezt a potenciális veszélyforrást kiküszöbölted :-)
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:45:12 // 5528
Érdekes, itt (és a többi topikban sem) még senki sem írt ilyesmit. Pedig koptatunk pár dpf-es autót...
Piritu - 1.000.0002015-06-20 18:41:02 // 5527
Szerintem pont ez a bizonyíték arra, hogy nem véletlenül kerül többe Novitec dobozka. Valószínűleg kicsit több tapasztalat van mögötte, hogy mit bír a technika. Esetleg nincs annyira "túlfeszítve" az a bizonyos határ.
Nekem se a sok km (bár így is elment 53ezret) tette be a kaput, hanem a kevés. A napi 2*5 km hidegen. Gondolom nem így használod te sem.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 17:34:26 // 5526
A 159-et 2010 végén, de a téma már 2007-ben a 156 vásárlásakor is felmerült. Igaz, anno alá kellett nézni hogy van-e benne dpf.
A Phontól vett kettős tömegűd a gyári értékre volt méretezve. Csoda, hogy ennyit elmentem. Ha 100 kg-ot tudsz elvinni a vállaidon elég egyszer 150-et rátenni, hogy a nyugdíj előtt odalegyenek az ízületeid...
Nekem a 156-nál a turbó halt meg a tuning miatt. Erről sem lehetett olvasni egy oldalon se...
Piritu - 1.000.0002015-06-20 16:52:19 // 5525
jó példa: a 156 1,9 mjet gyárilag kisebb nyomatékot tud, mint a 159-é. (Emlékeim szerint 305 vs 320Nm) Nem veletlenül. A 156 hajtáslánca ennyit bír.
Hány csippes veszi figyelembe, hogy a 2,4 váltója max 400-at tud? Nem véletlenül írta Warbi a diesel topikban, amit írt.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 16:47:42 // 5524
Érdekes, nekem Farkas Dániel elmondta. Elmondta, hogy a rövid utak alatt hamar eltömődik és nem tud regenerálni a dpf, ami drágán javítható és visszatérő hibákhoz vezet.
Lehet, hogy az a baj, hogy "ismerős" volt a te embered, és feltételezte, hogy tudod: Traktorral nem jó operába menni :-)
Amúgy nem véletlenül nem vagyok híve az autóba való belepiszkálásnak. Annak következményeit senki sem fogja megmondani. Még a legjobbnak kikiáltott csippes sem. A garázscsippesek meg főleg nem. (Anno az ATC-nél a lehetséges problémákról is felvilágosítottak, sőt alá írattak velem egy lapot, hogy mindezt tudomásul veszem.) A kettőstömegűd halálának sem szabadna meglepetésnek lennie a sok-sok tuning után. A rendszer nem erre van méretezve...
Piritu - 1.000.0002015-06-20 15:54:28 // 5523
A gyárnak a szabvány szerinti fogyasztást kell megadnia, azt meg is adja.
A tényleges esetekre itt ez a fórum és a Spritmonitor.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 15:52:44 // 5522
"És szerinted ezt mondta valaki 2006-ban?" - IGEN! Ha bemész venni egy 159-et felvilágosítanak, hogy a dpf-es diesel NEM városi autó. Nekem is elmondták mielőtt megrendeltem.
Ha a használt tulaja ezt nem adja át, akkor sajnos neked kell utána nézni.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 09:05:43 // 5521
Így van.
A plusz üzemanyag utóbefecskendezéssel megy a motorba a kipufogó fázisban, egyszerre nyomja tovább a kat felé. Ha ilyenkor lejut a karterba, akkor nagyon oda kel hogy legyen a motor. A kat elégeti, ezzel felmelegíti a kipufogó gázt és már ég is a korom. Ha meg már begyulladt nagyon kevés üzemanyag kell hozzá.
Füst nem lehet, csak max vízgőz. Ha füstöl,ott valami bajnak kell lennie. Én eddig sose láttam füstölni, pedig túl lehetünk vagy 200 regeneráláson...
Piritu - 1.000.0002015-06-18 21:57:14 // 5520
Ide vezet Erhard oldala.
Piritu - 1.000.0002015-06-15 22:39:10 // 5519
Szerintem meg igen.
A gumi, mint csillapító elem része a felfüggesztésnek. A vékonyabb gumi kevesebb rezgést tud elnyelni, a munka a többi alkatrészre marad. Teljesen normális, hogy ettől gyorsabban "fogynak".
Piritu - 1.000.0002015-06-15 22:34:56 // 5518
Kicsit frissíteni kellene a KRESZ ismereteket. Már jó ideje NINCS sebességkorlátozás. (Persze, ahol ki van rakva a tábla, ott van.)
Piritu - 1.000.0002015-06-15 22:24:54 // 5517
Lassan utolérjük a Spidert, abban 175 van...
Piritu - 1.000.0002015-06-15 22:24:00 // 5516
172e és a bulgáriai incidens miatt cserélt hátsó kerékcsapágy kivételével semmi :-)
Ja, 17"
Piritu - 1.000.0002015-06-12 16:29:06 // 5515
A hírekben megtalálod :-)
Piritu - 1.000.0002015-06-10 23:17:24 // 5514
Szerintem a 4-es "Feinstaubplakette"-re gondolt.
Piritu - 1.000.0002015-06-10 17:09:06 // 5513
Az átlag usereknek semmi szüksége ilyesmire. Ők azt se tudják, hogy van-e benne dpf, nem hogy azt, hogy mi az a regenerálás. (A cégnél volt 4 diesel bömbi, majd 4 diesel fauvé mindegyiket 4-4 évig hajtotta a gazdája, ők se tudták a negyedik év végén megmondani, hogy van-e dpf a kocsijukban.)
Csak egy szűk kört érdekel a dolog, minket.
Piritu - 1.000.0002015-05-23 13:42:33 // 5512
Mint a betett képem is írja: "Leergewicht" - tehát az üres súly minden folyadékkal és 90%-os tankkal.
Piritu - 1.000.0002015-05-23 06:34:26 // 5511
Én a Brera/Spider adatait tettem be :-)
Piritu - 1.000.0002015-05-22 20:17:26 // 5510
A használati alapján:
1,8 TiBi 1430 kg
3,2 V6 1540 kg
Piritu - 1.000.0002015-05-22 13:24:20 // 5509
No, ezért haragszom az Alfa gyárra. Itt lett volna a Mazda plattformos, hátsókerekes, könnyű Spider lehetősége, ami anno naggyá tette a Spider nevet. Tojnak rá és Fiat lesz belőle.
Piritu - 1.000.0002015-05-22 13:19:23 // 5508
Szerintem egy kabrióhoz pont nincs szükség összkerékre.
Piritu - 1.000.0002015-05-22 12:56:14 // 5507
Én a súly miatt szavaznék a TiBi-re. Valószínűleg könnyebb és kevésbé lesz orrnehéz az autó.
Piritu - 1.000.0002015-05-17 22:07:48 // 5506
3.250-ért találtam a legolcsóbbat.
Piritu - 1.000.0002015-05-13 06:47:39 // 5505
Pedig változik az össz távolság és még nálam is a sok autópálya ellenére kevesebbre jön ki, mint az alap 35e km. (Megtett+még megtehető)
Piritu - 1.000.0002015-05-12 22:14:39 // 5504
Amire te gondolsz, az szerviz számláló. A kettő egymástól független.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 22:08:47 // 5503
226. oldal alul a **-nál:

Az én MES-em ezt írja:
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:40:16 // 5502
Szerintem nem kell, mert a dpf nélküli 1,9mjet-hez sem kell a 156-ban.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:39:21 // 5501
Most akkor linkeljem be, ahol azt mondják, hogy sose kell olajat cserélni? Több százezret mentek már csere nélkül :-DD
(Mindössze azért mondom, mert a neten bármire találsz példát.)
Piritu - 1.000.0002015-05-12 19:32:48 // 5500
Pl ezért is cseréltem le 105-nél a vezérlést.

Motorolaj témában mindössze tényként közöltem, hogy a 20ezres periódussal és gyári olajjal NINCS probléma. TS-nél akár 300e felett se. Aki ennél jobbat akar azt csinál, amit akar.
Az amcsiról meg az a véleményem, hogy, aki olyat vesz cseréljen csak nyugodtan hatésfélezrenként. Ha a fogyi nem gond, akkor ez se lehet :-P
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:47:52 // 5499
Rólam is mindenki azt hiszi, hogy hosszú távon járok. Pedig napi 2x6 km is van hidegindítással.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:45:59 // 5498
Szerintem a CAN bus-on keresztül kapja a jelet.
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:43:06 // 5497
A fékolajra viszont csak két év a gyári ajánlás...
Piritu - 1.000.0002015-05-12 18:34:01 // 5496
Alapjában a vezérműszíjról beszéltem. Lassan már ott tartunk, hogy aki nem cseréli le 50ezernél a kormosban, az nem jó gazda. (A másik végletben meg bontott féket keresnek.)

Az olaj és a szerviz az más téma. Azért írtam, hogy az eddigi 800ezren a 20-ezres csereperiódussal sose volt bajom. Az új gazdáknál sem. Innentől szerintem felesleges 8-10ezrenként kidobni, főleg még arra is licitálva, hogy ki tud "jobb" fémkerámiás cuccot, vagy egyéb adalékot beletölteni.
Piritu - 1.000.0002015-05-11 22:21:46 // 5495
Az, ha elmész vele az ajánlásig, az - szerintem - nem határfeszegetés. Ha többet, az igen. (Volt itt az Amorén, aki a TS 100 ezres gyertyacsere periódusát is kevesellette és vagy másfélszer annyit ment egy szettel. Majd csodálkozott, hogy kihagy a gyújtás és tanácsot kért, hogy mitől lehet.)
Azért a nulla egy kicsit túlzás, ettől olcsóbb a bontott motor. (Maradva a 147--es példámnál. Anno a szakszerviz 120e körül cserélte a vezérlést, 460-ért csinálta meg a motort. 600-ért gyári felújítottat adtak volna. Amúgy anno beismerték a hibájukat és fizettek rendesen.)
A másként használat bele van kalkulálva a gyári utasításba, mint ahogy az idő is. Viszont nem csak az első mondatig érdemes elolvasni az ajánlást - és ez érvényes az olajra is. Igenis vannak tényezők, amelyek csökkentik a megtehető távolságot, ezeket figyelembe is kell venni, de nem lehet azt se kijelenteni, hogy max. 10e km.
Lassan ott tartunk, hogy "óvatosságból" egymásra licitálunk, hogy ki tud kevesebbet mondani.
Piritu - 1.000.0002015-05-11 21:42:39 // 5494
Épp ezért írtam, hogy a gyári ajánlást betartva nincs gond.
Piritu - 1.000.0002015-05-11 21:40:41 // 5493
De, csak a szakszerviz nem tudta, hogy a vezérléssel a feszítőt is cserélni kell :-((
Piritu - 1.000.0002015-05-11 07:06:14 // 5492
Az elmúlt 800e alfás km-en szinte minden Alfámnál a 20 ezres periódussal cseréltem olajat. Van olyan volt TS-em, ami bőven túl van a 300 ezren gond nélkül. Szóval nem hinném, hogy baj lehet belőle. A vezérlések is minden esetben elmenték egy gyári periódust. (Még a 147-nél is 127e-nél állt be a feszítő, ami 7ezerrel túl van az előírt élettartamon.)
Piritu - 1.000.0002015-05-10 20:37:39 // 5491
Nem, 35-ot 😀
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:51:33 // 5489
Nem TS motor ez, hogy 60ezrenként vezérlést kelljen cserélni :-P
Piritu - 1.000.0002015-05-10 19:50:58 // 5488
Akkor szerintem kár kidobni.
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:41:59 // 5487
Konkrétan a munkahengerre gondoltam, régi olajjal simán lehet, hogy nem emel ki. Meg a tömítések se örök életűek benne.
Nekem abszolút inkább hidegen veszi nehezen a fokozatokat (1-2), aztán bemelegszik és elmúlik. Váltóolaj csere után javult a helyzet.
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:34:51 // 5486
Lehet, hogy csak a kuplung nem emel ki rendesen.
Piritu - 1.000.0002015-05-10 13:28:09 // 5485
A 20 ezres periódusra álltam be, eddig bevált. (Sűrűbben csak a Spiderben cserélem, de ott éves időt ír elő a gyár, annyit meg nem megyünk egy évben.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.