Blog

Blogajánló

Andyka és 146-osa a tavalyi Selénia Rallyn balesetet szenvedett. Nem volt könnyű felállnia, nagy küzdelem volt a biztosítóval, de önmagával is. Idén ismét ott volt a Selénián. Az autója is. Tovább

Andyka // 2015-05-23 18:19:31

Találkozót tartottak a GT-sek! Rabert07 beszámolója. Tovább

Rabert07 // 2015-06-01 15:24:37
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-07-29

Az előlről hallható kopogás az alsó lengőkarok hátsó nagy szilentek múltkori cseréjével sem szűnt meg, tulajdonképpen nem történt kopogás-téren javulás, ami rém idegesítő lett már.

Volt egy olyan sanda gyanúm is, hogy hátha nem is futómű, hiszen azt már vizsgálták, hanem mi lehet a legrosszabb alapon mondjuk kormánymű.

Tekintve, hogy a legutóbbi rázópados vizsgálaton a stabrúd szilentek is cserésnek tűntek és időközben azokat beszereztem, az autó újra emelőre került.

A gyanú beigazolódni látszik, kiderült, hogy a kopogást valószínűleg a kormánymű felfogatás meglazulása okozhatta, amit rendberaktak, míg a stabrúd szilentek cseréjére végülnem lett szükség.

Üröm az örömben, hogy a szerelőm, és egy odahívott kormányműves szaki szerint a kormányműnek már nincs sok hátra... nemsokára áldozata leszek a FL előtti 159-esek típushibájának.

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-07-29

Már jó egy éve is előfordult nagy ritkán, hogy hidegindítás után elkezdett két-három hengerezni, de egy pici gázfröccs megoldotta a problémát, utána szépen beállt minden helyesen. Mivel nagyon ritkán csinálta, nem foglalkoztam vele, de az utóbbi egy hétben rendszeressé és egyre komolyabbá vált, egészen leállásig fajulva. Ma ellátogattam újra TZoli cartárshoz, segítségét kérve, mivel kisujjában van a típus :) Első körben kiolvastuk, ami jól végződött, még mindig hibaüzenet mentes a gép. Így más felé kellett keresni a problémát, első körben meglestük nem folyik-e be a motorolaj a gyertyákhoz, mivel a kipufogó oldali vezérműtengelyem végén szivárog enyhén az olaj. Jó hír, hogy teljesen szép, tiszta minden, viszont a trafók szépen el vannak repedve. Remélhetőleg ez okozta a problémát, pillanatnyi megoldásként ki lett kenve ragasztóval az összes repedés, holnap reggel kiderül segített-e. Mivel nem szerettem volna ingyen rabolni a Zoli idejét és tudását, így egy kőkemény ezresben kiegyeztünk :)

 
>> SzervizKispogga // Alfa 159 SW // 2015-07-24

Ez az időpont is elérkezett. A kötelező nagy szerviz elvégzése 147ekn-nél.
A következő dolgok lettek kicserélve az autón:
Vezérlés vízpumpával
Motorolaj+szűrő csere
Váltóolajcsere
Pollen+Levegőszűrő
A kocsi teljesen át lett nézve, meg lett mérve a fékerő és a futómű is.
Megjött a gyári festékjavító szett is amit majd nemsokára a kőfelverődések eltüntetésére fogok használni

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2015-07-09

Ismét megcsúsztam az olajcserével, legalábbis ami az én 10-12e km periódusomat jellemzi,de még így is a gyári 20e-es intervallumon belül történt. Ahogy eddig most is az Alba autóalkatrész küldte a csomagot. A csúszásnak köszönmhetően pont 2100000km-nél lett meg a csere,így most még egyszerűbb számon tartani a következőt. :)

 

Infinity Ecomax XL 225/45 R17

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2015-07-11

Egy kedves ismerősöm készített néhány fotót az autóról.

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2015-07-13

Az Alfacity-n még éppen ott volt, de a következő hétfőn vittem lakatoshoz. Láttam szétbontva is, elképesztően szét van rohadva. Jó kezekben van, ismerem az úr munkáit, ha kész lesz, egy igazi találkozóra járós autó lesz belőle.

 
>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-07-11

Nyertem az Amore+Coverwise közös nyereményjátékán egy autóra szabott, egyedi kültéri takarót. Elképesztően örülök neki, azóta is boldogan használom :-)

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-07-13

Termosztát csere óta melegszik tartós 120-as tempó fölött. Kiderült, hogy ePER szerint 4cm vastag hűtő való bele, most pedig 2cm-es van benne. Csakhogy a 4 centis hűtőnek gyorscsatlakozója van, az enyém pedig valamilyen utólagos csővel van összekókányolva. Gyorscsatis csövet egyelőre égen-földön nem találtam. Csak a 140 és 150 lovas 10 szelepes 2.4 JTD 156-osokon található ez meg, ergo baromi kemény dió. Az Impergom és az Akron is gyártotta, de már csak 1 féle van készleten gyáriból és utángyáriból is.
Hűtőt megvettem, full kedvezménnyel is 30.000 Ft... Kell még légterelő műanyag a hűtőradiátor elé, mert az sincs benne.
Unixban sikerült új kiegyenlítőtartályt is vadásznom, mert totál el van érve a gyári.

A klíma működésre bírásával a melegedés kicsit javult, mivel állandóan megy alacsony fokozaton a két venti, ezért nagyobb terhelésnél sem megy 95°C fölé a víz. Az igazi majd a hűtőcsere után lesz, csak lenne már cső hozzá, addig szét sem akarom bombázni az autót.