Blog

Blogajánló

Bachmanng beépítette a navigációját a 156-os infocenterébe. Le is írta, hogy csinálta. Tovább

bachmanng // 2014-05-06 13:22:39

Folytatódik a Michelin teszt, megnézzük, hogy a Michelin Pilot Sport 3-as gumi jobb-e, mint a Pirelli. Második rész Tovább

Bazsi // 2014-05-28 18:42:03
>> EgyébPiritu // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-07-30

Együtt töltött idő: 1.848 nap
Km óra állás: 171.420 km
Együtt megtett út: 38.233 km
Tankolt üzemanyag: 3.169,13 liter
Üzemanyag költség: 1.224.798 Ft
Átlagfogyasztás: 8.29 liter/100 km
Üzemanyag költség: 32,05 Ft/km

 
>> EseményPiritu // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2014-07-16

Ma újabb magasságokba indultunk.
Először megmásztuk Pillerhöhe-t, de ez csak bemelegítés volt a maga 1.559 méterével (1. kép). A cél Kaunertaler Gletcher volt, illetve a a Kaunertaler Gletcherstrasse, ami 2.750 méterre vezetett fel, és tudomásom szerint a hetedik legmagasabb autóval elérhető pont Európában.
Az út 1.200 méterről indul és csodaszép. Először felmentünk a tetejére, majd ott egy pár km-es gleccsertúra után eljutottunk a jég belsejébe. A jég repedéseiben körbe lehet járni. Hihetetlen látvány.
Kis pihenő után a Karlesjochbahn-nal felmentünk a 3.108 m-en lévő csúcsra. A tetőn van a határ, szinte mindenki csinált képet az egyik lábam itt, a másik az olaszoknál témában.
Kabinos felvonóval vissza 2.750 méterre, onnan a Pókkal vissza a völgybe. Először kis kitérőt tettünk a 2.150 méteren lévő Ochsenalm-hoz, majd rövid megálló a gleccser felduzzasztott tavánál. Érdekesség, hogy a gát nem betonból van, hanem a helyben bányászott kőből (3. kép).
Remélem a 10. képen jól látható, hogy milyen pólóban voltam :-)

 
>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-07-30

Alfacityben nyertem egy autóüveg fóliázást az Immi-ker Kft. jóvoltából, melyet a tegnapi előzetes egyeztetés után a mai nap be is váltottam. Meglepetésemre egy 156 Selespeed várt a bejáratnál! (1. kép) Yeah. (2. kép) Közös fotózkodás a nyeremény felajánlójával a GT előtt. Nagyon rendes volt minden alkalmazott, fiammal együtt még ajándék csokit is kaptunk - Köszönjük! ;) Végül is a 05-ös fekete fólia mellett döntöttünk (3. kép), mely szépen fel is lett helyezve az üveg belső felületére, igen profik a srácok! Kaptam egy ideiglenes igazolást, plasztik kártya később, postán érkezik. Hazafelé beugrottunk vásárolni, amikor is a madaras teszkó parkolójában egy nuvola GT mellé parkoltam, melyet egy hölgy vezetett (4. kép)
Teszteltem még a MM mélygarázsában a fóliát, hátrafelé neon fényben semmi! :D

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-07-30

Lassan 5 éve, hogy megvettem az autóban lévő JVC fejegységet. Egy fantasztikus kütyü, imádom, de eljött a pillanat, hogy elkezdtem másra, többre vágyni. De mi lehet a több, egy ilyen tényleg szinte minden igényt kielégítő termék után? Nos, a nagyobb monitor, érintő képernyővel. És mivel a kinyílós cuccok sosem tetszettek, így csak a 2 DIN-es méret maradt, mint opció. Ezzel nem is lenne gond, ha a 156-os alapból simán 2 DIN-essé lenne alakítható, mint a 147-es, vagy a GT. Sajnos ez nem így van. De csak nem hagyott nyugodni a dolog, elkezdtem keresgélni külföldi fórumokon, illetve a YouTube-on. Kiderült, hogy bár melós dolog, de mindent meg lehet oldani. Így hát jöhet a 2 DIN-es cucc! Na, de milyen? Milyen legyen, mit tudjon, stb...? Évek óta Android operációs rendszerrel szerelt telefonom van, illetve ugyan ilyen tabletet is használok. Eléggé megszerettem az Android rendszert, és mivel korábban már hallottam Windows-t futtató fejegységről is, elkezdtem keresgélni, hogy vajon Androidos van-e? Hát, van. Van magyarországi forgalmazó cég is, de arany áron, gyenge konfigurációval, na meg a Pioneer is gyárt Android képes cuccot, de az sem ad akkora szabadságot, mint a sima, tiszta Android. A YouTube-on sok videót megnéztem, illetve olvasgattam is tapasztalatokat, végül mint már olyan sokszor, most is az eBay-t hívtam segítségül. Elég nagy mennyiségben vannak fent ilyen-olyan fejegységek, azok közül kellett a legmegfelelőbbet kiválasztani. Ez sikerült is, elkezdtem számolgatni, és arra a következtetésre jutottam, hogy ha sikerül jó áron megnyerni egy aukciót, akkor bizony megéri belevágni a dologba. Következett az eBay bújása, és sok aukció elbukása. Lévén, főleg a távol keletről jönnek ezek a műszaki cikkek, valahogy mindig bőven éjfél után, jártak le az aukciók, így pár dollárral mindig túl lettem licitálva, miközben aludtam. Aztán az egyik reggel 5-kor ért véget. Éppen korábban is ébredtem, és végül bizony enyém lett, amit akartam, mindössze 68414 Ft-ért. Természetesen tisztában voltam vele, hogy erre még rá jön a szállítási költség, majd itthon a vám és ÁFA. Sikeres aukció után írtam az eladónak, hogy ha már lúd, legyen kövér, én bizony szeretnék egy digitális TV adás vételére alkalmas egységet is pluszba. Felajánlotta, hogy egy közel 50ezer Ft értékűt küld nekem, mindössze 13000-ért. Tetszett az ajánlata, elfogadtam.
DHL-lel küldte, végig nyomon tudtam követni, hogy merre jár a csomag, vasárnap megérkezett Magyarországra, majd vámolás után ma meghozta a csomagszállító. Mivel korábban már rendeltem műszaki cikket külföldről, tisztában voltam az árakkal, de számomra ismeretlen okokból most kicsit túllőttek a dolgon, és olyan értéket dobtak ki, ami jóval több, mint amire számítottam. De most már mindegy, lényeg, hogy ma megérkezett. :-)

Költségek:
68.414.- A fejegység ára,
9.270.- Szállítási költség,
13.921.- A digitális TV vevő ára,
38.938.- Vám + ÁFA

Na, és a fejegységről pár szó...
Szóval Android 4.2.2 fut rajta, természetesen tud magyarul is. Cortex A9 1,6 GHz két magos processzor, 1 GB Samsung DDR3 RAM, WiFi, Bluetooth, GPS, FM rádió és minden más, ami egy Androidos telefonban, vagy tabletben benne van. Digitális és analóg TV vevő, DVD lejátszó, USB, tolató kamera előkészítés és ami a legfontosabb, kormányról is vezérelhető!
Kaptam hozzá ajándékba egy 4 GB méretű kártyát, amin rajta van az IGo teljes Európa térképpel, természetesen ez frissíthető, bővíthető.

Azt hiszem, jó lesz, csak kerüljön be. Na, az nagyobb meló lesz, de sikerülnie kell! :-)

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-07-30

A nagy melegben előjött megint, hogy nem ment a belső venti. Ez az előtét-ellenállásnak volt köszönhető. Anno vettem egy bontottat, hogy kicserélem, de mire megérkezett, addigra hibamentes lett a működése...na most megint a buziskodás. A nagy pálásban nem nagyon örültem ennek. Kicseréltem, viszont felmelegedés után leállt. Gondoltam a csatlakozót és a műanyag burkolatot átrakom a régire, mert annak az olvadt szét és jó is lett...eddig úgy látszik megfelelően működik. Majd össze rakom a dolgokat, mert most minden szét van borítva. Kép nincs, mert csak.

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-07-30

Nem hűtött rendesen a klímám, így meglátogattam egy autószerelőt. 160g gáz lett lefejtve, és 650 g ment vissza. Most hideget fúj. Egy évig, vagy míg meg nem javíttatom, jó lesz. :)

>> EgyébDeezL // Alfa 156 2.4 JTD 10v // 2014-07-30

kiderült hogy az autónak egyéb hibája is van így visszakerült hozzám,elbontom!

 
>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-07-29

Cseréltem az első szettet egy Audio System MX 165 plus-ra. Képet nem csinálok. Nem kellett semmilyen kiemelő keret. A mély és a hátramenő kábelek csere alatt van. Hétvégén bal első ülésfűtés felújítás.

Következik a 200ezres szerviz: olaj, olajszűrő, vezérlés szett pumpával, módosító...kellemes ünnepeket...jah még klíma kompresszor csapágya, mert megfáradt és azt hiszi hangoskodnia kell.

Izzók cseréje is elkezdődött és a durrogás felderítése is folyamatban. Diag egyéb ráolvasás és kézrátétel, agykontroll segíti a munkánkat. :-)

Költségem: pretty sok...

 
>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2014-07-29

Megizzadtam...
Mi is a kanyarstabilizátor, miért van rá szükség? A kanyarstabilizátor tulajdonképp egy rugalmas rúd, ami összeköti a jobb és bal lengőkart. Feladata, hogy a két lengőkar egymáshoz képest viszonyított elmozdulását, és a kaszni billenését csökkentse. Az autó középvonalátol egyenlő távolságra a bölcsőn le van fogva egy-egy szilenttel, ezek között a rúd egyenes, ám a kerekek felé haladva elgörbül, majd az egyenes részhez képest előrébb rákapcsolódik az összekötő, ami a közel vízszintes rudat derékszögben a lengőkarhoz kapcsolja, ez is szilentekkel, gumipogácsákkal van megtámogatva.
Hogyan működik pontosan? Amikor kanyarban haladunk az autó kasznija megdől a különböző körmozgás miatt ébredő erők hatására. Ilyenkor az autó tömegközéppontja a kanyar külső íve felé vándorol, ami kedvezőtlen a kanyarstabilitás szempontjából, illetve az ívbelső kerék el is emelkedhet. A stabilizátor keresztrúdja összeköti a kasznit, és a lengőkarokat úgy, hogy amikor a bódé megbillen, és a két kerék nagyon eltérő elmozdulásokat végez a stabrúd terhelődik és rugalmas mivoltából ellenerőt fejt ki a felfüggesztési pontokon és a langőkarokon, így "stabilizálva" az autó haladását a kanyarban.

Az összekötők cseréje:
Műhely, akna vagy csápos emelő híján sokat szoptam, mire rájöttem a legegyszerűbb megoldásra. A fő probléma az, hogy az összekötő menetes szára túl hosszú, és nem lehet ráhúzni a felső szemet a stabrúdra, mert az egész cucc befeszül. Több megoldás van, ebből az utolsót hajtottam végre, a többiről nem tudom, hogy mennyire szívás. Tehát: vagy a stabrudat, vagy a lengőkart kell annyira elmozdítanu, hogy össze tudjuk tenni a szerkezetet.
- Egyik lehetőség: a lengőkar és a csonkállvány kapcsolatát szüntessük meg, így lebillen a kar, és minden oké. Itt a csonkállványnál valszeg szétösszevissza berohadt csavarral találjuk szembe magunkat, és az egész eléggé össze lehet gyógyulva.
- Következő lehetőség: a stabrúd összes felfogatását oldjuk, és így könnyen mozgatva szépen ráhúzzuk az összekötő felső szemét, majd alul bedugjuk a lengőkarba. Ez azoknak tök jó, akiknek van aknájuk, és elég helyük. Ja, és itt egyszerre ajánlott cserélni mindkét oldali összekötőt.
- Amit szerintem a legegyszerűbb, az a következő: fent lazítsuk meg a gólyaláb 3 csavarját, és engedjük le fél centit. Szedjük le a kormányösszekötő anyáját, és szedjük ki a csonkállványból a csapot. Ehhez kell majd egy kis kalapácsos rábeszélés. Ekkor a lengőkar is leereszkedett, és az összekötő se lesz a stabilizátor útjában, így szépen rátesszük a felső szemet a rudra, majd megemelve azt (itt kell egy kis powererő) betehetjük a menetes szárat a lengőkarba.
Eresszük le az autót, én a felső, és az alsó anyát is így húztam meg.
Ez valószínűleg nem az összes lehetőség, nekem ennyi jutott eszembe szerelés közben. Szerintem ma délután 3 és 6 között az Alfa Romeo 155 típus tervezőgárdájának tagjainak anyukái igen csak csuklottak. Persze, ha lett volna rendes műhelyem, nem lett volna annyira szívás.

 
>> Tuning és extramreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-07-29

Jó áron sikerült hozzájutnom egy 2000évjáratú 2.4 10v 166-hoz,melyben momo bőrbelső volt,ami a mai napon át is került az fl-es 166omba :)