Blog

Blogajánló

Bachmanng beépítette a navigációját a 156-os infocenterébe. Le is írta, hogy csinálta. Tovább

bachmanng // 2014-05-06 13:22:39

Németh Lajos nyert egy szett gumit az Alfa Amore és a Michelin közös játékán AlfaCityben. Elkezdte megírni tapasztalatait. Tovább

Németh Lajos // 2014-08-26 12:11:24
>> SzervizRivers // Alfa 159 1.8 progression // 2014-09-01

Sziasztok!

Blog nyitásom oka a következő:
Frissen vásárolt 159-em (1.8 progression) fogyasztása az egekben. Hazahoztam kicsit meghajtva 12.1litert írt ki vegyesbe. 1 hétig csendesebben hajtva lement 9.7-re,közben rájötte,hogy a termosztát kuka. Ma belekerült az új termo,víz beállt 90 fokra,így mentem vele kb 40km.t de az átlag nem javult. Kérdésem a köv: ez normális fogyasztás,vagy lehet még valami trükk,hiba,vagy még várnom kell,hogy finomítsa az értéket a computer....

 

Fáradt voltam és siettem, nem jó kombináció. Megálltam mikor megláttam egy virágboltot, visszatolattam és gondoltam leparkolok. Kicsit messze álltam meg, ezért előre akartam még menni kicsit. Előbb koppanás, majd reccsenés. Nem vettem észre, hogy egy betongerenda nem volt teljesen beásva a földbe és mikor átmentem rajta az első lökhárítót eléggé megviselte a dolog. A bal oldalon a keréknél elrepedt, úgy 30 cm hosszan és a műanyag betét egy része is letört. Ragasztani nem volt érdemes és nagyon csúnya volt. Nem maradhatott így, ezért az egész első lökhárítót kicseréltük. Természetesen még azon a héten meghúzták a parkolóban oldalról és két héttel később valaki konkrétan letörte a rendszámtáblát és végighúzta az elejét. Nem nagyon, de azért engem bosszantott.

Az esedékes műszaki vizsga előtt meg kellett ejteni a lengőkarok cseréjét és a hátsó ablaktörlő is elég robotosan működött, hát kapott egy másik ablaktörlő motort. Az egyik kézifék kötelet is cserélni kellett, de így vidáman átmentünk a Mozaik utcai vizsgálódásokon.

Jelentem, elindult!
Kicsit nehezen kapta fel az üzemanyagot a teljes rendszeren keresztül, jól ki lehetett száradva. Belement egy fél flakon indítóspré.
Csináltam róla videót, de ahogy nézem azt nem lehet feltölteni, vagy csak túl nagy? Elég szépen füstöl, el fog tartani egy darabig mire leég róla az összes matrica, olaj, kosz.
A nagyobbik baj az, hogy az elekrtomos kábelek is füstöltek, kicsit megolvadt egy szakasz. Ez lesz a hétvége feladata, megtalálni miért nem a biztosíték olvadt és ha megvan, utána kicserélem a vezetékszakaszt. Ehhez azért meginvitálom a villanyászt is.
Már a saját erejéből ment be a garázsba :)

>> SzervizÁkos156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-09-01

A hátsó hosszkitámasztók cseréje sem oldotta meg a problémámat, talán csak javított egy kicsit. Az autó nagyon rondán viselkedett az úton.
Elhatároztam, hogy befektetek 2 új hátsó gátlóra. Na de már ha szétszedjük akkor ültessük is le :D
Kn[.]xX cartárstól vettem Eibach ültetőrugókat, (benzinesbe valót).
Megrendeltem a Bilstein 2 csöves gázos lengéscsillapítókat.
A csere nem volt egyszerű, de sztem aki csinált ilyet annak ez nem újdonság.
Egy hátsó stabilizátor és 2 keresztlengőkar bánta, de legalább ezek is újak.
Az eredmény kielégítő, kicsit pattog de nem vészes és sokkal jobban fekszi az utat, esztétikailag pedig csodálatos :D Ennél alacsonyabbak nem leszünk

Még a jobb első felső lengőkarszilentek cseréje és mehetünk futóműállításra.

 
>> EseményHáPé // Alfa 156 Distinctive - Sedan // 2014-09-01

2014.08.24. Eljött a nagy nap. Felmentünk délután Pestre a kicsikéért. Volt azért kis izgalom, mert a kereskedésből úgy hoztuk el, hogy alig volt benne gázolaj :(:(:( Első út a 2,5km-re levő shell-re vezetett. Kapott is 64 litert a jóból... Meg is lepődtem a mennyiségen. :) A kutas srác rendes volt és megnézte a keréknyomásokat, mert laposnak látta a bal elsőt. 1,5 volt benne, nem is értem, hogy nem vettük észre... (igaz nem erre koncentráltunk) Ami még aggodalomra adott okot, a szintén a bal elsőből kiálló girbegurba biztos tű. Sikerült a 2,5km-en összeszedni a Pesti forgatagban. Hál istennek nem szúródott bele mélyen, a minta megfogta.
Lassan egy hete nálam van, hiba egyelőre nincs. Csütörtökön megyünk Csörihez Várpalotára. Na ott mindenre fény derül, mi az ami csere, mi az amit a hozzáértő lát :)
Rendbe kell rakni és át kell nézni Csöri mesternek, hogy nyugodt legyek teljesen az állapotával kapcsolatosan. :)

 

Panaszkodtam már egy ideje, hogy egyszer csak váratlanul eltűnt a turbo nyomásom.... Szenvedtem vele pár hónapot, pár km-t mire valamit sikerült csinálnom az autóval.
Hibajelenség:
Hidegen az autó normálisan viselkedett, üzemhőmérsékleten (később 70 fokos hűtővíz hőmérsékletnél) hirtelen "megállt a turbo tölteni", majd hol magához tért hol ismét meghalt.
Tentacle cartárs blogjában olvastam, hogy kitisztította a szolenoid bedugult szűrőjét, ami az ő esetében nem volt szemmel láthatóan bekoszolódva.
GTPeti cartárs blogjában pedig szintén azt olvastam, hogy mikor turbonyomás problémája akadt, akkor ezt a szolenoidot cserélte ki.
Ystuc blogjában leírta, hogy mikor elkezdtek leépülni a lovak, akkor vákuumcsövet cseréltek.
Összeraktam minden tudásom, és nekiálltam leszerelni a szolenoidot. Egyszerű művelet: 2 darab 6-os csavar tartja a zárhíd hátuljához rögzítve. Lehúztam a vákuumcsöveket, levettem a szűrő fedelét, s lám.... elég rendesen be volt koszolódva, kb. kisebb porcicákat láthattam. Kompresszorral jól átfújtam az egészet.
Úgy gondoltam, ha már találtam itthon 6-os és 4-es csöveket, akkor amit tudok kicserélek. A szolenoidot és a geometriát állító "gomba?" között tudtam kicserélni a csöveket.
Levettem a szívócsövet is, majd örömmel láttam, hogy az előző szervizelést végző úriember :) nagyon minőségi munkát végezve behajtotta a cső egy részét. Hőfúvópisztollyal és mindenféle fogókkal igyekeztünk apámmal visszaegyengetni eredeti formájába. Nagyjából sikerült, felszenvedtem a helyére ezt a kis cső darabot, majd motor indít...
Pici korom, pici füst.... és vártam, hogy melegedjen... 50 fokos hűtővíz hőmérsékletnél nekivágtam a tesztkörnek (mert az nálunk minden kis apróság után kell) majd csak melegítettem, melegítettem.... ahogy szoktam... városban 3. fokozatban 2000-2250 fordulat/perc mellett nyugodtan autókáztam.... megálltam nagyszüleimnél, ott sem állítottam le a motort, majd mikor már elég meleg volt a víz is, olaj is... gondoltam odalépek neki.
Amilyen reakció fogadott a gázpedál mélyebb lenyomása után, az még nekem is új volt. Nem tudom eddig mekkora volt a teljesítmény eddig, de most olyan, mintha új autóba ülnék. Semmi tesze-toszázás, semmi gondolkodás, tökölődés.... csak tol és tol és tol.

 
>> SzervizLexy // Alfa 146 2.0 TD // 2014-08-27

Gázolajszürő csere a a mai napom pipa :)

 

A hétvégén úgy döntöttem, hogy családilag kirándulunk egy kicsit. Cél kiválasztásának szempontjai: a) Kanyargós, b) Hegyi, c) kettő együtt. Indulás reggel 9 óra körül. Mivel nem siettünk, így csak laza országúti tempóban közlekedtem a 35-ös főúton Miskolc irányába, 90 - 110 közötti tempóban. Indulás előtt a szokásos SEHLL nitró+ 95-ös benzinnel töltöttem meg a tankot. Már a 35-ös úton több Alfa is találtatott, kollégák integetnek, villognak természetesen viszonozom a köszöntést. Valóban jó érzés ismeretlen ismerősöket látni :) ettől olyan érzésem volt, hogy mindenki, aki Alfában ül barátom. Diósgyőri várhoz érkezve, megnéztük az avató ünnepség egy részét, hiszen pont ekkor adták át a nagyközönségnek a felújított várat. Besenyei Péter bemutatóját figyelve, megállapítottam, hogy az kemény. Úgy gondolom, hogy kanyargós rész előtt ez az élmény kellő motivációt adott ahhoz, hogy én is mutassak valamit talajon :) ... illetve szerpentinen... Lillafüredig tempósan bár, de kényelmesen szállítottam a családot. Barlangászat, kürtöskalács, vízesés, csodálkozás a gyönyörű természeti adottságokon. Indulás Eger felé. A GPS szerint 35 kilométer az út, kanyar kanyarba fűzve :) beszállás az autóba... ahogy kifordultam a parkolóból összenéztünk a fiammal és kaján félvigyorra görbültek a mimikai izmaink. Mehet? Mehet!
Vissza kettő.... 3000....3500... kanyar ... kanyar után 4500-ig kúszik a mutató, pici fék, padló balkanyar... vége kicsit szűk, nagy gáz és húzza az elejét szépen. Látom a következő kanyart... 300 méter.. 200...pici fék.. éééés padlóóó befekszik az alfa szinte nem is kell a kormányt fordítani, annyira jó érzés, hogy kicsi kormánymozdulatokkal lehet ívre tenni... hihetetlen. A kormányt biztosan foghatod, mellesleg váltani sem kell, mert ezen az úton kettesbe 5500-on piszok gyorsan ott a következő kanyar. Pár kanyar után utolértem egy Skoda superb-t . Jól húz egyenesben-állapítom meg magamban- de kanyar előtt túl korán fékez! Mi ez, mit csinál? Mint egy lusta csiga.... Na ezt meg kell előzni. .... ÁÁÁ kanyarba végig poroszkál. Kicsit lemaradok egyenesben, hogy a kanyar jól jöjjön ki. Mire kiérünk a következő hajtűből a 110-120 méter előnye elfogy, sőt kanyar végén fékeznem kell. Már nem megy 3700 fölé a fordulat kettesben sem. Na ezt itt nem csináljuk. Rövid egyenes .. ééés 2-ben padló 3500-ről.. bazzzz ez nagyon megy :D A következő 25 kilóménétert már nem írom le . Elég annyit írnom, hogy a pillanatnyi fogyasztás 18- 22 között mozog :)
Következtetés: Az sw futóműve kiváló, a 2.0 JTS ebben a kategóriában mindent tud, amit kell és amihez nekem bátorságom és rutinom van... talán még többet is. A lefelé vezető úton a pillanatnyi fogyasztás néha 3,3 litert mutatott, de már nem ment 7 fölé sem talán az utolsó pár kilométeren. Benzinkút itthon. Nem vagyok benne biztos, hogy elhinnétek... 298 kilométer megtétele után, ugyan azon a kútfejen, amin reggel telenyomtam 21,8 liter ment bele. Rövidesen megismételjük a túrát, mondjuk a Börzsönyben.

>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 2.5V6 SW // 2014-09-01

Ma begördültem az itteni kis szervizembe Erwin báratomhoz, aki a szokásos gondossággal közelítve lecserélte az olajat és a szűrőt.
Még egy szép pecsét a szervizkönyvbe és mehettem is tovább!
Castrol Magnatec 10W40, MANN motorolaj szűrő.