Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002014-09-14 11:37:02 // 4834
Simán...
Én ezeket az adatokat mértem: klatty
Piritu - 1.000.0002014-09-14 09:42:27 // 4833
Mekkora méret? Az enyém 225/50x17. Olvastam egyes tesztekben, hogy az azonos minta a szélességtől függően másképp muzsikálhat.
Piritu - 1.000.0002014-09-14 09:41:17 // 4832
Nekem anno a 146-on az alacsony nyomás miatt kopott fűrészfogasra a MIchelin. Próbából (és a remélt nagyobb kényelem miatt) 4 személlyel a gyárilag megadott minimum nyomáson mentünk el a németekhez. 2e km nagyrészt autópálya, jó tempóval. Mire hazaértem már zenélt a gumi. Láthatóan fogazott volt.
A másik az OFF Vectránál történt, de ott a lengéscsillapító volt a hunyó. Ha 3-400 km-t mentem vele 160 környékén mindig megmekkent. Vagy 4 garnitúra teló és 3 pár hátsó gumi fogyott el 96ezren.
Piritu - 1.000.0002014-09-14 09:22:35 // 4831
Furcsa, mert mióta Sportcontact 5 van a Párducon, azóta nagy ívben teszek arra, hogy esik-e vagy sem. A Michelinhez képest nagyságrenddel jobban érzem.
Piritu - 1.000.0002014-09-14 09:19:59 // 4830
Most az kérdés, hogy milyen autója van? :-DD
Az 1,9-ből nincs gyári 170 lovas, az a 2.0-ból van.
Nekem anno az egr megszorulásakor is LMM hibát dobott a 156-ban.
Piritu - 1.000.0002014-09-12 18:16:53 // 4829
Nagy tömegben még olcsóbb :-P
Piritu - 1.000.0002014-09-12 12:00:00 // 4828
Szerintem meglesz még valahol a garázsban. A hétvégén körülnézek.
Fontosabb lenne, hogy tényleg változtattak-e rajta valamit, hogy ne repedjen. Mert akkor csak le kell cserélni és nincs többé gond.
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:46:00 // 4827
Megelőzni egy egyszerű hűtővízszint jelzővel lehetne. Ha fogy, azonnal stopp. De az megint pénzbe került volna és nem lehet felárat kérni érte...
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:44:17 // 4826
Sehogy, max kidobod, mielőtt elreped. Állítólag úgy 80-100 között bír. Nekem 97-nél repedt el, hatalmas mákom volt. (Állítólag az Opelekben is ilyen.) Egyes hírek szerint 2013-ban módosítottak rajta, de ezt se cáfolni, se megerősíteni se tudom.
Történet 1 rész - 2. rész - 3. rész
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:12:31 // 4825
A Spideré is ilyen. (Sokan meg pont ezt nem értik. Mármint hogy minek mászkál ide-oda, tuti rossz. - nehéz az emberek kedvére tenni)
Piritu - 1.000.0002014-09-11 22:10:07 // 4824
Nincs hűtővized, a többi már elképzelhető...
(tudom)
Piritu - 1.000.0002014-09-11 21:58:10 // 4823
Akkor ne vegyél 2.0-t. Itt az egr hűtő fedele reped el spontán. Esély sincs, pár mp elég...
Piritu - 1.000.0002014-09-11 19:22:57 // 4822
Nekem nagyon úgy tűnik, mintha a vízpumpa lapátja elforgott volna a tengelyen. Egyszer hűtött, másszor nem. Aztán megfőtt valami...
Piritu - 1.000.0002014-09-10 22:40:27 // 4821
Bakker, most is q..va sok van!
Főleg a 60-70-el menősből. Tegnap a Spiderrel, ma meg a Párduccal alig győztem kerülgetni őket. Az életveszélyes szituk 80%-át ilyenek okozzák.
Piritu - 1.000.0002014-09-10 22:38:12 // 4820
- Lesz ott más is, mert racsingoltam már sok másfélével is a pályán :-P
- De ezek sose romlanak el! Tehát akármennyi is fut belőle, nem lehetne lerobbant! :-OO
Piritu - 1.000.0002014-09-10 22:23:27 // 4819
A német útjaim során is csak bömbiket és passatokat látok az út szélén...
Piritu - 1.000.0002014-09-10 22:22:22 // 4818
Az ilyen statisztikákról mindig az jut eszembe, amikor a 147-el elvontatott az ÖMTC. Az alsó (természetesen Bosh) kuplung munkahenger összeroppanása miatt maradtam fekve, de a könyvbe elektromos immo hiba lett beírva.
Piritu - 1.000.0002014-09-10 12:47:11 // 4817
A német oldalon lévő pdf-ben meg nincs benne az az oldal...
Piritu - 1.000.0002014-09-10 12:46:38 // 4816
Apropó, honnan lehet megtudni a Delta műszaki adatait? Az oldalukon lévő pdf-et nem lehet elolvasni :-(
Árusítják még egyáltalán?
Piritu - 1.000.0002014-09-09 21:10:24 // 4815
Létezik cég, aki méretre gyárt bőrönd készletet az adott kocsihoz. Természetesen bőrből. No, az lenne a tuti :-))
(Csak többe lenne, mint a kocsi.)
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:50:16 // 4814
Az belefér, de az alakja miatt sok helyet foglal. Inkább kis sporttáskákat használunk.
A képen látható összes ruha belefért:

Így nézett ki:

Nagyot lendítene a helyzeten, ha a mankókereket itthon hagynám, de nem teszem :-)
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:44:56 // 4813
"A 159 isteni, szerintem mindenki erti a lenyeget.." - igen, csak nincs tovább. És ez nem fikázás, hanem tény. Ha 4 évesen - januárban - le kellene támasztanom, nem tudnék egy Alfára se rámutatni, amit lehetne helyette venni.
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:40:55 // 4812
Az Alfa minden vonalon kompromisszumokat kér. Van aki hajlandó erre, van aki nem. Ennyi...
(110 literes csomagtérrel járunk 11 napos körútra a Spiderrel. Kétségtelenül BÁRMI kényelmesebb lenne, de nem mindig a kényelem a cél.)
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:36:50 // 4811
Az a baj, hogy igazad van...
AZ Alfa a sportsikerei miatt lett az, ami. SUV/egyterű versenyekről nem nagyon van közvetítés a tévében, de ettől még lehet. Muris lehet...
Viszont ahogy mondod semmi sincs. Még az általam annyira várt Mazda féle Spider se lesz, csak Fiatként...
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:30:17 // 4810
Most nyomnék egy lájkot - ha lenne.
Szerintem se illik az Alfához se a SUV, se az egyterű.
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:26:23 // 4809
Én már eljutottam oda, hogy egyedül kabarét hallgatok a kocsiban (vagy Totalcar égésteret). Állítólag innen már csak a Kossuth rádió van lejjebb :-DD
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:22:49 // 4808
Tőlem anno - még az OFF-os korszakomban - többen is kérdezték, hogy hogyan lehet, hogy mindig az éppen aktuális kocsimért rajongok. Igazából én is az autókat szerettem.
Aztán jött egy 146-os és megtértem :-DD
u.i.
Az asszony 1,25-ös Fiestája is dobfékes hátul. Az elérhető menetteljesítményhez bőven elég, még így csippel is.
Piritu - 1.000.0002014-09-09 20:18:45 // 4807
Már Einstein is megmondta: Minden relatív :-))
"Én például alacsonyan szeretek ülni, élvezem ahogy bedobja magát az autó a kanyarba. Ugyanakkor sokan magasan szeretnek vezetni..." - A 159 egyáltalán nem alacsony.
A Spider, no az igen. Szóval hogy is van ez? :-DDD
A két autó között legalább akkora a különbség, mint az általad említett C4 P és a 159 között. Mégis imádom mindkettőt...

A megoldás máshol lesz :-))
Piritu - 1.000.0002014-09-08 20:42:24 // 4806
A haszongépjárművesek már megoldották a kérdést :-P
(Valamelyik topikban már volt téma az egr-telenítés kapcsán.)
Piritu - 1.000.0002014-09-08 20:02:55 // 4805
A hamutartóban áll a telóm :-P
Piritu - 1.000.0002014-09-06 20:02:44 // 4804
Tudtommal úgy 2500 körül zár az egr.
Piritu - 1.000.0002014-09-05 12:38:53 // 4803
Céges "buli" volt, többen voltunk. Majd a legközelebb!
Piritu - 1.000.0002014-09-04 20:00:56 // 4802
A 159 mai is bizonyított. Némi dolgom akadt Vecsésen. 2x250 km-t olyan nyugalomban tudtunk le, mintha csak a szomszédba mentünk volna. Cefetül jó utazóautó...
Piritu - 1.000.0002014-09-04 19:22:46 // 4801
Ismét "Like" :-))
Meg lehet nézni, hogy a Spidernél - ami tizeniksz évvel régebbi konstrukció - mi mindent csináltam magam. Meg azt is, hogy a 159-nél mit vállaltam be...
Másrészt egy várpalotai kirándulás nem egy olyan tétel, ami miatt kockáztatni kellene. (Meg Pesten is van, aki szóba jöhet.)
Piritu - 1.000.0002014-09-04 19:17:49 // 4800
Like :-)
Az enyémben a megrendeléskor érvényes lista alapján kellett volna lennie. Amikor megjött majd örömtáncot lejtettem, mert nem volt benne...
Lehet, hogy ez a maszek dilim, de szeretek "gépészkedni".
Piritu - 1.000.0002014-09-04 19:12:13 // 4799
???
Bocs, ha félre érthető voltam. "Jó nyálat" írtam, ez az én világomban nem prémiumot jelent, hanem ismert kúton tankolt normál, de megbízható cuccot. Nem isten háta mögötti helyen lévő maszek kis kutat vagy kannásat.
Piritu - 1.000.0002014-09-04 07:06:55 // 4798
No, ez kicsit rosszul sikeredet, szóval:
(Nem véletlenül jár haza sok cartárs autót szervizeltetni, javíttatni.)
Piritu - 1.000.0002014-09-04 07:04:19 // 4797
Gondolom arra vagy kíváncsi, hogy hogyan tudsz dpf-et regeneráltatni . Mint írtam neked semmi dolgod vele. Jó nyálat bele és go. Tessék menni annyit egyfolytában, hogy fel tudjon melegedni a rendszer és ha kell elindítja a regenerálást maga. Kb 10 perc az egész, ha addig nem állsz meg kész is van. A regen könnyen felismerhető, hogy miről az napi téma itt a fórumban.
Szerviz is el tudja indtani a kényszer regenerálást is, de az már durva eset. (Egyébként FES/MES-sel otthon is elindítható, csak kicsit füstös és zajos. Erről is találsz infót a fórumban és a cartársak blogjaiban)
Piritu - 1.000.0002014-09-04 06:58:34 // 4796
Az a baj, hogy ezer oka lehet. (dpf, EGR, LMM, befecskendező, geometria vezérlés, stb.)
Tippekkel tele ez a fórum is, ha végig olvasod tapasztalni fogod. Hol ez, hol az volt az igazi ok. Egyszerűbb elvinni egy olyan emberhez, aki ért hozzá és megvannak a diagnosztikához szükséges eszközei. A 159 egy mai szemmel nézve is bonyolult autó, nem éppen barkácsolás párti. Csak a FES/MES használata és az általa szolgáltatott adatok értelmezése is külön tudomány...
Olvasd végig a fórumot!
(Nem véletlenül járnak a haza a sok cartárs autót szervizeltetni, javattatni.)
Piritu - 1.000.0002014-09-03 19:45:18 // 4795
A helyzet az, hogy két dolgot kell "kkiutni". Mindkettőhöz rá kell csatlakozni a comp-ra. (pl. ODB + MES)
Az egyik a szerviz számláló, ezt látod a menüben és visszafelé számol. A másik az olajcsere számláló, amit nem látsz, csak ha elérted a távot egy olajoskannával szólt, hogy olajcsere kellene.
Azért van kettő, mert a 159-nél külön választották a 30 (-35) ezrenként kötelező karbantartást az olajcseréktől. Ez utóbbit a körülményektől függően kérheti jóval hamarabb is a vas.

A tankba meg ne öntögess semmit, csak jó minőségű gázolajat. A többit elvégzi a kocsi.
Piritu - 1.000.0002014-09-03 14:54:11 // 4794
No, ezt rajzold le taccspadon! :-DD
Piritu - 1.000.0002014-09-02 22:21:54 // 4793
Mondjuk az is igaz, hogy ez a 2.0-nál az alap gumiméret.
Piritu - 1.000.0002014-09-02 22:20:04 // 4792
??
Mit fog mást mutatni?
A távolság és a comp általírt fogyi gyakorlatilag stimmel. A sebességmérő mutat picivel többet. Szerintem egyszerűen az analóg óra csal ennyit.
(Mondjuk olyat még nem csináltam, hogy menet közben a FES sebességadatát hasonlítottam az órához.)
Piritu - 1.000.0002014-09-02 22:14:46 // 4791
Így van. Érdemes nézegetni a FES/MES-t, hogy hányféle paramétert tud kiolvasni és hányféle hibaüzenet lehet.
A gyakorlatban egyet kell az átlag user felé közölnie a vasnak: GOTO DEALER. A többi már az ő dolguk....
A topikokat olvasgatva számomra az a szomorú, hogy sokan úgy gondolják, hogy amennyiben ezt nem írja ki, az azt jelenti, hogy minden rendben. Azokról nem is beszélve, akik hosszú ideig hibaüzenettel közlekednek, majd meglepődnek, hogy megáll a vas alattuk.
Piritu - 1.000.0002014-09-02 22:04:07 // 4790
Általában a sebességről beszélünk ilyenkor. A hosszú német autópályán a távolságot is figyelgetem. 225/50x17-el kicsit többet mutat az óra, úgy 1-3 km/órával. A távolságmérést 1-200 km-es etapokon még nem nagyon sikerült csaláson érnem.
Piritu - 1.000.0002014-09-02 22:00:37 // 4789
Egy ilyen bonyolult vasnál millió ok lehet. Kellene egy hibaolvasás/élőadat elemzést csinálni, abból több minden kiderülne.
Piritu - 1.000.0002014-09-02 21:58:59 // 4788
"Nincs a fedcompnak külön hibaüzenete generátor hibára, csak az aksi ikon a kijelzőn?" :-O
Mi kellene még? Az üzi így is, úgy is GOTO szerviz-t jelent. A részleteket ott már tudják. (Már a Trabinál is megvolt ez a lámpa.)
Általában a légzsák vezérlő dob magának egy akkufeszültség alacsony hibaüzenetet, ha merül az akku, de az nem biztos, hogy lámpát gyújt.
Piritu - 1.000.0002014-09-02 21:42:22 // 4787
Gratula a k-hoz! :-))
Piritu - 1.000.0002014-09-01 22:39:08 // 4786
Üdv a fedélzeten! Végre egy benzines 159! :-))
Piritu - 1.000.0002014-09-01 22:38:09 // 4785
Várni kell. Vagy nullázni.
Ha 100 km-t mész 12 liter/100km-es fogyival, akkor ahhoz, hogy 6l/100km legyen az átlagod újabb 100 km-t kell megtenned nulla fogyasztással :-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.