Fórum >> Típusok >> 159

Haddel2017-03-26 00:57:11 // 93119
Én elhiszem neked 😃
Haddel2017-03-26 00:55:34 // 93118
Voov,és hogy csillog!
Chianti2017-03-25 20:55:34 // 93117
Ja és nem mellesleg, nálam már ma megkezdődött a nyári időszámítás...
Smith2017-03-25 20:52:09 // 93116
Nem 1.8 és nem Tibi. Azért emlékezhetsz tibire mert vaciláltam akkor, csak km-hez és évjárathoz képest igen drágán mérték azt a Tibit. Ezért lett a 2.0 kormos. Ez nem Tibi csak Ti. :)
Keresek valamit amivel leszorítom majd az akkut.
Chianti2017-03-25 20:46:31 // 93115
Srácok, ma épp bringáztam és a frissen beszerzett pulzusmérős órám is velem volt... Nem fogjátok elhinni milyen értéket mutatott hegyen, úgy 10 %-nál... Pontosan 159-et!!! Sajnos nem tudtam lefotózni, meg az amúgy sem bizonyítana semmit, de tényleg így volt! Erre nincsen magyarázat... Egész egyszerűen még a szívem is erre dobban... :o)))
emGéza2017-03-25 19:30:59 // 93114
Amúgy 2 gondom volt/van a hátsó rúddal.
1. kicsit hátra fele dől.
Gondolom a gumipogácsa miatt . De, ez csak esztétika .
2. kicsit rövid
A le és felrakáshoz ki kell venni az egyik csavart a rögzítőkaromnál.
Ez hosszabb csavarral megoldható.
Don Gombóc2017-03-25 19:08:44 // 93113
Neked nem 1,8 Tibid van? :-)
Amúgy nekem is az alacsonyabb van benne, ezért a leszorító alá tettem egy darab purhab szerű anyagból egy elég vastag csíkot, így tök jól leszorítja, és nem is feszíti feleslegesen az akksi tetejét.

Ott látszik jobb oldalon. :-)
Zsolt1552017-03-25 18:42:53 // 93112
Jól néz ki a 159, ebben a színben is! :-))
RomeoOne2017-03-25 17:46:52 // 93111
Felkerültek végre a nyári felnik az új gumikkal. Hónapok munkája érett be végre, mióta ezt vártam :D Sztem baromi jó lett.
Blog is van róla.

Smith2017-03-25 17:40:00 // 93110
Válaszolok magamnak :)

"Kiválasztott tipus:
ALFA ROMEO>>159 Sportwagon>>2.0 JTDM

Ebbe az autóba gyárilag a következő akkumulátort szerelik:
Kategória: L3j
Doboz méret: 278x175x190 mm , jobb pozitívos (B)"

Szóval eszerint nem 175 magas hanem 190 magas való bele. És ez egy új akku, akkor került bele mikor megvettem, dögöljek meg ha értem, ha már tettek bele új akkut, mi a tökért nem lehetett olyat tenni bele ami gyári méretes. És így már értem a motorheztetőn lévő kis puplit, ami pont a negatív sarunál emelkedik ki, mert így rátéve a kis emelkedőre a tálca alján, ferdén áll az akku, és éppen magasabb, mint kéne. Nem feltűnő a púp, de ott van. És ha egyszer láttam, mindig csak azt fogom észrevenni. bizonyos szögből látszik a fénytörés, hogy púpos. Bemérgedek kib*szom a picsába és veszek bele egy rendeset.
Smith2017-03-25 16:23:50 // 93109
Ehh olyan ez mint a faék, mégsem jövök rá. Segítsen valaki. Kiszedtem az akkut, hogy beindítsam vele a 166-ot, mert annak az akkujából folyik a sav az ütközés miatt, így nem tudom feltölteni se :( Be nem indult, arra tippelek simán csak a bikakábellel nem bírja megtekerni, bekötni rendesen meg nem tudom, nincs hátulja az autónak. De mindegy, nem is ez a lényeg.

Visszatenném a 159-be az akkut, és valahogy nem illik oda. Mintha összement volna :D Nem szorul rá az a csodálatos leszorító, lötyög. Alatta van valami kiemelkedés az aksi tálcából (2. kép), ha arra felbillentem akkor lehet jó lenne, de akkor meg nem fekszik bele a tálcába. Ez az aksu alacsonyabb mint ami kéne bele, vagy mi??? Mekkora az előírt akku mérete? A gurtnin nem tudok szorítani, az fix. A csavarral sem szorít semmit. Ha lötyög, akkor minden dobbantónál ugrálni fog, az nem az igazi szerintem. Hogy kéne ennek lennie?


emGéza2017-03-25 13:33:13 // 93108
Ezt most nem értem.
(amúgy tartja magát rendesen)
Az enyém most nem is berlinára való?
Akkor cseréljük el.
Lexlutor2017-03-25 13:10:36 // 93107
Amts
159:

Brera:
droberto2017-03-25 13:10:23 // 93106
A hátsó sín tartó rendesen tart?
Mert a SW-é más mint a Berlináé. Az SW teteje hátrafele jobban szűkül. Illetve a gumibakok is mások, mert a lejtés is más. A cikkszáma is más.
Nekem Berlinás van és kéne egy SW. :)
emGéza2017-03-25 10:58:49 // 93105
Hibátlan lett.

Csak a menet zaj lett sok(k).Bringák nélkül kevesebb ...

Azért nyomtunk egy Börzsöny túrát. :-D
Indulás innen :
Kemencére s vissza és haza Nógrád. Kb 45 km.
Revitox2017-03-25 10:50:34 // 93104
Kérdés. Nekem navi redszer van a kocsiba. Van megold0s h bluetoot-ot rakjak bele. Nézegettem alkatrészeket és látom h van bluetoot doboz. Vagy ez a gondolat felejtős?
Revitox2017-03-25 10:36:30 // 93103
Sajnos macska és dög szépen karmolja a fényzést is. De nem értem ha poros a kocsi akkir nem mászik fel. Mosás után azonnal.
Hardy2017-03-25 06:49:49 // 93102
Kispók. :-) Ez mindig kéznél van a kesztyűtartóban. Szegény nagyon viseletes de nem bírok megválni tőle.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 20:25:02 // 93101
Szerinted a Tiedben működik az egr? ;-) Majd nézd meg, szép alu lapocskát kapott :-) Cnc-n készült. Játszottam azzal is sokat mire olyan lett amilyen most. Hiányzik, persze... tényleg, nem eladó? :-D
És különben is, van egy jó 146 a háznál. Tegnap este, két nap szívás után beültem a kis TD-be és autóztam vele egyet. :-)
Coyote2017-03-24 19:59:40 // 93100
Kéne neked egy jo 46-os inkabb :-)
Csabi2017-03-24 19:58:54 // 93099
Ahham. Jó játék. :) Úgy rémlik 1perc körül kapcsol ki, legtöbbször így volt. Jó, hogy már nincs :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 19:46:04 // 93098
Pontosítok, nem az indításkor vettem észre a fehér füstöt, hanem aztán mikor finoman gázt adogattam neki. Ez is illik a képbe, mert első gázadásnál kapcsolja be az egr controlt.
Sőt pár perc alapjárat után pedig kikapcsolja! Eljátszottam vele ma egy keveset :-)
Csabi2017-03-24 19:36:51 // 93097
Akkor nem csapott be! A fehéres füstöt induláskor nálam elűzi a maxxmotion, "minden" más hatástalan volt :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 19:26:45 // 93096
Nem, figyeltem. Zárt EGR-nél 500mg/i körüli a beszívott levegő. Egyébként ha visszajön, kiírom az egeret az ziher. teljes a kép egyelőre, mert előtöltés hiányra uraló fehéres füsttel indult. A 260mg/i az 40% kipufogó gázt jelent kb. Ha ez lecsökken, az égési késedelem is csökken , pontosan az " előtöltés hiányt" megszüntetve.
Csabi2017-03-24 18:57:00 // 93095
Sajnos nem ilyen egyszerű, a légtömeg tuti nem változik az öntanulás nullázása után...Nem csapott be, hogy amikor 260-70volt akkor az EGR nyitva volt, amikor a magasabb érték akkor pedig zárva ? Mert nagyjából akkor alakulnak így az értékek.
RomeoOne2017-03-24 18:56:13 // 93094
Lassan megtanulod a kocsit, minek adnád már el? Hogy aztán távszakértsd másokét? :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 18:50:34 // 93093
No...az van hogy a kábelek miatti rángatást meggyógyítottam, erre ma megint rángatott.
Szóval asztori nem zárult le 2 nap szívással, egy harmadik, lájtosabbat még hozzácsaptunk.
Amíg be nem melegedett az autó, finomakat rándult. Már nyilván nem úgy mint szakadt injektor kábelekkel, viszont kérdés, hogy az utolsó forrasztás az nem volt e felesleges, lehet akkor már ezeket a rándulásokat éreztem.
Diagoltam egy csomót, nagyon szűknek éreztem az egr által hagyott levegőt, de amúgy minden működik. Csekkoltam a LMM-et, egr működést, rail nyomást, hőfok jeladókat, mindent a világon, igazán hiba sehol, csak azt láttam, hogy a korrekciók teljesen megváltoztak a forrasztás után, már alig van korrekció. Pont az 5-ösnél nulla körüli. Tehát nem valószínű, hogy porlasztó gond.

Aztán délután beugrott egy ötlet. Reseteltem a self-learning paramétereket. Laptop rá, diag. 25 fokos motortól indultunk, 85 fokosig jutottunk, egy óvatos kör a környéken. Semmi rántás (és habarás) nem volt. És érdekes módon az egr által hagyott légmennyiség megnőtt! 260-270 közti értékről (alapjárat) 380-ra! Ez nem kicsi különbség.
Szóval a rángatás probléme így tűnik teljesen megoldottnak. Valami fals dolgot betanulhatott.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-03-24 18:47:10 // 93092
Enyém is fém szívócsőves, de 210 paci mauál váltós. Ez valami extra ? :-)
ott22172017-03-24 18:46:29 // 93091
Az első képen a " csavarnyúzó" király ! :) Polski vagy Polonéz szerszámkészletből ? :::))))
RomeoOne2017-03-24 18:37:12 // 93089
Én meg megejtettem egy futómű beállítást. Remélhetőleg jó lesz így nyári gumikon is.
Manky9562017-03-24 17:53:41 // 93088
biztos megy nyugalom.
Haddel2017-03-24 17:51:54 // 93087
Én is bütykölni akarok vasárnap,ajtóhatárolókat akarom kicserélni. Hétfőre bejelentkeztem műszaki vizsgára,kérdem a szerelőtől ,szedjem ki a xenon izzót,és rakjam vissza a halogént? Azt mondja felesleges😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 17:50:29 // 93086
Áhh, BDM-ezésbe már nem kezdek. Ha az ECU-t ki kell venni, akkor részemről felejtős. Viszont annyi reményem van, hogy az enyém még a fém szívócsöves 200 lovas verzió az automata miatt, úgyhogy hátha viszi az MPPS.
Shadin2017-03-24 17:41:01 // 93085
Lehet h felejtheted az MPPS-t, mert a Tiéd is már az utolsó széria és azzal nem megy :-) De van egy jó Galletto 4 v54 állvánnyal BDM programozáshoz :-)
yani2017-03-24 16:50:17 // 93084
Nekem van egy felesleges. A Tibihez nem jó☹
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 16:39:45 // 93083
Ehh.. az a baj, hogy így is túl sok van. :-)
Hardy2017-03-24 16:31:14 // 93082
Üdv a klubban. De lehet nyest volt. Az enyémnek már a sokadik antennaja van. Nálam is fogyó eszköz előző tulajnak is az volt.
SanyiJTD2017-03-24 16:22:21 // 93081
Miért ne lehetne a polírozott felületet festeni? Ki mondta neked ezt a hülyeséget? Az a nyers fém felcsiszolva több lépcsőben, és felfényesítve. Ennyi. Nem egy ördöglakat. Meg minek akarod ápolni? Nem kell azzal semmit sem csinálni ,csak évente polírt frissíteni. A húgysav pl megmarja, szóval nem szerencsés ha lehugyozza a kutya. És szárazra kell törölni, mikroszálassal ,vagy pamuttal. Minden más karcolja.

220-al megcsiszolod, lealapozod, és le lehet fényezni, minden további nélkül.
Políroztam is fel peremeketet nem egyszer, nem kétszer. És fényeztem is polírozott felületet, szintén nem egyszer ;)
tdemeter2017-03-24 16:18:11 // 93080
Éspedig? Ha tudsz valamit akkor írd nyugodtan, ne tartsd magadban :)
tdemeter2017-03-24 16:14:57 // 93079
Puskát javaslok, vagy rókacsapda a tetejére.

Én minden héten ugyanígy járok.
Revitox2017-03-24 16:10:17 // 93078
Üdv!
Valaki segítsen, hogy mit lehet tenni ezellen. Napi szinten a genyó cicó végig csallingálózik a kocsin. Ez várt mikor kimentem. Ha tudnám melik az kitekerném a nyakát. De az egészben az a jó csak akkor mászkál ha tiszta frissenmosott a vas.
Smith2017-03-24 15:59:20 // 93077
Akkor elmondhatod magadról a nyárra vonatkozóan... :D

WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 15:34:16 // 93076
Azt hiszem elhatározásra jutottam :-) Feladom a gondtalan autózás című tervemet, látom hogy ez így nem sok jóval kecsegtet. Ez még most csak egy kábel hiba volt, de az a böszme erőmű ott a lemez alatt azt hiszem igényel egy kis törődést.

Szóval MPPS adapter beszerzés indul, én bizony beletúrok kicsit a programjába. Kb óránként fordult meg a fejemben, hogy eladom, nem szenvedek vele, nekem egy autó kellett amivel semmit nem kell csinálni, csak hajtani.
De átgondoltam :-) Ahhoz túl jó autó és túlságosan feltette a lécet. Úgyhogy a nyáron szabadidőmben program reszelgetés lesz ebből már látom. Egr limitek feljebb tolása, előtöltések igazítgatása, nyomaték görbe hangolás....
ProdyG2017-03-24 15:32:04 // 93075
Köszi, ezt is kipróbálom, ha odajutok :) bár nem vagyok benne biztos, hogy így hozzáférnék ahhoz a ponthoz, ami recseg. inkább a középkonzoltól kicsit jobbra nyikorog, a kesztyűtartó felé haladva. de mindenképp megér egy próbát!

@Warbirunner: sima :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-24 14:54:34 // 93073
Szervezhetnénk Alfa szerelős klubdélutánokat :-)
ProdyG2017-03-24 14:32:26 // 93072
Van még egy nagyon idegesítő problémám: a középkonzol fölött a műszerfalban borzasztóan nyikorog valami, amikor nem tökéletesen sima úton megyek.
Ha kézzel elkezdem nyomkodni ezt a részt, akkor tudom produkálni a nyikorgást. Ehhez van esély hozzáférni? Nem igazán találtam erről semmi blogot...
Smith2017-03-24 14:12:36 // 93071
Én is ilyen képet találtam, ezek szerint előlről 3 csavar.
RomeoOne2017-03-24 14:04:46 // 93070
Akkor biztos így van. Már nem friss az emlék nekem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak