Piritu - 1.000.0002015-07-26 20:36:29 // 5634
Jobban illett volna egy amcsi V8 topikba ez a hsz :-DD
Piritu - 1.000.0002015-07-25 21:47:16 // 5633
Akkor most mégse igaz az 5 évvel ezelőtt az Amorén hirdetett 15 literes fogyasztás? :-O
Piritu - 1.000.0002015-07-25 21:44:50 // 5632
Kimentem megnézni, a Spiderben nincs benne ez a nagy, ellenben a kicsi a gyertyák meghúzási adataival igen.
Piritu - 1.000.0002015-07-24 21:59:00 // 5631
Jut eszembe. Hétfőn indultunk volna németbe a Párduccal. (Vasárnap minden leellenőrizve.)
A motor beindítása után volt egy olyan érzésem, hogy be kellene nézni a motorházba. Hogy miért, azt meg nem mondom.
Aztán a fedelet felnyitva enyhe égett műanyag szag ütötte meg az orromat. A motorházfedél belsejébe felragasztott matrica valószínűleg tegnap, amikor lezártam leesett és a kipufogón landolt.

Az kezdett engedni a kipuff melegének. Gyorsan kidobtam, már füstölt.
El se akarom képzelni, hogy mi lett volna, ha elindulunk és lángra kap....
A motor beindítása után volt egy olyan érzésem, hogy be kellene nézni a motorházba. Hogy miért, azt meg nem mondom.
Aztán a fedelet felnyitva enyhe égett műanyag szag ütötte meg az orromat. A motorházfedél belsejébe felragasztott matrica valószínűleg tegnap, amikor lezártam leesett és a kipufogón landolt.

Az kezdett engedni a kipuff melegének. Gyorsan kidobtam, már füstölt.
El se akarom képzelni, hogy mi lett volna, ha elindulunk és lángra kap....
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:58:27 // 5630
A helyzet az, hogy az Adriáról jövet is ez a helyzet :-P
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:57:03 // 5629
Én igen, de akik ebből urban legendát csinálnak belőle, azok kétlem :-)
(Mert mindenki tudja, hogy a magyar üzemagyag szarabb, mint a kinti, mert kifelé többet fogyaszt az autó, mint hazafelé.)
(Mert mindenki tudja, hogy a magyar üzemagyag szarabb, mint a kinti, mert kifelé többet fogyaszt az autó, mint hazafelé.)
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:13:51 // 5628
Visszatérve a 159-re. A héten próbálgattam a magyar vs osztrák üzemanyag témát. Visszafelé az osztrák is jobb, mint a kifelé osztrák. 6,7 vs 6,5.
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:10:27 // 5627
Viszont tanúsítási kötelezettsége csak az autóipari beszállítóknak van. Akinek nem okvetlenül kell, nem dob ki egy millát (vagy még többet) az ablakon.
Piritu - 1.000.0002015-07-24 20:03:08 // 5626
Miért veszítené él?
A 9001 és társai rendszertanúsítások, a vállalat működési rendszerét igazolja. Nem terméktanúsítás. Simán lehet szar terméket is gyártani velük, csak kell hogy legyen egy dokumentált folyamatuk a nem megfelelő termék kezelésére (pl. vevőreklamációk).
A gyakorlatban semmi köze a gyártott termékekhez.
Nem véletlen, hogy a komoly vevők maguk jönnek el és a saját követelményrendszerük alapján vizsgálódnak. No ezeknek már több köze van a termékhez, mert nem akarnak rosszat kapni.
A 9001 és társai rendszertanúsítások, a vállalat működési rendszerét igazolja. Nem terméktanúsítás. Simán lehet szar terméket is gyártani velük, csak kell hogy legyen egy dokumentált folyamatuk a nem megfelelő termék kezelésére (pl. vevőreklamációk).
A gyakorlatban semmi köze a gyártott termékekhez.
Nem véletlen, hogy a komoly vevők maguk jönnek el és a saját követelményrendszerük alapján vizsgálódnak. No ezeknek már több köze van a termékhez, mert nem akarnak rosszat kapni.
Piritu - 1.000.0002015-07-23 21:22:36 // 5625
Mondjuk erre nem gondoltam :-DD
Piritu - 1.000.0002015-07-23 21:21:47 // 5624
Skacok! Lehet, hogy az OFF góf GTI-k ennyire gyengék? Ma kettővel is találkoztam. 90-100-ról kigyorsítva 180-ig az egyik nem tudott ellépni, a másik meg éppen észrevehetően. Kicsit több lónak kellene ott lenni az én 170-emnél. Totál meglepett a dolog.
Piritu - 1.000.0002015-07-23 21:14:50 // 5623
Nekem is villogott, amikor lehúztam a B&M dobozát. Proxi rendezés segített.
Piritu - 1.000.0002015-07-22 18:15:23 // 5622
Hááát nem :-P
pl. 20ezrenként van olajcsere
Ja, és holnap is fogok pályázni vagy 850km-t...
pl. 20ezrenként van olajcsere
Ja, és holnap is fogok pályázni vagy 850km-t...
Piritu - 1.000.0002015-07-21 22:41:53 // 5621
Hmmmm....
Ez tegnap 25 liter plusz naftat jelentett volna :-))
Ez tegnap 25 liter plusz naftat jelentett volna :-))
Piritu - 1.000.0002015-07-21 19:12:00 // 5620
Miert akarsz bmw-t csinalni az Alfabol? :-((
Piritu - 1.000.0002015-07-20 19:21:16 // 5619
Piritu - 1.000.0002015-07-20 18:57:55 // 5618
Nem tudom, hogy mit kapcsol/állít a bal oldali állítómotor, de miért ne kapcsolhatná a hideg/meleg levegő útját. Néha átvált, néha nem. Én megnézném, hogy mi a baja.
Piritu - 1.000.0002015-07-19 22:36:48 // 5617
Ha valaki vesz egy klímás kütyüt, már rögtön ért is hozzá...
Piritu - 1.000.0002015-07-19 21:36:24 // 5616
A klímás lefejti, majd visszatölti azt a bizonyos olajat a gázzal együtt a géppel, ráadásul a kompresszorban akkor is benne marad az olaj...
Piritu - 1.000.0002015-07-19 21:28:41 // 5615
Gázt cserélni? Azt meg minek? Vagy van benne, vagy nincs, nem lesz helyette más. VAgy megint lemaradtam valamiről?
Kérdés, hogy mi zúg? Nem lehet, hogy az állító motor vagy a lapát szorul? (Nekem a Spidernél a belső keringető kattogott egy időben, aztán megjavult. Kieshetett, amiben elakadt.)
Kérdés, hogy mi zúg? Nem lehet, hogy az állító motor vagy a lapát szorul? (Nekem a Spidernél a belső keringető kattogott egy időben, aztán megjavult. Kieshetett, amiben elakadt.)
Piritu - 1.000.0002015-07-19 18:08:12 // 5614
Nagyon úgy néz ki, hogy a héten a Párduc utoléri a Pókot.
175.500 km körül állunk, míg a Pók 177.623-on áll :-))
175.500 km körül állunk, míg a Pók 177.623-on áll :-))
Piritu - 1.000.0002015-07-19 18:05:07 // 5613
Megvolt a Párduc felkészítése a jövő heti 2*1000 km-re. (Folyadékszintek rendben, ablakmosó feltöltve, a hazaérkezés utáni szervizre bejelentve.)
Már csak a kerekeket kell reggel felfújni az autópályázáshoz, tankolni, oszt GO :-))
Már csak a kerekeket kell reggel felfújni az autópályázáshoz, tankolni, oszt GO :-))
Piritu - 1.000.0002015-07-19 18:01:03 // 5612
Piritu - 1.000.0002015-07-18 17:50:49 // 5611
a blog lemaradt...
Piritu - 1.000.0002015-07-18 17:46:11 // 5610
A szervizszámláló előtte 1000 (de lehet, hogy kettő) km-el figyelmeztet. Aztán egyre sűrűbben. Ha lejárt akkor szinte km-enként. Az olajcsere számláló nem szól előre, csak ha elérte a nullát. Akkor viszont 2-3 km-enként. A motort tudtommal nem tiltja le. Olajcsere figyelmeztetéssel mentem vagy 1800 km-t.
Piritu - 1.000.0002015-07-15 06:56:56 // 5609
"Mondjuk újonnan nincs nagy kockázat, " - ehhez képest a Párduccal többször maradtam fekve (ráadásul ó messze), mint a többivel összesen...
Piritu - 1.000.0002015-07-14 22:52:54 // 5608
Piritu - 1.000.0002015-07-14 22:41:25 // 5607
"a kiírás nagyságrendekkel olcsóbb..." - Van ötleted a TS gyertyák kiíratására? :-DD
A CR fejújítását viszont te sem úsztad meg...
Mindenkinek szíve-joga, hogy mit tesz a kocsijával. ( GTPeti által belinkelt német diesel kitiltásnak a NOx miatt viszont látom értelmét. Sokat teszünk érte.)
Viszont az új tulajoknak nem csak ezt az oldalt kell megismernie. Mint ahogy tuningolni se kötelező. Ha valamit meg lehet javítani, akkor esélyt, lehetőséget kell adni.
Ugye te se mondod, hogy egy egr 80ezerért normális?
A CR fejújítását viszont te sem úsztad meg...
Mindenkinek szíve-joga, hogy mit tesz a kocsijával. ( GTPeti által belinkelt német diesel kitiltásnak a NOx miatt viszont látom értelmét. Sokat teszünk érte.)
Viszont az új tulajoknak nem csak ezt az oldalt kell megismernie. Mint ahogy tuningolni se kötelező. Ha valamit meg lehet javítani, akkor esélyt, lehetőséget kell adni.
Ugye te se mondod, hogy egy egr 80ezerért normális?
Piritu - 1.000.0002015-07-14 22:02:38 // 5606
Most komolyan ekkora probléma 150-250ezrenként rendbe tenni a dolgokat?
Nem sokkal került kevesebbe a kiírás, mint egy csere, ami után újabb 150-250e km-ig nincs gond. Lehet, hogy az autó életében többé nem jön elő. A részecskeszűrő meg a tévhitek ellenére 80-90%-át kiszűri a koromnak. Még a legkisebb és legkárosabb méretben is. (A befecskendező felújítást csak elnapolod vele.)
"de elromlik, elkoszolódik cserélgetni kell" - igen, mint sok minden mást a korszerű motorokban. A kettőstömegűtől a kuplungig. Általában ez így van, ha elromlik cserélni kell. (Már évek óta kérem a cartársakat, hogy segítsenek a TS-ben a gyertyák problémájának megoldásában. Azokat is cserélni kellene 100ezrenként, de sokba kerülnek :-DD)
Nem sokkal került kevesebbe a kiírás, mint egy csere, ami után újabb 150-250e km-ig nincs gond. Lehet, hogy az autó életében többé nem jön elő. A részecskeszűrő meg a tévhitek ellenére 80-90%-át kiszűri a koromnak. Még a legkisebb és legkárosabb méretben is. (A befecskendező felújítást csak elnapolod vele.)
"de elromlik, elkoszolódik cserélgetni kell" - igen, mint sok minden mást a korszerű motorokban. A kettőstömegűtől a kuplungig. Általában ez így van, ha elromlik cserélni kell. (Már évek óta kérem a cartársakat, hogy segítsenek a TS-ben a gyertyák problémájának megoldásában. Azokat is cserélni kellene 100ezrenként, de sokba kerülnek :-DD)
Piritu - 1.000.0002015-07-14 21:37:40 // 5605
"tapasztalatom szerint no egr no rángatás és tiszta motor" - tapasztalatom szerint meg, ha kitisztítod és kicseréled akkor is. Új korában se csinálja bő 150-250e km-ig. Egy új Cartársnak nem okvetlenül csak ezt az utat kell megmutatni. Normális szerelő is felvázolja ezt a lehetőséget is, meg a hibaforrás megszüntetését is. No, ekkor tud a user dönteni. Kerül kicsivel többe, vagy tojik a koromra és a nitrogénoxidokra.
A dpf problémák nagy részét meg a befecskendező rendszer kopása okozza. Van itt a topikban is jó pár példa rá...
A dpf problémák nagy részét meg a befecskendező rendszer kopása okozza. Van itt a topikban is jó pár példa rá...
Piritu - 1.000.0002015-07-14 20:41:35 // 5604
Az rendben, hogy nem írtad, de már pár éve itt az Amorén ő NEM a javításra a megoldás...
Nekem, csak az a furcsa, hogy a kibelezésre pár perc alatt van javaslat, a javításra nincs. Véleményem szerint jó, ha minden user tudja, hogy a lábtörést a helyrerakás után gipszelni kell.
Nekem, csak az a furcsa, hogy a kibelezésre pár perc alatt van javaslat, a javításra nincs. Véleményem szerint jó, ha minden user tudja, hogy a lábtörést a helyrerakás után gipszelni kell.
Piritu - 1.000.0002015-07-14 20:27:23 // 5603
Üdv a benzines szekcióban! :-)
Ritka motor errefelé a tied, kíváncsian várjuk a tapasztalatokat.
Ritka motor errefelé a tied, kíváncsian várjuk a tapasztalatokat.
Piritu - 1.000.0002015-07-14 20:23:07 // 5602
Nem biztos, hogy a kiírás (herélés) a járandó út. Lehet, hogy egyszerű és olcsó, de inkább meg kell keresni a probléma okát és azt kell megszüntetni. Lábtörésre se a fájdalomcsillapító a megoldás...
Piritu - 1.000.0002015-07-14 20:10:53 // 5601
Mit jelent a "haza"?
Piritu - 1.000.0002015-07-14 20:09:35 // 5600
Ő NEM szerviz :-(
Piritu - 1.000.0002015-07-13 21:49:05 // 5599
Holnap megnézem, hogy az enyémet hol vitték be. Valahol bal oldalon jön át a tűzfalon.
Piritu - 1.000.0002015-07-13 21:39:16 // 5598
Piritu - 1.000.0002015-07-08 22:52:23 // 5597
Piritu - 1.000.0002015-07-08 22:18:20 // 5596
A Párducot meg itthon a garázs előtt. Bár sampon nem hull. A vihar utáni áztató esőben megfordult a fejemben, hogy kimegyek a vödörrel :-)
Piritu - 1.000.0002015-07-08 22:15:48 // 5595
Annál én lustább vagyok. Inkább tovább alszom és előre dolgozom :-)
Eddigi tapasztalataim szerint így is, úgy is koszos lesz, mire odaérünk :-DD
Eddigi tapasztalataim szerint így is, úgy is koszos lesz, mire odaérünk :-DD
Piritu - 1.000.0002015-07-08 22:03:39 // 5594
Nem túl bonyolult már a 159 nekünk? :-DD
Piritu - 1.000.0002015-07-08 22:02:15 // 5593
Remélem már mindenki suvickolja a vasat szombatra!
Én holnap akarok nekiállni, igaz az egyszerűbbik esetnek. Csak fél autót teszem rendbe :-))
Én holnap akarok nekiállni, igaz az egyszerűbbik esetnek. Csak fél autót teszem rendbe :-))
Piritu - 1.000.0002015-07-08 20:50:02 // 5592
Nincs átkapcsolva km/literre? 50km/liter= 2 liter/100km
A 156-nál azzal szoktam szórakozni, hogy átkapcsolom. Bár a Párducot nem lehet, a benzines lehet hogy tudja.
A 156-nál azzal szoktam szórakozni, hogy átkapcsolom. Bár a Párducot nem lehet, a benzines lehet hogy tudja.
Piritu - 1.000.0002015-07-07 18:42:42 // 5591
Egyszerűen rámérsz járó motornál az akkura. 14 Volt körüli értéknél jó, 14,4 Volt felett túltölt, 13 alatt meg keveset tölt.
Piritu - 1.000.0002015-07-06 22:36:45 // 5590
Piritu - 1.000.0002015-07-06 21:09:50 // 5589
Egy lengyel Cartárs elkészítette a - szerintem - legteljesebb GTV/Spider adatbázist. Ott más van :-DD
Piritu - 1.000.0002015-07-06 17:48:42 // 5588
Nem a papír fontos, hanem a tény, hogy tisztességgel megért ekkora kort és még mindig jól működik. Úgy gondolom, hogy egy OT minősítés jó bizonyíték a gondos gazdára.
Piritu - 1.000.0002015-07-06 17:24:24 // 5587
ÁÁÁááá, az a 159-nél még több, mint 25 év! Nem akarok egy oldtimerre ennyit várni. Bakker! Akkorra 75 lennék már...
Piritu - 1.000.0002015-07-06 17:17:15 // 5586
..csak én látok abban furcsaságot, hogy az egyik legújabb Alfa típus topikjában rozsdavédelemről és oldtimerségről beszélgetünk? :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
785
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV