Fórum >> Típusok >> 159

droberto2017-08-24 12:18:31 // 98293
Vagy esetleg:

Magas feszültség = magasabb Starter fordulat = magasabb nyomás a hengerben = melegebb levegő
droberto2017-08-24 12:15:58 // 98292
Magas feszültség = magasabb Starter fordulat :)
droberto2017-08-24 12:14:45 // 98291
Mivel ritkán ilyen hőmérsékletű a motorom, így a hibát is ritkán produkálja (és akkor jellemzően sietek is valahova), nehéz diagolni. :(
Macccy2017-08-24 12:14:40 // 98290
Ezt most nem tudom miért, de nem teljesen fogtam fel ... nem kapott gázolajat nálad se ... és töltőre rakod ... gondolom az akksit ... és akkor jó?

JTDe Hybrid ? :D
droberto2017-08-24 12:10:56 // 98289
A szűrő csere se fog rajta segíteni.
droberto2017-08-24 12:07:33 // 98288
- Az akksi feszkója (starter fordulata) sokat számít.
- Miután felújítottam az önindítót, kb 20-30 rpm-el jobban forgott. Előbb is beröffent és nem jött elő a nehézkes indulás. Most, hogy bekopott már, minden a régi. :(
- Az alábbi SW-m van:

ECU ISO Code: 32 83 9E 04 2C
2017.01.18. 18:23:00
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
Service Interval Reset
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 32 83 9E 04 2C
Programozás dátuma: 10/25/2007

Voltam Fiatnál, nincs újabb SW az én hardverkonfigomra.

- Az izzítógyertyáim újak. A probléma megmaradt.
- A Dupla-tripla izzítás segít a problémán.
- Melegben is izzít, csak akkor indulás után.
- A jelenség ~16-25°C-os motor hőmérsékletnél jelentkezik kizárólagosan.
- Az EGR-nez, DPF-nez ehhez szerintem nincs köze.
- Az üzemanyag visszafolyás az érdekes lehet. :)
(Meg lehete nézni, hogy mit (nyomás) kér és mit kap a moci induláskor)
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-24 12:00:55 // 98287
Én érzésből erre tippelek, hogy nem kap gázolajat. Nekem is csinálta párszor már. Mióta viszont rendszeresen töltőre rakom ha napokig nem használom, nem jött elő a dolog. Ezelőtt sem volt igazán zavaró, pár ütemet bizonytalankodott a motor, és ennyi.
antonov2017-08-24 11:45:25 // 98286
Maga előtt.
antonov2017-08-24 11:45:06 // 98285
Szerintem azért, mert ahogy elkezd jönni az anyag, tolja felfelé a levegőt.
Macccy2017-08-24 11:30:07 // 98284
Egyre inkább esélyes, hogy a dízel folyik vissza a csőből, annyira röf-röf-röfögősen indul. Ha többször teszem gyújtásra, akkor a szivattyú búg, búg, feltolja a gázolajat ... valószínűűleg. A gyakorlat igazolni látszik az elméletet. Én csak azt a részét nem értem mint laikus, hogy a szűrőben lévő 3-4 deciliter nyál miért nem elegendő neki. Mert az biztosan nem ürülhet ki.

Na de ez még csak fotel-fórum-szerelés alapfokon. Az igazi próba majd a hétvégén lesz, kicserélem a gázolajszűrőt és egyebet, meglátjuk.

Amúgy ne patkányozzátok! Az olaszok amikor utálják is panther-nak vagyis párducnak hívják :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-24 11:13:40 // 98283
Nekem is ugyan ez a gond a mocskos patkány 2.4-el. Az Egr-Dpf- hibát most ki is zárhatod nekem egyik sincs még szívósor is offolva van és a hiba maradt. És meg van Mankyzva a gép. Tegnap reggel 14 fok volt állófűtéssel elő melegítettem a motort kb 60C-ra két izzítás pöc röff semmi füst, és nem prémium volt benne sima fapados gázolaj. Szóval ha rá jössz a hibára oszt meg velünk :) Az én türelmem nagyon a végét járja már.
antonov2017-08-24 10:37:45 // 98282
Sajnos nem fotóztam mert siettem, kellett menni fürdetni. : )
Macccy2017-08-24 10:04:25 // 98281
fotót a macgyver megoldásról !!! :D
Tocke2017-08-24 09:30:38 // 98280
Csak elektronikailag csökkentett teljesítményben. Ha jól tudom, különböző adók miatt kellett erre a piacra ezt a lépést meghúzni.
antonov2017-08-24 08:37:15 // 98279
Jól tudom. Cseréltem új Bosch-ra, azóta alapjáraton 0-n áll a turbónyomás műszer, ahogy kell, nem pedig 0.2-n. Csere óta a korábban említett elindulási probléma is megoldódott, már lehet használni az autót. : )

Kis adalék, hogy tegnap, tegnapelőtt elkezdte, hogy a turbónyomás fel le ugrál, az autó pedig rángatva gyorsul. Az EGR maradt nyitva, ideglenesen lefalaztam egy Karamalz szoptatós sör dobozával.
Shadin2017-08-24 07:51:05 // 98278
Nem a cső végen hanem a szivattyúban a nyomáskapcsoló alatt.
multizseti2017-08-23 23:56:07 // 98277
Kód kérést ki lehet kerülni egy sw frissítéssel, utána már működni fog, csak proxy sorbarendezés még a végén. Gps antenna 5-6e ebay-en.
multizseti2017-08-23 23:34:41 // 98276
B&me nav, ami a kilóméterórán navigál és sima cd,-s fej van benne. Erre gondoltam.
Revitox2017-08-23 23:18:17 // 98275
A villogással ne törődj abban is tudok segíteni. Hogy minden működni fog e azt a code után kiderül. Most olvastam utána pöppet 100%-osan sajna nem. Elvileg a trip nem fog menni rajta. De szerintem az nem olyan nagy baj. Meeeeg antennát kell nézned amiben gps van. Elv h nem navis gyárilag nem az van benne de h kiszeded a tied úgy is kiderül h ott van e a csati. Az érdi bontóban minden nyalámságot be tudsz hizzá szerezni.
Szólj h tudok vmiben segíteni. :)
multizseti2017-08-23 22:47:31 // 98274
Sziasztok!

Az 1.9-es 8V és 16V belga verziók amik vissza vannak butitva, miben különböznek a nem visszafojtott verzióknál?
Macccy2017-08-23 22:17:34 // 98273
Huubazz
Durva? Mi lett? Lemez sérült? Papíroztatok rendesen? :(


Shadin: a nagynyomású "furulya" végében? Oksa megnézek mindent. Üa szűrőt kicserélem, újnak tűnik de passz. Szoftvert ja, kéne.
Haddel2017-08-23 22:06:09 // 98271
Én az új antennát szét szedtem és lefujtam szigetelő spray-el meg szilikon zsírt tömtem bele,hátha igy tovább bírja.
SzJanos2017-08-23 21:50:14 // 98270
Nem hiszem el, tavaly ugyanígy augusztus végén jött nekem egy Ford tranzit hátulról mint ma... elkeserítő... :(
Shadin2017-08-23 20:06:24 // 98269
Nagynyomású végében van egy érzékelő alatta valami tömítés. Azt is nézheted. Üa szűrő rendben? Sw frissítést meg kéne ejtened akár Budaörsön pl. És utána Mankyzni...
Macccy2017-08-23 17:00:10 // 98268
Jah, dehát reggel 17 °C volt, nem kellett volna ilyesmi miatt nyehegjen a moci. Na mindegy, majd felhívlak.
Macccy2017-08-23 16:58:00 // 98267
Amiket olvasok az olaszról fordított angolos fórumokon ... :D

Tehát a gyanúsítottak listája jelenleg:
1. az üzemanyag visszafolyik
2. EGR szelep a f*sz
3. DPF tömött (nálam szelel szépen, ezt regenerálástól függetlenül jácca)
4. akksi gyenge (annak nem ilyen hangja van, pörög ez az önindító szépen)
5. izzítógyertyák (ugye ilyenkor nem is kéne izzítson, glow plug hibakód amúgy sincs)

+1. a frissített gyári pogramot beszélték a digók az egyik fórumban, meg hogy valami hideg map változtatás történt a 2.4 -nél és az 1.9 -nél is, de mivel google fordítottam angolra, így olyan volt, mintha egy 3 éves magyarázná


Amit én hozzátennék, hogy a programot megpróbálom frissíttetni amint lehet, Manky és Shadin pedig segít az EGR -től megszabadulni, így két röfit kipipálunk. Akkor ha még fennáll a hiba, marad a gázolaj visszafolyás és a gyertyák.
alfa155gyuri2017-08-23 16:42:39 // 98266
Nekem is részlegesen működik amit betettem de a proxi megoldotta a villogást.Én androidost tettem be canbuszos csatival.
alfa155gyuri2017-08-23 16:40:59 // 98265
Szia!Nálam most rendben van.De ne a külső hőmérséklet igazán a mérvadó hanem a vízhőmérséklet mert ha az több mint kb 24-fok akkor nincs izzítás.Ha holnap megcsörgetsz a számomon visszahívlak és elmondom a történést de leírni hosszú lenne.
Hardy2017-08-23 16:08:31 // 98264
Lehet igazuk van mert tökéletesen nem fog működni. Mivel kicsi a valószínűsége hogy ra tudd kötni az ECU ra. Így érzékeli hogy ott a rádió de nem érzékeli a többi dolgot. Én is ilyent akartam utólag de mindenhol azt mondták hogy pénzkidobás. Van az a pénz amiből meg lehet csinálni tökéletesre de az több 100.000 Ft.
Shadin2017-08-23 16:03:47 // 98263
Alfaowner.com-on van egy topik ott ingyen kaptam kódot.
Csabi2017-08-23 15:51:25 // 98262
Nem kentem, de nem is kell, nem az a baj, hogy beengedi a vízet, hanem a páralecsapódás...Hermetikus zárás kellene, vagy hőszigetelés... De a gyárban, erre gondolni túl nagy kihívás volt.
antonov2017-08-23 15:32:21 // 98261
Nálam is ugyanúgy jelentkezett, pedig tizen pár fok volt.
David | Centocinquantanove2017-08-23 15:24:25 // 98260
Ma a gépsárkány a 257 ezredik km-t is elhagyva üres hibalistával sikeres műszaki vizsgát tett... :)
Macccy2017-08-23 15:17:05 // 98259
Avviamento a freddo

Azt hittem ha csökken a hőség majd pozitív változás jön (izzítás?), de a hidegindítási/indítózási probléma 8-10-12 órás állás után ugyanúgy előjön és mintha gyakoribbá válna. Most már biztos ami certamente' inkább kétszer "izzítok" a Start gombbal és utána indítok, de ma reggel azért nyehegett. Tovább olvasgatva az yoútyúbot olyan ötletre is bukkantam, miszerint a tank felől a kisnyomású szivattyú elengedheti a gázolajat, ha huzamosabb ideig áll a verda. Ez megmagyarázná a nehézkes indulást, bár az esetenként kipöffenő fehéres füst elégetlen gázolaj jelenlétét jelzi, szóval minimum az utolsó néhány köhögéskor azért kap nyálat.

Idea? AlfaGyuri nálad?
yani2017-08-23 14:47:33 // 98258
Vettél hozzá másik középkonzolt is? A navis fejegység más méretű, mint a sima.
antonov2017-08-23 14:36:06 // 98257
Vicces amúgy, hogy ilyen az újfajta antenna, a réginek ki vannak öntve a csavarjai valami gyantaszerű cuccal...
Macccy2017-08-23 14:16:11 // 98256
Valami tömítő vízzáró anyagot kentél alá?
alfa155gyuri2017-08-23 13:52:52 // 98255
Beszarás!
alfa155gyuri2017-08-23 13:51:39 // 98254
Ha meglesz a kód és villog csinálsz egy proxi rendezést és a villogás megszünik.
Amandaa2017-08-23 13:51:08 // 98253
Telefonon beszéltem velük, mivel ott csinálják az autót, szóval még az sincs, hogy ingyen kérném őket rá. Felhívtam őket és a kedves hölgy átirányított egy úrhoz, az úr meg közölte velem, hogy neis reménykedjek, fölösleges pénzkidobás volt, nemlétezik olyan hogy ez valaha működjön.
Smith2017-08-23 13:31:16 // 98252
Komolyan az Érdi Alfások azt mondták, ha beleteszed akkor villogni fog a km számláló? És ezért ne is tedd bele? Jól képben vannak...
Csabi2017-08-23 13:18:11 // 98251
Nincs mit, remélem sikerrel jársz :)
Csabi2017-08-23 13:16:57 // 98250
Ma életet leheltem a rádiómba, mert az autóvétel során kiderült, hogy a rádióadókat nem nagyon találja...Jobban után olvasgatva, kiderült , hogy nem egyedi probléma, az antenna talpban lévő NYÁK és az azt körülvevő alumínium oxidációja miatt gyengül a vétel...
Lexlutor írt róla(köszi érte), hogy az antenna-talp cseréje után minden rendben lett...
Így nem maradt más, én is berendeltem a gyári újat, ami ~33e körül van, de az antenna rögzítő 22-es anyát már nem adják hozzá, gondolom ez már nem fér bele az árba...röhely :)

A szerelés viszonylag egyszerű, 4-4 patent és 2-2 csavart kell kiszedni, hogy a tetőkárpit alá lehessen férni a kellő mértékben...

22-es anya fogja a tetőhőz az antennát, nem egyszerű a kulcsot bevarázsolni a kárpit-tető közé

A csavar alulról

A régi talp

A csatlakozók könnyen hozzáférhetők a tető alatt

És az új a régi mellett... rendeltem egy tasak kör-patentot is, az ePER 5darabot írt egy csomagban, ehelyett egyesével van csomagolva 300ft/db...komolyan azt gondolom ,hogy az FCA-nak nagyobb üzlet az utólagos alkatrész eladás, mint maga az autógyártás :)

Végre van rádió, minden működik :)
Amandaa2017-08-23 13:05:23 // 98249
Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget!
Csabi2017-08-23 12:34:09 // 98248
Ide beütöd a kért széria számot, fizetsz egy jelképes összeget és megkapod a kódot hozzá...Anno a 156-hoz innen szereztem meg a rádió kódját.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-23 12:30:05 // 98247
Precíz BT Szfvár...
Amandaa2017-08-23 11:45:39 // 98246
Szépnapot!
Pár hónapja vásároltam egy navis gyári 159-es rádiót, gondoltam okosan csak kiszedem a régi rádióm, +2 kábel és már megis vagyok, nos... A rádió üzemképes, ezt lecsekkoltuk Revitox segítségével, tökéletesen indul a navi, viszont. Természetesen kód hianyzik, ezálltal mást nemtudtunk megnézni rajta, tanakodás után arra jutottunk, hogy semmibaj majd az Érdi Alfásoknál lekérem a kódot. Felhívtam őket a mai nap folyamán közölték velem, hogy nem tudjak lekérni a kódot, és ugysem működne az én autómban, mert villogna a km óra. Gondoltam adok neki még esélyt, és rákérdezek itt, hátha valaki ért hozzá és tud nekem segíteni?!
Köszönöm
Smith2017-08-22 21:27:10 // 98245
Ha lehajtom az üléstámlát, akkor látom a rögzítési pontokat, de az nem az üléslap része, hanem a háttámlán van. Lebontottam a csomagtartó belsejét, elkábelezek egy kis áramot az első ülés alá :)
ProdyG2017-08-22 20:47:15 // 98244
Így ki tudod venni kompletten a hátsó üléslapot vagy csak felhajtani? Az Isofix rögzítési pontokhoz hozzá lehet férni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak