Blog >> olajcsere

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-08-01

Olajcsere a szokásos alkatrészekkel.

Km: 182285

Support 3K

Index relé is cserélve.

>> SzervizAttis // Alfa 159 1.8 MPI // 2017-07-24

Ugyan a nívópálcán nem tűnt sötétnek az olaj, de inkább úgy döntöttem, hogy lecserélem a benne lévő olajat és szűrőket. Selénia Star 5W-40 került bele illetve Mann szűrők. A kézikönyv 35 ezres csereperiódust ír, amit én túlzónak tartok, inkább 20 ezres periódust fogom tartani.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-07-19

Eltelt 15 ezer km az előző olajcsere óta, így bejelentkeztem Csörihez a következőre (kb. 226600 km). Beszéltük az előző alkalommal, hogy a hátsó féktárcsák is csere érettek (gyári betétek és Jurid tárcsák kerültek be), valamint télen néha lefagyott a kézifék, meg elég gyengén is fogott, így azt is felvettük a listára. Továbbá a bal hátsó dobbetét is szét volt szakadva, a hátsó lökhárító/műanyag elemet nem is igazán fogta/merevítette. Gondoltam, cseréljük párban, így abból is lett két új.
Ja, 2x felvillant a "víz az üzemanyag szűrőben" felirat az utóbbi fél évben. Nem tudtam mire vélni a dolgot, de úgy döntöttem, hogy akkor cseréljük azt is, hiába volt az előző olajcserénél is cserélve.
Aztán, amikor kész lett minden, eszembe jutott, hogy én fékolajat is cseréltetni akartam. Ezt már úgy említettem Csörinek, hogy majd akkor legközelebb, de azt mondta, hogy csináljuk meg még gyorsan, belefér. Úgyhogy az is új most.
Aztán jött a számla. Amikor meghallottam, hogy mennyibe kerültek a gyári dobbetétek, akkor már tudtam, hogy nem annyi lesz a végösszeg, mint amire kalkuláltam :D
De, ahogy egy tanult barátom mondta, akinek majomra van pénze, annak banánra is legyen. :D

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-07-17

Mindenképp ki akartam cserélni az olajat a váltóban, ezért vásároltam 8 liter Tutela GI/VI-t. A 8 literből már sejthető, hogy csak részleges csere történt. Két okból döntöttem így, egyrészt nem szerettem volna többtízezer forintnyi olajat elpacsálni, másrészt pedig nem akartam a váltó kedélyeit borzolni egy átmosással. Kétszer cseréltem az olajat, a 7 literből kb 3.5 jön le. Ez a legnagyobb jóindulattal is kb. 75%-os csere. A két csere között 400 km-t mentem.

A szervizkönyv szerint 30000 km-rel ezelőtt volt cserélve az olaj a váltóban, ebből nekem csak annyi tűnt fel, hogy a t50-es torx kulcsnyílás ki volt fordtítva a feltöltő csavarból és borzalmasan meg volt tépve. No nem gond, beleütöttem egy t55-ös torx-ot, ezzel már jobb volt a helyzet, de ez is folyamatosan ki akart fordulni belőle. A vége sajnos az lett, hogy vésővel kivéstem. A csavar cseréje - bár tudom csúnya dolog - az esetleges új tulajra vár, bár már ki lehet nyitni, tehát a dolgát végzi.

Ahogy a képen is látható, nem volt szép ami lejött belőle, második körben már tisztult a kép. És a lényeg, hogy változott-e valami: talán finomabb és gyorsabb váltások, de ez szerintem a placebo hatásnak is betudható.

Ezen kívül, ajándékba magamnak, megjavítottam az ablakmosó spricnit, mert nagyon harmatosan pisikélt. A motorháztetőben található Y visszacsapó szelep volt rossz, cseréltem másikra. Most lehet szélvédőt mosni.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-06-14

A mai napon friss olajcsere és szűrők cseréje volt a program illetve kapott egy uj leeresztő csavart is.
Tesztelés képpen és a kollégáim tapasztalatai alapján Xado olajat kapott és kap egy Xado revitalizálo kúrát. 200 km-ként kell adagolni és 3-om tubus megy bele összesen. Meglássuk milyen. Olaj csere elött meg néztem a régi olaj szintet, teljesen rendben volt nem is fogyott belöle. Enek örülök :-)
Jöhet a teszt futam.

Alkatrészek listája lásd képeken......
Km óra állás: 289104

>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2017-06-06

Olajcsere(Motul) + szűrök, Pollenszűrő + Klímagáz töltés, felső turbócső, felső lengőkarok (2db), Km 205725

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-16

Mindenképp le akartam cserélni az olajat, de a rendszer megelőzött.

km: 215.797

>> SzervizKávé Feri // Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronic // 2017-05-04

2017 Április végén vittem újabb szervízre, olajcsere (10w60-as 9500 km után) , szűrők cseréje és újabb váltóolaj csere (egyszerre csak kb 3.5 Liter jön le, ezért cseréltük megint). Az olajat EGYÁLTALÁN nem eszi a 16éves busso motor, szép ! a váltóolaj ami lefolyt az is nagyon jól nézett ki, kíváncsi leszek mennyit fog kibírni a váltó, ebben a korban már fel szokták adni.

km állás: 206.800

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-04-13

124534 km
Karbantartás Csörinél.
- vezérműszíj + vízpumpa és a többiek cseréje
- olaj + olajszűrő csere (Castrol Edge DPF 5W-40)
- pollenszűrő csere (KAVO)
- üzemanyagszűrő csere (UFI)
- levegőszűrő csere (Starline)
- fékfolyadék csere (Ferodo FBX100)
- váltóolaj csere (SWAG valami)

Sietős távozás miatt csak 200 km-rel később nulláztam a szerizintervallumot a MES-sel. Eddig 35000 km-re volt belőve, ezt visszavettem 15000-re. Jobb a békesség.

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2017-04-07

Szezonkezdet=olajcsere

Most Selénia Racing 10w60-at tettem bele és gyári olajszűrőt.

Km. óra állás: 77363 km