Blog >> selénia

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-11

Ma elvégzésre került az éves szerviz, karbantartás és átvizsgálás.

Visszatértünk a gyárilag ajánlott motorolajhoz: Selénia StAR Pure Energy 5W40, természetesen gyári olajszűrővel (73500049) és leeresztő alátéttel.

Cseréltünk még egy légszűrőt is, melyből szintén gyárit kapott az autó (51854025).

Ezeken felül a még gyári DOT4-es fékfolyadék és Maxgear aktívszenes, gombaölős pollenszűrő is a tételek között szerepelt.

Egy teljes átvizsgáláson is átesett az autó a szerviz mellett és végre remélhetőleg megmutatta magát két hiba is.

Szép lassan, fokozatosan gyengült már a klíma hatékonysága és a tavalyi töltés során meg lett festve UV-vel így most kibukott, hogy a klímahűtőn van egy kis lyuk ahol elszökik a gáz.

Ritkán hidegindítás során dadog az autó és még ritkábban le is fullad. Itt az első tipp a folytószelep volt, hogy nem zár tökéletesen esetleges lerakódások miatt. Tavaly bebizonyosodott már, hogy lerakódásnak semmi nyoma és minden patyolat tiszta. Ma végre tudta úgy produkálni az autó a jelenséget, hogy közben rajta volt a diagnosztikai gép és az élő adatokon látszott, hogy jelentősen alacsonyabb az üzemanyagnyomás a gyárilag előírt értéknél.

Intézem a klímahűtő és az üzemanyagpumpa beszerzését és még ebben a hónapban meglesz a hibás alkatrészek cseréje is.

Aktuális kilométer óra állás: 171.714 km.
Az előző olajcsere óta megtett távolság: 9.935 km.

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2023-07-13

Mai nap lecseréltettem az olajat.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő

Km. : 47 451 km

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2022-11-30

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Üzemanyagszűrő

Km. : 39 802 km

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 147 1.9 JTDm 16V // 2022-08-15

Megvételi utáni olajcsere.
Selenia 5W40, 272.000km-nél.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-14

Végre újra. Két év szünet után az Alfa Romeo Club Magyarország újra megrendezhette a kedvenc Alfás talinkat. A legutolsó, Hollókőn is egy csúcs rendezvény volt, most is hozták a szintet a szervezők. Szarvason a Liget Hotelben volt a rajt/cél helyszín és a szállás is. Volt olyan mázlink, hogy a családi apartman amit kaptunk a színpaddal pont szemben volt, a "verandáról" néztük az eseményeket.
A verseny szép, érdekes helyeken vezetett idén is. A mentidő is kicsit talán már túlzás is volt, pláne, hogy egy 25 perces eltévedést is sikerült beiktatnuk. Ennyit számít 100 méter az itineren. A Giulia órája végig elég pontosnak bizonyult, de egy helyen és rosszkor volt egy 100m-es eltérésünk. Így egy kis mellékút helyett a 45-ös főúton haladtunk itiner szerint 60-nal bő 10 percig, nem kis útakadályt képezve. Aztán rájöttünk, hogy valami nem oké. A Google map-et hívtuk segítségül, ami még messzebb vitt minket, elfelejtett szólni, hogy forduljunk meg. Szerencsére ekkor már ment a stopper és hátul a kis metek zsenink már kalkulálta, hogy hol kb mikor kellett volna lennünk, és mennyit mentünk rossz irányba 60-nal. Közben száguldottunk vissza a 45-ösön nem lassan, hogy belül maradjunk a fél óra levonáson. Később egy több kilométeres 40-es szakaszon is trükköznünk kellett, kerek 80-nal mentem végig, így 2 percenként 1 percet visszanyerve. Megmentettük a versenyt, visszataláltunk a helyes útvonalra és 23 perc elcsúszást számoltunk, vagyis belül a max levonható fél órán!
Hullafáradtan értünk be, olyannyira, hogy már mi sem tudtuk, hogy mennyit ültünk autóban. Meg voltunk győződve róla, hogy 3ó 52p alatt értünk körbe, és az eredményhirdetésnél, amikor a szintidőtől (4:55?) való legnagyobb eltérés díját osztották, őszintén vártam, hogy mondják a nevem. Aztán sorolták a helyezetteket, mi csak tapsoltunk, örültünk a többiek nyereményeinek. Nagyon váratlanul ért amikor 8. helyezettként kihívtak minket. Ismét az első tízben! Az időnk ugyanis valójában 4:52 volt, vagyis 3 perc pontosan sikerült kimatekozni az eltévedést.
Nagyon jó érzés volt két év szünet után a régi ismerősökkel találkozni. A verseny közben is, a Satya állomás, Lajosék állomása a bejáratánál a gyönyörű 164-gyel, és a sok sok régi ismerős, akikkel így, normál esetben évente találkozunk.
Rengeteg nyereményt, felajánlást osztottak ki idén, három gyerkőccel érkezőként a Körös-Maros Nemzeti parktól kaptunk két belépőt. Ezt ezúton is köszönjük, a gyerekeknek és nekünk is nagy élmény volt a vadaspark látogatás és egy jó két órás kenuzás a holtágon.
Írhatnék még rengeteget, nagy élmény volt. Egy biztos, ha lesz Selénia Rally, megyünk!

>> SzervizKraher // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. // 2022-03-25

Cseréltük az olajat (Selenia Racing 10w 60), természetesen a szűrőket (olaj, levegő és pollen), valamint a hátsó kipufogódob kapott új gumi tartókat, mert a régiek kissé repedezettekké váltak. Továbbra sem használom nagyon sajnos...km: 210100

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2022-01-25

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 27 977 km

>> SzervizAlejandro // Alfa 147 1.6 TS Eco Progression // 2022-01-25

Első kisszervíz: az olaj és szűrők cseréje, komputer kiolvasás, az autó átnézése.

Gyári minőségű olajcsere szett (7176520gy) az Alba Autó Alkatrésztől (http://www.albaalkatresz.hu):
- Motorolaj: Selenia 20K for AR 5l - 11 900 Ft
- Levegőszűrő: AP 024/2 *IC - 2 900 Ft
- Olajszűrő: 0 451 103 300 *IC - 1 800 Ft
- Starline utastérszűrő aktívszénnel: SF 2KF9459 *L - 2 900 Ft
- Szállítás - 1 800
- Munkadíj: 10 e Ft

A vezérlés-szett cseréjére a következő olajcserével kerül sor 10e km múlva.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2021-08-22

Ismét eltelt egy év, így elvittem a Sárkányt Német Misihez. Kapott friss olajat (Selenia Racing), szűrőket (Mann). Ezeken felül itt volt az ideje a kuplungcserének is (Valeo), illetve cserélni kellett két féltengely gumiharangot és egy szimeringet.

Misi egyébként nagyon megdicsérte az autót. :)

Km állás: 100000.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2021-06-20

Sajnos a Selénia Quadrofogliót is szereti a TBI, legalábbis kellett utántölteni kb. 5000km után. Így kénytelen voltam venni egy 2 literest.