Fórum >> Típusok >> 159

SanyiJTD2017-10-18 20:26:41 // 100760
Persze, kiprobalom majd.
Macccy2017-10-18 20:25:24 // 100759
Ezeket mondom énis, hogy fura ez mert levettem énis a pipákat.

Sanyi, te kipróbálnád majd pár alkalommal pipákat levéve? Ha nem nagy kérés..
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 19:50:05 // 100757
Köszönöm! :-)
Macccy2017-10-18 19:48:19 // 100756
Igen. Eszerint is mennie kéne gyertya nélkül is, pláne 15-20 fokba, kéne nem? És ~150 k km futás
Macccy2017-10-18 19:44:36 // 100755
Hidegen igen, de akkor kb 25 fokok voltak még, de aha. És két katt és indult.
Haddel2017-10-18 19:30:21 // 100753
Sinsheim?😃
Haddel2017-10-18 19:27:01 // 100752
Én is így vagyok most. Imádom berhelni az autókat ,viszont fontos ,hogy megbízható legyen.
Szinte csak 2-3 hetente használom a Bocit,amikor haza jövök Bpestre. De olyankor megyek egy hétvégén 1500-2000 km-t.
Ráadásul sokszor telekocsizok ,tehát idegen emberet hozok-viszek magammal. Legutóbb is ,mikor elment a töltés ,és menteni kellett ,volt velem egy hölgy. Át kellett kéredzkednie egy másik autóba ,hogy biztosan haza jusson . Nagyon ciki volt.
Enyémben már relatíve sok km van. Tudom most már jönni fognak elő a bajai. Most ne adj isten hengerfej ,lehet 2 hónap múlva beszarik a turbo..
Ezzel nincs is gond ,mert semmi nem tart örökké ,viszont mindig a szerelök szabad idöpontjaihoz ütemezni az én időbeosztásomat nagyon nehéz.
Este lefekvés előtt Stelviot konfiguráltam a neten😃😃
Csabi2017-10-18 19:15:30 // 100751
Érdekes amit írsz, hogy lehúzott gyertyacsatikkal is pöc-röf indult...teljesen hidegen?
Csak azért mert anno a 2,4-nél és most a 2.0-nál is nem egyszer alakult úgy az első indításom,hogy a gyújtásra kapcsolás után csak kb 1percre rá indítóztam,mert szöszöltem valamivel, és mindig marha nehezen,sok tekerés után indult be mindkettő....szóval amikor az izzítás hatása már elszállt...
Macccy2017-10-18 19:03:42 // 100750
Shadin így nyomja, nem sz*rozik, két Ti is áll a felhajtón :)
Macccy2017-10-18 19:01:20 // 100749
Először is hadd mondjam el, hogy szuper király, hogy megvan a beállítás, engem is érint, bár még most se értem igazán.
Másrészt Rollnak is annyiban igazat adok, hogy e megoldás mellett nagyon érdekelne mi a fő kiváltó ok. A kompresszió esést, öregedést én nem nyelem be, mert többeknél ez 100k alatt, nálam pl 130k, szóval relatíve keveset futott mocikkal történik, ennyire meg csaknem centizhette ki a gyár a kompressziókat. Ha nem áll - ezután már kételkedem - az üzemanyag nyomás elmélet, akkor arra tudok még gondolni, hogy az előizzítás körül romlott, égett, kontaktosodott el valami. Relé? Ezekben asszem van külön preheat elektronika is.

Meg mostakkor nem értem, amikor levettem az összes izzi gyertyapipát, akkor is pöcc indult két kattintásra. Ezt valaki megnézné az övén is, hogy gyertya nélkül is indul e hidegen néhányszor?
Csabi2017-10-18 18:56:44 // 100748
Tuti, hogy nem ez a tábla van nálunk. 15-20s-ig mindig izzít a bizonyos hőfokig, egy jellegzetes relé kattanással ér véget, biztos hallottad már... Multiméterrel ha nézed, jól látható mennyire megszívja az akksit, addig.
Aztán az utóizzítás már a motor beindulása után játszik , itt már jó a 180s ,itt is jól lehet hallani a relé kattanását 3perc után, plusz a motorhang változását, ahogy lejön a teher a generátorról.
Shadin2017-10-18 18:50:26 // 100747
Szép gépsárkányok :-)
Shadin2017-10-18 18:49:39 // 100746
Ilyen lett a navi boot kép:



:-)
Piritu2017-10-18 18:40:40 // 100745
akkor mi is nosztalgiázunk egy kicsit :-)
_Ata_2017-10-18 15:24:15 // 100741
VISSZA! :DD
droberto2017-10-18 15:22:59 // 100740
Szerintem jó olaj az EDGE. Mobil1-nek nincs még ilyen olaja?
alfa155gyuri2017-10-18 15:21:00 // 100739
Lejjebb vitték a kompressziót a beporlasztási nyomást meg fel.
droberto2017-10-18 15:19:29 // 100738
Támadó kóbor:

(Felállt a hátsó két lábára)
:)
droberto2017-10-18 15:14:04 // 100737
Ügyesek vagytok!
Kíváncsi lennék, hogy hogy van az EDC16C39-ben ez a tábla.
Gondolom akkor az előizzítás volt a 30°C, amit most 50-re emeltetek...
Biztos akkor az utóizzításon is dobttatok 20°C-ot?!?

A félmelegen nehezen indulás kiváltó okának most a lehető legrosszabbra gondolok: Motor főalkatrész kopás okozta kompressziós csúcsnyomás vesztés...
Ehhez kellene méregetni és tudni kéne a gyári értékekt és azok tűrését...
Ezzel némileg ellentmond, hogy a JTD-k tudomásom szerint nem azok a kifejezetten kopós motorok. Az elődökre pedig ez nem volt tudtommal jellemző. Bár lehet, ott pont az izzítás máshogy volt paraméterezve.
Nehéz kérdés...
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 15:08:47 // 100736
Más, olaj téma: tud valaki olyan 5w40-es DPF barát olajat, amit bátran lehet használni a 2.4-ben? Egyedül Castrolt találtam ilyet, de attól tartok, nekem Castrollal még csak bajom volt eddig.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 15:05:08 // 100735
Van, persze, de régebben nagyon szerettem autót buherálni, mostanában viszont kifejezetten utálom. Van annyi műszaki probléma amit meg kell oldanom, hogy pont nem hiányzik az autóval szenvedni. Eljutottam én is oda, hogy az autótól semmi mást nem várok el, csak hogy működjön. És hogy miért? Mert ugyanaz van, mint minden másban. Nincs szakember. Aki van és ért hozzá, be van táblázva. Hármat is ismerek jó szakit helyben, mind dugig melóval.
A 146-om fékerőelosztója csepeg. 27-én tudom vinni leghamarabb az autót úgy, hogy szívességből hétvégén nekiáll. Aztán műszaki is lesz, arra külön bonyodalom időpontot keríteni, hogy felkészítsük.
A 159 olajcseréje (+ felső lengőkar csere) 3-ára van beírva. Nincs hamarabb, pedig picit már most túlszaladtunk a 15e-n. Ennyi akkor cserélem 17e-nél.
Szóval utána is van élet, de nem biztos hogy azt én annyira akarom :-)
Legszívesebben vennék két szívó benyás szkájaktív mazdát...
Corben2017-10-18 14:08:20 // 100734
Köszi az infót.

Amiket én tudok kedvezménnyel venni az Frap / Ruville :-(

Lemfölder / TRW-t hol érdemes venni?
Roll19832017-10-18 13:57:31 // 100733
Vagy Lemförder.
_Ata_2017-10-18 13:55:59 // 100732
TRW-t szokták ajánlani :)
SanyiJTD2017-10-18 13:46:28 // 100731
Ha uzemmeleg a motor akkor is varnod kell? Nalam pl. akkor egyaltalan nem.
alfa155gyuri2017-10-18 13:45:32 // 100730
Addig jó! :) Mondjuk utána is van élet. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 13:42:43 // 100729
Az enyém nem csinálja, ennyit tudok :-) Az itt fellelhető problémák közül egyet sem produkál egyelőre.
Corben2017-10-18 13:41:25 // 100728
Sziasztok,

Első-alsó lengőkar vásárlása előtt állok.
Melyik gyártmány az ami jól bírja?

Köszi előre is a segítséget.

És persze hogy én se maradjak ki:
Liquid2017-10-18 13:40:27 // 100727
A 15 másodperc nem egzakt érték, a lényeg hogy várni kell még miután elaludt az izzítás jelzés. Ha nem várok akkor is elindul, csak sokat köszörül és dob füstpamacsot. Télen / hidegben nehezebben indul, de nyáron se pöccre. Viszont ha várok, akkor indul, függetlenül a hőfoktól.
alfa155gyuri2017-10-18 13:39:51 // 100726
Hidegen 25C-ig a felett nincs izzítás.
RomeoOne2017-10-18 13:33:08 // 100725
És 15 mp-ig kell izzítania? Akkor azért elég nagy baj van ott az izzítógyertyákkal vagy valamivel.
alfa155gyuri2017-10-18 13:12:43 // 100724
Tetszik a kormányod! :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-18 13:11:01 // 100723
Köszi. Jók az ilyen hasznos dolgok, pláne ha mocskos 2.4 ről van szó :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-18 13:07:45 // 100722
Én is én is :)
SanyiJTD2017-10-18 13:01:52 // 100721
Kiprobaltam amit mondtal, nekem semmivel nem lett jobb. Most mindig akkoe inditok mikor kiirja a startot, ahogy a videoban is.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-18 12:59:14 // 100720
80e km-rel vettem a 2,4-et de nekem nem volt ilyen első indítási gondom sosem
alfa155gyuri2017-10-18 12:57:36 // 100719
Mert addig izzít.Azért mert az izzítás lámpa csak felvillan attól még az izzít tovább.
ALFA1592017-10-18 12:52:24 // 100718
Nekem.Nem csinálta.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-18 12:47:50 // 100717
ejh Svájc vadas egy ország :))) Opel bontott önindító 200 frank (itthon az új 38 rugesz) de az embernek kell leszedni az autóról, mert ha ők szedik le az még plusz 400 frank :DDD
Liquid2017-10-18 12:45:52 // 100716
No akkor már csak azt mondja meg valaki, miért kell hidegindításnál (meg néha félmelegnél is) 15 másodpercet várnom gyújtáson ahhoz hogy pöccre induljon? :)

Nincs valami nyomás-tartó, visszacsapószelep-szerű akármi a rendszerben, ami esetleg elöregszik és emiatt később épül fel a megfelelő üzemanyagnyomás?
alfa155gyuri2017-10-18 12:43:47 // 100715
Csak amikor csinálod és próbálkozol hónapokon keresztül és találsz valami megoldást és azt megosztod utána meg csak azt hallgatod hogy kókány meg kendács meg hülye akkor lemegy a kedved.És akkor inkább megcsinálom magamnak meg a közvetlen környezetemnek.
Mert amikor ennek nekiálltam tavasszal és nem kevés melóval meg mérésekkel meg stb és ez lett a jelenlegi tökéletes megoldás mert azóta nekem egyszer sem volt indítási problémám.De én is valahogy a komputeres átírást preferálom de nem találtam eddig aki megcsinálta volna,de most megvan.

Húúú elég kacifántos mondat lett de betudom annak hogy ma még nem feküdtem le,több mint egy napja fent vagyok :)
Haddel2017-10-18 12:30:52 // 100714
Én lájkolom az ilyen oknyomozásokat,megoldás kereséseket!
Abba ne hagyjátok! ,)
SanyiJTD2017-10-18 12:18:41 // 100713
Hat , persze, gyuruzzuk is meg a motort, HATHA :) Vicces gyerek vagy, szerintem torpedozzal a sajat penzeddel, meg a sajat autoddal. Ha mar erdemlegeset hozzatenni nem tudsz a temahoz. Nagyon sok ember, nagyon sokmindent megprobalt, es kicserelt mar. Megsincs megoldas. Gondolom azokat nem lattad.
Roll19832017-10-18 12:11:25 // 100712
Nem igazán jó a példád, mert még nem tart ott az orvostudomány, hogy öreganyámból kidobáljanak minden elhasználódott "alkatrészt", hogy újakra cseréljék. Ezzel szemben az autóknál ez gond nélkül megoldható. Persze tudni kéne, hogy valójában mi a rossz benne.
Szergej2017-10-18 12:09:03 // 100711
Udv. Nekem nincs inditasi problémám semmilyen körulménynél,de lehet inkább átiratom és akkor tutti,hogy nem is lessz. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak