Blog >> pollenszűrő

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-12-04

Várpalotán jártam.

Odafelé M7, mert szorított az idő. Ott a Csöriéktől megszokott magas színvonal plusz egy finom kávé. Hazafelé meg szólt a VRUÁMMM a Vértesben. A friss olaj mellé kerültek új szűrők is. Meg egy olajleeresztő csavar, mert a régi elég viharvert volt.

Kilométeróra állása: 187 160

Tavasszal elmulasztottam a pollenszűrő cseréjét, most bepótoltam. Elértük a 250e km-t. Volt még egy kis égőtuning is.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-08-29

Ma feltöltettem a klímát, illetve kicserélték a pollenszűrőt is. Gyári BOSCH került bele. A klímában csak 120 gramm gáz volt, az előírt 650 gramm helyett. A szerelő szerint elég gatya már a klímahűtő és a klíma kompresszor sem az igazi már, valamint a vízcsövek is eléggé el vannak öregedve. A közeljövőben (következő szezon) valószínűleg ezeket majd cserélni kell.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-08-25

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 133 718

>> AutóápolásNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-08-07

Ma ózonos klímatisztítás volt, plusz kicseréltem a pollenszűrőt, gyári karbonra.

Km.: 220004

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-07-12

És nem a szó "fizikai munkát" jelentő értelmében. Számomra is hatalmas meglepetés, de így az első közös 10 000km-en túl azt a konklúziót kell levonjam az Alfáról, hogy nagyságrendekkel kevesebb munkát ad, mint eddig bármelyik BMW-m. Az persze árnyalja a képet, hogy míg a bajorok amolyan hobbyjármű státuszban voltak nálam, addig a 156-os abszolút használati eszközként kezdte pályafutását. S ez pont amiatt, hogy mindezt a lehető legkevesebb törődést kérve tette ezidáig, megváltozni látszik. Kezdettől fogva szerettem, de ennyire "hálás" tényleg csak egy ilyen "menhelyi kutya" tud lenni, így előbb utóbb nekem is foglalkoznom kell vele a kötelező menetbiztonságon felüli dolgokon kívül is, mert egyszerűen megérdemli. Májusban sikeres műszaki vizsgát tett, minden probléma nélkül ment a dolog, de ez nem is volt kérdés. Ekkor került rá egy utángyártott motorburkolat a szanaszét törött gyári helyett, mely sokszor már menet közben is leért az aszfaltra. Ellentétben az E39-hez vásárolt darabbal, ez meglepően jól passzol, minden csavar helye meg, és hellyel közzel ott is van rajta, ahol lennie kell. A legidegesítőbb jelenség a tetőablak beázása volt, melynek a vége az lett, hogy amolyan igazi falusi mód "körbeszilóztuk" az üveget, és kivettem a biztosítékát, hogy még véletlen se nyomkodhassa senki a jövőben. Aki ismer tudja, hogy távol áll tőlem az effajta igénytelenség, s erre már csak amiatt kellett ráfanyalodjak, mert figyelembe véve az autó vételárát, egyáltalán nem volt gazdaságosan javítható a hiba. Mentségemre legyen mondva amit tudtam, azért megtettem, hogy maradhasson a tetőablak, mint működő extra - első körben a tetőkárpitot folyton átázó részen lebontva lokalizáltam (legalábbis ekkor még úgy gondoltam) a víz forrását. Úgy tűnt, hogy a bal "A-oszlopban" lefutó vízelvezető cső tetőablakhoz csatlakozó részénél szivárog a víz, melyre egy awab bilincset téve sikerült egy pofont adnom a szarnak - mondanom sem kell, ugyanúgy beázott. Ekkor felmerült, hogy mi van, ha a túloldalon a szélvédő alatti esővályúban nem tud elfolyni a víz, melytől megtelik a cső, s emiatt csepeg felül a tetőkárpit mögé. Mint az alábbi képeken jól látszik, az elmélet megállta volna a helyét, mert egy zsák virágföldet sikerült eltávolítanom innen, de azon felül, hogy végre tiszta lett a csatorna, s le tudott folyni az esővíz, mindösszesen annyi haszna volt a dolognak, hogy megtudtam, az átmeneti szérián már a kesztyűtartó mögött van a pollenszűrő, és nem itt. Ha már megvolt a helye cseréltem pollenszűrőt, és kifertőtlenítettem a klímát, de a beázás maradt. Elkezdtünk állítgatni a mechanikán, hogy jobban álljon az üveg, melynek annyi gyakorlati haszna lett, hogy sikerült szintbe hozni a tetőlemezzel, s ezzel minimalizáltuk az addig elég jól észrevehető szélzajt, de az első eső alkalmával jobban beázott, mint eddig bármikor. Ekkor vált világossá, hogy új gumitömítés nélkül a régi napszítta kemény vacakkal sosem lesz ez jó, de annak az autó vételárának 15-20%-át is meghaladó értéke miatt egyszerűen nem éri meg tovább küzdeni, s meg kellett lépjük a fentiekben már említett legköltséghatékonyabb megoldást. Üvegtető természetesen maradt, napsütéses téli napokon jól fog jönni, de a nyithatóságot feláldoztuk az inkontinencia megszüntetésének oltárán... Apránként a nagyszerviz is megtörtént az autón, kapott új levegő és üzemanyagszűrőt, s egy új levegőcsövet a régi toldozott-foldozott szar helyett az intercooler és a szívósor közé. Evvel megszűnt a hosszabb menet után álló helyzetben érezhető égett olajszag az utastérben, ugyanakkor sikerült előidéznünk egy eddig meg nem levő - s talán az első valódi hibát a 10 000km alatt - az autón. Történt ugyanis, hogy egyszer csak hibalámpát gyújtott az autó, s teljesen elerőtlenedett. Másnap kiolvasva a turbónyomás (MAP - szívócsőnyomás) érzékelő szakadásával összefüggő hibakód volt a befecskendező számítógép hibamemóriájában. Ezt egy utángyártott ERA gyártmányúra cserélve (tudom nem a legjobb, de szombat délelőtt csak az volt helyben polcon) meg is oldódott a probléma. Végül megtörtént a vásárlás óta halogatott olajcsere is (Mobil 5W-40 Super 3000), melynek keretében kicseréltük a turbó és az intercooler közti gumicsövet is - legyen már új az is címszóval. Ugyanekkor megejtettük a már szintén kezdetek óta esedékes kárpittisztítást is - ég és föld a különbség, szinte másik autó lett belülről. Jelenlegi élethelyzetemből fakadóan szerintem maradni fog egy darabig az Alfa, s emiatt ha továbbra is ilyen hűséges társam lesz, megérdemel egy kis kényeztetést is. Az első futómű még mindig kopog egy kicsit, melyhez megvan minden alkatrész a csomagtartóban, de a bölcső leszereléséhez még hiányzik a kellő elszántság, de előbb utóbb meg kell ejtsük. Tél előtt kapni fog egy alvázvédelmet, s ha esetleg van valami probléma az alján, az javítva lesz. Jövőre mindenképp vezérlést kell rajta cserélni, valamint szeretném a lehetőségekhez képest vállalhatóvá tenni a külsejét is - tetőt, motorháztetőt, s a két lökhárítót ha meg tudom oldani jó áron, akkor újrafényztetem - s akkor kéne rá négy alufelni. Aztán ha tart a lendület ki kéne javíttatni a vezetőülés oldaltámaszának megrogyott töméseit is, hogy ismét úgy tartson, mint újkorában. Na majd meglátjuk...

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-07-01

Bekerült új pollenszűrő is.
Sajna nem olvastam utána, így döbbenten állapítottam mg, hogy szűrőházhoz 5,5 ös kulcs kell...na olyanom nincs, nem is kellett soha.
Bütykölős havernak telefon, neki nincs.
Telefon faternek: van. Á szuper, hol vagy?
130km
...aaaz remek.
Hol a kulcs?
Hát itt meg itt meg ott, ha nem, akkor amott, kis kék dobozban...
Pff klasz lesz én mondom, ja és hogy szép legyen nem otthon, hegyen.
Nem lesz meg fél nyolcig...előbb bolt, élmény volt ahogy szerszámok szaladgáltak kocsiban artu détuval egyetemben...(odébb emlegetett gagyi ledes akksis reflektor megérkezett, három verziót tud: reflektor, tompitott, diszkó lámpa...ez elvileg azért villog, hogy ha baj van észrevegyenek....a holdról, merthogy 100w fényerő van ráírva, hát nem tudom, tompitott bőség szerelni, szóval kb megvan.) tehát r2-d2 bejött.
Komplett mindennel megérkeztem hegyre, házkutatás faházban, sehol kis kék doboz, annál több nagy fekete, ilyen olyan kincsek...
Nagy nehezen találtam gagyi piros fejtartót, persze nincs benne áhított méret, midőn negyed óra katatás után valami marsbéli fullgagyinak kinéző...tán orosz, mert bizony az enyhén rozsdás fejek elégedett csettintést váltottak ki belőlem, van benn anyag, látszik, komoly darab, ránézésre békebeli, hibátlan, egyik oldalt..hukk: collos, másik oldalt metrikus fejek, öttől kezd, és bizony 5,5 yesss jackpot!
Innen fogadni mernék legközelebb fater előszed vagy ötöt :)
Nos karcsúnak nem nevezhető alkatomat behajtogattam hanyatt műszerfal alá, pikk-pakk lebontottam három csavart, jött burkolat, filter ki sasoltam nyilat, előre mutat, videón meg hátra...remélem fórumba tudja valaki megyünk, e vagy jövünk.
Ami furcsa volt, minden videón nagy büszkén kiveszik feltert és öröm boldogság...
Jó..de dobozba kettő van....tartalék? ...olyant nem szoktak, ha egy kell, egy van benn nem?!
Krova szárral, ha már nálam volt elkezdtem felfelé katatni..kopog...á, fene érti, akkor egy...
Azért..most az egyszer, nem maradt el fotózás telefonnal,( képek később) .
Szóval, ha már kicsit sem Alfisti mobil be volt üzemelve...és én ugye be nem bírom oda hajtogatni magam, periszkopként befényképesztem szűrő helyére.
Ok, műanyag. Akkor nincs másik. Van valami kis légbigyó fent, szép íves, milyen már, még itt is dizájnkodnak? Megpróbáltam más szögből ne csillanjon.
...de..mi az ott oldalt, az a szürke?
Nagyít: nemáár, megkerült a leltárból hiányzó második filter, középkonzol felé helyezkedik el.
Kicibál, nyíl azon is előre mutat.
Új filterek, elsőt kicsit rá kellett beszélni a jóra, gyűrni nem akartam, így csak másodikra akarta azt amit én.
Összeszerelésben már csak a mágnestelen fej...amúgy csavar mágneses, vagy spiáter?
Nem egy komoly cucc, elgondolkoztam, hogy cserélni kellene emberi méretű fejjel rendelkezőre, de hát két napig semmi bolt, legyünk kész..hát kész.
Fontolgatom, kölyköt elkezdem tanítani autót szerelni, mégis csak pár súlycsportal pelyhebb...
Szóval igazából nem is nagyon nehéz pollenszűrőt cserélni. Tartottam tőle, de nem gáz.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2016-09-13

Alkatrészek az Elaforgtól, a beszerelést magam végeztem.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-09-10

Új pollenszűrő.
3500 Ft.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-22

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 120 178