Blog

Blogajánló

Bachmanng beépítette a navigációját a 156-os infocenterébe. Le is írta, hogy csinálta. Tovább

bachmanng // 2014-05-06 13:22:39

Komoly átalakításon esett át ystuc 156-osának középkonzolja. Bekerült egy 2 DIN-es fejegység, de ehhez a klímapanelt is új helyre kellett költöztetni. Tovább

ystuc // 2014-09-25 20:59:24
>> AutóápolásZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2014-10-25

A négy napos hétvégén volt időm, úgyhogy felraktam a téli kerekeket.

Km.: 195124

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-10-18

Már elég régóta megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék egy kisebb tuningot a verdán - persze a pénztárcámhoz mérten -, és ezzel fokozzuk egy kicsit a teljesítményt. Ma végre beteljesedett ez a projekt is Schulek Béla által. És hogy neve is legyen a gyereknek okosítva lett a hengerfej egy kicsit. De tényleg csak egy kicsit. Az egész szívóoldal lett felbővítve - hf. szívóoldal, szívócsonk és a hf. és szívócsonk közti szívósor. Béla lecserélte a gyári szívószelepeket is Abarth szelepekre a jobb sűrítés érdekében, ugyanis a gyári szelepek közepén egy kis mélyedés található, viszont az Abarth szelepek teljesen egyenesek. De ez mind természetesen nem kezdődhetett máshol, mint Marklar-nál. :-)) Tőle hoztam egy hengerfejet vezérműtengelyekkel és lett "felhúzva".
És a lényeg, igazából nem nagyon vettem észre hatalmas különbséget a teljesítmény terén. Ez mondjuk egy kicsit elszomorított, de ennyitől ne várjon csodát az ember. Viszont elkapott a gépszíj és tényleg igaz az, hogy ha egyszer elkezded nem tudod abbahagyni. Szóval lehet, hogy megint lesz egy direktszűrőm és lehet, hogy egy másik csipet is kell majd íratni. :-)) Hm...
És akkor számokban a művelet:
- Marklar-tól a hf.: 20000,-
- Béla hf. síkolás és szívóoldal felbővítés: 60000,-
- Reinz szelepszárszimering: 1440,-/8db
- Reinz hf. tömítés: 7500,-
- szelepfedél tömítés:
- szívósor tömítés:
- olajcsere:
- munkadíj: 30000,-



Km óra állása: 133915 Miles
Régi óra szerinti állás: 256949 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 102687 Km (65912 Miles)

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-10-25

Néhány héttel ezelőtt, egy aggasztó probléma ütötte fel a fejét: valahol beázik a kocsi. Eső után, a bal első ülés előtti részen, mindig egy nagy tócsa lett. Sajnos a vízelvezetők múltkori tisztítása nem vezetett sikerre, bár valószínű, hogy azokra is ráfért a pucolás.

Az ajtóhangszórók hátsó része (mivel sajnos azok is vizesek voltak eső után) egy - remélhetőleg hosszú távon vízálló - védőburkolatot kaptak, de a problémát ez sem szűntette meg. Eső után, mindig szedhettem fel a szőnyeget és szárítgathattam, a nyár elején felújított padlólemezt.

Ma délután, a forum.alfa145.com weboldalon találtam, egy ezzel a hibával foglalkozó topicot. Az egyik felhasználó leírása szerint, a géptető szélvédő előtti sarkaiban is vannak vízelvezetők. Ha ezek eldugulnak a belehulló falavelektől és egyéb szennyeződésektől, akkor a víz a bal és jobb első ülés előtti padlólemezre folyik le.

Lementem és megnéztem a sajátomat is. Látszólag tiszta volt, de azért elmentem a mosóba. A magasnyomású mosó meglepően sok, nem odavaló dolgot hozott ki, a látszólag tiszta sarkokból. Remélem, hogy ezzel végleg sikerült megszűntetnem a beázást, de teljesen nyugodt a következő, eső utáni szemrevételezésnél leszek.

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-10-25

Októberben nem voltam nagyobb utazáson, Michelin Mester csak Budapest romos útjain tette a dolgát.

A fogyasztás a városi araszoláshoz képest, viszonylag "barátinak" mondható.

Guminyomás: 2.3 bar
Profilmélység: 7.3 mm
Fogyasztás: 9.73 L/100 Km

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2014-10-25

Ez is fel lett újítva! :) Kicsit macerás volt kiszedni, kicsit macerás volt a szilenteket kiaplikálni, de meg lett! Köszönöm Benz cartársnak a kedvezményes alkatrész árakat, ill. a a lámpa fénynél történő szerelést. :)

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2014-09-05

Mielőtt elindulnánk Alfa hazájába, és mivel koppra lett felújítva a hátsó futómű, no meg persze a méregdrága gurulók miatt, átnézték és beállították a futóművet.

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 33 Suzuki GSXR 750 // 2014-10-25

Írtam korábban, hogy az első teleszkóp vacakol, kattog terhelésnél. Na most megnézték, nem a telóval van baj, hanem a kormány csapágyat kell utánhúzni. Na ez is megtörtént. Az oladkasztni elemek kicsit lógtak, a fülek nem akadtak be teljesen, most ezt is orvosoltuk. Ismét problémamentes a gép, már csak le kéne mosni :)
Itt a tél. ideje csicsikálni-

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 33 Suzuki GSXR 750 // 2014-10-25

Főfékhenger csere. Sorra kerültem én is, az összes K5-K10 es 600, 750 és 1000 gixxert visszahívták mert a régiek folyadék adagolása nem volt megfelelő.

 
>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 156 SW 1.9 JTD M-jet 16V // 2014-10-25

Kapott a karosszéria egy kis polírozást :)

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 Q4 // 2014-10-25

Monoron legyártatuk a másik oladli bowdent beszerelve kézifék ON