Blog >> klíma

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-08-28

Megtörtént az első nagyobb szerviz:

- Vízhűtő: repedés és minimális hűtőfolyadék fogyás volt tapasztalható, így egy új vízhűtő került beszerelésre.
- Klímahűtő: a gyári volt még az autóban, már nem volt jó állapotban, így ez is lecserélésre került egy újra.
- Klímafeltöltés, tisztítás, szűrő cseréje: 270gr volt a hűtőközeg mennyisége, így ez feltöltésre került. Emellett a klímarendszer tisztítása és a szűrőcseréje is megtörtént.
- Távirányító: elemcsere.

A szereléseket az Alfa Szatmári végezte.

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-07-28

Megtörtént az autó teljes átnézetése és diagnosztikája az Alfa Szatmári szervizben. Egy nagyobb hibát találtak, a hűtő el van repedve, így ez cserélve lesz.

- Fékolaj cserélve
- Váltóolaj cserélve
- Baloldali tompított fényszóró izzó cserélve (így már mindkét oldalon azonos van).
- Futómű rendben
- Fékbetétek 70%-osak

A jobb első fék csikorog egy adott fékezési tartományban. A szerelő javaslatára emiatt nem cseréltettem, valószínűleg a fékbetét kopásával meg fog szűnni. Problémát nem okoz, maximum zavaró a hangja.

Hátralévő feladatok még az autón:

- A hátsó ablaktörlő önálló életet él, típushiba a 2013 előtti Giuliettáknál, hogy nem a kezdő pozícióba tér vissza törlés után.

- A küszöbön kezdődő rozsdásodás látható, így következő feladatokhoz az alvázvédelem is felkerült.

- A hűtő cseréjével meg fog történni a klíma tisztítása, szűrők cseréje is legközelebb.

- Hogy egyforma állapotú gumi legyen mind a két tengelyen, a másik két gumit is le fogom cseréltetni egy új Michelin CrossClimate 2-re.

- Akkumulátor cseréje. A jelenlegi 5 éves és bár tökéletes értékeket lehet mérni rajta, a télnek már egy új akksival szeretnék nekimenni.

Nem igazán működött a klíma, sőt, nagy melegben tűnt fel igazán, hogy lehet, hogy sehogy, be sem kapcsol. Elvittük ía Car-Kihagynihoz, mert épp ráértünk és rögtön fogadtak.
Egy kevés gáz hiányzott a rendszerből, amitől be sem kapcsolt a klíma. Most fel lett töltve, arcot lefagyasztja, viszont a minimum 6°C-ot nem sikerült elérni, csak 9,5-et, ami határeset. Egy hét múlva revízió, meglátjuk van-e mikro-lyuk, vagy ereszt-e a tömítés.
Teszteltük egy Felcsúti kisvasutas kiruccanással, hogy átszellőztessük a rendszert.

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2023-04-14

Már picit gyengének bizonyúlt a klíma hatásfoka, így ma kollégám pótolta a hiányzó gáz mennyiségét. 7°C a befújt levegő hőmérséklete, újra fagyos a hangulat bent. :)

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2022-06-08

Az autó eddigi legkomolyabbnak tűnő problémáját végre lezártuk, nevezetesen hogy a motorolajat kiokádta magából az olajbetöltő nyílás sapkáján keresztül:
A szerelőm lehetséges motorhibával ijesztgetett. Nem akartam elhinni, mert egyrészt a motor erős volt, nem tapasztaltam gyengülést, abszolút nem füstölt, jók voltak a korábban mért kompressziós értékei + nem akartam elfogadni hogy nagy anyagi buktának nézek elébe. :)

Egy Alfás kartárs javalatára megnéztem a kartergáz házban lévő gumimembránt (utólagos köszönet érte!). Elég szar állapotúnak tűnt, gondoltam majd veszek újat, de addig is megyek egy kört úgy, hogy nem teszem vissza. Nem akartam elhinni: a kocsi úgy ment mint egy még soha, eszméletlen jót csapattam vele, és egy csepp olajat sem nyomott ki magából! Így, nyitott karterszellőztető rendszerrel használtam amíg meg nem vettem a gumimembránt, és a kartergáz-ház fedelet. Amikor ezeket beszereltem, jött a csalódás: a motor újra nyomta ki felül az olajat!

Annyira viszont jó volt, hogy úgy éreztem jó nyomon vagyunk: valami a kartergáz szellőztetéssel lesz. Az is fura volt, hogy nyitott karterszellőztetéssel sem szívott a motor fals levegőt, szépen egyenletesen járt. A szerelőmmel abban maradtunk, hogy leveszi a szívótorkot, és átnézi a kartergáz csöveket. Kiderült, hogy nemcsak a szívótorok alatti kartercső volt szakadt, hanem a szívótorok 4 gumicsöve is! A jelenség megmagyarázhatatlannak tűnt, de egy biztos: ezek cseréje teljesen megoldotta a problémát, már zárt karterszellőztetés mellett sincs olajvesztés!

Sor került előtte egy újabb kompressziómérésre, az eredmények a 2 hónappal ezelőttihez képest alig mutattak eltérést: 11 - 11,8 - 11,5 - 11
- Kartergáz ház fedél és szelep (Era 00076669ER)
- Kartergáz cső
- Szívótorok gumicső (4 db)

A tervszerű karvbantartásra fentiekkel együtt, most nagyon időben sort kerítettünk: 10 hónap és kevesebb mint 9e km telt el az előző óta
- Motorolaj (Xado Atomic SM/CF 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)

A váltót kicsit darabosnak éreztem, kapott egy váltóolaj cserét és egy kis "extrát":
- Váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid SAE 75W-80) - 3 L
- Revitalizáló váltóhoz (Xado EX 120)

A klíma feltöltésre került, mert mostanában gyengélkedett, ráadásul hörgésszerű hangot adott ki elinduláskor.

Az egyik tolatóradar szenzort cserélni kellett:
- Tolatóradar szenzor (AL47008)

Az első lengéscsillapító porvédők szakadozottak voltak, cserére kerültek.

Most került cserélésre a még 2014-ben beszerzett bal első biztonsági öv is, mert már feslett az alsó széle.

Kilóméteróra állás: 159 550

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2022-08-16

Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2022-05-11

Gyári új kuplung Elaforgtól
NRF klímahűtő Elaforgtól
Felújított klíma kompresszor Autodoc-ról
Motor kitámasztó kutyacsont gyári

Km: 207.139

A kompresszor típusa DENSO 7SBU16C, cikkszám:447220-8153
a csapágy méretei pedig: belső-35mm, külső-52mm, szélesség-22mm.

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-05-07

Történt egyszer, hogy elfosta magát a klíma. Kompresszor csere után kb egy hónapot bírt. Szerencs meglett a hiba oka. Szaros zárlat. Örülök neki. 18ezer. Tessék! Hideg van megint. De egy másik hiba még mindig fennáll. Játszós meló, köszi.

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-08-12

A történet július 23.-án kezdődött és sajnos még most sem ért véget. De lehet....úgy érzem már látom az alagút végét!

Autópályán sávváltásnál iszonyat hang és rázkódással indult az egész. Szépen legurultam az első lehajtón. A váltón is érezhető volt a rezgés. Először arra gondoltam. Utána jött a turbó, mint lehetséges hibaforrás. Iszonyat hangok a motortérből. Leállít és várakozás a vontatásra. Nem voltam messze az otthonunktól. 40-50 km kb.
Szerelőnek esküvő, szóval itt megindult a várakozás. Kocsi bevontatva a telekre, hogy közelebb legyen majd a műhelyhez.
Kipu tőcsavaroknál is elengedett egy ismételten. Ez elvileg javítva. Fütyülő hang el fog tűnni.
Szóval a játék elindult, mert első indítás után, csak a leállításnál jött elő a hiba egy pár másodpercig. Tök jó. Szeretjük. A troubleshooting alatt és után nem adta a hangot a b.zija. Jól elbújt a mocsadék. Szóval tekerés, keresés, generátor és klíma között. Generátor csapágy most volt cserélve. Klímát meg őszre terveztem, amikor elmegy a nagy pállás, kevesebb nyaralás és a kocsit le lehet tenni pár napra. Nem jött össze, mert a hiba oka ő lett. Tök jó, csak külön nem kapok hozzá semmit, esetleg legyártják 3 hét alatt. Szóval nem is kínlódok az egésszel, rendelek egy bontott sz.rt és a kettőből építünk egy másik sz.rt. :D Csak, hogy kerek legyen a történet. Azt hozzá kell tenni, hogy a forgatás alatt sem jött elő a hiba. Kis piszkálgatással mászott elő a lyukból és onnantól kezdve szerencsére szét is pergett az egész. Remélem ezzel a csörgő hang is el fog tűnni. Ha nem akkor megőrülök.

Update
Kész lett 16.-án. Örülök neki. 17.-én olajjal és gázzal feltöltve a rendszer. Van egy kis morgós hang. Nem tudom honnan jöhet, de szerintem ezt a témát el fogom engedni. :-) Most nem lesz időm ezzel foglalkozni.
Klímás csörgő hangot itt is hallani. A régi kompresszornak a háza is elrepedt, szóval így a bontott került be. Egyértelmű, nem? :D
Bontott kompresszor (60693332): 45000Ft (+2500Ft posta)
Munkadíj 40000Ft
Klíma "töltés" 18000Ft

Most már egy takarítás jön, mert gépszaga van mindenhol is.