Blog

Blogajánló

Bachmanng beépítette a navigációját a 156-os infocenterébe. Le is írta, hogy csinálta. Tovább

bachmanng // 2014-05-06 13:22:39

Komoly átalakításon esett át ystuc 156-osának középkonzolja. Bekerült egy 2 DIN-es fejegység, de ehhez a klímapanelt is új helyre kellett költöztetni. Tovább

ystuc // 2014-09-25 20:59:24
>> EgyébPiritu // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-02-28

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> SzervizDida // Alfa 155 2.0 TS // 2015-02-28

Legó felnőtteknek, ill alfa őrülteknek.

 
>> EgyébSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2015-02-28

Elérkezett az, amitől azt hiszem mindegyikünk retteg; történt ugyanis, hogy október 31-én beletolattak a kocsim orrába egy STOP táblánál. Igen, a forgalom ezen résztvevője a STOP táblánál gondolta meg magát, hogy visszatolat a közeli boltba anélkül, hogy a tükrébe nézzen. Én már nem sokat tehettem a dudáláson kívül, de mintha süket lett volna fékezés nélkül vonóhoroggal belém tolatott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy fém elemek nem sérültek, viszont amik sérültek és aztán cserélve lettek:
- BE Xenon fényszóró
- első lökhárító
- BE fényszóró mosó
- BE felső díszrács
- kereszttartó

Első ránézése nem is tűnt vészesnek a sérülés (lásd. a képen), aztán mikor jobban megnéztük láttuk, hogy a lámpa egyik füle letört, de mielőtt letört eltolta a kereszttartót.

Később az is kiderült, hogy a delikvensnek nem volt érvényes biztosítása sem (miért is lett volna), így a MABISZ-on keresztül ment a dolog...pót szemlék, hosszas kifizetés, stb., de azért sikerült minden kiboxolni és gyári alkatrésszel pótolni. Innen is köszönöm az Elaforgnak és azon belül is Nándinak.

Lényeg, hogy elkészült és újra makulátlan, de azért keserű a méz :/

Így most van egy eladó alig sérült első lökösöm, és egy szintén javítható BE Xenon fényszóróm.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2015-02-28

Nos történt,hogy egy decemberben amikor szokásos havi kisvárdai látogatásunkat tettük a 4-esen sikerült előzés közben 6ból 2-est kapcsolnom, szerencsére észnél voltam így a tiltásig sem forgott fel a motor,de a bólintás után check engine...Remek. Hazaérve ki akartam olvasni, lévén laptop és kábel mindig van nálam, de a MES azt mondta,hogy nincs csatlakozva interface..sebaj, majd a munkás laptoppal megnézem,azon van úgyis a regisztrált MES, hát detto... valami csoda folytán egyik gépen se akart működni az addig hibátlanul teljesítő interface. A hibajelzés eltűnt ( valószínűleg főtengely jeladó volt, tesóm márt járt így akkor azt ki tudtam időben olvasni) úgyhogy betudtam a interface hibának, rendeltem egy bluetoothos ELM327et, majd jó lesz az.. Valahogy mégse hagyott nyugodni a dolog, és keresgéltem mindenhol a megoldást SanyiJTD volt olyan rendes,hogy az általa árult interface szoftvereit is elküldte, de azokkal se jutottam semmire, ahogy az ftdi honlapján lévőkkel se..Kértem segítséget,de mindenki csak azt mondta,hogy amit kaptam szoftver vagy amit letöltök jó. Néztem a videókat és kezdtem volna feladni, amikor is véletlenül megtaláltam a megmentő videót itt végre rájöttem,hogy nem elég a sima install,hanem nekem kell megadni, a bushoz és porthoz KÜLÖN-KÜLÖN a drivert. Egy kis finomítás és a legújabb MES a régi interface a WIN8.1 és az Alfácskám egységet alkot. :) :) Öröm és boldogság van.

Mellesleg a régi akksikat lecseréltem egy újra (Varta Black Dynamics), elég volt tartalék akksival a csomagtartóban járni. Viszont az új akksi sem bírja a gyűrődést, ami MES és multiméterrel mért 11.9 -12.4V feszültség (fordulaton is) mutat, ami pedig a szarul "felújított" generátorra utalhat, a feszültség ugyanis nem szökik sehol. :(

 
>> Tuning és extraBrad // Alfa 156 2,4 M-JET 20V // 2015-02-28

Ma végre felkerült a 17"-os TI felni
Vettem hozzá 4 gumit is, igaz nem újak de megteszi...
Gyönyörű

 
>> Tuning és extraCsilla83 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V Progression // 2015-02-20

Megvannak a 18"-as nyári felnik. Gyönyörűségesek!
Meg is néztük, milyen lesz feltéve :)

 
>> EgyébKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-02-28

Azért, csak kíváncsi voltam arra, vajon mitől adta meg magát a turbó, ha már a felújító műhely nem állt neki szétszedni, és kideríteni.
Mivel ez az első turbó amit volt alkalmam közelebbről megvizsgálni, így csak arra tudtam hagyatkozni amit a netről lehet olvasni...
Kenés problémára gyanakszom, mert a tengely a persely teljes keresztmetszetében el van színesedve és közép részen is oda kozmált a tengelyre az olaj.
A kipufogó amellett, hogy odakozmált az olaj, rendesen megrágta a perselyt is és a tengelyt is. A tengely még el is van deformálódva, ehhez azért igen nagy hő is kellett, amit azért tudni lehet, hogy a kipufogó oldalon van bőven.
Az utolsó képen látható szűrő ugyan nem a turbóban volt, de a kenését biztosító cső felső befogató csavarjában helyezkedett el.

>> Tuning és extraGT ☻ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2015-02-28

Kalandos úton de hazaért németből december óta az 5.-ik felni is tegnap,( mint a neve alapján is - kihívás...avagy az utazó..
THX érte Kócosw és ROM Cartársaknak:-)
1 óra tisztítás, vizes csiszolás után festésre előkészítve a szett.
( Pótkerék ezáltal megoldva.)

>> EgyébPiritu // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2015-02-27

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 

Elcsesztem, így vettem egy újat. Nem sokkal drágább, mint a bontott (gondolom). TRW fog bemenni, holnap be is szerelem.