Blog

>> EseményPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2024-04-16

Első szezonjukban 3817 km-t futottak a tavaly vásárolt Hankook gumik.

A cserét a szokásos helyen, a 60i gumiszervizben végezték, mentek vissza a nyári Contik.

Km: 146.400

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-13

Alaposabban kitakarítottam a csomagteret, még az izmokat is kivettem, át törölgettem. Érdekes, hogy az index is a két szálas izzó megy, mint a féklámpa/helyzetjelző.
A motorháztető belsejét is át törölgettem és leporszívóztam.
Mecsek meg kiélvezte a helyzetet :⁠-⁠)

>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-11

Rendeltem 3 darab RCA kábelt. Mivel Hifonics erősítők lesznek, ezért az RCA-kat is ebből a márkából választottam. Ez a HFP RCA elvileg nem az alap kábelük, hanem a prémium. Próbáltam nem a legolcsóbb kiegészítőket választani de azért túlzásba sem szeretnék esni.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-02-21

A későbbi autóhifi építéshez megjöttek az akkumulátor saruk.

 

Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő csere.

>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2024-04-14

Elrepedt a szívosorom.Szerencsére még időben észre vettem.Kb 3 deci hűtővizem ment el.Alfához nem elérhető új.Az insignia 2.0 cdti-é viszont 100 %-ban azonos,így az került fel.Ugyanúgy a Marelli a gyártó is.Utángyártottat vagy bontottat nem akartam.Ha már lent volt kipucoltam az egr-t,és cser|ltem az összes tömítését.Mivel hozzáfértem levettem a komplett olajszűrő házat.Ez is pasztázva volt már hála az előző tulaj szerelőjének.Cseréltem benne az összes tömítést.Az olajhűtő műanyag vízcsövéböl az egyik a kezemben mált szét szétszereléskor.Ezeket én kiváltottam gumicsővel.A gyári csatlakozórol levágtam a műanyagcsövet.Kapott rendes 10 bar-os gumicsövet körpetekerve műanyag csővédő spirállal.Ezt inkább azért tettem rá,hogy az íven ne roppanjon meg a gumicső.A hosszával kellett kicsit játszani az optimálisnak vélt ív miatt.A két cső 50k forint lett volna.Ezt én kicsit tulzásnak érzem.Bizodalmam sincs túl sok ezekben a műanyag vackokban.Ráadásul mikor kerestem a 2-ből csak az egyik volt elérhető.A kartergáz lecsapató o gyűrűit is cseréltem.Lassan elfogynak az olajszivárgások.Amennyire tudtam leganajoztam a 15 és alatt felgyűlt zsírt és olajat.Cseréltem a résolaj csöveket is.Nem tudtam eldönteni,hogy csak a szétszedés miatt gázolajosak vagy kezd már engedni imitt amott.Végül kapott új fagyállót és motorolajat szűrővel.Jó móka volt.2 hétig volt felbakolva szegény,mert munka után csinálgattam.De ezen is túl vagyok.
297000 km

 
>> EgyébLev // Alfa Giulia Sprint 2.0 // 2024-04-11

A mai napon visszakerültek a P Zerok, a téliek 6431 km-t mentek.

Km: 21057

 
>> SzervizLev // Alfa Giulia Sprint 2.0 // 2024-01-09

A X.kerületben nem tudtam kikerülni egy komolyabb kátyút, a jobb első kerekem bánta.
Egy új felni és két új gumi került felszerelésre. Azon a szakaszon én voltam aznap a 12. autós aki így járt és be is jelentette...

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-04-11

Eljött a jó idő és nekiálltam rendbe rakni a hátsó futóművet. Először is a szétszedéstől nagyon féltem, mert minden elég rozsdásnak tűnt, de aztán relatív könnyen ment. A kerékagy alsó hosszú csavarját kellett elvágnom, azon kívül minden szépen szétjött. Valahogy a csavarok minősége jobbnak tűnik, mint a 156osnál.
Az autó általános állapota elég lehangoló, de szerencsére a karosszéria a rozsdával a korához képest nagyon jól áll. Egyetlen helyen kellett kellett kivágni és befoltozni. A kerékjáratban a dobbetét egyik patentja mellett a lyuk lett nagyobb mint kellene. Ezt megjavítottam. A többi helyen csak felületi rozsda volt, amit amennyire tudtam eltávolítottam, lekentem Koranttal, lefújtam rozsdagátló alapozóval, majd a kerékjáratban egy sima rücsit kapott, az alvázon a hossznyúlványon pedig egy bitumenes alvázvédőt. Szerencsére túl sok helyen nem kellett ezzel sem foglalkozni.
A futóműben cserélve lett a két hosszlengőkar. A szilentek szerintem eredetiek voltak és teljesen tönkrementek. A kerékagy felőli oldalon a szilent is teljesen odavolt, ezt is cseréltem. A kerék 2-3 cm-t mozgott, elég silány lehetett az úttartása. A keresztlengőkarokból az állíthatóknál az egyik kompletten cserélve lett egy újra, a másikban csak a gömbfejek (nem tudom hogy hívják). A nem állítható keresztlengőkarokba is vettem szilentet, de nem lettek jók. 30mm-eset kaptam, de ezeket ujjal át tudtam préselni rajta. Egy lett kipréselve a fémgyűrűvel együtt, majd mivel nem találtam hozzávalót (és nem volt rossz), ezért visszakerült. A lengéscsillapítókat az autóval kaptam, ezek is cserélve lettek. Az eredetiek minimális erővel összenyomhatóak voltak és nem is nyomták ki a szárat, cserébe az olaj is folyott belőlük. A rugók és a toronyszilent házak csak le lettek rozsdátlanítva és a szokásos Korantos kezelés után festve.
A fékbetétek és a tárcsák kb feles állapotuak voltak. A nyergek valószínűleg akkor lettek felújítva, mikor a tárcsa és betét cserélve volt. A festés után megkapták az új Brembo tárcsákat és az EBC greenstuff betéteket.
A kézifék bowdenek nem voltak berohadva, szépen mozogtak, de a nyeregnél levő gumivédő szét volt szakadva. Vettem újat kompletten.
A benzinszűrő cserénél a szűrőházat tartó fém csavarjai kiszakadtak. Ezek helyére húztam lemezanyát és a tartót is rozsdátlanítottam és festettem.

A költségben a keresztlengőkar, a kerékagy szilentek, festékek rozsdaátalakító, rücsi, alvázvédő és az ecsetek ára szerepel.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2024-04-12

Nem abban az ütemben ahogy terveztem de végre ma minden a helyére került, Fegyverneken a FeZso műhelyben, köszi Ujvári Feri barátomnak, elvoltunk vele egész nap majdnem:-)
Felkerült a hátsó Magnetti Marelli diffúzor / még tavaly ilyenkor bevontam karbonszövettel / egy másik donor lökösre, színrefújva, lakkozva illetve a GTech kipufogó rendszert lecseréltük a Magnetti Marelli duplavégű szettre ahogy a csomagban jött még tavaly év elején.