Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-10-04 16:04:31 // 5784
Így van. A Párducnak is már csak 16ezer van vissza addig :-))
Piritu - 1.000.0002015-10-03 21:06:44 // 5783
Elég lájtosan közlekedhetsz vele. Nálam 6,7 az átlag :-DD
Piritu - 1.000.0002015-10-03 09:28:21 // 5782
Sok-sok örömteli évet kívánok! :-)
Piritu - 1.000.0002015-10-03 08:56:43 // 5781
Nekem az index végén lévő gomb megnyomására eltűnt. Aztán pár km múlva újra visszajött.
Piritu - 1.000.0002015-10-02 17:40:22 // 5780
Nem lehet, hogy a sofőrajtóban elhagyta magát a végállás kapcsoló? Nem érzi hogy be van csukva, így nem reagál a nyitásra. Kézzel nyitva el tudod fordítani a véghelyzetig és egy darabig jó, aztán egyszer csak megint nem kapcsol?
Piritu - 1.000.0002015-09-30 07:01:27 // 5779
Anno az Opelekben (Astra Vectra) volt a negyedik után egy hosszú ötödik. Annyira hosszú volt, hogy a motor nem is bírt kipörögni, négyesben érte el a végsebességét. Azzal is kapcsolgatni kellett, ha beértél a faluba. Ráadásul egy ilyen stílus egy sport(os) kocsihoz méltatlan lenne.
Piritu - 1.000.0002015-09-30 06:50:28 // 5778
Szerintem egy hatodikat más nem bírna el. Illetve pont a rugalmassága veszne el. Csak dízeles fejjel zavaró, hogy pörög a motor. A TS-eim életük nagy részét töltötték 5000 felett, és semmi bajuk se lett.
Piritu - 1.000.0002015-09-29 15:59:15 // 5777
Néhány gyerekbetegséet kiküszöböltek benne (dpf, egr) viszont van helyette más, ami olcsóbban megoldható (egr hűtő fedél).
Piritu - 1.000.0002015-09-29 15:56:41 // 5776
2.0 a helyes választás :-)
Nekem lesz is egy eladó :-DD
Piritu - 1.000.0002015-09-29 15:55:46 // 5775
"teljesitmény = nyomaték x fordulatszám"
Pont ezért nincs előnye. Ugyan ahhoz a sebességhez a diesel eleve alacsonyabbb fordulaton pörög. 110-nél a 2.0 mjet kemény 2000-et, a 2.0 TS bőven háromezer felett. Hiába kétharmada a nyomaték, ha másfélszer akkor a a fordulatszám. A szorzat jól egyforma. A dieselnél csak a relatíve kis fordulaton megjeleő erő hajlamos becsapni az embert.

A 2.0TS-se kell Müchen és Bécs között kivenned 5-ből. Az utolsó fokozat 40 és 200+ között elég. A kormosnál 70 alatt bőszen kell kapcsolgatni visszafelé, nem beszélve a városba érkezéskor.
Piritu - 1.000.0002015-09-29 11:37:49 // 5774
Mindenki ugy emlegeti a nyomatekot, mint valami szent gralt. Ugyanakko semmifele elonye sincs a nagyobb nyomateknak. Eleg megnezni a gyari adatokat. A 156-nal bo masfel mp-el jobban gyorsul 100-ra 150 lovas benzines, mint a 150 lovas diesel.
Piritu - 1.000.0002015-09-28 22:18:09 // 5773
A durva az, hogy TCT-hez jár rajt program is :-))
Piritu - 1.000.0002015-09-28 22:17:13 // 5772
Ááááá, nem lesz! Itt jobb lábbal kell nyomkodni mindkét pedált, ott mindegyik lábra jutott egy :-DD
Piritu - 1.000.0002015-09-28 22:01:16 // 5771
Furcsa lesz a két pedál, tuti. Utoljára ennyi a Moszkvics kisautóban volt :-)
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:52:52 // 5770
Gondolom, csak a kutya plussz súlya miatt :-))
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:46:19 // 5769
Ha az én 6,7-emet, meg a te 9,6-odat nézem, akkor van az 3 liter is :-DD
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:42:13 // 5768
2.0 JTDm 175 LE TCT - fehér :-)
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:34:24 // 5767
Főleg, ha elveszik a forgalmijukat németben, meg olaszban :-)
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:31:34 // 5766
A TBi-hez jár motorhang generátor is :-P
A kormoshoz nem lehet kapni :-(
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:30:30 // 5765
Főleg akkor lesz elrettentő, ha azt az 5.000-et beszorzod a benzin árával...
...és ez csak a különbség, amivel többe kerül...
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:27:32 // 5764
Van elég hűtővized?
Piritu - 1.000.0002015-09-28 21:10:27 // 5763
Ma pontot tettem egy hosszú út végére a 159-el. Megrendeltem a Giuliettát :-)
Pár napon belül megtudom, hogy mire igazolják vissza.
Piritu - 1.000.0002015-09-27 21:04:13 // 5762
Jóccakát,léptem...
Piritu - 1.000.0002015-09-27 20:49:23 // 5761
Ezek szerint bírtatok a kerékanyával. Mekkora toldás kellett hozzá? (Nekem anno egy méteres zártszelvény elég volt a Spidernél.)
Piritu - 1.000.0002015-09-27 20:15:42 // 5760
Csak ide találtál! Gratula! :-))
Piritu - 1.000.0002015-09-27 16:32:33 // 5759
Nem visszalépés, miért lenne az? Inkább egy másfelé tett lépés. A gyerekek kirepültek, unokák még nincsenek, nincs szükségem nagyobb vasra. A 159-el is nagyon ritkán mentünk 4-en, a csomagtartót szinte sose raktam tele.
Piritu - 1.000.0002015-09-27 13:15:31 // 5758
Bizonyos járműkategóriák (SUV, busz, nagyterű kombi) sose voltak az Alfa kínálatában. Azzal még nem is lenne baj, ha most se lenne. De gyakorlatilag autó se nagyon van. A 159 után a Giulietta is nagy kompromisszum lesz, mondjuk nekem pár évig méretben elég lesz. Az viszont, hogy bizonyos motorok ott is csak automatával vannak, az nehezen magyarázható. Mint ahogy az is, hogy még egy kereskedő sem tud összeszedni egy autót, nem hogy az ember itthon a hozzáférhető infók alapján. Össze-vissza vannak a rendelhető extrák és a rendelés feltételei, sőt van olyan feltétel, amiről nem is lehet tudni, hogy az meg micsoda...
Piritu - 1.000.0002015-09-27 12:46:08 // 5757
Vazze, te is öregszel? :-DD
Mióta a munkatársaim megtudták, hogy a TCT felé kacsingatok azzal piszkálnak, hogy az automata váltó az öregedés első jele. (A másik meg, hogy kabriót vesz az ember.)
Piritu - 1.000.0002015-09-27 07:07:35 // 5756
Nem béemvé ez...
Piritu - 1.000.0002015-09-26 20:03:18 // 5755
A linklet blogot olvasva már másfél éve is adott volt a téma: "A kereskedő (akitől anno vettem a Párducot) is tanácstalan, hogy mit lehetne a 159 után venni."
A dilemma örök...
Piritu - 1.000.0002015-09-26 19:50:37 // 5754
Gumis/futóműves téma.
A 156-al sokat keresgéltem, hogy alternatívát találjak a szakszerviz helyett. Nem sikerült. Hiába volt nekik csilli-villi, hiper-szuper mérőpad a műhelyben a 156 mindig riszálta rossz úton a hátulját. Jártam frissen felépített OFF szakszervizben is, ahol a gyári szakik épp akkor helyezték üzembe a mérőpadot. A vége mindig az lett, hogy a hátsó beállítás nem volt szinkronban az elejével, a győri szakszerviz padja egyértelműen mutatta, hogy az autónak félre kell mennie. Így is tett.
A 159-nél is bemérettem másnál, meg is állapították, hogy nagyon félre van. Miután semmit se éreztem elvittem a győriekhez. Persze semmi baját se találtak.
Piritu - 1.000.0002015-09-25 19:43:57 // 5753
Mindjárt jön szosza és megmondja a tutit :-)
Piritu - 1.000.0002015-09-24 20:12:28 // 5751
Így van, csak nem ezt írták elő és nem ilyet tettek bele...
Piritu - 1.000.0002015-09-24 20:11:45 // 5750
Akkor beszéljünk a motortól távol lévő dpf-ről...
Piritu - 1.000.0002015-09-24 01:16:38 // 5749
Aham, és a rossz olaj a 2,4-nél?
Piritu - 1.000.0002015-09-23 06:59:06 // 5748
ja, meg egy komplett új autó.
Piritu - 1.000.0002015-09-23 06:46:49 // 5747
Arra, hogy az új fejlesztésű váltónak a társtopikban leírtak alapján kb 3 év kellett, mire gondtalan lett. Itt meg egy komplett új hajtáslánc lesz.
Piritu - 1.000.0002015-09-22 21:53:35 // 5746
Viccet félretéve.
Pont az ilyenek miatt mondtam le a Giuliára való várakozásról. Nem véletlen, hogy nem mutatták még be a "polgári" darabokat. Relatíve gyorsan lett kifejlesztve, vajon hány módosítás lesz rajta, mire "összeáll" ?
Piritu - 1.000.0002015-09-22 21:41:01 // 5745
Tudsz valami jó boltot, ahol lehet ilyesmit kapni? :-DD
Piritu - 1.000.0002015-09-22 21:36:59 // 5744
Nekem is akadt egy kicsit az olajcsere előtt. Igazából fel sem tűnt, csak utána, hogy más lett.
Piritu - 1.000.0002015-09-22 21:35:34 // 5743
Meg az is olvasható, hogy gariban cseréltek egy csomó váltót, meg hogy alkatrész hiányzott belőle, meg hogy több változtatást végeztek 2010 és 13 között (pl szinkrongyűrűt többször). Meg azt is, hogy volt Cartárs, aki félve meri leírni, hogy neki nincs semmi baja :-)
Piritu - 1.000.0002015-09-22 21:06:15 // 5742
Itt a motorolaj csere utáni hasonló tapasztalataimat írtam le.
Piritu - 1.000.0002015-09-22 20:57:26 // 5741
Ellenben érdekes dologra bukkantam motorolaj témában. A 2.0 mjet-hez
- a 159-ben SELENIA WR P.E. SAE 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1
- a Giu-ban SELENIA WR FORWARD SAE 0W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-DS1
az előírt cucc. Igaz, ez utóbbi euro6-os.
Piritu - 1.000.0002015-09-22 20:51:33 // 5740
Pont ezért írtam, amit írtam.
Ha ugyan olyan olajat teszel bele cserekor, akkor is könnyebb lesz utána a kapcsolás. Ha eddig akadt, utána nem. Pont úgy, mint ahogy ott is sokan leírják.
Piritu - 1.000.0002015-09-22 20:16:08 // 5739
Alfára :-P
Piritu - 1.000.0002015-09-22 14:12:56 // 5738
Olvastam, onnan is csak az jön le, mint a 159 topikban. A kocsinak minden baja van, nem szabad ilyet venni :-))
Piritu - 1.000.0002015-09-22 10:40:22 // 5737
En ugyan olyanra Tutellara csereltem. Azzal is sokkal finomabb lett a valtas.
Piritu - 1.000.0002015-09-21 16:17:38 // 5736
Csak szoftveresen lehet kikapcsolni, menubol csak vissza lehet kapcsolni.
Piritu - 1.000.0002015-09-19 20:33:55 // 5735
Jóccakát, léptem :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.