Blog

Blogajánló

Bachmanng beépítette a navigációját a 156-os infocenterébe. Le is írta, hogy csinálta. Tovább

bachmanng // 2014-05-06 13:22:39

Komoly átalakításon esett át ystuc 156-osának középkonzolja. Bekerült egy 2 DIN-es fejegység, de ehhez a klímapanelt is új helyre kellett költöztetni. Tovább

ystuc // 2014-09-25 20:59:24
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2014-10-21

Lassan egy éve, hogy nem történik semmi... Az az igen, de az rombolás... :(
Nahh, hogy miért ment el a kedvem (155), s miért van tele a Tö....m:
Szóval. Lassan két éve, 12.12.hó, hogy megállt a 16V motor. Akkor nem volt épp magamnak berakható motorom sem. Így "B" vágányra került az autó. Tavaly novemberben (pálinkázás közben, lentebb) megbeszéltük Georgéval, hogy legyen belőle V6, amíg nem talál valami jó donort a saját papírjára. Vagy nem restaurálja azt amije van.... Ez nem is lényeg. Szóval tavaly novemberben át lett szállítva (köszi Zsóla) Egy műhelybe (sokan favorizálják...., de nem mondok nevet). "egy hétvége alatt megvan" felkiáltással. Csak megjegyezném, hogy az autóban nem volt motor váltó. Vissza olvasható a blogomban, hogy mindene működött. Jó volt a fék, futómű. Tél előtt le is políroztam, többször lemostam, ajtót is cseréltem, mert felrepedt az eredetin a festés......
Az az egy hétvége elég sok hétvége lett. Az volt az indok, hogy nem lehet össze hozni a fl előtti V6, fl utáni komfort elektronikájával. (ablak emelők, vissza jelzők...) ?
Hmmm, megjegyezném, hogy ez Afrinak is sikerült, meg még 1 embert ismerek minimum.
Így április/ májusig elpöcsöltek vele. Akkor még egy utolsó hétre, meg még egy hét hivatkozás kép nem vonattam ki egy fél évre a forgalomból. Utána meg ketyegett a bizti/adó. De csak nem haladt. Közben lett egy jó 16V technika is, így felajánlottam, hogy akkor storno a V6. Maradjon 16V. OK. 1-2 munka van még, azt az után össze rakják. (30eft) Jó, akkor legyen. Maradjon mégis csak még egy 155. Még úgy is, hogy tudom a beépített motor árát is hozzá adva, az egész autó nem ér annyit (2014-ben)...
Szóval augusztus elején kértem, hogy legyen kész 1-2 héten belül... Ma október 21. van.... S így néz ki az autó.

Ami nem tetszik:
-Motor térből, hang szigetelő kitépve. OK, öreg szar, kopott, útban lett volna a szerelésnél.
-Műszerfal beborítva, szétszedve.... Áhhh. Én direkt azért pöcsöltem anno a fa berakás leszedésével, felragasztásával, hogy ne zörögjön (ezen nem is nagyon zörgött) a műszerfal...
-Egy hangváltómat eltapostak kiszereléskor (saját bevallás)
-Kilopta valaki az első hangszóróimat. (kaptam ígéretet, hogy pótolják.
-Tiszta retek (hiába állt Érden) kiporszívóztam, vagy 2x is, pókok miatt...
-Csomagtartó kárpit is szét van baszva.
S kitudja mi van még.......

 
>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-10-21

Pici lányom az első képen. 9 évet vártunk rá és utána nehézségek árán megszületett 18 óra alatt. Kemény feladat volt. Minden tisztelet a nőké. Nem bírnám/tudnám végig csinálni.

Ő volt az egyik oka, hogy az autó hanyagolva (de nem bánom) lett...a másik...többit meg leírom:
196.000 km
- Lejárt a műszaki, ez volt a fő ok. :-) Szeptember 13.-án. :-) De régen volt.
- Trafó baloldali cserélve, de úgy látjuk, hogy a többi is csere érett a kábel koráccsal együtt. Ezt még intézem, de majd fizukor, mert sok volt most. (össz.: 186.000 HUF)
- Vezérlés módosító. Aranyos termék. Kicsi és drága. :-) Lehet bírta volna a másik is. Mondjuk kb 103.000 km volt benne, de nem mindig hangoskodott.
- olaj, szűrők, szíjak és a hozzáhasonló barátai, akik ott laknak -> görgők ilyenek.
- fagyálló
- klímaszivattyú -> emiatt a gáz lefejtése és visszaszipákolása
- lámpa polír

- nagy vez.tengelyek, ahogy kell. Érdekes. 2000 fordulat alatt még bizonytalan. Majd ezen valamit változtatunk. De ez majd csak a trafók cseréje után. Ki tudja, hogy mihez van köze. Ja és halkabb a kipufogó, na ezt rakja valaki össze. :-) A második harmadik képen a tengelyrögzítők láthatóak. "Lila" 1.4-1.6 "kék" 1.8-2.0 (nekem ez lila, a másik kék :-) )

- ülésekbe a fűtés bekerült még a kapcsolókat és a kábeleket elhelyezem a héten.

Van a kocsin még bőven munka. Hátsó elektromos ablakokat is elkezdtem valamikor, de a levegőben lóg ez is, ugyanúgy, mint a zene átépítése...hát majd egyszer. :-)

Az autót ma hoztam el, de már tegnap kész volt. Nem tudtam érte menni. Ingázás a kórház és a lakás között. Pözsót leraktam szervizelni, hogy ő is megkapja az olajat meg a barátait. :-)

Képeket még rakok majd ide.

>> SzervizAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2014-10-21

Vásárláskor is már gyengélkedett, most sajnos idő előtt bekrepált a generátor.
Bosch 0 124 515 090 számú generátor volt rajta.
Szerencsére sikerült nagyon jó áron gyári felújítottra cserélni.Így már ismét tuti a gép.
Bár az olajból egy csepp sem fogyott, lassan cserélem, biztos , ami biztos.
És ettől eltekintve még mindig költségmentes az autó. Ja kamuzok, mert múltkor kemény 1500 Ft-ért megszüntették a bal hátsó ajtóban a zörgést.

 
>> EseményPiritu // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2014-10-21

Hamarosan jön a hideg. Pontosabban a fene tudja, hogy milyen idő lesz, de még nincs forgalom a gumisnál.
Tehát visszakerültek a téli kerekek.
A levetett nyáriak 4-5 mm-re koptak kb 20.000 km alatt. Nem mondom, a tapadásnak ára van. Tavasszal még gurulunk vele egy kicsit, aztán cserélni kell őket.
A téliek simán kibírják a szezont.
Jöhet a tél.

 
>> EseményGT ☻ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 // 2014-10-21

Schulek Mesternél kezdett a kicsi boxer:-)
Vezérlés, vez.szíjak ( Dayco ), jobb első kerékcsapágy, jobb pillangószelepek csere.
Alapjárat beállítva, működőképessé lett téve a Mesternél.
Tegnap hoztam haza, nehéz leírni azt a 150km-t..... végig vigyorogva.Ma kapott 1 mosást, takarítást, apróságok berakva ( MOMO ).A héten megy fűtött garázsba, jövő héten átíratás és fél évre kivonatom.
Schulek Mesterhez majd legurulok vele jövőre és motor-váltó, stb. tip-topra megcsinálja nekem az utolsó csavarig szét és össze.
Hosszú együttélésünk megkezdődött:-)

>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-10-17

2014.okt.13 mentem megnézni a kocsit , ár alatt volt számoltam a hibákra, vannak is ,de nem veszélyes. Ami nekem fontos volt , nulla kartergáz, turbó tengelye nagyon minimálisat lóg,korrekciók 0,5 alatt mind.Német autó volt ,de már 10ezres szerviznél Magyarországon szervizelték, 100ezer km-ig vezetett szervizkönyv. Kesztyűtartóban pár számla javításról alkatrészekről, pld új légtömegmérő,alsó turbócső,új cooler.
Hibák:
-Alapjáratok kormánymű alig működik ,kis fordulat emeléssel egyből működik.
-Kuplung kicsit érdekes helyen fog elégé bent ,de megszokható amíg nem lesz nagyon rossz addig felesleges cserélni, csúszni egyáltalán nem csúszik.
-Termosztát

Első kis szerviz.
Kaptam termosztátot,sajnos kicseréltük ,de az sem jó ,most rendeltem újat.
Motorolaj 5w40 Eneos 6liter
Légszűrő,Pollenszűrő,Gázolajszűrő,Olajszűrő,

Futóműt átnézve , megláttuk ,hogy eszi a gumi belsejét elől. Mindent átmozgatva , bal felső lengőkar , alsó lengőkar szilentek jobb oldalon. Úgy döntöttem kicserélek mindent (jobb,bal oldalon) ,megrendeltem a héten talán megoldjuk.
Még rendeltem mellé egy új termosztátot is.

 
>> SzervizNomek // Alfa 156 1.6 TwinSpark Distinctive // 2014-10-21

Amennyire csak tudom cserélem, javítom a dolgokat a járgányon. Volt egy kis elektromos probléma, 1-2 biztosíték csere, csak újra kellett kötnöm a rádiót mint kiderült, így szerencsére az elektromos anomáliák megszűntek. Kb 2 hete gyertya ellenőrzés, tisztogatás (kíváncsi leszek most hétvégén mennyire lesznek megint olajosak), kapott a kicsike új légtömegmérőt, ezúton is köszönet érte egy kedves oroszlányi cartársnak. Egy füst alatt kicseréltem a termosztátot is plusz megkapta a téli hűtőfolyadékot. Hihetetlen milyen jó fűtés van benne, bár még szoknom kell hogy a 80 és a 90 fok között elég nagy a mutató útja és néha ki is használja, csak hogy a frászt hozza rám :D
A hibakódot amit a légtömegmérő produkált kiütötték nekem, pár napig nyugton is volt, most újra világít. erősen gondolkodom egy csatlakozó beszerzésén, ha már ilyen sűrűn szeretne velem "beszélgetni" a computer :D
Az is kiderült hogy szerencsére a blokknak nagy baja nincs, légtömegmérő cseréje után végre kezdem elhinni hogy 1.6-os a kicsike, de sajnos az olajfogyasztás még mindig elég magas, szóval kalandra fel, lehet kutatni tovább mi nyeli el, mivel annyira nem füstöl mint az olajfogyasztásból számítani lehetne rá.
Köv fizunál az első lesz a lengőkar csere az biztos, szívem szakad meg szegénykén ahogy szól melóba menet-jövet azokon a takony utakon plusz kell az az ablaktörlő motor, mert nem tudja hol is álljon meg ha nem tartom a kart amíg törölni akarok. A többit meg majd a büdzsé határozza meg.

 
>> EseményÁkos156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-10-21

Eljött az idő, ismét Kaposújlak. Nekünk már a 3. Sajnos idén kimaradtam a konvojozásból bizonyos okok miatt de nem baj majd jövőre.
Remek volt a hangulat, jól éreztük magunkat. Párat gyorsulgattam csak nem volt azonos kaliberű ellenfél de így is jó volt. A tombolán megint szerencsém volt, nyertem egy AlfaAmore ajándékcsomagot.
Mást nem írhatok csak azt, hogy jövőre ugyanitt!!!

 
>> Tuning és extraÁkos156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-10-21

Megleptem magam egy új fejegységgel, semmi gond nem volt a régivel csak már meguntam. A választottam egy Alpine CDE-182R lett. Nagyon tetszik :)

 
>> Tuning és extraCsilla83 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V Progression // 2014-10-20

A gumis szerint a téli gumi maximum egy telet bírna, a felni pedig nem igazán tetszik feltéve, így elkezdtem felniket és téli gumikat keresgélni. Ma megtaláltam a tökéletes párosítást :)