Blog

>> AutóápolásKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2013-06-21

Iden is meglätogattam Nagy Gáborekat a Győr,Vezér uti Autóápolóban.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2013-07-14

Az utobbi idöben egy erdekes jelensegre lettem figyelmes.Inditaskor elhalvanyulo müszerfal,es nullazodo napikilometrszamlalo figyelmeztetett hogy valami nem oke...
Mivel inditaskor, nagy äramfelvetelkor fordult elö gyanum azonnal az akkura terelödött.
Meres eredmenyekent az akku rendben.Ekkor urott be hogy akkusaruk is vannak a vilagon..Voltak is...Leszereles utan megällapitottam hogy a saruk felfekvöfelülete az akku polusan az 1/4 ere csökkent a többin a mär jolismert zöld bevonat kepzödött ami ugy enm jo elektromos vezetö :)
Alapos tisztitas utan visszacuppantak a helyükre, azota is tünetmentes a vas.
Hamar bütyköltem, kipucoltam a legszüröt es az LMM-et is.KM: 232200

>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2013-08-14

Munkahelyemen éjszakázott az autó, de nem túl kíméletesen ébresztette a kollégám. Engem szintúgy. Neki tolatott a jobb elejének.. Meghúzta az első lökhárítót és a sárvédőt ami be is horpadt. Sárvédő csere és mindkét elem fényezése lett az eredménye.

 
>> SzervizGábor79 // Alfa 159 1,9 SW, 150LE, Automata // 2013-08-14

139.500km, olaj és szűrő csere
Castrol Edge 5w40

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-08-13

Kapott az autó a hétvégén nappali menet fényt.
Némileg faragni kellett, hogy elférjen a ködlámpa mellett.
Először féltem, hogy gagyi lesz, de úgy érzem nagyon jól sikerült felrakni.
A rendszámtábla tartó keretet is eltávolítottam, így azért szebben simul a lököshöz, bár a matrica sokkal szebben állna neki...

>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-08-29

Mikor munkanélküli voltam és több szabadidőm volt, úgy gondoltam szétszedem a nyergeket, rendesen átpucolom őket, majd megkapják a rosso fényezést. Kezdtem a legegyszerűbbnek tűnő dologgal, a légtelenítők kiszedésével. A külső oldalon semmi probléma nem lépett fel, szépen kijött mindkét nyeregből, viszont a belső oldalt mindkét légtelenítő feje letört. Sajnos nem vártam szakit, magam próbáltam itthon kiszedni. Gondoltam fúrok egy nagyobb lyukat, majd abba csavarkiszedő és simán el van intézve a dolog. Ekkor kezdődött a "facepalmos" szopás, ugyanis a drága csavarkiszedő beletört a légtelenítőbe, a másik nyeregben szintén. Sokáig azt sem tudtam mi tévő legyek, míg múlt héten be nem vittem őket a munkahelyemre. Mivel autóbuszokat szerelünk így minden szükséges eszköz megvan. Kezdtük azzal, hogy elkezdtük kis fúróval körbefúrni, na ekkor csesztem el leginkább. Mivel világos volt, hogy így nem jutok semmire a kollégám azt tanácsolta, hogy hegesszünk rá egy anyát, és egy 17-es kulccsal majd szépen meg lesz engedve. Ez a hegesztős dolog egészen máig várt magára. Első körben azt a nyerget próbáltuk, amelyiket már megfúrtam. Mikor meg lett hegesztve, a csavar nem, de a beleszakadt kiszedő kijött. Mivel nagyon elrontottam a fúrással így az a lehetőség maradt, hogy az esztergályos kolléga kifúrta nekem az egész csavart, majd a menetet vékony spiccel és menetvágóval kipucolta. Azt mondta, hogy rendben kellene lennie. A másik nyereg jobban ment. Csak simán ráhegesztettük az anyát a csavarra, 1 nekifeszülés és már jött is ki szépen, ahogy annak kell. Nagy hálával tartozom a több évtizednyi tapasztalattal bíró kollégáimnak és krisz.v cartársnak, aki ezt a hegesztős dolgot már korábban is említette.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-08-13

Ma kicseréltük a váltóban az olajat. Agip 75W-90-es került bele.
Kilóméteróraállás: 215707

 
>> EseménySzimonetta // Alfa 145 1.4 Junior // 2013-08-13

Csak úgy :)

 
>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2013-08-13

Tehát az autó végre megy. A problémát végül a gyújtásmodul cseréje oldotta meg. DE közbe kiderült Olah kartárstól kapott légtömegmérő jobb mint a gyári :-D
Pénteken visszakapom. Hétvégén pedig irány pécs :-D

 
>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2013-08-13

Pár dolog, ami az elmúlt időszakban történt.
Átléptük a 185.000. km-t. Egy pár dolog megérett a cserére.
Kezdjük a felső lengőkkel. Ezeket kidobáltuk belőle. Nem kell...na, jó cseréltük. :-) Az első stab. pálcákat vásárlásom ellenére nem cseréltük ki, mert jó állapotban vannak. Nem tudom minek vettem. Úgy gondoltam, hogy, ha már ott bombázzuk szét az autót, akkor ez is csere. De nem! Ment be a dobozban, ahol az ilyen pluszba vásárolt alkatrészek vannak. Nem sok minden. :-D Komplett első fék van mellette. Viszont, ami a kocsin van az szerintem már élete végéig elmegy. Lengőkar csere mellett a gumiharangokat is cseréltük.
A zenét visszakötöttem a kocsiba. Újrahúztam a kábeleket. Ne kérdezze senki, hogy mi volt a baja a réginek. Én sem tudtam kideríteni. Ez rejtély marad. Működik? Igen! Akkor nincs probléma. :-)
A hátsó elektromos ablakokat elkezdtem bepattintani. Megálltam vele, mert időm valahogy eltűnt. Ezt majd hamarosan folytatom. A bal hátsó ajtóról a kárpit le van bombázva. Most így marad még pár hétig.
Kapott egy 75 Ah-s akkumulátort, mert a másik miatt a pékségből kilépve nem indította a gépet. Érdekesen meghalt egyik percről a másikra.
Reggeli hideg indítás és rángatózás meg visszadurrogás remélem megszűnt. Tegnap este cseréltem az alkatrészt. Eddigi teszt alapján jónak tűnik. Remélem már csak jobb lehet. Délután munkából hazafele kiderül, hogy pöfékel-e még a gép. Levegő-hőmérséklet szenzor vagy mi a kellemes neve.
Amit még tenni kell a géppel. Vezérlés csere, módosítóval, hátsó futómű és stabrúd szilent elől. Nem olcsó, nem olcsó.