Blog

Blogajánló

Timpiri kipróbálta magát az Autóklub vezetéstechnikai tréningjén. Sokat tanult belőle! Tovább

Timpiri // 2013-12-01 20:30:31

Kapcsolható 159-es embléma utólagos bekötése. Tibcsi166 megcsinálta, és be is mutatja, hogyan kell. Tovább

Tibcsi166 // 2013-09-04 01:33:50
>> EgyébAetK // Alfa 156 1.9 JTD Mjet 16V // 2014-04-15

No, nyariasodunk.. Meg szepulunk.

Nyari gumi fent, szovetszonyegek bent, az elso emblemat koszi a cartarsnak Elol vadiuj nyari gumik (Hankook - ismet Pistatol), hatul meg azok a hasznaltak amik menthetok voltak. Visszakerultek a szeretett felnik - sajna iden nem maradt keret a felujitasukra. Az emlitett szonyegek is belekerultek vegre.

Az auto meg akkor is rendben lesz, ha a fene fenet eszik is! Most jonnek a kerekcsapagyak..

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2014-04-15

Már egy ideje húztam halasztottam, de most végre sort kerítettem a bal első kerékcsapágy cseréjére. Szörnyen búgott már tél óta. A jobb elsőt még 28 ezer kilométernél cserélték, a stabilizátor rúddal együtt (ezeket még garanciálisan).

Nagyon kopogott a futóművem is, a diagnózis: stabilizátor rúd... szerencsére elég volt csak a szilenteket cserélni rajta, így ezt választottam. A jó hír, hogy a lengőkaroknak semmi bajuk. Kapott egy futóműbeállítást is, ismét kifogástalan futóművel állok neki a nyári szezonnak.

Íme az összesített lista:

- bal első kerékcsapágy cseréje
- stabilizátor rúd szilentek cseréje
- futóműbeállítás
- helyzetjelző izzó csere
- jobb első ülésfűtés kapcsoló cseréje (megint...)

MOL TEMPO DIESEL
53,43 L
előző tankolástól futott km: 727
átlagfogyasztás: 7,35 l/100 km
költség: 22 596 Ft
pontjóváírás: 0 (397 pont)
kedvezményes költség: 22 596 Ft

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2014-04-15

A kormányösszekötő gumiszilent csere.

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2014-04-15

Eresztett az olajteknő a tömítésnél,hiba kijavítva és az olajcsere elvégezve(157.760km.)Agip I-sint Professional 10W40+szűrők cseréje.

 
>> Egyébbiroatt // Alfa 156 1.8 T.S. // 2014-04-15

Sajnos ismételten nem tudok egy pozitív blogot írni pedig álomszerűen indult a múlthetem a kocsival.
Végre kézhez kaptam,és mindent kis apróságot megcsináltak rajta. :)
Ahogy hazafelé mentem az éjszakában, eleinte figyeltem minden rezzenését de semmi aggasztó jel, így hát nyugtáztam magamban hogy végre tökéletes és újra beleszerettem talán még jobban mint az elején.
Aztán szombaton édesapám figyelmes lett rá hogy olajtócsa van az autó alatt. Azonnal néztük az olajszinteket és kerestük a szivárgás helyét, meg is találtuk az olaj leeresztő csavarnál. Bosszantott a dolog de úgy voltam vele, hogy hétfőn visszaviszem a szervizbe addig pedig nagyon óvatos odafigyelve használom mindig ellenőrizve az olaj szinteket.
Másnap húgommal kimentünk megnézni a falu mellett rendezett rally gyorsaság rajtját. (kb 1,5 km oda vissza) Miután elrajtolt mindenki mi is elindultunk. De ahogy elindultam 2 és 3000-es fordulat között elkezdett csörögni valami a motortérben, ahogy hazaértem azonnal hívtam a szerelőt és hogy holnap viszem vissza az autót.
Összepakoltam és neki indultam a kb 1000 km es útnak. Kb 10 km ert tehettem meg Kecskemét irányába amikor egyre erősebb lett a csörgés/zaj és rázkódott a motor. A táv további részét 2000 es fordulaton tettem meg (így feltartva a forgalmat :S ) e mellett egyfolytában figyeltem a műszereket hogyha baj van azonnal tudjak reagálni. Szerencsére sikeresen megérkeztem és leraktam a kocsit a szerelőnél. Ma hívtam, hogy mi a helyzet erre ő ismételtem azt mondta hogy Nagy baj van.... főtengely/hajtókar csapágyas a motorom. Kész itt végem lett, de azért rákérdeztem, hogy mégis mikor vagy hogy vagy valamit mondjon már. Mondta, hogy nem ér rá menjek el és megbeszéljük. Meló után egyből oda vezetett az utam. Érkezésem után mutat nekem egy tál szürke olajat és elkezdi mondani hogy ez az én új olajam ami kimosott valamiféle adalékot a motorból amit vaklószínű kedves kereskedő öntött bele hogy ne lehessen észrevenni a hibát. Ami szemmel láthatóan bevált neki mert sem én sem a szaki akivel mentem sem a szerelők akik most csinálták a kocsit nem vették észre.
Szóval most ott tartok hogy vettem egy 500.000 kocsit eddig beledobtam 290 et és még kb ennyi kell a motorra mert ki kell szedni és full szétszerelni és még mindig ott van a hátsó fék és a bal első futómű....

Én tényleg imádom az alfákat mert gyönyörűek jól mennek és lelke van mindnek egy től egyig. Sosem hittem hogy rosszat mondok rá mert úgy vagyok/voltam vele hogy az előélettől függ minden, de egyre többször elgondolkozok rajta hogy hallgatnom keltet volna a sok emberre akik próbáltak lebeszélni a márkáról de sosem adtam a szavukra. És mikor olyanokat mondtam hogy Olaszoktól pizzat, motort de autót soha csak németektől! én csak legyintettem és nevettem hisz nem tudják mi a szerelem és neki sosem volt alfájuk honnan is tudnák.
Azóta viszont eljátszottam a gondolattal hogy az első hiba után fel kellett volna gyújtsam és az eddig ráfordított pénzből venni egy igénytelen swiftet.
De mindegy is hisz a szívem és lelkem már alfás (mondjuk ebből a pénzből futotta volna egy facetliftes 56osra vagy egy 166osra is)í gy hát vissza a nyeregbe és csak remélni tudom hogy egyszer megáll a fék nélküli szopóroller

 
>> EgyébLexy // Alfa 146 2.0 TD // 2014-04-15

Megkaptam ma a 2 új nyári gumimat amit bátyám azonnal fel is rakott.

 
>> Autóápolásjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-15

Kőfelverődés 90 km/h-s sebességnél. Kivert egy kis darabot a szélvédőből, inkább javíttattam, nem vártam meg, hogy tovább repedjen, főleg, hogy jövő hónapban műszaki, és a javítás mégiscsak olcsóbb mint a csere...

>> SzervizPeti 81 // Alfa 156 1.9 JTD // 2014-04-14

Megvolt az első szervízelés :(. Bár az előző tulaj mondta,hogy a vezérlést időszerű lesz cserélni de nem gondoltam volna,hogy ilyen sokba fog kerülni. De mindegy az a lényeg,hogy megvan :)! Ja és még ki kellet cserélni az olajteknő tömítését( remélem nem írtam hülyeséget) így új olaj került a gépezetbe:)!

 
>> Tuning és extraKollerT // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SPORT // 2014-04-14

Tesa kétoldalú, szivacsos ragasztóval felragasztottam előre és hátra is a rendszámot. Így sokkal jobban tetszik, szerintem megéri megcsinálni. Bármelyik festékboltban lehet szerintem kapni.

Tuti nem esik le, nem zörög. (Bár egy másik szivacsos, csak egyoldalú festőragasztóval kibéleltem a rendszám belső részét.)